{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Dyre selskabshunde... {{forumTopicSubject}}

Er I medlem af DKK?

Jeg har lige læst Hunden i dag. Deres tema er "Hundehandleri". Der er lidt af et "hip" til bla opdrætterne om, at når de tager så høje priser for populære selskabshunde, er de med til at sende folk i armene på hundehandlerne smiley

Et appropox til en gammel tråd, hvor Iben (Lupes ejer) satte fokus Havanesesens himmelflugt i pris på utrolig kort tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyre selskabshunde...
  • #2   14. maj 2008 Ja Charlotte - der er selvfølegelig en markedseffekt i ft udbud og efterspørgelse. Derfor kan jeg jo godt være enig med DKK i priserne er kommet for højt op...
    Du skulle tage og læse alle indlæggene i ft deres tema. Jeg synes, at de kommer fint rundt om emnet på en etisk pæn måde.,
    Og samtidig giver de gode råd til nye hundekøbere bla i ft vores dyre race.
    Citat fra Hunden i den blågrønne ramme for oven side 40:
    "Overpopulære racer - og gode alternativer.
    En af de muligheder, man fra DKK's side vil anbefale kommende hvalpekøbere, som er trætte af at vente på en hvalp fra DKK-opdrætter, er at overveje en alternativ race. Der findes mange spændende og sunde hunderacer, som i egenskaber ligger tæt op af de, som er blevet overpopulære.
    Racer, som for tiden lider under den store popularitet:
    Engelsk bulldog, fransk bulldog, boston terrier, mops, chihuahua, bichon havanais, coton de tulear.
    Gode, sunde alternative racer:
    Griffon belge og griffon bruellois, petit brabancon, tibetansk spaniel, kinesisk hårløs, löwchen, bichon frisé, papillon, dværgpudel, dværg pinscher m. fl." Citat slut.
    Jeg var lige forbi den hjemmeside med Löwchen, den Bella er fra. De har pris på deres hvalpe på siden - Og du ved jo hvad de inkluderer i deres hvalpepakker smiley En Löwchen koster "kun" 2/3 af en havaneser - faktisk cirka det samme som jeg gav for Penjo for 2 år siden.
    Så hvem ved? Måske kan alle havaneser-avlerne ikke blive ved med at forlange så høje priser for deres hvalpe - Der er da flere og flere af dem der annoncerer på deres hjemmeside med usolgte hvalpe -
    Jeg har da lov at håbe - ikke sandt?


  • #4   14. maj 2008 God ide Charotte smiley
    Og forresten - så ved jeg jo at ikke alle opdrætterne tager de der 14-15.000 kr - Heldigvis smiley


  • #6   15. maj 2008 Hej Charlotte og Connie.
    Ja, heldigvis kan de fleste af os ikke drømme om at købe hos en hundehandler. Desværre er der andre der bliver fristet. Hvilket jo er det DKK er inde på.
    Connie - ja DKK skal have penge til mange ting. I mit hoved hænger det sammen med at de er nødt til at have en indtjening udover vores kontingent til bla aflønning af de forskellige medarbejdere og deres arrangementer/udstillinger osv.
    Som jeg tidligere har sagt, vil jeg ikke betale for Penjos sundhed på hundeweb, da han ikke skal bruges til avl. Men han bliver da undersøgt alligevel - vi skal til 2 års check i begyndelsen af juni. Min dyrlæge skriver selvfølgelig undersøgelserne ind i hans sundhedspas. Jeg vil da også min hund det bedste smiley

    Mht Matadoravl... Det er jo ret nyt, mon ikke snart vi kommer til at se avlsstop på hundene? Det kommer jo også an på hvor stor racen er - altså hvor mange hvalpe en han må være far til. Det vil tiden jo vise.

    Connie - god ide at opordre folk til at gå til DKK. De er jo nødt til at få oplysninger om slige ting, hvis de skal kunne handle - Selvom de ikke rent umiddelbart kan gøre noget i denne sag, så er det da en vigtig information.

    Charlotte - fy for en historie - med de efterladte hunde. Jeg håber, at de ikke er alt for misrøgtede og kan blive genudsat til familier som vil give dem et godt hundeliv...


  • #8   15. maj 2008 Ja Charlotte Matadoravl er en gammel ting - mente de nye regler. Jeg har ikke forklaret mig ordentlig - sådan går det med lange indlæg, der smutter både ord og forklaringer smiley

Kommentér på:
Dyre selskabshunde...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce