Staffordshire Bull Terrier Klubben

Staffordshire Bull Terrier Klubben

Medlemmer: 249
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Renlighed.. Renlighed..

Ja Zamzam var jo stortset renlig, han gav tegn når han skulle ud, kunne sve natten igennem uden at lave noed, og kunne være alene hjemme uden så meget som at tisse!!

MEN den tid er over... Han pisser overalt nu, han kan ligge i vores seng rejse sig op og pisse. Han kan sidde i vores sofa og rejse sig op og pisse!!

Forstår virkelig ikke hvorfor, der er ikk noed der er ændret herhjemme, alt er som det plejer...

Nogen der kan sige mig hvorfor han gør det?
'
Er virkelig ved at have brugt min tålmodighed... Er sur allerede inden jeg træder ind af døren for ved han har lavet noed, er over ham HVER dag fordi jeg ved at 2 min udenfor mit opsyn betyder endnu en plet.
Jeg overvåger ham konstant efterhånden...:(

Sabrina.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renlighed..
  • #1   7. jan 2008 Hmm.. hvor gammel er han ?
    For han lyder som om han er i lømmelalder ..

hmm men det lyder som om han tisser meget .. (du skriver at hvis du går i 2 min. så har han tisset )

• #2   7. jan 2008 Han er knap 6 mdr...
    Altså jeg foretrækker at mine øjne er rettet 100 procent på ham, og hvis han gr ud i køkkenet mens jeg er i stuen så er jeg der med det samm.... kalder på ham for gider ik flere pletter.. han har spillet samtlige træ gulve herhjemme fordi han pisser sådan...
    Ja han tisser en del.. det er ik meget der kommer når det er herinde. har haft fri idag og i løbet af hele dagen har han tisset 3 gange på gulvet g en gang i min seng...

• #3   7. jan 2008 hmm..
    når han tisser og du ser det, sig nej og tag ham ud med det samme (Også selvom han tisser imens !)
    ikke skælde ham ud, for det hjælper intet, blot et simpelt nej..
    og så ud med ham med det samme..
    ellers så hvis det ligner han skal, ud med ham..
    efter hver leg, ud, efter endt spisning eller han har drukket, ud med ham indtil han har tisset, når han tisser udenfor, så ros alt hvad du kan, og giv ham godbider..

Hmm.. tror du skal starte helt fra bunden med renlighedstræning..

og ja han er jo ved at være i lømmelalder, så det er måske også en måde at trodse dig på..

Aktivere du ham nok ?

Gå ture og aktivere ham psykisk ?
    For det kan også være fordi han ikke aktiveres nok..

• #4   7. jan 2008 Han får en time hver dag uden for.. Stort set lige gyldig hvilket vejr det er. plus han får en gå tur om aftenen ved 22 tiden som varer ca 30 min... Jeg aktivere ham os herinde, han har aktiverings bolde ....

• #5   7. jan 2008 det er bedre hvis du fx. går flere gange med ham a 20 min.
    Lad ham snuse alt hvad han kan, og så aktivere ham med bolde, og andet legetøj ..
    lad ham bruge næsen til at finde godbider osv. smiley

• #6   7. jan 2008 Gør han os... Smider mad rundt omkring i leligheden for at aktivere ham...
    Ja kan godt være jeg skal prøve med de 20 min pr gang i stedet... bare lidt svært da jeg jo er begyndt på arbejde : (

• #7   7. jan 2008 ååhh ja det kan jeg godt se.. smiley

den er svær ..

• #8   7. jan 2008 han har jo været renlig... der har ik været nogen problemer overhovedet... : (

• #9   7. jan 2008 Jeg er på ingen måder enig i det mini skriver med at du skal sige nej og smide ham ud..... For det første kan man ikke stoppe nogen i tisse, prøv engang selv. For det andet så tænker hunde ikke som os, og kan på ingen måder forstå at du mener han skal tisse udenfor, han oplever det som en straf at være udenfor....

Du skal derimod ignorere alle uheld, og belønner HVER gang han besøger hvor du ønsker, ikke bare med dygtig hund, hvis du vil have hurtig virkning skal du skam rose ham, ned på gulvet og rul rundt med ham, lege med en bide pølse, jo mere ros jo hurtigere effekt....

Du kan altså ikke regne med at en 6måneders hvalp kan holde sig særlig ænge.....

Du skal som der også bliver sagt gå meget kortere tid med ham, og så mange flere gange...

Da coco var 6 måneder og det er ikke længe siden, der blev hun smidt ud i haven det sekund vi stod op, luftede når jeg havde gjort mig klar, igen en kort tur når jeg kom hjem fra arbejde, en lang tur i løbet af eftermiddagen, og igen så en tur inden hun skulle i seng.... Derudover står haven døren oppe alt den tid vejret tillader det.

Hun har stort set været renlig fra day one.... Det samme gælder min den store Chiwa...

Hvis han tisser hele tiden, lyder det som det er blevet en rigtig dårlig vane og jeg ville starte forfra med renligheds træning....

Der er også den mulighed at der kan være noget galt med hans blære eller lignende, hvis det fortsætter bør du måske gå til dyrelægen....

Held og lykke med det ihver fald....

Christina

• #10   7. jan 2008 Amazing - jamen det har virket for mig ..Og det var det jeg blev anbefalet det første sted jeg trænede da nala var helt lille.. .

• #11   7. jan 2008 Altså tror i misforstår lidt.
    Han har været renlig, han har kunne være hjemme mens vi var på arbejde uden nogen problemer! Nu er han begyndt at pisse overalt, selv mens vi er hjemme, han kan finde på at tisse lige for øjnene af mig!

Om morgenene kommer han på terrassen, min kæreste tager tøj på og går 5-10 min med ham. det er omkring 6.00. Jeg går med ham kl 6.50 til ca 7.15.
    Jeg kommer hjem kl 14.40 og tager ham med ned i ca 1 times tid hvor han først laver det han skal og så leger vi.

Efter det går vi en tur ved 4 tiden igen ca 10-15 min

Efter hans aftens mad ca kl 19. går vi 30-45 min med.

kl 22 Går vi en tur på ca 30 min igen. og sidste nat tur er omkring 23.30 i ca 10 min.

der imellem kommer der ture hvis han giver tegn til han skal noed.

sabrina

• #12   7. jan 2008 Så skal du gå til dyrelægen.....

• #13   7. jan 2008 Har snakket med dyrlægen idag, og han sir det er dominans, og at han gør det fordi han forsøger at kommer over mig i hierkiet ( staves)

• #14   7. jan 2008 Jamen, så har din dyrelæge måske ret....

Kommentér på:
Renlighed..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce