{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Hvalpefoder wolfsblut eller Olivers? {{forumTopicSubject}}

Hvilket foder vil I anbefale til en 8 ugers hvalp?
Jeg har kigget på wolfsblut puppy med fisk og Olivers puppy med fisk.

Eller har i andre forslag? Fra opdrætter får den pedigree hvalpefoder, så jeg vil gerne gå over til et andet (ved godt det ikke kan gøres fra dag til dag).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpefoder wolfsblut eller Olivers?
  • #2   11. jun 2019 Milo kunne ikke tåle Olivers hvalpefoder. Han fik tynd mave af det.
    Wulfblut kunne han ikke lide. Så han fik fish4dogs hvalpefoder og senere Acana som vi har gode erfaringer med. Håber du finder det der fungerer bedst for din hvalp smiley
    Held og lykke med din hvalp smiley


  • #3   11. jun 2019 Vi har kørt med Olivers i årevis, jeg tror nu det er lidt ligegyldig hvilket af de to mærker du bruger.
    Jeg havde bare skiftet, med det samme og set hvad hvalpen trives på


  • #4   11. jun 2019 Til jer der har skiftet med det samme, er deres maver blevet "ødelagte"?

  • #5   11. jun 2019 Jeg ville også bare skifte over. Med en mave der er vokset op på Pedigree, burde den kunne klare nærmest alt. Og uanset hvilket foder du skifter til, er det bedre end det hvalpen får nu smiley

    Hvis der bliver lidt bøvl med maven, så køb en tube zoolac, og giv det den første uges tid.


  • #7   11. jun 2019 Vi har skiftet foder over 8-10 dage, ellers for vores 2 dsg'er dårlig mave.

  • #9   11. jun 2019 Jeg har flere gange skiftet fra dag til dag.
    Det har aldrig været et problem her.

    Jeg skifter mellem wolfsblut og taste of the wild smiley

    Som A med bomstærk skriver, når hvalpen er vokset op på pedigree, så burde maven kunne holde til hvad som helst smiley


  • #10   11. jun 2019 Her skiftes der også bare fra dag til dag. Tænker hunde er lavet til at leve af hvad de nu kan finde eller fange, så de burde altså ikke kræve så stor forsigtighed - jeg giver jo i øvrigt også lidt rester, ben mm ved siden af foderet, og det tilvænnes heller ikke gradvist.

    Sten får Olivers, og det fungerer han fint på og vokser pænt og jævnt. Vi skifter lidt mellem varianterne. Favoritten er helt klart Max meat.


  • #11   11. jun 2019 Mine får også lidt af alt... Igår fik de rester af boller i karry. smiley

  • #13   11. jun 2019 Mon ikke du får lidt foder med fra opdrætteren til at starte med, og så kan du jo fint give halvt af det og halvt af hvad du nu bestemmer dig for i et par dage. Så skulle du være på den sikre side, hvis nu lige netop din hvalp er en af dem, der ikke klarer et pludseligt foderskift så godt. Det er så ærgerligt at starte med dårlig mave, og et par dage ekstra med halvt Pedigree tager hvalpen ingen skade af.
    Ved du om hvalpen er vant til at få andet end Pedigree ? Det har måske også noget at sige i forhold til at skifte fra dag til dag.

    Jeg bruger Olivers til min nuværende hvalp, og umiddelbart ser hun ud til at trives på det, pæn pels og god afføring. Men hunde er så forskellige. Der er næppe et foder, der bare er det rigtige til alle hunde, så det er også lidt med at prøve sig frem, og gerne give lidt forskelligt.


  • #14   11. jun 2019 Jeg vil vælge et andet foder med korn i og så skifte langsomt til kornfri har prøvet på alle mine hvalpe at gå foder med korn til kornfri og vi er endt ved dyrlægen med diarré og jo mere de er vokset op på, jo længere tid har det taget at få over på kornfri og nogen af dem fungerede bare bedre med korn i foder.

  • #15   11. jun 2019 Jeg ville være meget bekymret over at købe en hvalp opvokset på pedigree.
    Korrekt fodring fra begyndelsen er helt essentielt for at udvikle et sundt skelet og sunde led.
    Pedigree er affald, intet andet. Der er ingen næring i.

    Hvis opdrætter ikke ved noget om korrekt fodring, hvad ved vedkommende så heller ikke noget om - tænker jeg.

    Mine hvalpe vokser op på Essential Beginning large breed, idet det har den korrekte sammensætning til hurtigtvoksende racer, der har behov for rolig og stabil vækst, for at få sunde led.

    Hvis du går direkte fra pedigree (som kun indeholder korn og skrammel) og over på foder med primært kød, så får hvalpen formentlig splatmave ad pommern til. Jeg anbefaler derfor en rolig overgang, gerne krydret med ris, som samler maven.
    Hvis hvalpen udelukkende er fodret med korn, kan den få svært ved at kunne håndtere kompakt foder med masser af kød fremover.
    Hvalpe bør fodres varieret i små bidder, da maven så tilvænnes forskellige ting.


  • #16   11. jun 2019 Malene, jeg er for så vidt enig, men jeg studser over denne sætning:

    Mine hvalpe vokser op på Essential Beginning large breed, idet det har den korrekte sammensætning til hurtigtvoksende racer, der har behov for rolig og stabil vækst, for at få sunde led.

    Hvad er det ved Essentials der gør, at det har den korrekte sammensætning?


  • #17   11. jun 2019 Hvilken race er hvalpen?
    Jeg brugte Virbac til min labrador hvalp, men begge de mærker er udmærkede, det er bare at vælge det der passer dig bedst.


  • #18   11. jun 2019 @Randi det er en hvid schæfer

  • #19   11. jun 2019 Gitte, hvem er opdrætter? Det lyder godt HELT tåbeligt at opfostre en stor race på et så ringe foder...

    Det ville jeg nok ikke tude løbe an på. Var det en lille race, så ok, men ikke en race med så stor risiko for dårlige led.


  • #20   11. jun 2019 Tænker om vi er ude i noget tavleløst opdræt her når de fodres så ringe.

  • #21   11. jun 2019 A - Liva fik også Pedigree indtil hun var 8 uger ...
    Hvis det er et "hyggekuld" er det tit, at opdrætter ikke ved bedre - desværre


  • #22   11. jun 2019 Okay, med sådan en hund der bliver så stor, ville jeg holde øje med fosfor/calcium forholdet i foderet, så vælg et godt foder til store racer.
    Hold øje med hvordan hvalpen vokser. Vær opmærksom,hvis den pludselig er højere bagtil end fortil eller hvis poterne pludselig vender ud af, så vokser den sandsynligvis for hurtigt og den skal have et andet foder.

    https://www.netdyredoktor.dk/hund/tema/def/fodring-af-den-hurtigtvoksende-hvalp/


  • #23   11. jun 2019 Tak for alle jeres svar og meninger.
    Jeg vælger at fodrer med wolfsblut hvalpe foder, da jeg også brugte dette til min gamle hund og ud fra jeres feedback giver det god mening.


  • #24   12. jun 2019 Vores sidste hsh er vokset op på først acana og efterfølgerne Petcurean now. Kombineret med råt/rene rester og hvad der ellers lige var at finde i skabet. Foderprøver osv.
    Vi har givet c-vitamin og fiskeolie oven i foderet hvilket jeg ville gøre igen med en hvalp af stor race.
    Vi har da fået a-hofter og 0-albuer ud af det med en hund vi på ingen måde har skånet/båret på osv.

    Jeg ville på ingen måde være nervøs ved at købe flere forskellige ordentlige mærker. Og bruge dem sammen eller på skift. Så kan et feks bruges som fodersøg i haven, et som hurtige godbidder på turen, et i legetøj og en blanding som basisfoder i skålen.
    Det skal nok få ben at gå på med en hvalp af stor race.
    Jeg er en af dem der tror på variation er vejen frem.

    Og helt enig med at du skal holde øje med benstillingen især foran i væksten er parallel og fremadrettet. Og at mellemhånden ikke bliver flad og blød.
    Hvis dette ikke er tilfældet skal du ændre fordringen.


  • #26   12. jun 2019 @Ginne - Bolognese
    Hvilket mærke i C vitamin brugte du?


Kommentér på:
Hvalpefoder wolfsblut eller Olivers?

Annonce