Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stoppet køkkenvask 600 kr.
  • Hænge lamper op 500 kr.
  • Painting the inside of a small building 3.940 kr.
  • Rengøring af 200 kvm hus 1.500 kr.
  • Hækkeklipning af ca. 35 m hæk 2.000 kr.
  • Privat kok søges til madlavning med grøntsager fra egen køkkenhave i Holte 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjæælp min hund trækker ..
  • #1   9. mar 2010 Hvor gammel er den?

• #2   9. mar 2010 joan : hvad er en halti.
    hun er 1 år. og plejer at gå rigtig flot i slap line. har prøvet alt.. os vendt mig om og gå den anden vej når hun trækker..

• #5   9. mar 2010 Stop evt. op og vend om, når den trækker. Så lærer den, at man ikke kommer før frem, ved at trække. Og når I har øjenkontakt, går I videre.
    Og så køb en krops sele, for hundens nakke og rygs skyld.

• #6   9. mar 2010 Jeg ville foreslå hvad Maiken T også siger.. Dog ville jeg personligt vende om og gå den anden vej, men når nu du siger det ikke virker så prøv det andet.. Det er jo forskelligt fra hund til hund hvad der virker.. noget jeg går meget op i er at have kontakt med hunden når vi går... Så når Balto trækker (hvilket er meget sjældent) så stopper jeg også og kalder på ham og når han vender sig og kigger på mig får han ros... Det har resulteret i - især når han går løs - at han meget ofte stopper og kigger på mig og lige venter på mig, nogle gange går han fint ved siden af mens han kigger op på mig....
    Han er kun hvalp så det kan selvfølgelig glippe i ny og næ, men jeg synes generelt det er super rart at have kontakt med hunden hele tiden så den fokusere på dig og ikke på alt muligt andet... Det gør også at den ikke ser noget sjovt/spændende den vil hen til og derfor ikke trækker så meget...

Der er mange måder at træne den på, men prøv dig frem...
    Held og lykke med det...

• #7   9. mar 2010 Joan A:

En halti kan være en løsning, men den er et træningsredskab og skal bruges korrekt, for ellers kan den i værste fald give nogle slemme vrid i nakken og det ser man jo ingen steder i dit første indlæg.

• #8   9. mar 2010 Jeg har brugt halti til en omplaceringshund som jeg overvejede at tage til mig og jeg må indrømme, at jeg synes dengang at brugsanvisningen var mangelfuld, faktisk så mangelfuld at jeg skrev til producenten for at få en bedre vejledning og fik en superservice fra deres side.

Men den utilstrækkelige brugsanvisning er vel også er en af grundene til at haltien har fået et så dårligt ry som den har.

Brugsanvisningen er fin hvis man har en hund, der trækker jævnt eller ikke trækker voldsomt meget, men har man en hund, der pludselig kan finde på at fare frem efter noget med voldsomme ryk i linen, så mener jeg at man skal køre med et 2-line system og ikke kun med haltien.

Kommentér på:
hjæælp min hund trækker ..

Annonce