{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mini malteser
  • #1   23. jul 2019 Malteseren er jo rigeligt mini i forvejen. Hvad er grunden til, at I ikke bare køber denne race? smiley

    Med en "mini-version" af en etableret race risikerer I både et skrøbeligt individ psykisk, men også at der er avlet på alvorlige sygdomme og deformiteter. Det er ikke det værd at støtte sådan et foretagende.


  • #2   23. jul 2019 Jeg har et par "minier" i min salon. Øv noget skravl både fysisk og psykisk. Der er jo kun avlet efter størrelse. Dét kan jeg ikke anbefale!

  • #3   23. jul 2019 Jeg kender en tæve, hentet i Polen fra en veletableret hvalpefabrik. Den har et rædsomt temperament og elendig sundhed, men dens hvalpe sælger godt smiley

    Alt (ALT) der avles større eller mindre for at få teacup/mini eller gigant, er avlet på alt andet end sundhed, både fysisk og psykisk. Sådan én er ofte sin vægt værd i guld, helt bogstaveligt.


  • Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #4   23. jul 2019 Ork for pokker, det anede jeg slet ikke! smiley
    Tak for svarene smiley


  • #5   23. jul 2019 En malteser er som nævnt, ikke så stor i forvejen, så hvorfor ønske en mini udgave?

    Hvis det er fordi du er stødt på fænomenet 'tea cup', så PLEASE lad VÆRE med at støtte den slags avl! smiley smiley


  • #6   23. jul 2019 Louise hvis du køber en Malteser fra en anerkendt opdrætter, så kan du jo bare sige til opdrætter at du ikke, ønsker den største i kuldet. En anerkendt opdrætter vil som udgangspunkt habe Maltesere i korrekt størrelse og de er altså, ikke, særlig store. Mange uden stamtavle er dog enten alt for små eller alt for store.

  • #7   23. jul 2019 En alm malteser er fra 2-4 kg.
    Tro mig du ønsker den ikke mindre!
    Malteseren er der vist ret godt salg i og meget få kuld årligt. Så der på påregnes ventetid til at købe racen.

    Men hvorfor ikke kigge på nogen af de lignende racer? De er måske lettere at få fat på. Ja ellers så er det bedste råd at blive skrevet op ved en god opdrætter.


  • Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #8   23. jul 2019 Kender I, eller har erfaring med en god opdrætter i Jylland/Fyn? smiley

  • #9   23. jul 2019 Jeg kender ingen der er ordentlige, men hold dig fra den i 8544 Mørke smiley

  • #11   24. jul 2019 Som de andre skriver, skal du holde dig fra alt der annonceres som mine eller teacup. En malteser af ordentligt opdræt er lille. Men måske opstår problematikken af, at der laves på alt her i landet, og rigtig mange maltesere er alt for store - de holder sig ikke indenfor racestandarden.
    Det er så også en af grundene til at min den yngste ikke har haft hvalpe, har simpelthen ikke kunnet finde en fornuftig hanhund.
    Problemet var det samme, da jeg skulle finde en hanhund til de to (nu) gamle tæver. Jeg valgte derfor at køre rundt til anerkendte tyske opdrættere, som havde en hanhund til salg. Jeg havde lavet aftaler i hele Tyskland, men var så heldig, at vi fandt den rigtige lidt syd for Hamborg.

    Malteseren er en fantastisk race, du skal blot være klar over, at den har verdens mest umulige pels. Jeg kan kun anbefale, at man børster dagligt (grundigt) de første ca 2 år, derefter kan man godt springe et par dage over, men der skal stadig børstes ofte. Når det er sagt, kan der godt være forskel på pelsen på de enkelte hunde.


  • #12   24. jul 2019 Kontakt nogle af de opdrættere, som Ginne har lagt et link ind til.
    Linket er det den danske kennelklub
    Hør om I kan blive skrevet op til en hvalp.
    Ellers skal I til Sverige.
    Her er et link til den svenske kennenklub
    https://www.skk.se/sv/kopahund/hundraser-valpkullar/malteser/?show=ads
    Alle disse hvalpe både de danske og svenske bliver solgt med stamtavle smiley
    Der er som flere allerede har skrevet godt salg i Maltesere.
    Det ved hundehandlerene også, så der er rigtig mange hvalpe fra "Østlandene", som aldrig skulle have været født smiley


  • Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #13   24. jul 2019 Okay, tusinde tak alle sammen! Nu er jeg blevet MEGET klogere. Og tak for hjælpen! Jeg vil vælge en ganske almindelig malteser nu :))
    Skrækkeligt at man avler den slags hund (Mini)


  • #14   24. jul 2019 Mine forældre har sådan en Mini Maltesser, de købte den "brugt" af en polsk dame sammen med en masse tøj og parfume? til den.

    Mage til lille skravl skal man lede længe efter.

    Eneste gode ved den er, at min Grosser elsker den, og at selvom den er udafreagerende overfor fremmede, så er den så lille at folk bare griner af den, og tror det er en skør hvalp.

    PS: Håber ikke mine forældre er på HG.... smiley


Kommentér på:
Mini malteser

Annonce