{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

Kasterering??? {{forumTopicSubject}}

Min Bufas er forholdsvis velbalanceret i sit sind. Hans interesse for andre hunde er generelt meget positiv, men overfor nogle hunde er han meget dominerende. Jeg ser det som noget normalt, men det er utroligt hårdt arbejde, at holde ham væk fra de hunde, som han VIL dominere. Min kæreste forsøgte igår, at holde ham væk fra en hund, men overskred helt sikkert Bufas's værdighed, som hanhund, og han forsvarede sig selv ved at bide min kæreste. Jeg har overvejet kasterering, men jeg synes også det er en smule synd.... Er der nogen som har erfaring med det, både negativ og positiv erfaring, som I gider dele med mig? Eller andre gode råd ønskes? På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kasterering???
  • #1   23. maj 2007 Hmm, hvad med at prøve kemisk kastration (Staves) Det lægger en dæmper på alle homorerne, og det holder ca et halvt år af gangen. Har kun hørt positivt om det..

• #2   23. maj 2007 det er jer der er flokføreren og jer der skal bestemme og det er ikke et godt tegn at han bide din kæreste. Det MÅ HAN SIMPELTHEN IKKE.

• #3   23. maj 2007 jeg er af samme holdning, at hunden ikke skal bestemme, men vi har jo kun haft ham i tre uger, og han er over et år gammel. Det jeg mener med værdighed er, at han har opbygget en "værdighed" inden vi fik ham. Altså han er vant til en anden form for irettesættelse end den min kæreste praktiserede igår. Han bed først, da min kæreste "satte" sig på ham. Altså Bufas angreb ikke, men forsvarede sig selv! hvis det ikke er tydeligt forklaret, så uddyber jeg gerne.....

• #4   23. maj 2007 i forhold til at bide, så skal han under ingen omstændigheder det. Det er også der mit spørgsmål om kastration kommer ind i billedet, fordi var han "ligeglad" med den hund, så var konflikten jo ikke kommet..... Ved nogen noget om det er kemisk kastration????

• #5   23. maj 2007 Banditte: Viste jeg så ikke men kender da én der har prøvet det et par gange på sin hanhund, og hun mærker intet forandre eller noget. Og det går da meget godt, men hun vil ikke have at han skal af med bollerne da han skal være far en dag, når han er faldet til ro

• #6   23. maj 2007 Henriette hvis i kun har haft ham i 3 uger så vil jeg seriøst overveje at starte noget intensiv træning op.. lederskabs øvelser, motivering og prægning på jer som flok og så skal i undgå situationer hvor han bliver provokeret, for de første måneder vil han højst sansynligt prøve grænser også over for jer, såvel som omgivelserne der er nye for ham.. start træning, men helt et sted hvor i kan undgå provokationer.
    Uli

• #7   24. maj 2007 Uli N: Det er lige min holdning, og også det vi gør. Men min kæreste havde lige hovedet under armen og "stolede" for meget på Bufas,og troede at han kendte ham rigtigt godt, men vi er nye ledere, og derfor tror jeg også at Bufas har taget kærestens irettesættelse som en provokation, og forsvaret sig selv - meget logisk!

• #8   24. maj 2007 Hej Henriette.. Jeg har en hanhund som er sin værste alder og fyldt med testosteron så jeg kender til problemet/opgaven. Jeg er forholdsvis en erfaren hundefører men han har sat mig seriøst på prøve og jeg har været igennem alle tanker omkring kemisk kastration osv og jeg er af den holdning at det er absolut sidste udvej da alt kemisk stof der puttes i kroppen har en eller anden negativ indvirkning. Jeg har købt bogen der hedder "hundelytteren" af Jan Fennel, den er helt suveræn på den måde at man får forklaret samtlige grundprincipper for lederskabsøvelser uden nogen som helst form for magt.. og det har virket på min dreng, han kører stadig op over nogle hunde men nu er det styrbart. Det i skal tænke på er at når han reagerer som han gjorde er det højest sandsynligt fordi han er oppe i et stressniveau hvor han ved manglende respekt bider det der holder ham tilbage for den handling han har gang i og begynder i at skabbe en kamp der kan det udvikle sig rigtig grimt som det jo allerede gjorde lidt. Du skal tage føringen og lederskabet "hjemme" og uden for konflikterne, det vil efterfølgende gavne når i så i situationerne gør ham klart at det er uønsket opførsel. Afled ham med yndlingslegetøj, mad eller hvad der kan tage hans opmærksomhed så i undgår at stramme linen, som blot gør det værre... for der bekræfter du bare hans aggression/usikkerhed etc.. Håber det hjælper og at indlægget ikke var for langt. Du kan evt maile mig om du ønsker en mere detaljeret løsning da jeg jo selv har haft stor succes med min egen dreng.

• #9   24. maj 2007 Bettina lyder som en god løsning.. det er fedt vi kan hjælpe hinanden herinde S

• #10   24. maj 2007 Bettina - tusind tak for dit svar. Det er virkelig sidste udvej med kastrering, men i en situation som denne, jeg ikke ønsker skal gentage sig, så må jeg indrømme, at det var første tanke! Jeg har selv læst meget hundepsykologi, og alt tyder på, at Bufas har været stresset, samt forvirret over lederens reaktion, da han ikke kender os så godt endnu. Men jeg vil da prøve, at læse den bog du anbefaler, og så kan jeg jo vende tilbage. I bund og grund, så tror jeg det handler om, at vi ikke kender hans grænser og han ikke kender vores, hvilket er en opgave i sig selv, at finde frem til. Igen tak til dig, og alle Jer andre der har skrevet til mig! Det er super dejligt, at vi kan hjælpe hinanden...

• #11   24. maj 2007 Uli og Henriette. Ja og det er fedt at kunne øse ud af sine egne gode erfaringer smil. Mange rottehanner har den adfærd om ikke vi som fører forstår at gøre hunden tryg ikraft af vores lederskab. Efter hvad jeg har erfaret og læst mig til er det i vores verden ikke naturligt for hunden at skulle være fører men om ikke vi viser vores værd som ubestridte ledere tager hunden over selvom den ikke egentlig magter det, og det giver stressadfærd som oftest viser sig på den måde i har og andre er igennem.. Tror ikke den situation i beskriver har noget med hundens grænser at gøre. Han skal blot langsomt finde ud af at i er hans ledere så han kan læne sig tilbage og slappe af for i har styr på det smil. Det var i gamle dage at man, efter min mening, havde den fejlagtige mening at en rotte skulle bankes til respekt. Om du er stærk i psykologi skal du prøve at tænke på dig selv i feks en arbejdssituation. Om du er stresset og din chef står og råber dig ned i hovedet ville du så stole på ham/hende, samarbejde og yde dit bedste. Hver gang jeg er i en situation med hundene går jeg tilbage til den tanke, hbad ville få mig til at yde, samarbejde og stole på den der ledte mig?.. held og lykke med det

Kommentér på:
Kasterering???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce