1.134 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
hjæælp min hund trækker .. hjæælp min hund trækker ..
min border collie er begyndt at trække helt vildt når vi er ude og gå. den har ellers altid gået pænt..
er der nogle der har gode råd. eller evt nogle ideer til speciel- god gå sele??
0 synes godt om
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.948
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 1
hun er 1 år. og plejer at gå rigtig flot i slap line. har prøvet alt.. os vendt mig om og gå den anden vej når hun trækker..
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.978
Og så køb en krops sele, for hundens nakke og rygs skyld.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.796
Han er kun hvalp så det kan selvfølgelig glippe i ny og næ, men jeg synes generelt det er super rart at have kontakt med hunden hele tiden så den fokusere på dig og ikke på alt muligt andet... Det gør også at den ikke ser noget sjovt/spændende den vil hen til og derfor ikke trækker så meget...
Der er mange måder at træne den på, men prøv dig frem...
Held og lykke med det...
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974
En halti kan være en løsning, men den er et træningsredskab og skal bruges korrekt, for ellers kan den i værste fald give nogle slemme vrid i nakken og det ser man jo ingen steder i dit første indlæg.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974
Men den utilstrækkelige brugsanvisning er vel også er en af grundene til at haltien har fået et så dårligt ry som den har.
Brugsanvisningen er fin hvis man har en hund, der trækker jævnt eller ikke trækker voldsomt meget, men har man en hund, der pludselig kan finde på at fare frem efter noget med voldsomme ryk i linen, så mener jeg at man skal køre med et 2-line system og ikke kun med haltien.
hjæælp min hund trækker ..