{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

adfærds ændring {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for råd/erfaring.

Min tæve på 2 år (blev 2 her d. 12.11.16) har perioder hvor hun ændre sig ret markant, indtil nu (og efter snak med dyrlæge) har jeg tillagt det hendes hormon cyklus, løbetid, perioden hvor hvalpene ville ha kommet til verden osv.

Hun har i perioder virket noget mere afdæmpet, sovet lidt mere, mindre mad glæde mm.
Nu har hun så i en længere periode nærmest været på speed, noget rastløs, hyper på tur, pludselig stor legelyst (trække leg mm.) ville lege med andre hunde igen. Hun er total mad fikseret og nærmest uden for pædagogisk række vidde i hilse situationer med mennesker.
Hun virker ofte til slet ikke at kunne være i sig selv. Jeg har egentlig synes det var skønt hun var så glad og energisk, men er blevet lidt i tvivl om hvad årsagen er og om jeg burde gøre noget anderledes.

Er der nogle der har nogle bud på hvad det kan være og om det er normalt for tæver at de har så store udsving i adfærd i løbet af året?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  adfærds ændring
  • #1   28. nov 2016 Altså jeg tænker, hvad med at få taget en fuld profil af blodprøver?

• #2   28. nov 2016 mi ældste gik i akut depressions humør fra dag 1 i løbetiden, det varede 2½ måned hvorefter hun blev den glade hund igen, når næste løbetid kom startede det forfra .... jeg synes det var synd for hende, og også for den anden vi har, da hun ikke gad og lege når hun var "ked", men når hun var sig selv igen så havde de det super godt sammen ... hun blev steriliseret og siden har hun bare været en glad hun i god balance hele tiden...

• #3   28. nov 2016 Zenta: Det skulle jeg måske overveje, tænker du i forhold til hvordan jeg oplever hende lige for tiden eller pga. de store udsving hun generelt har haft i løbet af den tid jeg har haft hende?

Hanne M: Jeg overvejede faktisk sterilisation efter hendes 1. løbetid da jeg snes hun virkede nærmest depressiv, men ved d. 2. og især 3. var hun slet ikke så påvirket, var mindre interesseret i mad. Men nu er hun nærmest lidt ADHD agtig (ikke at jeg overhoved mener hun har adhd, blot for at gi et billede) Hun virker dog virkelig glad, men flyvsk/ukoncentreret/rastløs og lige som hun ikke kan rumme sig selv. Tænkte lidt på noget teenager kaos i hoved, men hun har ikke det der lukket ørerne, pludselig ikke kunne simple øvelser og den dur.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det bare er en naturlig fase, hvor hun kræver lidt ekstra støtte til at finde ro mm. eller om det er noget andet det dækker over.
    Hun er super kærlig/venlig, kan selvfølgelig blive forskrækket, men ellers er der ikke som sådan problem adfærd, men måske skulle vi snakke med dyrlægen om et tjek, måske magtor?

• #4   28. nov 2016 Sådan generelt, det giver jo et præcist billede af om alt fungere som det skal smiley

• #5   28. nov 2016 Zenta: Ok tak, det vil jeg da få snakket med dyrlægen om.

• #6   28. nov 2016 Det ville jeg gøre, en fuld profil viser jo ALT smiley

• #7   28. nov 2016 Det ville være fint, så kan man, om ikke andet, få udelukket at der er noget galt fysisk.

• #8   28. nov 2016 Ja, Magtor er også en god idé, men ville starte med blodprøverne for at se om alt er som det skal være.

• #9   28. nov 2016 Ja selvfølgelig. Tænkte bare at de jo har fået dyrlæge derude, men ved ikke om hun kan lave sådanne test.

Kommentér på:
adfærds ændring

Annonce