{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor valgte du en Chow ?
  • #1   8. aug 2007 min familie har altid haft chower og så er deres tempamang godt

  • #2   8. aug 2007 Vi havde chow før også.

    Og så er det svært at vælge en anden når man ved hvor charmerende og rar de er overfor sin familie smiley


  • #3   9. aug 2007 Kent og hans forældre har før haft chow og jeg kendte en mand da jeg var lille som havde en stor chow bamsehan i rød. Hanchowen og jeg eeelskede hinanden smiley Husker ham tydeligt smiley

    Kent ville gerne have en igen og ja jeg faldt jo også for racen smiley

    Kan godt lide at den er så rar og kælen over for familien og beskyttende. Den er ikke fremadbrusende på en arrig måde... Måtte hellere for "på en arrig måde" med, for frembrusende er de jo når de vil hilse på andre hunde smiley Det er Rico i hvert fald hehe...

    Det eneste minus er at man ikke kan gå med ham uden snor uden for indhegningen... Det savner jeg ved en hund, men man kan jo ikke få alt, og jeg har jo trods alt verdens dejligste bamsebjørn smiley


  • #4   9. aug 2007 Vi har valgt en chow fordi vi så længe som jeg kan huske har ønsket os sådan en dejlig bamse.

    Da jeg var barn mødte vi altid to chow'er og fik lov til at hilse på dem. Mange år senere i arbejdslivet mødte jeg de samme mennesker blot med en ny chow. Jeg blev det man kan kalde forelsket for livet. De var overraskede over at jeg kunne sidde nede på gulvet og kæle vildt med den. Det havde de aldrig prøvet med en fremmed.

    Da jeg så fandt min nuværende mand for over ti år siden, har jeg ikke lavet meget andet end talt ham ørene fulde om Chow Chow'er..

    Vi har haft en Hellig Birma(kat) i mange år. Og man kan sagtens sige at vi nu har to kæmpe katte ... smiley

    Vi læste om chow'en i fire-fem år og var ude at besøge to kennel'er. Vi har aldrig været i tvivl om at det var den helt rigtige hund for os. Vi har ikke børn og skal ikke have det, så for os udgør de det som vores "børn".

    Vi ventede faktisk i lang tid på at få lige den vi gerne ville have. For vores krav var en hanhund og den skulle være sort långhåret. Har aldrig fortrudt vores valg. Tværtimod har vi fire år senere fået en chow mere. Da vores Birma dødede af sygdom, var vi ikke i tvivl. Vi måtte have en "kæmpe kat" mere. Så nu sidder vi her med to dejlige vuffere. Vil dog også sige at sådanne to chow'er sagtens kan være vidt forskellige. Den ene dovnen og den anden nærmest "damp" agtig. Den ene kan altid lokkes med godbidder og den anden fuldstændig ligeglad. Men begge nogle rigtige kælne hunde.

    Er meget glad for deres "vagthundsinstinkt". Rart at vide de altid er klar til at passe på både os og huset. Der kommer 112% ingen fremmed ind. Men har dog nogle få som kan kigge til dem, hvis det virkeligt kniber.

    Er dog som Jannie & Kent også skriver meget ked af at man ikke kan gå fri med dem. Det kan man på deres gode dage, men ved jo ikke hvornår de har en dårlig dag... smiley Men pyt det kan vi sagtens leve med.

    Vil da godt nævne at vild glade for børn er der ingen af dem der er. Børn må gerne kæle med dem i kortere tid men så skal de også lade dem være. Men det forstår desværre hverken børn eller forældre...

    Kort sagt. Dejlig kramme bamse med sit eget sind og vilje... Man skal ikke være i tvivl om at det er meget på dens præmisser...





  • #5   9. aug 2007 -så den ene nye chow fra i år er så vores... smiley

  • #6   9. aug 2007 Og vores er også oprettet i år smiley

Kommentér på:
Hvorfor valgte du en Chow ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce