2.178 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Højden på dværg og mini?? Højden på dværg og mini??
Hej
Jeg har en golden nu, men går i tanker om at få en lille gravhund inden længe.. Har haft gravhund før, så ved, hvad jeg går ind til
Men hvor høje ca bliver hhv en dværg- og en miniaturegravhund??
Ved godt, at man måler brystkassens omfang, men hvor høje er jeres??
Er der noget specielt, man skal være opmærksom på, når man vælger en af de mindre gravhunde?? Fx mere skrøbelig ryg eller noget??
På forhånd tak
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
Jeg ved ikke lige helt hvor høj Rasmus er, men ja ryggen kan være skrøbelig. Ryg og øjne er primær det, som kan forekomme hos gravhunde. Så vil jeg tro, at det er lige meget om det er standard eller miniature du vælger
feb 2006
feb 2006
feb 2006
Følger: 43 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 29
Men deres rygge er meget skrøbelig, de må faktisk ikke hoppe op i møbler eller gå op og ned ad trapper, men helt ærligt, hvis man har en gravhund skal de fandeme også op og være lidt skøde hun i sofaen (: - Men altså hvis du bor et sted hvor der er mange trapper der hvor du går ture, så bær dem hellere op og ned, for det skader deres ryg når de bliver gamle, man ser det ikke når de er unge! Så vær opmærksom!
De må gerne løbe agigity, hvis du nu er interesseret i det, men de må tilgængæld max. springe de 70cm højt, for ikke at ødelægge deres ryg. Se evt. mine spring billeder på mine hundes gallerier .
Håber jeg har inspireret dig til at få en af skønhederne (:
P.S. Det skal da være en langhåret (:
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 104
Tusinde tak for jeres hjælp..
Ja, selvfølgelig skal den være i sofaen.. Det er så hyggeligt, og så har jeg besluttet, at den skal bæres op og ned af trappen op til min lejlighed... Der er heldigvis ikke trapper i selve lejligheden..
Jeg tænkte nemlig på, om ikke dværg og miniature ikke havde mindre risiko for diskusprolaps.. Det er i hvert fald afgørende for, om det skal være en af disse to.
Og tak for oplysningerne om højnde, opdrætter m.m.
feb 2006
Følger: 43 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 29
Højden på dværg og mini??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside