{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Facts om jeres cairn?! {{forumTopicSubject}}

Nu er det vist tid til en lille præsentationsrunde af vores cairner...

Her tænker jeg primært på facts om udseende og eventuelle sygdomme, men andre ting er også velkomne smiley

Jeg kan jo starte:

Navn: Cairngården Mr. Top Chap (Tjapse)
Alder: fra 30/4-2007 (lidt over 8 mdr.)
Vægt. ca. 8,8 kg.
Højde: ca. 35 cm
Farve: rød

Han har ingen sygdomme (som vi ved af) og er heller ikke fotograferet for HD/AA, men jeg overvejer det, når han bliver gammel nok, da jeg synes det vil være interessant at vide.
Vil gerne have ham avlsgodkendt, og regner med at starte på udstillingerne i dette år.

Derudover kan jeg fortælle, at han bliver fodret med BARF. smiley

Nu er det jeres tur!!!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Facts om jeres cairn?!
  • #1   14. jan 2008 okay (: starter med bamse

Navn: Bamse
    Alder: han blev 3 den 26 novenber
    Vægt: 8-9 kg! det skal lige siges at han har taget rigtig meget på siden kasterration
    højde: ved ikke, han er normalt højde
    farve: rigtig hedder den jo rød, men dyrelægen kalder han kornfarvet (:
    han er dygtyg til agility og i søndags fik vi afide at han havde masser af fremtid og potentiale * WEE VE STOLTE smiley :D*
    køn: kastererret han, MEGET dominerende..
    Ingen sygedomme dejlig sund og raske smiley
    Andet: Han virker meger fjendlig i snor men så snart han er fri med den anden hund sker der intet?1 Hmm underligt

Og han er desværre uden Tavle smiley

Simba

Navn: Moselund's Nuser (ved ikke om det er lavet om til Simba på tavlen)
    Alder: blev 2 her i januar
    Vægt: han er et stoort skrummel på 11 kg xD Han er rigtig kraftig bygget, og har masser af muskler
    Højde: Samme som bamse dog lidt længere og bredre
    Farve: Grå, Om vintern er han meget mørk og om sommern har han helt HVIDE ringe og pletter så folk tror han har westie i sig :b
    Ingen sygedomme.
    Meget legesyg

De er begge rigtgi gode familie hunde, men fik simba chanchen åd han vores kaniner (:

• #2   14. jan 2008 Her er der lidt facts om vores dejlige Cairn smiley

Navn: Hage´s Enebær (Men vi kalder hende Tilde)
    Alder: 12 år hun er født 240595
    Vægt: Knap 9 kg Hun kan godt have en tendens til overvægt smiley
    Højde: 31 cm
    Farve: Brindle
    Køn: Tæve
    Temperament: Tilde har et typisk terrier sind. Hun er meget bestemt, selvstændig og er sikker på hende størrelse er meget større. Stort ego smiley Hun ELSKER godbidder og mad, Så man kan få hende til alt med en guffer i hånden. Selvom man er 12 år kan sagtens være familiens klovn og underholde os alle. Hun er meget selvskabelig og kærlig.
    Tilde har ingen sygdommme som vi ved af. Hun har været udstillet et par gange, men da hun ikke syntes det var skægt, blev det ikke til mere. Derfor er hun ikke HD/AD røngten for hun har ikke været brugt til avl.

Tilde er egentligt min mands hund som fulgte med da jeg lærte ham at kende.
    Er blevet helt pjattet med denne fantastiske race, så når den gamle tøs ikke kan mere, så skal der helt klart ny Cairn i huset. Ønsker bare nogenlunde samme linier som hende, men ved at peter hage som har avlet hende er gået bort, så håber jeg kan finde en avler der laver nogenlunde det samme.

• #4   17. jan 2008 Navn: Ricky
    Alder: ca. 7 mdr. efterhånden, han er ved at være en stor lille hund smiley
    Vægt: Ricky er lidt fed, men sådan går det, når man er så madglad smiley Han vejer nok en 8-9 kg efterhånden :S
    Højde: Lille smiley
    Farve: Han er en fin lille brindle smiley Rigtig flot med skift mellem lysebrun og grå smiley
    Ingen sygdomme og chippet smiley
    Han er utrolig legesyg, men om aftenen, er han noget af det blideste og kærligste smiley .. Han udstøder konstant "grynt", især når man klør ham på ryggen smiley

• #6   29. jan 2008 Nej, de er rigtig kedelige smiley

Hvem kan lade være med at fortælle om deres herlige cairn?? :o)

• #7   6. feb 2008 Hehe, vil gerne lave en lille præsentation af Micci:D

Navn: Micci
    Farve: Hvedefarvet
    Født d. 13/10-07
    Temperament: Stille og rolig, men er altid frisk på en leg.
    Højde: Lille og dejlig?
    Stamtavle: Ja:D
    Vægt: Tilpas. Hverken tynd eller tyk
    Sygdomme: Nej, ikke hvad vi ved af. Men han har en lille "fejl" fra fødslen, da hans lille søde hale har lagt bøjet, så den er lidt sjov. Men det er bare charme:D

• #8   17. feb 2008 ´rasmus hedder rigtigt To-Wo Molwli . han kommer fra en kennel der hedder To-Wo den ligger i Jystrup Midtsj. han er født den 27-08-2004 . en meget glad hund aktiv der skal helst ske noget helle tiden vi kalder ham dampbarnet han har gået til hunde træning af flere omgange de kalte ham for alfa hunden han tror han er en stor rotwider kan klare det hele. men en mege kærlig hund meget legesyg elsker sine lege ting elsker at drille den anden gamle hund jeg har men at godt klar over når han bliver for fræk skal han se at komme væk ,men de leger også meget sammen og har meget glæde af hinanden men han er bange for torden vejr og nytårs aften er den værste for ham da han var lille var der en der skød af lige ved siden af ham da vi kom ud så jeg er bange det er der for at han er blevet bange. han vejer ca 7 kg dyrlægen roser ham og det gør hund også hvor han bliver trimmet hund vil have ham på udstilling men det vil jeg ikke for han er en krudtugle det var så lidt om mit damp barn rasmus.

• #9   17. feb 2008 Navn: Mads
    Alder: fra 6/4-2007 (lidt over 10 mdr.)
    Vægt. ca. 9 kg.
    Højde: ca. 30 cm
    Farve: hvede

• #10   16. maj 2008 Hej.. Vi vil da også lige være med selvom det er lidt sent smiley

Navn: Bumle
    Alder: Født 3/3-08
    Vægt. ca. 3kg
    Højde: ca. 20
    Farve: Mørk, men blir rød / hvede

Kommentér på:
Facts om jeres cairn?!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce