Hvor mange Bernere har i haft? Hvor mange Bernere har i haft?
Hejsa.
Jeg er den heldige ejer af 3 tidligere Bernere.
Manner hvor var og er jeg glade for dem.
Min første hund var en Berner og min sidste hund, hvis jeg skal bestemme bliver en Berner.
Den første døede 3 mdr før hun blev 4 år. Det var kræft i hele mave, livmoder og tarmsystemet der fik os til at slutte hendes korte liv..
Så kom en super dejlig og stædig dame. Hun var bare pot og pande med mine 3 unger. Hun blev desværre kun 6 år. Det var en mavedrejning der tog hende.
Så kom Bella fra Holland. Hun var ski lige så elskelig som de andre, bare på hendes måde. Hun fik en tumor i hovedet, formoder vi og jeg traf endnu en gang den tunge beslyutning af slutte hendes liv ca 2 mdr fra hun vile have været 7 år.
Nu valgte jeg så skotter, for at prøve noget andet og de er da også dejlig men...Jeg savner det store hoved og de dejlige øjne.
Hvad med jer??
sep 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 64
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 9
sep 2006
Følger: 108 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 466 Svar: 2.027
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 705
Jeg startede med racen da jeg som ca 13årig hvor jeg blev hundesitter for min svigerindes Berner Rabecca, - en dejlig tæve der nåeget at blive 11 år, og døde af alderdom i 98.
- I 94 blev jeg sitter for endnu en Berner min brors Ferdinan, en dejlig intiligent hund, der nået at blive far til 39 hvalpe, han måtte desvære aflives, i 2002 8 år gammel da han blev utilregnlig, han begynde at snappe og bide ud efter min bror og angribe andre hunde.
- I 95 Fik jeg min første egen Berner hund, En slags omplaserings hund på 10 måneder det var en stor dejlig, og flot tæve, som kom til at betyde meget ikke kun for mig men også resten af min familie. hun døde 2002, 14 dage inden hun ville være blevt 8 år. hun havde i flere måneder været syg, Hjerte/lungeorm som hun var i behandling for, så vi skænkede ikke andet/andre sygdomme en tanke, men dyrlægen mente at Kræft nok var årsagen til at hun selv sov stille ind.
- I 2001 blev jeg sitter for endnu en af min brors hunde TItan som er søn af Ferdinan, han lever i bedste velgående.
I starten af 2005 lige så snart muligheden var der for at have en, havdet boet i lejlighed med mange trapper i et par år, hvilket jeg ikke ville byde en berner, men så flyttede jeg ud på en gård og så kunne det bare ikke gå hurtigt nok.. en uge efter faktisk. blev berner nr. 2 bestilt.
- Og hende fik jeg sommeren 2005, Olympia, som er en dejlig tæve med krudt i r...., det går bare der ud af med hende,
- Og her i 2007 tilbyd jeg min opdrætter, at Noble en 3 år gammel han hund, med lidt problemer, kunne få lov til at flytte ind hos os indtil der blev fundet en ny familie til ham, og ... ja det er blevet os selv der er blevet hans nye famile for vi nænner ikke at sende Basse mand videre, han er faldet så godt til, og hygger sig sammen med Olympia, så han får nok enden længe kottet kuglerne, så løbetiderne bliver noget næmmere for os at hånterer.
- JA der blev så allerede i starten af 2007 bestilt en tæve hvalp mere, (forældrene er ikke parret endnu) men vi springer nok den over. da det vi også vil beholde en hvalp efter Olympia der skal parres i starten af 2008.
Vil altid have Bernerer her...
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 1.009
DEJLIGE HUND SÅDAN EN BERNERER DEN BESTE MEN KAN FÅ SMILER.....
jun 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 563
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 66
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 36
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 2
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 9
Sidder og bliver helt misundelig..
Ikke at jeg ikke kan lide mine skotter, de er ski sjove men..
Mangler bare det store dejlige udtryksfulde hoved..
Ja, en gang berner, altid berner..
Det kommer igen
Hvor mange Bernere har i haft?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside