{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp prikker på maven
  • #1   5. jun 2019 Det er snavs. Det skal du ikke bekymre dig om.
    Jeg ville dog klippe de lange hår, der går udfra vulva. De kan godt virke som en væge med forhøjet risiko for blærebetændelse. Der kan sætte sig meget snavs/bakterier dér.


  • #3   5. jun 2019 Som de andre skriver, er det bare skidt. Det kommer på huden, når pelsen ikke dækker.

    Jeg ville lade hårene være, idet min erfaring siger mig at de hjælper til hundens afstandsbedømmelse ned til jorden. Vi klippede dem engang af en hvalp, hvorefter den satte sig helt ned på jorden, når den skulle tisse. Og SÅ kan man snakke bakterier smiley


  • #4   5. jun 2019 Malene det har jeg nu aldrig oplevet og ej heller hos de hunde jeg har i salonen.

  • #7   5. jun 2019 Hvis teorien skulle holde stik, ville alle rende rundt med blærebetændelse smiley
    De har hårene af en grund. Naturen ved normalt bedst.


  • #9   5. jun 2019 Ja og lige over. Alle de hunde vi klipper i salonerne, ville jo så have blærebetændelse.....
    De har også en masse pels mellem trædepuderne. Det klipper vi jo også kort for at undgå knuder, fremmedlegemer og svamp. Her kunne man så også sige at skal blive.
    Sådan er virkeligheden bare ikke altid.


  • #12   5. jun 2019 Vi har aldrig haft på egne hunde og ej heller de tæver mine forældre har haft (Kerry og Bedlington). De er naturligvis klippet helt kort.

  • #13   6. jun 2019 Mine tidligere hundehår ikke haft nævneværdig hår lige der, men det har (havde) Sten. Det er nu klippet af, fordi det blev mega klamt - jeg troede faktisk han var voldsomt tidligt ude og havde fået forhudsbetændelse, fordi det var så snasket... nu er der klippet, og kan ikke se, det ændrer noget på tissestilling, men måske der er forskel på hanner og tæver,hvad det angår...



  • #15   6. jun 2019 Jeg har heller aldrig klippet mine der, og de er også langhårede. Jeg har dog ind i mellem vasket en tævehvalp, hvis jeg synes, den ikke rigtig har kunne holde sig selv pæn dernede. Jeg tror, jeg har haft 2 tævehvalpe og 1 unghund med blærebetændelse, 1 gang hver, gennem 39 år med pyreneerhvalpe og 14 kuld.

    Jeg tror ikke, der er et svar på, hvad der er det rigtige, og alle reagerer jo ud fra egne erfaringer.


  • Sofie M
    Sofie M Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 22
    #16   6. jun 2019 Tusind tak for alle jeres svar, jeg har klippet håret af da jeg også synes det det er lidt uhygiejnisk da hun ikke får gjort det helt rent. Det er allerede blevet meget pænere og kan ikke se det ændre på måden hun tisser på smiley

  • #17   6. jun 2019 Hvis det hår tæverne har på 'tissedutten' skulle være vigtigt i forhold til afstandbedømmelse til jorden når de tisser så skulle min korthårede vovse uden når på vulva være ilde stedt og ramme jorden hver gang hun tisser og rende rundt med blærebetændelse.
    Aj, come on hvor 'dybt' en tæve sætter sig når den tisser afhænger nok mere af dens bygning helt generelt.
    Til info så er min tæve ikke typen der render rundt og markere og letter ben. Hun sætter sig pænt 'på hug' og tisser det hun nu skal med god afstand mellem vulva og jord.
    Min hanhund - trimmerace - bliver holdt kortklippet på penis. Han lugter ganske enkelt grimt af tis hvis han ikke klippes (og ja, han er lidt af en gris). Han har aldrig haft blærebetændelse og det har hans forgængere heller ikke haft trods klipning.


  • #20   6. jun 2019 Det kom i #3 smiley

Kommentér på:
Hvalp prikker på maven

Annonce