{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

adfærds ændring {{forumTopicSubject}}

Antonio viste en helt ny side af sig selv her i weekenden. Jeg stod uden for at supermaked med og ventede, da der kommer et ægtepar forbi, manden stopper og stikker sin hånd forsigt ned til Antonio, det skal sige han rakte faktisk sin hånd ned så antonio kunne snuse til ham, men Antonio bakkede af, jeg lagde mærke til han krummede ryggen og havde halen klemt ind mellem benen, og så knurrede han af manden... det har jeg ALDRIG hør ham gøre før, og tænkte bare, hvad sker der lige med min hund, han plejer vær glad og snakke med alle der overhovedet gidder snakker.... nogen hjælp at hente her... hvad gør jeg ??? er det typsik for en Berner ? eller er Antonio kommmet på et sidespor ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  adfærds ændring
  • #1   11. aug 2008 Det kan være alderen.
    Hvis han er ved at blive kønsmoden.
    Bare du ikke tvinger ham til at snakke med folk han virker usikker på, så skulle han gerne blive normal igen.

Dolf har lidt af det samme.
    Folk han har mødt før, blev han pludselig bange for.

• #2   11. aug 2008 Min berner Chili vil heller ikke snakke med folk den ikke kender. Og hvis jeg møder folk på gå-tur i skoven, kan hun også finde på at knurre/brumme lidt på afstand... :o) Specielt nogle mænd må slet ikke røre ved hende og andre er hun helt vild med:o) Tror det ligger lidt til bernere at være lidt forsigtige....:o)

• #3   11. aug 2008 Marianne: Mit bedste bud vil være, at manden ikke udviser gode signaler. Man siger jo, at en hund helst skal opsøge et menneske og ikke omvendt. Og jeg tror på at hunde har en sans som vi ikke har. De kan f.eks. mærke hvis vi er kede af det osv. og måske har han bare ikke kunne lide manden. Det kan også være at han lige skal lære det med at sige fra. Jeg tror ikke at du skal være bekymret - det ligger jo i deres natur. Viggo knurre også tit når vi f.eks. leger "dræb rebet".

Berner er jo også en meget reserveret hund - så det er nok bare deres natur og Antonios naturlige reaktion at beskytte dig for den store stygge mand ;o)

• #5   12. aug 2008 Panter havde også en overgang hvor han ikke ville snakke med fremmede mennesker især mænd. Når han er hjemme og der kommer nogle på besøg han ikke kender så godt så kan han også godt finde på at knurre og gø af dem, men det er næsten altid mænd han bliver sur på. Og man skal heller ikke række hånden ind over hegnet hvis man er fremmed mand herude for så bliver han gal ham Panter.

• #6   12. aug 2008 Tak for alle jeres indlæg, jeg bliver mere og mere rolig, men jeg må nok vænne mig til at sige nej til folk når de spørger om de må snakke med ham et lille stykke tid, så jeg risikere at han går hen og snapper efter en, ikke fordi jeg tror han vil gøre det i ondskab, men nok mere som i selv skriver, fordi han er lidt utryg.
    Til Jane k. han gjorde det igen idag dog uden at knurre, men han trak sig bare tilbage med krum ryg og halen klemt ind mellem benene, og det var igen en mand der forsøgte at få kontakt med ham.

• #7   12. aug 2008 Hej igen,

jamen det er ikke spor rart at ens hund som man synes er den blideste i verden pludselig bliver rigtig gal. Den hund som ens datter kravler rundt om og som giver knus og kram til hendes elskede Panter. Men jeg ved han aldrig kunne gøre mine børn noget. Men de fleste gæster vi får bliver jo nærmest overdænget med kærlighed fra Panter. Han sætter sig gerne på folks fødder så han er sikker på at de ikke kan gå nogen steder, men lige nusse ham lidt. Men nogle, og det er altså kun mænd, er han bare sur på. Knurrer og gør af dem. Der er især en mand, en af min mands venner.. ham er han bare sur på. Og det plejer da at gå over når de kommer inden for hegnet. Men ikke denne mand og også få andre. Men tanken om at han måske kan finde på at bide en dag er da frygtelig, så jeg trækker ham gerne væk og når de har været her lidt så går det også fint.
    Men det er mærkeligt med Antonio. At han sådan krummer ryg og gemmer halen mellem benene. Jeg håber at det bare er en periode han skal igennem.. og at den snart er ovre
    Held og lykke til jer..

Kommentér på:
adfærds ændring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce