{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
471 visninger | Oprettet:

Syg hund/rejse {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for råd, men døm mig ikke for hårdt.

Min hund Bertha har mere eller mindre fået konstanteret Epilepsi (det er svært at sige 100% at det er det), hun skal starte på Fenemal i aften, hvilket kan give bivirkninger, såsom øget træthed og sløvhed, øget appetit og drikkelyst og ved for stor dosering slingring bagkrop.

Desværre skal jeg selv rejse til Syd Afrika på torsdag meget tidligt, så jeg når ikke selv at observerer hende så meget. Turen er jeg ikke meget for at aflyse, da jeg så mister alle penge osv og min dyrlæge siger det er helt forsvarligt at jeg rejser.

Men........ Hvem skal passe mit vidunder.

Min kæreste: Han har boet sammen med Bertha altid, er dog ikke vildt klog på hunde. Han skal i forvejen passe Babett min anden hund. Så skal Bertha dog være alene hjemme sammen med Babett mens han er på arbejde 8 timer daglig ca.

Min mor: Der kan min mor gå hjemme hele dagen/natten og være sammen med Bertha, men hun vil ikke passe begge hunde så der vil Bertha blive fjernet fra sit sædvanlige hjem og sin hundeven.

Hvad er bedst??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syg hund/rejse
  • #1   14. maj 2007 I fare for at blive "hadet" af din kæreste vil jeg sige din mor. - hun er hjemme og kona obseverer det lille pus....God bedring med hende og god rejse til dig

• #2   14. maj 2007 Kona= kan

• #3   14. maj 2007 Christina H tak for dit bud - min mor og kæreste læser heldigvis ikke med.

• #4   14. maj 2007 Ja jeg ville også vælge at få passet hunden hvor den ikke skal være alene, speciielt hvis det er noget der skal obeserveres på og medicinen indstilles derefter

• #6   14. maj 2007 Der burde egentlig ikke være så meget at observerer da det er en meget lav dosis hun kommer på, men det kan da ikke skade at hun bliver observeret rigtig godt.

• #7   14. maj 2007 Helt klart din mor som kan holde et vågent øje med hende!! Har hun været passet der før??
    I øvrigt, god tur:-)

• #9   14. maj 2007 Ok men ved bare ikke om hun måske bliver endnu mere trist, i forvejen rejser jeg fra hende, hvilket hun aldrig har oplevet fåør har prøvet, men samtidig fjerner jeg hende fra Babett og min kæreste.

• #10   14. maj 2007 Jeg ville også vælge din mor ;o)

• #11   14. maj 2007 Tror du ikke hun vil nyde "sin" ferie, sikke dog en opmærksomhed hun vil få *S*

• #12   14. maj 2007 Rene - jo måske vil der netop være den ro hun har brug for - og måske vil det bare gøre hende endnu mere ked af det. Jeg synes det er så svært, kan ikke bære at skulle fra hende.

• #14   14. maj 2007 Hvis hun kender din mor relativt godt vil jeg anbefale din mor. Har selv haft hund med epilepsi, og de medicerede perioder har hun altså heller ikke haft det store overskud til andre hunde, og hun har haft brug for megen opmærksomhed fra mig

• #15   14. maj 2007 Shotgun B - jamen så må det næsten blive min mor, måske savner hun ikke mig, Babett og kæresten så meget når hun alligevel bliver så træt. Og inde hos min mor er der kun hende og min stedfar, og de er begge stille og rolige.

• #16   14. maj 2007 Shotgun B - har du ellers nogle oplevelser eller erfaringer jeg kan drage nytte af? Det er en ny verden for Bertha og mig - har selvfølgelig søgt information på nettet om epilepsi, men synes nu stadig det er meget skræmmende.

• #17   14. maj 2007 Jeg vil nu også sige at jeg tror sagtens din kæreste kan passe hende, hvis blot du sørger for at give ham god instruktion og telefonnumre til dyrlægerne.

Hvis du har lyst vil jeg jo også gerne tilbyde at passe hende. Men så vil hun jo også skulle være alene når jeg er på arbejde (men det er jo kun onsdag og torsdag jeg er væk hele dagen).

Men jeg tror nu både din mor og din kæreste fint vil kunne passe hende og så må du vælge hvad du tror er rarest for hende.

• #18   14. maj 2007 Du kunne måske også starte ud med at hun var hos din mor, og blev hun for ked, kunne hun måske komme hjem til Babett og din kæreste

Og så vil jeg da lige sige: Øv sikke da noget skidt, at hun har fået konstateret epilepsi:-(

• #19   14. maj 2007 Hvordan står man som ejer af en hund der får konstatere sådan noget overfor en opdrætter ?

Det er et helt generelt spørgsmål og ikke for at hænge nogen ud .

• #20   14. maj 2007 Juelsgaard - Tusind tak for dit tibud det er utrolig sødt af dig at tilbyde din hjælp så meget. Men jeg tror nu nok at enten Jacob eller min mor kan varetage opgaven med at passe Bertha næsten lige så godt som mig:o) Hvordan går Maggie og hvalpe planerne? Er Maggie kommet i løb?

