{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To tæver sammen
  • #1   28. nov 2007 Haj Kathrina,

Jeg har ikke selv erfaring med 2 hunde sammen.
    Men et vennepar af mig har haft 2 Schæfertæver, men blev nødt til at sende den videre til deres datter. Schæfertæver er meget dominerende, både overfor deres egen race og andre racer.

Så jeg vil helt klart fraråde dig at købe en tæve mere. Men derimod en han Schæfer eller Labrador...

• #2   28. nov 2007 Selv om tæverne er vant til at gå samme nmed andre..

Er det noget helt andet, at der kommer en tæve ind på dens anden territorie, Her kan det gå galt..

Og når 2 tæver slås, så er det med livet som indsats, det er ikke lige som 2 hanner, hvor man måler hinanden mm..

Jeg tør ikke at sætte Babett samme med en anden tæve, fopr jeg ved at det går galt.. selv om det går fint i hundeklubben hvor alle tæver som hander kan løbe frit imellem hinanden..
    Noget andet er, når der er hjemme i deres vandte omgivelser.. her ændre de så karater..

• #3   28. nov 2007 Hej Pia A, Du har jeg skal ikke generalisere .

Hej Schferbanden B, Når hanner kæmper/slåds så er det for at måle hinanden. Men tæver kæmper til hårdt. Så jeg giver dig ret

• #4   28. nov 2007 hej jeg har haft to hvide schæfer sammen 3 og 4 år var de og det gik find de var begge vant til at gå i en stor hunde flok hvor der var tæver har aldrig haft det problem med tæver kun hanhunde. men hvordan er den anden tæve den i overvejer at købe ? og hvordan er den i har nu ?

• #5   28. nov 2007 tak for alle jeres svar, det er en kæmpe hjælp lige at høre om erfaringer. Lica min på 15mdr er så rar og vil blot lege, hvis hun leger med en anden tæve og den er dominerene plejer hunat underkaste sig, hun vil bare lege. Berry som er hende vi overvejer er 18mdr men hun er sterilliseret hjælper det ik på det? Berry bor sammen med en tæve på 14mdr de leger rigtig meget. Vi har også en lille bl. hun på 11 mon ik hun går ind og dominere lidt?

• #6   28. nov 2007 hende der har berry i pleje har tilbudt at komme og besøge os, men kan vi vudere det på et par timer?

• #7   28. nov 2007 nej det tror jeg ikke men hende i frygter den lille kunne i jo tage med og se hvordan hundene reagere så er i sikre

• #8   28. nov 2007 jeg ville lade dem komme og se hvordan det går og tage den derfra

• #9   28. nov 2007 berry bestemmer over den hun leger med nu på 14mdr, så tror også hun vil komme til det overfor Lica da berry er ældst. Men lica vil som sagt bare lege, kan hun det så er hun glad om hun dominere eller ej, det er hun ligeglad med:-)

• #10   28. nov 2007 hmm ved det ikke men ville lade den nye komme og se hvordan det går

• #11   28. nov 2007 ja det er da en god start:-)

• #12   28. nov 2007 jeg har selv to tæver nu en på 14 uger og en på 3 år

• #13   28. nov 2007 det ku jeg også godt forestille mig går godt når der er så stor aldersforskel så er det jo klart hvem der bestemmer. Det er mere fordi de her ligger så tæt i alder, det er det jeg frygter mest.

• #14   28. nov 2007 Jeg har tæver sammen, og vi har ingen problemer, men de er også vokset op sammen. Men jeg synes ikke det er det store problem.

Men lad det komme an på en prøve, når hun kommer over. Sådan gjorde vi også da vi fik Indi, selvom det var en hanhund vi havde!

• #15   28. nov 2007 vi har også 2 tæver der går sammen og vi har heller ingen problemer

• #16   28. nov 2007 Hejsa.. Blander mig lige lidt..

Jeg har en hvalp på 17 uger til at gå med en på 8 år.. Det er begge tæver og der er intet problem.. og oven i købet har vi tit en hvalp på et år på besøg.. det er godtnok en han.. men ingen problemer der.. ikke herfra ihvertfald..

/Sidsel

• #17   29. nov 2007 vi har lige hørt fra pleje mor at hun har fået Berry passet ved en anden som har 5 hunde i aldreren 9mdr til 10 år og kun en han hund det var gået rigtig godt, der havde ik været noger. berry er godheden selv og min hund lica vi bare lege ku ik forestile mig der ville blive noget, men har ik så meget erfaring på det område. Vi har fået tilbudt at "låne" hende her i weekenden for at se hvordan det går...

• #18   29. nov 2007 det er skam ik for at jeg slipper. går med hende tre gange om dagen og træner, samt går til træning to timer om lørdagen, det er også for at hun får selskab.

• #19   29. nov 2007 det er fordi den anden hund vil ku give lica noget vi ik kan når de leger osv. Den nye er steriliseret så det med den fase tror jeg ik blir det vilde problen tror du?

• #20   29. nov 2007 vi har aldrig aktiveret vores schæfer hunde hver for sig de følges altid ad og alder forskellen på vores 2 tæver er 1 år og vi har ingen problemer

• #21   30. nov 2007 Jeg tror det er meget forskelligt hvordan tæver,har det mad andre tæver.Men derfor skal man jo tage sine forholdsregler alligevel,lad dem mødes på områder som ingen af dem kender.Det vil jeg gøre og så se hvordan de vil reagere på hinanden.

Kommentér på:
To tæver sammen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce