{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Slip hunden løs? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen...

Jeg var ude og gå med kali for en uges tid siden hvor vi mødte en lille dansk svensk gårdhund hvor hunde ejeren sagde. "Ejj skal vi ikke slippe dem løs så de kan lege" så sagde jeg du må gerne slippe din løs men jeg holder min i snor da jeg ikke har styr på hende...nå de legede og det var det...

Så var kæresten ude og gå med Kali igår. og inde ved siden af os bor der en udlændinge der lige har købt en lille amstaff hvalp. den lufter han hele tiden uden snor.. så mødte min kæreste ham igår hvorpå han sagde "Jeg syntes i skal slippe hunden fri så hun bare kan løbe uden snor" og da kæresten fortalte mig det så ved jeg sku ikke hvordan jeg reagerede..jeg slipper IKKE kali løs da jeg ikke har styr på hende men jeg møder flere og flere der syntes hun skal gå uden snor alligevel :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slip hunden løs?
  • #1   14. maj 2007 Jeg kan godt finde på at slippe Joy løs så de kan lege men KUN hvis der er langt til den nærmeste vej, for Joy er stadig i den alder hvor det ikke er godt at komme langt væk fra mor smiley

• #2   14. maj 2007 Det koster dig 500 kr. i bøde at have en hund uden snor, hvor det ikke er desideret hundeskov. Så spar du bare de penge og hold den i snor. Og følg loven.

• #3   14. maj 2007 min lille bulldog har aldrig gået i snor, men der hvor trænede var ved en hundepskolog og vi trænede uden snor fra dag 1

• #4   14. maj 2007 Dennis H

Det er da fint at du holder hunden i snor. og at du indrømmer at du ikke har styr på hunden.

Der ver virkelig nogen der kunne lærer et eller andet.

• #5   14. maj 2007 doggymom- man må gerne gå uden snor hvis andet ikke er vist, minus byer.hvis man har 100 % styr på hunden

• #6   14. maj 2007 Jaques er løs stort set over alt
    jeg er af den mening at hunden har det bedst uden snor og at det er mest narturligt;D
    jeg er også af den mening at Alle hunde kan lære at gå løs og den lærer det i hvert fald ikke at gå løs hvis den altid har snor på.
    Men det er jo op til hundeejeren selv
    smiley

• #7   14. maj 2007 Jeg ved godt det for det meste er mig der får skylden hvis der sker noget fordi hun er Amerikansk staffortshire terrier.

føler bare at nogen kigger skævt på mig fordi hun ikke får lov at gå uden snor.. og NEJ jeg gør det ikke da vi bor i bolig kompleks

• #8   14. maj 2007 hold dog op... Det er da den bedste træning at slippe hunden og lære den at den skal komme når du går, ellers er du den der er gået! Det finder den meget hurtigt ud af... Med mindre det selvfølgelig er ved en befærdet vej... Alt andet er simpetlthen for synd!!

• #9   14. maj 2007 Mie: Det synes jeg er noget pjat... Det kan man gøre til træning eller derhjemme...

Dennis: Jeg synes det er meget ansvarligt at din hund ikke får lov at lege med alle og enhver. Og at du erkender at du har svært ved at kalde den til dig...

• #10   14. maj 2007 mie : det vil sige hvis du havde en Amstaff i et bolig kompleks hvor der er MANGE hunde i forvejen uden skrupler ville slippe den løs??

• #11   14. maj 2007 Mie A

Jeg er fuldstændig uenig!! Det er da ikke synd at gå med hunden i snor! Jeg går altid med begge mine hunde i snor - hvis de ser en kat eller en anden hund fx - så er de altså røget! Og så kan jeg stå der nok så flot og "lære hunden at gå uden snor". Tænk hvis den fremmede hund ikke er venlig, så er min hund altså heller ikke venlig! og så kan der jo blive et kæmpe drama ud af det..

• #12   14. maj 2007 Amstaffer betyder vel ikke død Dennis?? Du får det til at lyde sådan... Man ka da få en Amstaff til at være ligeså blid som en Labrador...

Maria - Det var heller ikke til dig beskeden var...

Sabine - du må da bare lære dine hunde at opføre sig ordentligt!! Ikke lige på de stakkels katte eller fugle, men lær dem det er FY at løbe efter andre dyr!!

Det er simpelthen så synd for de dyr der aldrig kommer ud af snoren smiley har virkelig ONDT af de hunde der ikke blir sluppet NÅR DER SELVFØLGELIG ER PLADS OG UNDER RETTE OMSTÆNDIGHEDER!

• #13   14. maj 2007 Mie A : NEJ det gør det ikke men har du prøvet at have en hund som alle var fokuseret på og så snart du gør EN ting forkert så bliver du stemplet som dårlig hunde ejer??

• #14   14. maj 2007 Mia

Nu har jeg ikke haft nogle af mine hunde fra hvalp - så det er meget svært at få dem til at forstå netop det der.. Vi har skam prøvet ved uheld at hunden er sluppet ud - og så hjælper det sgu ikke noget at sige FY. Og hvem siger at hunden aldrig får snoren af?? Vi har masser af plads og hundene kommer ud hver dag og løber/leger... Og det er jeg da sikker på at alle andre også søger for med deres hunde, selvom de går tur med snor på!!

• #15   14. maj 2007 Dennis - kan sagtens se problemet med at ha sådan en hund!! Det er nemmere at blive stemplet ja... Men derfor ændrer det ikke min mening med at jeg synes det er synd ikke at slippe hunden...

Maria - Ja de har ret selvstændige, det har du helt ret i smiley men så må man også være lidt mere konsekvent!! Dermed mener jeg ikke man ska slå hunden eller noget...

• #16   14. maj 2007 Dennis - hva er egentlig grunden til du skriver dette indlæg? Du virker jo ret sikker i din sag smiley

• #17   14. maj 2007 Tja jeg synes det er mere synd for hunden at slippe den hvis det en dag skulle gå galt - fordi ved du hvad Mie - det kan det fra dag til dag uden nogen form for advarsel... Og ikke mindst for den hund det måske kunne gå ud over...

• #18   14. maj 2007 Og måske ønsker han bare bekræftelse i det han gør er det rigtige??? Det er da iorden..

• #19   14. maj 2007 Mie : Jeg skriver dette indlæg fordi jeg syntes det er mærkeligt at flere og flere bare syntes man skal slippe hunden løs selvom man ikke har styr på den.

• #20   14. maj 2007 jeg har til dato ikke mødt nogen der kan kalde sin hund til sig før de lige har været forbi mine,og det er skide irreterene. hvorfor er det så svært at have hunden i snor? gå dog i hundeskov hvis i vil slippe dem løse. for alle siger altid at de har 100% styr på deres hund.

• #21   14. maj 2007 Eftersom hun ikke er særlig gammel ville jeg ikke have noget imod at slippe hende løs... Hvis hunden er normal, vil den altid følge sin leder i unghunde alderen, da en hvalp på egen hånd i naturen er prisgivet.

Jo mere du gør det jo bedre, men selvfølgelig kun hvor det er lovligt...

Kommentér på:
Slip hunden løs?

Annonce