• #21   14. maj 2007 Jeanett - Det kan ikke beskrives hvor forfærdeligt det føles, er simpelthen så ked af det. Bertha har lige fået svar tilbage fra DKK og hun har HD-AA og AA-00 så det var perfekt, og min drøm har hele tiden været at få hvalpe på hende, men nu har jeg en syg hund og drømmen om hvalpe er væk....og Bertha er virkelig mit hjertebarn, hun skal bare kigge på mig nu med sine smukke øjne og så er jeg ved at tude. Og så skal jeg oven i købet forlade hende i hele ti dage, jeg har aldrig sovet uden hende siden jeg fik hende. Piv piv!!

• #22   14. maj 2007 Rene - Jeg ved ikke helt hvor jeg står, nogen mener at jeg måske burde ha halvdelen af prisen igen, men ved intet Men det er bare så trist at udvælge en opdrætter med omhu, og så får man alligevel en syg....det er virkelig surt. Dyrlægerne mener det er medfødt.

• #23   14. maj 2007 Ja det er squ så trist smiley

Specielt også når man har gjort alt hvad man kunne i forbindelse med købet af hvalpen.

• #24   14. maj 2007 Øv øv øv øv

Det er sgu noget rigtig juks.. Men er det noget I vil kunne justere med medicin? Altså jeg ved godt at drømmen om hvalpe er væk, men Bertha vil da stadig kunne få et godt liv, ikk?

Nej det bliver 10 lange dage.. Jeg har kun været væk fra Luna en enkelt nat, og det var hårdt nok.

• #25   14. maj 2007 Jo man regner med at når medicinen er justeret, så skulle hun få det godt. Det er indkøringen der er rigtig hård. Man vil også prøve at nedtrappe medicinen igen om 6 mdr. hvis det har fungeret uden anfald. Men da hun er så ung, vil det være hårdt for hende at skulle have medicin konstant, da hendes medicin slider på lever osv.

• #26   14. maj 2007 Ah ja.. Det er sgu bare noget rigtig l...

• #27   14. maj 2007 Ja, jeg tror bestemt også at Jacob fint kan tage sig af hende, men jeg forstår sagtens din bekymring. Det er altså frygteligt at tage fra sin hund når den ikke er 100% på toppen. Men det skal nok gå fint og jeg synes bestemt du skal tage afsted og nyde oplevelsen og være sikker på at hun bliver passet til punkt og prikke.

Maggie er (heldigvis) ikke gået i løbetid endnu. Jeg var til trippelarrangement på Fyn med hende i går, hvor hun blev bedste lab-tæve på skuet og fik 2.pr. i begynderklassen, så jeg var vældig tilfreds med hende. Især fordi det eneste hun gjorde galt på markprøve var et par kiksede afleveringer.

Så nu regner jeg med at tage hende med til trippelarrangement i Bække på torsdag og så er der B-prøve på lørdag, så der får jeg rigtig nerver på. Især fordi jeg trænede Maggie i formiddags og der lavede hun perfekte siddende afleveringer fra vand, men derfor er det jo langt fra sikkert at hun vil på lørdag.

Men når først lørdag er overstået, så måtte hun for den sags skyld godt komme i løbetid. Men jeg tror nu at der går nogle uger i nu. Jeg plejer at kunne mærke lidt på Chalmer når hun nærmer sig og det kan jeg ikke endnu.

• #28   14. maj 2007 Juelsgaard - Tillykke med din dygtige vuffer, så godt på din hjemmeside hvor dygtig hun havde været:o) Lad mig endelig vide hvornår hun går i løb, er jo stadig ret interesseret i de kommende hvalpe:-)
    Det er dejligt du også mener jeg kan tage på studietur uden alt for dårlig samvittighed, selvom min samvittighed på ingen måde bliver god af den grund, er det rart at vide det ikke er helt forkasteligt at jeg tager afsted. Men jeg ved også at der vil blive taget hånd om Bertha lige meget hvem der kommer til at passe hende.
    Jeg er dog stadig nervøs over at jeg om ganske kort tid giver hende den første pille, det er lidt af et nederlag at erkende at det nok temmelig sikkert ER epilepsi.
    Men hvis bare anfaldene stopper er det godt.

• #29   14. maj 2007 Hvor slemt er det med anfaldene nu?

Vi må håbe at der hurtigt kommer styr på anfaldene.

Jeg skal nok holde dig orienteret om Maggie, så må vi jo se om du har lyst til at vi skal finde ud af noget omkring en hvalp:-)

• #30   15. maj 2007 Juelssgaard - Det går egentlig okay med anfaldene, det er længe tiden hun har haft nogen rigtig slemme, men hun har også fået stesolid lige så snart der har været optræk til noget.

Lyder godt med Maggie:-)

Kommentér på:
Syg hund/rejse

Annonce