5.397 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Miie B
Miie B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Hjæælp min hund er syg Hjæælp min hund er syg

Heej ..

Håber i kan hjælpe mig ..
Min hund har feber og en infektion, han får antibiotika 7 piller om dagen .

Er det meget normalt når det er sådan, at han sover måske 22-23 timer i døgnet ?
Han plejer at elske at køre bil, men han kunne ikke en gang hoppe op i bilen som han plejer og ned måtte jeg bære ham, desuden har han svært ved at rejse sig når han har ligget, han først rejser sine forpoter, så han sidder på numsen og så kommer bagpoterne ..

Er så bekymret for ham ..

Det skal lige siges han både har fået taget blodprøver, røntgen og røntgen med kontrast ..

Håber i kan hjælpe mig ..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjæælp min hund er syg
  • #1   8. apr 2011 Jeg ved ikke, om det er normalt eller hvor længe han har været i behandling?
    Hvis du er bekymret for hunden, synes jeg da, du skulle kontakte vagtdyrlægen!

• Miie B
    Miie B Tilmeldt:
    jan 2008

#2   8. apr 2011 Han er først begyndt på kuren imorges .. Vi fik ham hjem fra dyrlægen igår ..
    Jeg har aldrig prøvet at han får medicin før, så ved ikke om det er normalt, så ville lige høre herinde inden jeg ringede .

• #3   8. apr 2011 Hvad viste blodprøve og røntgen? Hvad får han antibiotika for? Ja, en infektion men hvor?

• Miie B
    Miie B Tilmeldt:
    jan 2008

#5   8. apr 2011 Røntgen viste ikke noget unormalt .. Jeg ved ikke helt nøjagtig hvor og hvad blodprøverne viste, da det var min kæreste der hentede ham og sikkert ikke fik spurgt eller har glemt hvad hun sagde .

han får clavubactin, metronidazol og panacur

• #6   8. apr 2011 hvis hunden lige har fået antibiotikaindsprøjtning hos dyrlægen så er det vist meget normalt at den sover meget, for det indeholder også noget smertestillende så hunden virker træt og sover. Om det er normalt eller for meget er svært at bedømme via ord / beskrivelse.... vi på HG består vel af 95-99 % alm. hundeejere og de sidste % kan svare udfra en dyrlægefaglig baggrund, så det er et spørgsmål som sandsynligvis kun din dyrlæge eller en anden dyrlæge kan svare på sådan her og nu.

• Miie B
    Miie B Tilmeldt:
    jan 2008

#7   8. apr 2011 Men det kunne jo være i selv havde været ude for noget lign ..

• #8   8. apr 2011 Jeg synes også det rigtig svært når man ikke er der, og ikke er dyrlæge.
    Men jeg kan huske engang faith havde kennelhoste, og fik pencilin eller hvordan det lige staves.... tror hun fik 2 piller om dagen, og ej hvor var den lille nus træt.
    Og det lyder som om det er en ret hård omgang din hund er igennem, så ikke noget at sige til hvis han er helt færdig synes jeg.

• #9   8. apr 2011 men vil give ej en medløbe ret, ring til dyrlægen, for lige at spørge, for man ved jo aldrig om det er det ene eller andet der er galt.
    Men umildbart tror jeg bare det har taget hårdt på ham. Men man skal ikke være i tvivl om den slags

• #10   8. apr 2011 Synes os du skal ringe til dyrlægen og sige din hund er mere sløv end sløv.

• #12   9. apr 2011 Det 1. er penicillin, det 2. er et middel mod parasitter, det 3. er et ormemiddel.
    Hvis hunden er sat til med parasitter og orm, så er det vel naturligt, at den reagerer, når den bliver behandlet.
    Men når det er sagt, ville jeg da ringe og tale med dyrlægen.

• #13   9. apr 2011 Jeg er lidt overrasket over den medicin hunden får, da alle 3 midler er "antibiotika" som virker på 3 forskellige ting, Clavubacin bruges mod stafylokokker hvis hunden f.eks har en slags hudbetændelse, urinvejsbetændels eller luftvejsbetændelse og evt. stafylokokker og streptokokker,Panacur bruges mod bl.a. lungeorm, andre indvoldsorm og giardia "dårlig mave pga.hunden evt.har drukket forurenet vand" og Metronidazol er desideret mod mave-tarmbetændelse.
    Så man kan da sige at dr.dyr har garderet sig ved at gi hunden antibiotika mod de fleste betændelsestilstande..
    Jeg forstår bare ikke at den ikke har fået noget kvalmestillende, det er jo nærmest obligatorisk når hundene får bare en slags penicilin, så den har en chance for at spise bare en lille smule.

Men har hunden været indlagt og hvis den har så hvor længe ?, for du skriver at "i hentede den hos dr.dyr igår"?

Jeg kan ikke li at den lyder så "svag/slap" når/hvis den lige har været indlagt, så burde den være lidt "friskere" IMO, men kaster den op, har den dårlig mave, drikker og spiser den ?
    Og hvor gammel er den forøvrigt ?

Jeg krydser fingre for at den har fået det bedre siden du skrev igår aftes og at du lige gider gi os en opdatering af hvordan det går med vuffen nu.
    Vi er som en anden skrev godt nok langt fra allesammen dyrlæger, men vi er alle hundeejere og hvergang en hund er syg, kan oplysningerne hjælpe en masse andre hunde og deres ejere, + at der er store chancer for at andre har været samme ting igennem som du og din hund gennemgår nu, så måske de ligger inde med en viden som du kan bruge, det håber jeg ihvertfald på.
    Trøsteknus.

Kommentér på:
Hjæælp min hund er syg

Annonce