Få en hvalp til at spise Få en hvalp til at spise
Jeg fik min lille cavalier hjem i søndags og der fulgte en pose eukanuba hvalpe foder med, men jeg kan ikke fa hende til at spise det. Jeg har ligeledes fået en pakke foder fra dyrlægen og dem vil hun godt spise lidt af, men ikke meget. Det skal helst være leverpostej hvor der er sat en enkelt eller to fast i. Nogen der har en ide til hvordan jeg lærer hende at spise foder uden leverpostej. Hun er ikke helt faldet til endnu og det kommer nok også, men mangler bare lidt rådgivning ang dette. Vil jo gerne hun får det rigtige. Skal jeg evt prøve at give det fra dyrlægen som hun bedre kan lide?? Det er som om hun er lidt bange for både vand og mad skål, kan det ikke skyldes at hun måske er blevet trynet lidt af de ældre hunde ved opdrætter?? Hun hapser hurtig en bid og løber væk med den. Jeg lader hende gøre det og sidder bare stille på gulvet og kalder hende ud igen også kommer hun og hapser et stykke mere. Det er blevet meget bedre siden i søndags hvor vi fik hende hjem. Men søger lidt råd ved andre?!
Mvh Marlene
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 178
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 20
Rart min ikke er den eneste. Det bliver bedre for hver gang den spiser. Men vil helst kun hen til skålen hvis jeg har en hånd på kanten af skålen og den spiser ikke op og jeg giver ikke ret meget af gangen. Jeg er begyndt at give middagsmaden samtidig med at vi træner øjenkontakt og kom i haven. Håber det hjælper med at gøre den mere interesseret i maden. Skriv endelig hvis du finder noget der lykkes,
Vh Marlene
jan 2008
Følger: 49 Følgere: 44 Hunde: 1 Emner: 293 Svar: 3.477
feb 2008
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 20
jan 2008
Følger: 49 Følgere: 44 Hunde: 1 Emner: 293 Svar: 3.477
jeg camilla hvordan går det med din
feb 2008
Hmm. Min en faktisk også begyndt at spise. Men jeg har fundet ud af at jo mere den får brugt sin energi jo mere sulten er han. Så det kan jo godt være fordi at den ikke har fået brugt sig nok, og derved ikke er sulten. Men HELDIGVIS er min hvalp begyndt at spise igen :):) JUBIII
Få en hvalp til at spise
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside