{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pelspleje
  • #1   26. jan 2008 nu ved jeg ikke hvor tit du reder din hund, men før hen når frosty skiftede fra hvalpepels til voksen pelt foltrede den lidt mere og der redte jeg ham 2 gange ugeenligt, jeg vasker ham aldrig med shampoo da det kan udtøre huden og miste sin ph værdi, frosty har 10 - 12 slags rede udstyr,men det er bare mig som køber ldit for meget ind , men en god filtreringkam eller børste helts begge dele og ben her kan man bruge den samme og en til bag ørene - jeg tro det er individuelt far samojede til samojede hvordan pelsen er ,men det er klart hvis man ikke børste sin hund andet end en gang om måneden bliver den nok mere filtret end hvis man ikke gør, måske har det også noget at sige om det er en hanhund eller en tævehund , Måske også alder .. Ps - jeg aner ikke presis hvad kammene hedder,men spørg evt dyrhandler

• #2   26. jan 2008 nu er din hund jo heller ikke så gammel så den fyldige pels skal nok komme, men jeg tror også måske det har noget at gøre med køn og om det er en blanding eller ej- det er bare mit bud

• #3   26. jan 2008 undskyld sjuskefejl

• #4   26. jan 2008 Tiriths pels er meget fyldig generelt og det har den været fra første dag. Hun bliver redt 2-3 gange ugentlig for at hun ikke skal filtre for meget. Hun har især tendens til det bagved ørerne. Jeg bruger en karte, en børste og en stålkam og det virker til at være nok.

Jeg ved ikke noget om hårtørring - her er jeg med på en lytter smiley
    Bruger man det mest til udstilling eller....???
    Bruger man pudder til pelsen på udstilling? Jeg ved man bruger det til sølvperser-katte, men er det ligesådan med Samojeder?

• #6   26. jan 2008 syntes bare det ermange penge over 2000 kr eller mere

• #8   26. jan 2008 jeg tror nok de er efektive,men spørg Gitte herinde hun har sådan en -mener den hedder en blower

• #9   26. jan 2008 der er forskel på hvor fyldig pelsen er:-)
    min veninde har en samojede som har utrolig meget pels, hvor imod andre af mine hundevenner har samojeder, hvor pelsen ikke er så voldsom...
    Når jeg ordner Vanni så stiller jeg ham på bordet, og blower ham igennem, for at få de løse hår væk, derefter bruger jeg min kam, og så karterne:-)

• #10   26. jan 2008 Astrid: os som går en del op i udstillinger, bruger blower (som er en kraftig hårtørre), men dermed ikke sagt at det ikke er en god investering til dem som ikke udstiller. En blower er god til når man har vasket sin samojede, den er nemlig ret kraftig og derfor god til at blowe vandet væk fra pelsen. Desuden er den også god til tørblowning (at blowe hunden igennem inden man børster den) da alle de løse hår bliver blæst væk:-) Håber det var svar nok omkring bloweren
    Angående pudder, så ved jeg faktisk ikke om det bruges:-), eller jeg har ikke selv brugt det, eller oplevet at dem jeg har stået hos har brugt det. Men hvis hunden har en bar plet eller lignende så ja, så vil det kunne bruges. Men tror mest det er hos andre racer:-)

• #11   26. jan 2008 gitte kan man stilde på varmen der kommer ud eller kommer der kun koldt ud fra blower og havor lang tid tager det at tøre den . jeg kan ikke komme igennem det link du tid har sendt , er det muligt du vil sende hele linket igen, måske har de Januar Udsalg

• #12   26. jan 2008 der hvor jeg har købt min blower er hos pitshoppen:-)

Den blower jeg har er der ikke mulighed for at regulere på varmen, men den luft der kommer ud er vel lunken, eller hvad man kalder den:-)

Hvor lang tid det tager at blowe en hanhund tør??? det er ca 4 timer:-) hvis han skal være helt tør:-) så det er noget der tager tid:-) jeg har tørt at hos tæverne tager det kun 2 timer:-)

• #13   26. jan 2008 www.pitstoppets.dk

• #14   26. jan 2008 og den jeg har er Metro - Air Force® Blaster® (Turbo-tørrer/Blower)

• #15   26. jan 2008 tak for hjælpen Gitte : ))

• #16   26. jan 2008 hvor tit har i hunden i bad? Igglo er næsten aldrig i bad, ca. 2-4 gange om året tror jeg. hvor tit har i?

• #17   27. jan 2008 frosty har ikke været i bad med shamppo- da det udtøre huden,men er det for varmt for han tit en skyllert under bruseren når det er varmt , altså om sommeren,men skal det være med shampoo skal den virkelig være mild,men det har han ikke prøvet endnu - så skal han have rullet sig i et eller andet

• #18   27. jan 2008 Vanni er i bad, når vi skal på udstilling/skue og ellers hvis han trænger

• #19   27. jan 2008 Gitte: Tak for svaret. Det lyder ret smart med en blower.

Nina: Tirith kommer i bad efter behov og jeg tror det passer med ca. 4 gange om året. Indtil videre er hun blevet vasket 2 gange siden vi fik hende. Anden gang fordi hun havde rullet sig i noget virkeligt ildelugtende stads - bvadr.

• Tommy A
    Tommy A Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #20   22. feb 2008 ... Hov... Har ellers ikke den store hundefrisør indbygget, men vil da lige fortælle, at Bamse med jævne mellemrum kommer ud at svømme i havet. Når det er meget koldt skal det nok begrænses lidt he he, men mindst én gang hver fjortende dag er vi da afsted. Og så en god børstetur når han er halvtør. Havet vasker bedre end jeg gør og så bleger det samtidig som bonus. Virker fint for os. Er helt holdt op med at bade ham hjemme.

Kommentér på:
pelspleje

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce