{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

kan hvalpe sælges ? {{forumTopicSubject}}

Ja - som overskriften siger så vil jeg lige spørge herinde om nogen af jer, der har erfaringer med hvalpe om det overhovedet er nogen god ide at lave et kuld til.

Sidste gang havde jeg jo overhovedet ingen problemer med at få hvalpene afsat (til gode, kærlige og fornuftige mennesker). Alle var solgt da de var 7 uger.

jeg ser jo ingen grund til at parre min tæve hvis der slet ikke er marked for flere hvalpe lige nu.

Jeg syns menlig jeg har hørt om flere der ikke har kunne sælge deres hvalpe og er "brændt" inde med hvalpe til de er blevet temmelig gamle.
jeg ved så ikke hvad de har gjort for at sælge deres hvalpe, hvor de har annonceret og på hvilken måde de har deres hvalpe.

Til orringtering kan jeg oplyse at jeg tænker på at stambogsføre dette kuld i DRU, at faderen er af Tjekkisk afstamning og jeg forventer de (fleste/alle) bliver korthårrede.

men jeg er stadig i tvivl - skal - skal ikke ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan hvalpe sælges ?
  • #1   13. jan 2008 mikael miehs A
    ja - det er jo lige netop der problemet ligger - jeg ved skam godt jeg nemt kan komme af med hvalpene.
    MEN jeg vil jo være sikker på at mine hvalpe får et godt og self. helst blivende hjem .
    så måske jeg har formuleret mit spørgsmål forkert ?


  • #2   13. jan 2008 mikael miehs A
    Nåå ok - Pyy-ha - så er jeg mere rolig ... smil.


  • #3   13. jan 2008 Hej
    Jeg syntes ofte jeg har hørt om det er lidt svært at sælge hvalpe omkring nytår, da pengene måske er gået til julegaverne, og samtidig er det min erfaring at det også et lidt lettere at sælge hvalpe i foråret, da det jo er "sjovere" at gå til træning med hvalpen i forårstiden end en kold våd vinter med sne og kulde.

    Så jeg syntes da du skal få et kuld hvalpe igen, og mange gange er det faktisk lettere at sælge hvalpe når man før har haft hvalpe, da så flere kender nogle der har en hund efter din tæve, og det gør i sig selv ofte arbejdet lettere end første gang hvor man begynder helt på "bar bund".

    Du må have en god weekend


  • #4   13. jan 2008 L N : Selvføldig skal du da lave et kuld hvalpe mere.De sidste er da nogle rigtig flotte hvalpe.Og at komme af med dem er jo nok ikke så svært i dagens danmark.
    Som du jo skriver skal det være gode hjem de skal til.Men som jeg kender dig bliver det jo kun gode hjem de får når du vælger familier til de små uldtotter.
    Så held og lykke med planerne.


  • #5   13. jan 2008 claus M

    tak for de pæne ord.

    har lige kigget på (mødt og set i levende live) en han til parring i dag ... super flot pigmenteret - en "tinka-hund"


  • #6   13. jan 2008 hvornår tænker du på at få hvalpe igen ????

  • #7   13. jan 2008 L N: Det lyder meget spændene.At du har et muligt emne til dit næste kuld.

  • #8   13. jan 2008 janne C
    tænker at parre ved næste løbetid - i løbet af den næste måneds tid eller to.

    claus M
    ja - spændende er det - kig på Ditte's hjemmeside en af dagene - regner med at sætte billeder på af ham i morgen.


  • #9   13. jan 2008 L N: Skal nok kigge ind på jeres hjemmeside.

  • #10   14. jan 2008 jeg har forgæves søgt en han i 3-4 mdr.det er med henblik på avl så den må ikke have samme aner som Miss Mira, det er svært.

  • #11   14. jan 2008 Miehs: jeg har faktisk kontakt til Holy White i Tyskland de har lige fået hvalpe, jeg gør nok alvor af det

  • #12   14. jan 2008 Bente L
    skal det forstås på den måde at du vil købe en han (altså du vil både ha' en han og tæve) ?
    - troede nemlig først lige du søgte en til at parre din tæve.


  • #13   14. jan 2008 LN> Jeg vil gerne have min tæve parret her til sommer
    med en egnet han.

    Vi planlægger at købe en hanhvalp her til foråret


  • #14   17. jan 2008 Bente L
    jeg er ked af at høre om dit HD-resultat, som jeg læste i et andet indlæg.

    Vil I stadig købe en han-hvalp til foråret?


  • #15   17. jan 2008 LN>>Tak for det.

    Til dit spørgsmål:
    Vi har valgt lige at se tiden an


  • #16   17. jan 2008 Hej Bente
    Jeg kan forstå på kommentaren fra LN at HD resultatet ikke var så godt på din dejlige hund.

    Hvilken bedømmelse kom dyrlægen frem til?

    Nu er din hund jo ikke så gammel, og ikke fuldt udvokset, så det er muligt nye billeder senere kan give et andet resultat, så jeg syntes bestemt i skal se tiden an.

    Jeg kender flere der har Hvide Schæfere hvor det første billede viste hunden havde HD, og siden er der taget nye billeder når hunden er fuldt udvokset, og så har hunden ikke længere tegn på HD.

    Man kan så mene, at hvis det ene billede viser en hund har HD, og et efterfølgende billede viser det modsatte, at man er usikker på hvad man skal stole på. Det kan jeg godt forstå. Det er derfor vi i DHSK har talt om, at hvis en hund bliver omfotograferet så bør begge resultater skrives ind i stambogen ( sundehedsbogen ), så de der vil bruge hunden til avl ved, at der har været en udvikling.
    I DHSK har der også været talt om at hvis der er to forskellige billeder så bør begge billeder sendes til en 3 dyrlæge, eller at der tages et nyt sæt billeder, så man er helt sikker på hvilken diagnose der er den korrekte.

    Men hvis du får tid, i en travl hverdag i Greve, så vil jeg da blive glad for at høre hvordan det er gået.

    Mange hilsner til jer i Greve fra

    Frank


  • #17   17. jan 2008 LN<<UNDSKYLD det er din tråd,

  • #18   17. jan 2008 Bente L
    du er tilgivet... om du vil købe en han-hvalp har vel også lidt at gøre med det emnet oprindeligt blev oprettet om - ik'


  • #19   17. jan 2008 LN>> ja det er da rigtig nok,men jeg havde skrevet et langt indlæg hvor jeg svarede Frank, og det handlede ikke så meget om at købe en hvalp :o) jeg har slettet det.

  • #20   17. jan 2008 Bente L
    nå ... det havde jeg så ikke set . (ærgeligt nok - hi-hi)


Kommentér på:
kan hvalpe sælges ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce