{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

Nogen der har to tæver sammen? {{forumTopicSubject}}

Vi er et par der er så heldige, at vores tæve (Labrador Retriever) har fået hundehvalpe!

Vi vil gerne beholde en hvalp selv, og helst en tæve, men vi er lidt bekymrede for om det nu også er en god ide, da vi har læst at der let kan opstå magtkampe.

Vi vil derfor gerne høre om der er nogen herinde der har erfaring med det?

Vi tænker, at dynamikken måske er lidt bedre når nu det er mor og datter.

Bedste hundehilsner,
Frans og Maria


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der har to tæver sammen?
  • #1   20. jun 2021 Jeg har to tæver og kender mange der har uden problemer. Men man kan jo aldrig være rigtig sikker.

  • #2   20. jun 2021 Jeg har haft to tæver sammen ad tre omgange. Alle gange labradorer (dvs en af dem var en blanding). Der har aldrig været skyggen af problemer.

  • #3   20. jun 2021 Vi har i øjeblikket 6 tæver sammen, det er normalt ikke noget problem med mindre det handler om en race som er egetkøns aggressiv smiley det er labradors normalt ikke, så behold du bare en tæve:)

  • #4   20. jun 2021 Har aldrig haft problemer med at have tæver sammen, heller ikke mor og datter.

    Som nævnt kommer det meget an på racen og om de har tendens til egetkønsaggresivitet, så i dit tilfælde vil jeg ikke være bekymret.


  • #5   20. jun 2021 5 tæver her, alle i familie. Ingen problemer.

  • #6   20. jun 2021 Hos mine forældre havde vi 2 schæfere, de var søstre, og det gik generelt fint, men af og til fløj de i flæsket på hinanden.
    Jeg har 3 maltesertæver pt., 2 søstre og den enes hvalp. De 2 gamle er fyldt 14 år. De enes godt, og ligger helst i samme kurv. De kan dog godt tænde af, fx når de får kødben, og den yngste er lidt hurtigere end de gamle tanter, og hun så lige synes at de gamle trænger til lidt hjælp smiley
    Nu ved jeg det, og de er selvfølgelig under opsyn i sådanne situationer.


  • #7   20. jun 2021 Jeg har en ældre labradortæve og en puddeltæve. Der har aldrig været nogen problemer her smiley

  • #8   20. jun 2021 4 tæver sammen her, tre generationer i lige linje af racen whippet, der normalt ikke er egetkønsaggressive. Det er fuldstændig uproblematisk.

    Jeg ville også godt turde med labrador, som jo normalt også fungerer fint i flok.


    profilbillede
  • #9   21. jun 2021 Som flere andre her har jeg haft adskillige tæver (pyreneerhunde) sammen i mange år, op til 5 ad gangen. De fleste har været født her, så de har bl.a. levet med deres mor. Kun en enkelt har fungeret dårligt i flokken, den eneste hun rigtig kunne lide, var hendes mor, så i det tilfælde var mor-datter forholdet en fordel.

    Det var virkelig ikke sjovt med voldsomme slagsmål og adskilte hunde, men har dog ikke skræmt mig fra efterfølgende at få nye tæver ind i flokken og med godt resultat. Selvfølgelig er det noget, man tænker over, i hvert fald når man har stået i problemet, for man ved jo aldrig med sikkerhed, hvordan det vil gå, når man skaffer sig en ny. Men hos mig har det været en ud af 13 tæver, der havde problemer med at leve med andre tæver, og som andre er inde på, labrador er vel som race ret nem på det punkt.

    Jeg ville ikke være nervøs for at forsøge med at beholde en tævehvalp, og med lidt held vil hundene få rigtig meget glæde af hinanden.


  • #10   21. jun 2021 Når det er mor og datter, så er aldersforskellen jo nok så stor, at det skulle minimere evt. magtkampe. Racen er heller ikke kendt for egetkønsaggressivitet. Jeg ville ikke tøve, med den kombination.

    Min bror havde 2 amstaff tæver sammen, for tæt i alder. Og de ville have slået hinanden ihjel, hvis de fik chancen. Det var ikke fair for dem, men min bror vidste ikke bedre, og deres opdrætter havde jo udstationeret hundene hos min bror, så man skulle tro, at denne i det mindste vidste bedre.

    Hundene blev skilt ad. De levede et langt og godt liv, den ene endda med en anden tæve, med større aldersforskel (bullterrier), i en længere periode, hvor de for en sikkerhedsskyld var under opsyn, og aldrig alene sammen. De havde magtkampe under løbetid, så der skulle man stadig være ekstra obs.
    Hun er i dag 13 år, og en af de sidste lovlige amstaffer herhjemme.

    Så mange ord for at sige, at aldersforskel, race (lavet til ikke at kunne med andre dyr fx.), har meget at sige.

    Så behold I endelig en hvalp, og jeg håber det bedste for jer og mor og datter. Der skulle ikke være noget, der taler imod, at I beholder en lille pige smiley


  • #11   21. jun 2021 Som opdrætter har vi jo også naturligt flere tæver (pt. 4 stk). Vi skal være lidt obs ifm løbetid. Ikke som sådan slåskampe, men der bliver spillet op. Aldrig mor/datter, men racerne imellem. Jeg har 2 racer.
    Jeg har terriers, og de er som udgangspunkt egetkønsaggressive.
    Jeg ville sagtens turde beholde en tævehvalp.


  • #12   21. jun 2021 Labrador retrieveren er ikke avlet med egetkønsaggresivitet. Så ville de jo blandt andet ikke kunne bruges på de store jagter, hvor alle hunde og førere ofte er samlet i tætpakkede vogne.

    Og ja, jeg har to tæver på hvv. 3 år og 2 år (31. juli). De er fra samme opdrætter og i menneskelige termer moster og niece. Vi har ingen problemer overhovedet.

    Der er andre racer, hvor jeg ikke ville gøre det, men det er racer, der er kendt for egetkønsaggresivitet.

    Så behold I bare en lille tæve. Det er også noget nemmere ved løbetider smiley


    profilbillede
  • #13   21. jun 2021 Kender flere der har samme køn gående også mor og døtre uden problemer og kender også hvor de har måtte skille sig af med den ene pga magtkampe.
    Har selv haft en amerikanskbulldog (som hadede sin søster) til at gå med en en tibbe tæve uden problemer og vi passede oftes andre hunde også tæver uden problemer. Hun kunne bare ikke lide hendes søster...


  • #14   21. jun 2021 Ansofie ofte har aldersforskellen noget at sige. Vi har engang beholdt en han og en tæve fra samme kuld. Det gik fint, men jeg ville ALDRIG turde at beholde 2 af samme køn. Vi har 4 tæver på knapt 7 år, 5 år i dag, 21 mdr og 16 mdr. Det går fint, da den ene race er noget mere laidback og ikke gider. Det er mor og datter er begge racer.
    Jeg ville aldrig sælge 2 kuldsøskende til samme hjem. Jeg anbefaler minimum 2 og gerne 3 år imellem. Men det er igen terriers. Der kan nemt være forskelle racerne imellem.


  • #15   21. jun 2021 Jeg har altid flere Schæfertæver sammen, jeg skeler ikke til aldersforskel og jeg har aldrig nogen problemer. Derudover har min søster og mine forældre hver en tæve også som mine hunde også altid har kunne med.
    Lige nu har jeg Schæfertæve sammen med en lille Dansk Svensk Gårdhund tæve og der er heller ingen problemer.


  • #16   21. jun 2021 Jeg ville som opdrætter heller aldrig sælge 2 kuldsøskende af samme køn til samme hjem, men jeg har 2 gange solgt bror og søster fra samme kuld til samme hjem, og det er gået fint. Jeg ville heller ikke selv beholde 2 af samme køn fra samme kuld. Jeg har kendt flere ellers ikke aggressive hunde, som bare ikke har kunne lide en eller flere af deres kuldsøskende.

    Nogen års aldersforskel er en god retningslinje, men det er også kun en retningslinje. Min Jaffa, der ikke kunne med flere af mine andre tæver, var 6 år yngre end den første tæve, det gik galt med og 2 år ældre end den næste. Hun elskede heller ikke de andre tæver, bortset altså fra hendes mor, men det fik jeg til at fungere. Nogen hunde egner sig bare ikke specielt godt til at leve i flok.


  • #17   21. jun 2021 Jeg har gjort det, ingen andre tør. To kuldsøstre i samme hjem.
    Hun købte en, så gik der et halvt år og så skulle søsteren udstationeres.
    Jeg holdt timelange taler om ulemperne. Fortalte alle skrækhistorierne.

    De to søstre er uadskillige og elsker hinanden. Hun ved det kan ændre sig en dag, men de har aldrig haft problemer. De er 4 år gamle i år.

    Med labrador ville jeg ikke være bekymret, slet ikke med mor/barn kombinationen.


  • #18   21. jun 2021 Vi har 2 tæver, en på 8 år og en på 2. Der er ikke problemer og de holder meget af hinanden. Den ældste er “boss” men hun er samtidigt også den som starter deres lege sammen (de fjoller tit).

  • #20   21. jun 2021 Vi har 5 tæver, 2 af dem er mor og datter, de 5 er fordelt på 3 racer, det går fint, havde dog en tæve jeg måtte sende videre da hun ikke fungerede i gruppen, men nu er der ro på og alle kender hinandens signaler.


  • #21   21. jun 2021 Louise. De boede ikke sammen, men hun boede på nabo gården til opdrætter og vi oftes kom ved opdrætter, så skete det at søster kom forbi. Men det er den eneste tæve/hund vi har mødt hun ikke kunne med.

    Men kender også tæver med 3-5 år imellem som ikke kunne sammen. Men tror at de ikke kan sammen er de meget laver end alle dem der kan sammen smiley


  • Gitte M
    Gitte M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
    #22   21. jun 2021 Jeg har 6 tæver sammen, selv om det er 2 forskellige racer er der ingen problem, de tre er datter mor og mormor. De andre af anden race er købt og indført i flokken. Jeg ved kun hvem der bestemmer, når min midterste kommer hjem efter at have været på tur, så lægger hun lige hovedet på de andre.

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #23   21. jun 2021 Det ville slet ikke bekymre mig at beholde en tævehvalp.
    Når det er mor/barn kombi bliver der sagt fra med store bogstaver ret tidligt hvilket gør chancen for succes ret stor IMO smiley


  • #24   21. jun 2021 Jeg havde Lotus og Kaido (på min profil). 3 år imellem. Totalt uden problemer:-)

  • #26   24. jun 2021 Har aldrig haft en snert af et problem. Hvis legen bliver meget vild kan Ziva give et bjæf, men det er meget sjældent og det har intet med køn at gøre

    Abby, sort, 2, omplaceret
    Ziva, brun, 4, haft fra 8 uger


    profilbillede
  • Gitte M
    Gitte M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
    #27   9. jan 2023 Jeg har 6 tæver sammen, små konflikter, men ingen store. 3 mudier til agility og mormor, datter og barnebarn kromfuhrlander. Eneste problem var da datteren fik hvalpe, ville mormor gerne overtage dem, hvilket vi hjalp moderen med at forhindre. Mormor må gerne hjælpe med pasning. Mine hunde er mellem 3 og 13 år.

  • #28   9. jan 2023 Vi har haft både mor og datter og 2 søstre med 2 års mellemrum og mor, søster og datter.
    Det var ved at slå hinanden ihjel, og vi endte med at dele huset op og have dem inde på skift. Boxere.
    Nu har vi 2 søstre også af egen avl, 2 1/2 gamle, begge er steriliserede pga sygdomme og dermed ingen videre avl, og de trives så godt i hinandens selskab. Den ene er opvokset hos min mor, men blev så syg af bugspytkirtelbetændelse og er så flyttet hjem til os igen. Vi har så i mellemtiden fået en Rumænsk Hyrdehund Bucovina hanhund, som hende der er kommet hjem, er helt tosset med. Og det går bare så fint med de 3. De ligger altid sammen i sengen, når det ikke bliver for varmt for den store, men tøserne er bare de bedste venner i verden. Og er der optræk til ballade så er det fordi de 2 rotter sig sammen om den store. Det er så det bedste HAN ved. smiley

    Med 2 retrievere ville jeg ikke være nervøs ved at have samme køn. De kan hyppigst gå i flok med nærmest alle.
    Jeg har haft størst succes med hanner sammen af skarpe racer, der alle kunne gå sammen uden ballade. Og har da også planer om at hente en rumæner han mere.


    profilbillede
  • steffen C
    steffen C Online Tilmeldt:
    jan 2014

    Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.121
    #29   9. jan 2023 Vi har 3 sammen.
    Det har ikke givet anledning til problemer endnu ??


    profilbillede
  • #31   10. jan 2023 I er med på at tråden er af ældre dato, ikke? smiley

Kommentér på:
Nogen der har to tæver sammen?

Annonce