Bullmastiff Gruppen

Bullmastiff Gruppen

Medlemmer: 70
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Str
  • #1   17. aug 2008 huh Zera er jo lille bitte men hun vejede 39-40 kg da hun var lidt over et år

Luna er lige fyldt et år og vejer nok okkring de 45 nu.....

• #2   18. aug 2008 Tak for endnu et mål!!!

Jeg spørger fordi Brynhild lige er blevet vejet og 1 år gammel uden sul på kroppen vejer hun 52 kg, hun er ikke særlig høj. Højere end Hera men mindre end Aurea og ude af stand til at stå stille til jeg har målt hende **SS**

• #3   18. aug 2008 Standarden angivelser:
    Skulderhøjde hanner 63,5 – 68,5 (25-27 ins)
    Skulderhøjde tæver 61 - 66 (24 – 26 ins)

Vægt hanner 49.9 – 59 kg (110-130 lbs)
    Vægt tæver 41 – 49.9 kg (90 – 110 lbs)

Hvis hundene fulgte vægtstandarden ville de være for spinkle efter min mening, specielt hannerne men højden er helt passende.

• #4   18. aug 2008 Det regnede jeg også med **SS** men der kan jo være nogen der ikke gør.

Og jeg mente at de ville være spinkle med max højde og vægt, ikke hvis højden er mindre end max.

• #5   18. aug 2008 Det jeg skrev er ikke udtryk for min favorittype, men en kritik af standarden. Har standarden ikke brug for at blive ændret, hvis 98% af de bullamstiffer der vinder internationale udstillinger er anderledes end hvad standarden foreskriver?

• #6   18. aug 2008 Jeg har aldrig set en han med standardmål (vægt) vinde.

• #7   18. aug 2008 Jeg forstår ikke hvad du mener med det sidste afsnit??

Er du uenig i mine betragtninger med hensyn til vinder= (for) store hunde? De fleste hunde er enten kendte eller deres mål er opgivet på kennelens hjemmeside.

• #8   18. aug 2008 Det var ikke min hensigt at starte en diskution!! men blot at få et sammenligningsgrundlag, tak til jer der har givet det, jeg håber der er flere der har lyst til at lægge data om deres hund. Jeg må (med skam) indrømme at jeg glemmer at gemme hundenes data, så ved hver hund kommer jeg til at overveje om den nu er lille-alm-stor i forhold til andre og hvor meget den udvikler sig i fremtiden.

• #9   18. aug 2008 Passer virkeligheden ikke til reglen ................. så lav virkeligheden om??? om man er tilhænger af det eller det modsatte afhænger af hvor autoritetstro man er.

Men adfærd her det med at være betinget af konsekvenser så jeg tror det er naivt at lægge ansvaret for uddmøntningen af standarden på opdrætterne. Måske var det en bedre ide at dommerne honorere efter den gældende standard og det er et anliggende for DKK/DBK ikk`?

• #10   18. aug 2008 Spørger du om råd med hensyn til, hvad der er af muligheder for, at sikre at dommere holder sig indenfor standarden?

• #11   18. aug 2008 Jeg synes du skal prøve at spørge Mette/Kennel Librrani for hun har fortalt forskellige eksempler på hvad franskmændene gør for at holde størrelsen nede.

• #12   18. aug 2008 Det er jo dejligt.

• #13   19. aug 2008 Juhuuuuuuu med Jer.... Hæ *S* ville blot lige sige, at min Zakaa er INDENFOR STANDARDEN af hanhunde. Efter sigende passer hans proportioner godt. Har blot ikke udstillet ham. Mine nerver kan ikke..... smiley men han er 64,5 høj, og vejer 57 kg. Synes da ikke at han er tyndbenet er han? tihi. Det KAN lade sige gøre. Det afhænger blot af, om man i virkeligheden ikke burde anskaffe sig en Mastiff istedet, hvis man er til kæmperne udenfor målene. (er klar over det er lidt provokerende). Jeg mener at der en standard som skal følges. Hvis den brydes må det jo være fordi der ingen hunde findes i klassen, som opfylder målene og passer sammen i helheden. Der skal vel kåres en vinder... Jeg mener ikke at klubben skal stå til ansvar. Men jeg mener til gengæld, at klubben burde opfordre til standarden ved udstillingerne. Men alt dette kan jeg sige fuldstæhndig neutralt, idet jeg jeg ikke er opdrætter, men naturligvis ved hvad jeg synes er en perfekt og smuk BM... hej hej!

• #14   19. aug 2008 Har han ikke været tilmeldt en udstilling?

• #15   19. aug 2008 P.S: hvordan fandt du den irske kennel du har købt hund af?? den ligger langt væk.

• #16   19. aug 2008 Hvad forstår du ved "at stå til ansvar"?

• #17   19. aug 2008 Nu når det er blevet en debat, vil jeg da også lige ytre min mening smiley

Men allerførst, Kenzo vejede 49 som 1 år (cirka) og ca. 62 cm.

Nu er han lige blevet to, og vejer 50kg og 63,5 cm.

I know, han er liiiiige i det midste... Højden er der ikke noget vi kan gøre ved, men han er lige præcis inden for standarten og vægten, håber vi på at øge med et par kilo... Hvis vi kan snyde lidt mere mad i ham.. smiley -den lille luske-per.... GG

Mener også at hunden skal være indenfor standarten.. og ikke kun hvad angår højde og vægt... Også "mængden" af hvidt, kvadratisk skald, længden på snuden osv. Derudover er der jo også grænser for galskaben, hunden skal jo også være harmonisk... En han på 68 cm med en vægt på 49kg er jo nok heller ikke lige idealet.. smiley (forstå mig ret...)

Derudover synes jeg også at det er BIIIIIIP at dommerne dømmer efter egen smag fortiden, men jah, det kan vi jo nok ikke gøre mere ved, end de tiltag der i forvejen er fra klubbens side....

• #18   20. aug 2008 Når man har en standard er det udtryk for et forsøg på at standardisere racen og beskrive samme, standarden er bredt formuleret hvilket blandt andet ses i brug af ord som "godt fyldt ud, omkring 1/3" osv disse brede rammer fortolkes (subjektivt) af dommerne og det i sagens natur være den type de foretrækker der vælges.

Standarden og fortolkningen har udviklet sig forskelligt således har vi en FCI (herunder DK), AKC (USA) CKC (Canada) hvordan disse afviger kan man læse i bunden af siden her: (link fjernet)

En specialklub er i den priviligerede situation at kunne øve indflydelse på hvordan standarden udmøntes, idet klubben blandt andet kan tage initiativ til dialog med opdrætterne og indskærpe dommerne, hvilke træk man ønsker fremmet og hvilke man opfatter som uønskede.

I The World of Bullmastiff skriver amerikanerne med stor stolthed at de har magtet at ensarte (standardisere) hundene.

Der er intet farligt i at være uenige med hensyn til det ideelle udtryk for en bullmastiff og ej heller grund til at få kat eller lign over det, alle holdninger er lige gyldige. Men det er overfortolkning, hvis uenigheden tages personligt eller tolkes som udtryk for at ens egen hund ikke er noget værd, det er vigtigt at skelne imellem det forhold den enkelte har til sin egen hund og det der udvikler racen.

• #19   20. aug 2008 Klager??? jeg svarer på at du skriver "at man skal passe på ekstremerne" hvilket du skriver som kommentar til en tæve på 51,5 kg på 1 år. Når du ser det som ekstremt må det betyde, at der er temmelig mange ekstreme bullmastiffer i DK i din fortolkning ....................... eller har jeg misforstået din bekymring?

• #20   20. aug 2008 Det var da ærgerligt.

• #21   26. aug 2008 Hej Nete m.fl. så er vi her igen.....:-) Var lige nede at ligge med influenza.
    Hvad jeg mente med "stå til ansvar". Jeg mente såmænd at BM klubben ikke kan stå til ansvar for den individuelle avl/linie for den enkelte BM. MEN jeg mener at BM klubben burde være bedre til at opfordre til standardmålene. samtidig med ikke at kåre en vinder, hvis målene ikke er overholdt. Ja, faktisk det mener jeg. Men i praksis er det vist ikke muligt, så var det vel gjort formoder jeg. Det er tilsyneladende umådeligt svært at finde et målebånd frem _:-) tihi.
    Nej, I Danmark har jeg ikke udstillet. Jeg udstillede en enkelt gang i Luxembourg, da vi boede dér, hvor han fik cert. Ellers er han ej udstillet. Jeg har ikke nerver til det, og går nok mere op i at han er en super BM. Jeg troede ikke det var muligt at fremelske et så racetypisk gemyt og mentalitet. Han gør mig stolt i dagligdagen, i hasn omgang med andre hunde.. vi kan jo mødes med vores vuffere hvis du har lyst?

Ja, det var noget af en opgave jeg fik sat mig på, da jeg ville have hund fra Nord Irland. Men med megen søgen og dokumentation gik det. Det skal siges at jeg præcis ved hvor jeg skal have min næste hund fra IGEN.... smiley Jeg boede hos kennelmuttter i 3 dage, før vi tog hjem - LILLEMAND og jeg. :_) Det er glade minder.

• #22   26. aug 2008 Tusind tak for tilbudet, jeg sender dig en PB næste gang vi ringtræner, hvis du er interesseret?

• #23   27. aug 2008 Hej igen Nete
    Jeg er sikkert rigtig meget interesseret. Men hvad er en PB (med frygt for at lyde helt idiotisk.... - hvis jeg vrider min hjerne, kan jeg måske selv regne den ud smiley )
    Kunne være skægt at mødes. Jeg kører gerne afsted, blot det ikke er mørkt. Ville gerne med til ringtræning. Ved nogen i øvrigt om der stadigvæk er ringtræning i Hørsholm om onsdagen?
    KH os

• #24   27. aug 2008 Christina H

kunne da lige hoppe ind og hjælpe..
    en pb er en besked i besked centret herinde ;))

• #25   27. aug 2008 Hej. Tak for hjjælpen. Men det er desværre ikke alltid jeg når at checke galleriet. Bedre at skrive til mig: chh@neustring.com. Takker...

• #26   28. aug 2008 Vi bor i Birkerød. Hvor er I fra?
    Påtænker at bevæge os til Ringtræning. Men jeg udstiller jo IKKE så gerne. Men måske jeg kan overtale en rigtig sød BM tilhænger til at løbe min hund....

• #27   28. aug 2008 GGGGGGGGGGGG op på hesten de damer, alle kigger på hunden .......

• #28   28. aug 2008 Men desto mere grund er der til at ringtræne, det er unægteligt nemmere når hunden er veltrænet, så man ikke både skal koncentrere sig om at den undlader diverse bukspring og at man selv ikke ligner en sæk ukoordinerede kartofler .................. min er faring er at de fleste unghunde er forfærdelige. I Brøndby stod jeg sidst med Brynhild og hun var af den sikre overbevisning, at der var tale om en ta` fat leg der handlede om at vi to skulle fange de andre ..................... det var tæt på at medføre kvælningsdøden for hende **SS** Vi har siden trænet, men jeg er ikke sikker på, at hun kan huske det når vi skal i ringen næste gang .................................. og finder I en der kan handle jeres hunde så skriv mig på listen for jeg vil også hellere sidde kaffedrikkende og kommentere kryds, vinkler osv ved sidelinien **GG**

• #29   28. aug 2008 nu kan I ikke alle side og drikke kaffe I skal lave noget for føden**SS** jeg vil nyde at side og drikke "kaffe" mens I andre handler jeres hunde, min mand er opdraget og handler vores.**GG**

• #30   29. aug 2008 Jeg har INGEN MAND..... !!!!
    Men har til gengæld en temmelig veltrænet hund. Det er sq ikke min hund der er problemet overhovedet - men MIG. Jeg vil gerne til ringtræning for at lære MIG at gøre de rigtige ting.

• #31   29. aug 2008 He Louise.
    Vi er på m. ringtræningen - sammen smiley Også gerne for bullere. Men som regel er det så langt væk. ....

• #32   29. aug 2008 I kan desværre ikke lokke os længere væk end Rødovre... smiley - der er langt nok i forvejen.... smiley

• #33   29. aug 2008 vi er altid på. jeg har det lidt som Michelle vi køre 65km for at komme til rødover, sååååå, der er vi på.

• #34   1. sep 2008 Rødovre må vi desværre melde pas til .. smiley gammel bil og dyre reperationer. Vi forsgøer os at hode os nogenlunde i lokalområdet for øjeblikket. Louise skulle vi mødes med snuderne?

• #35   1. sep 2008 Michelle, hvor bor I egentlig? Siden Hørsholm er så meget længere væk end Rødovre?

• #36   1. sep 2008 Christina H.: Vi bor i Nykøbing Sj.
    For at være helt præcis (har lige krak'et lokationerne):

Rødovre: 1 t. hver vej.

Hørsholm: 55 min. hver vej. MEN så skal vi med Rørvig-hundested færgen, og det koster ca. 410kr. for en returbillet. Det bliver ALT for dyrt!
    ELLER 1,5t. hver vej, hvis vi ikke tager færgen...

Så derfor passer rødovre os bedst.. -Desværre, for ville gerne mødes med jer andre... smiley

• #37   1. sep 2008 ØV!! smiley

• #38   3. sep 2008 Hej Louise J
    Det vil vi MEGET gerne - køre med til Røcovre. Lillemand er meget rolig generelt, så det er nok mere om damerne kan lade ham være... smiley tihi... Jeg ringer...

Kommentér på:
Str

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce