{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Hundebid af egen hund {{forumTopicSubject}}

Godaften...

Ville lige hører hvad i ville gøre i sådan en situation som jeg var udsat for igår.. Jeg var i hundeparken med hundene sammen med min veninde herinde fra, og hjemme er Louis den sødeste hund, men så snart der er andre hunde er han meget aggresiv overfor mig.. Så igår var han meget Overbeskyttende overfor min venindes hvalp, og der kommer en anden hund hen, og Louis knurre så af den, og jeg siger fy... Jeg tager Louis op da han køler ned, og det ender så med han bider mig meget hårdt i hånden flere gange så jeg bløder.. ( Skal lige siges det ikke er første gang han gør det ) Det sker mange gange når han er ude så bliver han meget aggresiv overfor mig, og bider mig.. Hvad ville i gøre i sådan en situation?? Nu er han ikke så stor, men synes bare ikke det kan være rigtig man skal være bange for at tage sin hund op udenfor, for man er bange for han bider.. Har en anelse om det er lederskabet der er noget galt med, for han er meget ligeglad med mig udenfor, men synes bare ikke det kan være rigtig jeg skal "frygte ham"

Håber på en masse respons...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundebid af egen hund
  • #1   7. maj 2007 Lux, problemet er også at selvom jeg bare henter ham eller noget kan han finde på det, det er ikke kun når jeg siger fy!

• #2   7. maj 2007 Kan det være fordi du tog ham op?

• #3   7. maj 2007 Hey Mia...

Den har det fint idag, bare lidt hullet hist og pist.. smiley

• #4   7. maj 2007 Jeanette, den er svær for det kan være i mange situationer han gør det... Når han ligger i sengen f.eks og jeg kommer kan han også finde på og knurre.. Men ellers hjemme gør han intert...

• #5   7. maj 2007 du er vist nød til at dominere ham meget en kort periode, det lyder til han tror han køre showet derhjemme.

• #6   7. maj 2007 Hna kører showet herhjemme helt og holdent... Har jeg også fået af vide.. smiley Men hvad pokker skal jeg gøre..

• #7   7. maj 2007 Du skal ikke tage ham op. Lad dem selv klare det.

• #8   7. maj 2007 træning

• #9   7. maj 2007 Mia gør ikke noget du så episoden.. Så er rart med et "vidne"... smiley

• #10   7. maj 2007 Du kan simpelthen blive nødt til at skære igennem ellers bliver han en lille tyran.

Du kan blive nødt til at sætte grænser for ham - Han tror vel sagtens at han bestemmer over dig eftersom han bliver tosset på dig, knurre og bider.

Selvom han er lille kan han blive en pest for dig og de andre hvis han bare får lov til at styre showet 100%.

• #11   7. maj 2007 de små ting, dem bruger vi ved vores når de bliver for (magtsyge)
    sørg for det altid er dig der går først ind ad døren.....
    servere maden og vent til du har talt til fem inden de må spise....
    øv træning altså sit dæk når du går forbi, bare for at vise du holder øje med dem.....

skal self. ikke være konstant, men han hunde kan godt være lidt magtsyge og vil gerne prøve en af.....G....

• #12   7. maj 2007 Det bliver bare hårdt, for han har allerede magten...

• #13   7. maj 2007 Men kampen skal tages!

• #14   7. maj 2007 nu skriver han jo at hans hund var meget overbeskyttende overfor denne hvalp? må han ikke være det? Og ja, lad dem klare det selv, hvalpen skal også lærer lidt hundesprog...

Vores hvalp, når hun møder andre hunde, er hun pænt ligeglad med om det er rottweiler eller chihuahua. hun vil lege voldsomt. Og når en hund så fortæller hende på deres sprog at det gider den ikke finde sig i, så må de jo lægger sig oven på hende, holde hende nede og vise tænder til hun slapper af. det ser EKSTREMT voldsomt ud, men der er ingen der kommer til skade... så bare lad dem ordne det selv, og når man skælder hunden ud skal man endelig ikke tage den op, selvom det er en lille hund. og ellers igang med at træne lederskabs øvelser... IKKE ved at være dominerende... for guds skyld.

• #15   7. maj 2007 Altså det går kun den gale vej hvis du ikke rejser dig og fortæller hvem der bestemmer, så kan kun anbefale du dominere og træner ham meget....

• #16   7. maj 2007 Okay.. Vil gøres.. Skal lige spise vender tilbage bagefter,,

• #17   7. maj 2007 Mangel på respekt.
    Du skal sætte dig igennem som leder!
    Og svært at skjule at man er bange..........de kan lugte det på lang afstand.

• #18   7. maj 2007 Jeg synes det bedste du kan gøre i denne situation er at prøve at kontakte en hundadfærdsterapeut, de ved jo virkelig hva de snakker om...

• #19   7. maj 2007 Britta-Peaceful-Bull's B

tænker lidt som dig!!!

For havde det nu været en stor hund, havde hånden det nok ikke så godt i dag.

• #20   7. maj 2007 Mia - Team Underbid! E: Ja det syns jeg. Hundene kan bedre hundesprog end vi kan. Og så er det altså mini hunde vi her taler om. Et smut tag og de er skilt ad, hvis det går galt.

• #21   7. maj 2007 Jeg ville godt nok heller ikke finde mig i at blive bidt i.

Har Louis fået lov til at humpe i andre situationer? For hvis han er vant til at få lov til at gøre som det passer ham, så er det klart han blir sur smiley Herhjemme er alt humpning forbudt!

Put snor på ham når han blir for sjov.

• #22   7. maj 2007 Hej.

Hvad er det for en hund du har??*SS*
    kunne ikke rigtig se det.

Men nu husker du vel at være stivkrampevaccineret.

knus maluka

• #23   7. maj 2007 Britta-Peaceful-Bull's B

mente nu heller ikke at små hunde gerne må bide.... smiley

• #24   7. maj 2007 Hejsa:) Læs om kontakt- og lederskabsøvelser på nettet eller lån bøger på biblo. Vil også tilslutte mig, at din hund klart udfordrer dig som leder af flokken og den skal naturligvis ikke udvise dominerende/besidderisk adfærd overfor dig, men det lyder klart som om at din hund prøver dine lederegenskaber af.

Går du til træning med din hund?

Vh

Julie

• #25   7. maj 2007 Ja jeg ville overhovedet heller ikke finde mig i det på nogen måde, selvom det er en lille hund, skal den dælme vide hvem der bestemmer...

Tulle har en eneste gang hapset ud efter og markeret, da hun havde hvalpe, i den sammenligning har jeg ikke det store problen, da hun jo beskytter sin hvalp...

Men aldrig om jeg ville finde mig i det i andre sammenhæng

• #26   7. maj 2007 Britta:

Jeg mener det er et lederproblem, og jeg ville helt klart prøve at få det vendt, og det opfordre jeg også til.....

Men havde det været min det bed ja....så havde vi nok en aftale med dr. dyr!

men her tror jeg nærmere der er tale om makering i de første tilfælde, og derfor er det med at få overtaget tronen så de grimme uheld ikke sker.... c",)

• #27   7. maj 2007 Det er uden tvivl et lederproblem.
    Du er ikke "overhund".
    Jeg er selv blevet bidt af min Zille, bl.a på indersiden af låret, det gør altså ondt. Jeg gik mellem hende og en anden tæve (hvor en idiotiske mand havde den i en træk-ud line og lod den være i den lange line). Er det mon tilladt at være så dum? :o)
    Min niece har trænet Zille. Er selv rygopereret og kan ikke magte det)
    Zille ville ALDRIG, ikke engang tænke på at, udfordre endsige bide min niece. Når hun giver en kommando, ja så er det lige før at hunden står ret :o)
    Zille er trænet ved DCH, ingen afstraffelse, altid godbidder for god opførset, dårlig opførsel bliver "straffet" med NEJ.
    Tal med den adfærdsbehandler og bliv "overhund" det får både du og din(e) hund(e) det bedre af.
    Jeg har affundet mig med ikke at være overhund, og undgår konfrontationer med hunde jeg ved hun ikke kan fordrage.
    Er jo ikke helt dum! .o)
    Hilsen
    Inge-Merete

• #28   7. maj 2007 Jeg ville hurtigst muligt,få den "laban " meldt,til noget træning.Så i kan starte forfra,og bestemt men trygt ,få lært,hvem der er leder,i jeres hus.
    Hvis du intet gør,ja så bliver dte da kun MEGET værre.
    God arbejds lyst,med banditten.

• #29   7. maj 2007 Britta...

Det kan du have ret i, men jeg har/kan ikke se om det vi taler om er riset (for det bløder jo også) eller der praktisk talt er hul.....

men regner da bestemt med at en fyr der har 3 hunde kan se hvornår det er et bid.

som man sidder her og læser syntes jeg ikke det lyder sååe...voldsomt men de trænger til en ny leder der vil kan bestemme c",)

hunden kan jo også fornemme og misbruge at man er bange for den, hvem ved måske vender det helt til det bedere.... c",)

• #30   7. maj 2007 Så er jeg tilbage... Jeg har også tænkt på og gå til træning, hvor vi kunne starte på en frisk, skal lige have fundet et sted DCH træner i "nærheden" af frederiksberg.. Jeg har det også sådan havde det været en stor hund var den aflivet omgående for det kunne gå meget galt, men hold op hvor er det bare svært når man nu ved hvor sød hunden kan være hjemme..

• #31   7. maj 2007 Jeg faldt lige over ordene "når han ligger i sengen"
    Start med at få ham ned af den seng !
    Overhunden (burde være dig)ligger højt.
    Første gang en hund i sengen knurrer af mig så er det kort proces : Jeg er overhund så jeg vælger mit sovested først - sengen er min ! Du sover i gulvhøjde min ven !

• #32   7. maj 2007 Problemet ligger nok en del i da jeg var sammen med min X-kæreste.. Vi købte Louis sammen, og havde ham 1½ år sammen inden jeg flyttede, hvilket er de "gode" opdragelse år, men hvergang jeg satte Louis på plads, tog min X kæreste ham op og sagde : Nå hvor er det synd for Lille Louis, også tog han ham med ind i sengen og lå og nussede ham.. Og jeg kunne simpelthen ikke banke fornuft i hovedet på den mand, så har jo en anelse om hvor det hele stammer fra,,

• #33   7. maj 2007 Hvorfor i alverden skulle man få en stor hund aflivet, fordi den markerer sig, og ikke en lille?
    Jeg fik et kæmpe blåt mærke på indersiden af låret, men ingen hul eller blod.
    Kunne da aldrig aflive min Zille fordi en stk. mandfolk ikke havde kontrol over sin hund, eller var for "dum" til at erkende alvoren i mødet af to tæver.
    De to "damer" havde mødt hinanden før, og de kan altså ikke fordrage hinanden.
    Hilsen
    Inge-Merete

• #34   7. maj 2007 Ole, sagde det også til min kæreste, at det er slut med de hunde skal være i sengen, men han synes ikke han kan være så "ond" overfor sin hund, men har endelig fået banket i hjernen på ham at fra idag er det HELT slut med de er der..

• #35   7. maj 2007 Inge-Merete H

Ved godt det kunne misforståes, men mener bare en stor hund kunne jo have taget hånden på mig smiley

• #36   7. maj 2007 Britta-Peaceful-Bull's B: Nej, naturligvis ikke. Nu har min hund aldrig hverken bidt, nappet, markeret, knurret eller des lignende af mig, min familie eller fremmede. Kender dog mennesker, som er blevet bidt af deres egne store hunde hvor det ikke har været lederskaben det har været galt med, men af helt andre årsager og bliver man bidt eller lign. af sin hund, ligemeget størrelse, skal man tage det yderst alvorligt og tage sine kompetancer som hundeejer, leder, opdragelsesmetoder op til grundig overvejelse.
    Denne adfærd som den omtalte hund udviser burde der have været sat en stopper for, for længst - Før ejeren overhovedet blev bidt/nappet. Jeg læser det dog som, at de begyndende signaler/adfærden som hunden har udvist førend det der nu er endt i bidmarkeringer, ikke har været taget alvorligt eller måske har ejeren ikke forstået adfærden og måske er kommet til at styrke hunden i denne uønskede adfærd?

• #37   7. maj 2007 Julie :

Kan du ikke læse det jeg skrev lidt længere oppe, så kan du se grunden... Smil smiley

• #38   7. maj 2007 1 ting.. en hund som er overbeskyttende humper ikke hvalpe... på INGEN måde.....

hvis jeg var dig, ville jeg kontakte en adfærds terapeut, det er en lille hund du har, og som sagt, hvad nu hvis et barn tager din hund op og den bliver sur... så kan det blive til en grim skade selvom det er en lille hund

• #39   7. maj 2007 Ja, det har jeg netop læst, det at din eks har pyldret og ynket hunden har da været med til, at hunden nu er blevet på den måde som du beskriver. Men har du lavet kontakt-og lederskabsøvelser med din hund efter du flyttede fra din ekskæreste og derved fået "vendt bøtten"?... for det er jo netop at vende skidt til forhåbentlig godt, som det handler om.

• #40   7. maj 2007 JA I MÅ ALTSÅ UNDSKYLDE AT JEG BLANDER MIG.

MEN FØRST OG FREMMES SÅ SKAL DU LÆRE HVORDAN DU TAGER LEDERSKABET - IKKE HUNDEN.

DERNÆST SKAL DU KONTAKTE OG ELLER LÆSE NOGLE BØGER OM EMNET. JAN FENNELS HUNDELYTTEREN I PRAKSIS ER MÆGTIG GOD, OG DER ER MASSER AF EKSEMPLER, DEN KAN LÅNES PÅ BIBLOTEKET.

OG SÅ SKAL DU SE AT FÅ MELDT DIG TIL NOGET LYDIGHEDSKURSUS HVOR DU LÆRE HVORDAN DU HÅNDTERE HUNDEN.

AFLIVNING SKULLE SLET IKKE KOMME PÅ TALE, DET ER JO IKKE HUNDENS SKYLD DEN ER BEKYMRET FOR SIN EJEREN, DEN SER HENDE SOM ET BARN DER SKAL SÆTTES PÅ PLADS, MEN DU HAR SELV GIVET HUNDEN DEN POSION SOM FØRER.

MEN DU KAN VENDE DET TIL NOGET POSITIVT, HVIS DU BARE INVESTERE DEN TID DET TAGER. OG DET UDEN VOLD ELLER SKÆLD UD.
    HILSEN GRETHE

Kommentér på:
Hundebid af egen hund

Annonce