{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Tempo er så syg :o( {{forumTopicSubject}}

Ja dette bliver nok et langt indlæg. Min dejlige border terrier er nemlig smadder syg.
Det startede natten til forrige tirsdag hvor han begndte at kaste op og ville ikke spise. Vi tog han til dyrlæge der mente at han havde spist noget giftigt og vi fik penicillin til ham. Da vi kom med ham igen igen sidat mandag beholdte de ham da han havde tabt 1,2 kg på en uge og on of været sig selv. de tog røngten og fandt intet. Så skyllede de ham igennem med kontrakt og fandt at noget var unormalt ved hans tarm, så de ville operere ham.
der fandt de i hans mave et stykke håndklæde men ikke nok med det. En tråd var vandret videre ud i tarmen og når den ikke kan komme længere så trækker den tarmen sammen som et gardin og tråden havde skåret tarmen igennem så de måtte fjerne 20 cm tarm.
Vi fik han hjem i onsdags og resten af onsdagen og torsdag gik det fint. Men fredag ville han ikke spise. jeg tog ham til dyrehospitalet igen. Han havde ikke feber eller noget så vi drog hjem igen.
MEN freedag aften da vores datter og jeg var til Open by night i Skive ringede min mand og sagde at der sev rosa væske ud af Tempos sår. Vi skyndte os hjem!!
hjemme kunne vi se at det nok var lige rigeligt så vi ringede til dyrlægevagten. det var normalt at der sev væske ud. Nå okay. men så rejste Tempo sig op og han dryppede som en vandhane og da han lå ned i 5 min flød der vel 30 cm i diameter væske ud. Så ringed jeg lettere husterisk til vagtdyrlægen igen og sagde at NU KOM VI SGU!! Han havde ikke ondt men var sløv. Jeg tudbrølede mens jeg kørte og min mand forsøgte at gøre Tempo det behageligt i bilen. Hold da op de 25 km var lange...
Det korte af det lange er at de fandt ud af at nu har han bughindebetændelse og har beholdt ham siden fredag aften kl 22.30.
Han har det lidt bedre og drypper ikke mere. Men de vil beholde ham for at han kan få sit medicin i sprøjter så der er sikre på at han får det. Når han får det som piller og ikke spiser så meget så optages det ikke så godt.
Vi er bare helt ødelagte og venter bare på at klokken skal blive 9 om morgenen og 14 om eftermiddagen for der kan vi ringe til selve dyrelægen...
Samtidig er vi 14 dage fra en konfirmation af vores datter så det hele er lidt tilspidset her.
Jeg har så ondt i maven hver gang jeg skal ringe til dyrlægen for jeg har hammerræd for at han skal dø.
Og huseet er så tomt uden ham. Vi har nu vores gamle cairn terrier mistænkt for at nyde lidt at være alene med os igen :o)

Som sagt så blev dette et langt indlæg og har du læst hele vejen så tusind tak. Jeg blev bare nødt til at fortælle det...
Knus
Anette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tempo er så syg :o(
  • #1   5. maj 2008 Stakkels vaps.
    Håber han kommer sig over det hurtigt og uden flere problemer

• #2   6. maj 2008 stakkels vaps :O(

god bedring med ham.

• #3   6. maj 2008 puha sikke da en oplevelse,håber han snart komer på bene igen..
    gjorde ikke mig noget at det er langt,det er jo noget man gerne vil have ud,og så bliver det langt smiley

held og lykke og skriv når der er nyt om ham.

• #4   6. maj 2008 puha for en ubehagelig oplevelse. det er bare aldrig rart når ens elskede dyr er syge og man intet selv kan gøre.
    held og lykke med ham

• #5   6. maj 2008 Håber i snart får ham hjem rask.
    rigtig god bedring

• #6   6. maj 2008 Eij hvor synd for ham!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nej nej nej nej nej... smiley

Hvor er det dog synd!
    Hvordan kan han sluge et stykke håndklæde ??

Men hvor er det synd for hamm.. . smiley

• #7   6. maj 2008 Han slugte håndklædet fordi det var lagt ind som tæppe i hans bur. jeg vidste godt at han rev det i stykker men ikke at han ligefrem åd det - så nu er det bare SLUT med tæpper eller noget i buret når han er alene!

Tak for alle de søde hilsner :o) Måske kan vi få ham hjem imorgen, men kun måske så vi håber og krydser fingre.

• #8   7. maj 2008 vi sender de varmeste hilsner og ønsket om god bedring til Tempo

• #9   7. maj 2008 He sidder jeg så på arbejdet efter at have talt med dyrlægen. Vi får han IKKE hjem før tidligst på fredag. De måtte åbne ham igår for at skylle bughindebetændelsen ud... Det er ikke nemt st sidde her lige nu for jeg kunne tude helt vildt. Vi havde jo sådan glædet os til at få ham hjem.

• #10   7. maj 2008 jeg sender dig et trøstekram...
    man bliver jo så skuffet når vapsen alligevel ikke må kommer med hjem endnu.

• #11   9. maj 2008 Vi har fået af vide at vi kan hente ham imorgen kl 8.15 så jeg skal hammertideligt op på en lørdag men det gør ikke spor.

Ihh hvor vi glæder os..

• #12   9. maj 2008 ej hvor dejligt i kan hente ham i morgen så kan man slappe lidt a i maven igen når man får dem hjem:)
    håber han er kommet ovenpå igen

• #13   10. maj 2008 dejligt :O)
    god bedring med ham .

• #14   19. maj 2008 Han er hjemme nu og har været det en uge. Vi har haft travlt da vi igår havde konfirmation.
    Idag har han fået fjernet stingene og er i super form. Tænk sig han lovre med halen når han ser sin dyrlæge *G* DET gør vores cairn terrier bestemt ikke!!
    Tempo er næsten frisk igen. Han skal lige tage sin medicinkur færdig og skal fortætte med skånekost 3 uger endnu hvor det gradvis ikke opblødes så meget for at se om han kan tåle at få normalt tørfoder igen.
    Og helt ærligt..skulle det være at han skal have sin mad opblødet resten af livet - så er det sørme billigt sluppet.
    Vi har fået af vide at vi er heldige at han er i live så vi er superglade :o)
    Tempo har bimset rundt og har været svær at dæmpe fordi det ikke var alt han måtte. som min mand sagde: man skal vide at han er syg for man kan godt nok ikke se det :o)

Tusind tak for jeres mange hilsner.

• #15   19. maj 2008 det var dejlige nyheder :O)

• #16   9. jun 2008 Nu skal Tempo prøve at spise almindeligt tørfoder og ikke skånekost. Så må vi se hvordan det går :o)
    Hans ar er blevet så fint, så han skal nok komme sig helt.
    Tænk sig....vi havde jo fået en dyrlægeregning på 9000 kr for operationen så indrømmet jeg var lidt nervøs da jeg så fik den sidste regning for 3 dyrlægebesøg, 8 dages indlæggelse samt medicin og smertestillende. jeg turde ikke åbne den på dyrehospitalet men ventede til jeg var ude i bilen....den lød på sølle 2557 kr!!! Hold da op jeg blev paf.
    Sikke en dejlig overraskelse. SOm min mand sagde..det er billigere at sende ham en uge på dyrehospital end i pension, meeen vi ved nu godt hvad vi helst vil vælge.
    Forresten så er det sjov..Tempo logre med halen hver gang han ser sin dyrlæge. Han er SÅ glad for hende. Superdejligt efter den omgang,

Vi har fået af vide at vi er meget heldige at han overlevede, hvilket vi også er taknemmelige for ;o)

Det var så lige en updater herfra.

Kommentér på:
Tempo er så syg :o(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce