{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Aflivning? :-/ {{forumTopicSubject}}

Sidder nu her med tåre i mine øjne og kigger på min lille skønne hund!

Sagen er den at han er en gammel hund på 14 år!
Fik ham af nogle naboer for 7 år siden. Dengang kunne man tydeligt mærke t han havde haft MANGE hjem og var blevet mishandlet i nogle af dem smiley
Det har været en lang og sej "kamp" at få en god og tryg hund ud af ham, men jeg stod fast og kæmpede det beste jeg havde lært!
Idag sidder jeg så her og kigger på min lille smukke hund smiley Han er desværre bare blevet helt blind på det ene øje af gråstær og det andet er også begyndt smiley Han er halv døv og har tabt sig noget smiley Han har dog altid været meget aktiv og har aldrig været en hund med for meget på siddebenene. Altid været en frisk og slank hund!
Han er stadig meget aktiv og vil heller end gerne ud og gå lange ture. Men så er der jo lige det at han også er begyndt at blive "utæt". Han tisser på gulvet! Og han kan gøre det ligeforan os når vi sidder i sofaen smiley Han kommer ellers ud i haven, men det er ikke altid at han laver andet end at gø. Jeg kan så ikke finde ud af om det er fordi han bare ike kan holde sig så længe mere eller hvad? Han er også begyndt at drikke UTROLIGT meget. Er lidt bange for han måske har fået sukkersyge? smiley

Så er det jeg sidder og tænker på om det måske er ved at været tid til at han skal over på den anden side?
Men så er det jeg sidder og kigger på ham og nusser med ham og begynder helt at græde. smiley Jeg kan da ikke slå ham ihjel? Ikke nu hvor han er blevet så god!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning? :-/
  • #1   21. aug 2008 Puha, jeg blir helt trist. Kan ikke have sådan noget.
    Men man er nok nød til at gøre hvad der er bedst for hunden, tror du ved inderst inde når hans tid er kommet. Måske ikke sikkert du vil erkende det. Men følg hjertet, går man aldrig forkert af.
    Håber i får flere dejlige timer sammen :o)


  • #2   21. aug 2008 Jeg vil sige at så længe han er frisk og han ikke har ondt så er der ingen grund til og aflive ham, og som jeg har forstået på dig så er det en papillon vi snakker om, og så vidt jeg har fået af vide bliver nogle af dem op til 16 - 18 år. Vi havde en samojede på et tidspunkt som blev 16 og disse hunde bliver som regel også kun 12 år, han havde også haft nogle forskellige hjem, han var pogså halv blind og havde brok og alle hans hår oven over halen var faldet af, men han var en glad hund og han trivede fint. En dag begyndte det bare og gå ned ad bakke og pludselig en dag var han ved og grave sig ned under kompost bunken ude i haven simpelthen fordi at han var parat til og lægge sig til og dø. Det skal siges at da han var ca 12 år begyndte alt det der med at han fik brok og + at hans hår faldte af over halen, vi var så så heldige at vores nabo var vores dyrlæge og han kom så over og gav ham noget pincelin og noget, og så fik han det godt igen, han levede ca endu 2 år og blev så aflivet.. Det var jo så mine forældres hund, og der syntes jeg måske at dengang han ville grave sig ned og ville lægge sig til og dø skulle de ha aflivet ham, for der er det nemlig at der er tale om hvad der gavner ejeren og ikke hunden, men tror bare ikke at de kunne undvære ham..'
    Men jeg vil da sige at hvis han er en glad og livlig hund så er der da foreløbig ingen grund til og aflive ham, og hvis du tror han har sukkersyge så få det tjekket af dyrlægen, mener det var dig der havde den hund der ikke var så glad for dyrelæger var det ik?
    Men det er der ikke noget og gøre ved afsted med ham og få det tjekket og så kan jeg ik se hvad der skulle være galt i og la ham få nogle år mere (0:


  • #3   21. aug 2008 Ja det er ham der ikke kan ha' dyrlæger smiley

    Desværre ligger vi midt i høsten så jeg har ikke fri når de har tider, men håber da snart at få en dag fri så vi kan få ham tjekket.


  • #4   21. aug 2008 Nå er du landmand ligesom mig hehe..

  • #5   22. aug 2008 Jeps smiley Det er jo næsten et 24/7 job smiley

  • #6   22. aug 2008 trods det du er landmand, alt respekt for det,men er der noget med ens dyr må man ta tid til at komme til dyrlægen,man venter jo heller ikk med ens børn trods høsten..
    det kan jo være en lille ting der er galt siden han ikke kan holde sig.han kan ha en blærebetændelse som hurtig er afhjulpet med penecilllin, så jeg syntes du må afsted,der er jo ingen grund til han mister sin værdighed..


  • #7   22. aug 2008 Det store vand indtag, kan være både sukkersyge og fordi organere er ved at være brugt og har nedsat deres funktion.

    Det vigtigeste vi kan huske som mennesker er at vi kun holder dyr i live, hvis det er deres behov, det er for egoistisk når det kun bliver vores egne. Jeg kender ikke jer og situationen, kun du ved hvad der inderstinde er den rigtige beslutning. Så du må sætte dig og mærke dybt efter og finde dine svar smiley

    De kærligste og varme omsorgs hilsner herfra.


  • #8   22. aug 2008 Ja self skal der sættes tid af og hvis det var noget akut ventede jeg da heller ikke! Men altså han har det fint nok ud over det og jeg har vuderet at det ikke er så slemt at det ikke kan vente i nu.

  • #9   23. aug 2008 Hvis det så ikke er så akut ,så er det altså en voldsom overskrift at bruge,det er noget man bruger i sidste stund..
    Du må meget undskylde, men jeg ville aldrig begynde og skrive om aflivning når det ikke er aktuelt.
    Måske bare spørge om råd,der er så mange kompentente hundeejer herinde om sikkert kunne gi et svar.
    Min mening er forsat at du burde gå til dyrlægen,jeg vil ønske din lille hund rigtig god bedring.


  • #10   23. aug 2008 selvfølgelig skal han til dyrlæge....det kan kun gå for langsomt...

  • #11   23. aug 2008 Var inde og snakke med en dyrlæge i dag (skulle have svar på en gødningsprøve fra en af hestene) Og hun gav mig nogle foderprøver og sagde at hvis de ikke hjalp ham til at tage på så ville de da gerne se ham og måske tage en blodprøve, men hun synes jeg skulle forsøge med maden først.

  • #12   26. aug 2008 hmm de ting du beskriver - tisse indenfor - drikker mere - halvt døv - stadig aktiv.... Det lyder fuldstændigt som min Tøsen - hun bliver 13 år her d. 28/8.... Jeg må indrømme, at jeg har slået koldt vand i blodet, fordi hun har det ikke skidt.... Hun har fundet andre måder at leve på (alderdommen) - og finder jeg en bold frem, så er hun som 1 år igen, og Bufas på 2 år går "død" længe før hende....

    I den bog jeg har om papilioner står der, at det er normalt at hunden ældes, med feks. nedsat hørelse, samt syn (især i mørke), spiser mindre, og drikker mere, og i og med at de drikker mere - tisser de også mere og kan derfor ikke holde på vandet ligeså længe som før. Langt de fleste papilioner bliver meget gamle, og det sikrest tegn på, at vi skal hjælpe dem på den anden side af regnbuen er, når de mister gnisten til livet.... Dvs. de stopper med at spise og drikke, vil ikke lege, har smerter osv.

    Så set med mine øjne, og erfaring så har du stadigvæk gode oplevelser i fremtiden med din ven!
    Jeg er begyndt at lægge en avis til Tøsen om natten, da hun ikke kan holde sig en hel nat - og hun bruger den! Og når jeg tager på job, så lægger der en avis foran døren, og den bruger hun også - men hun gør det stadigvæk udendørs også, men så mødes vi på halvvejen, da jeg jo ikke er hjemme hele tiden smiley

    Vi mennesker bliver også gamle, og får nogle småskavanker med alderen - og det er det jeg vil betegne din hunds symptomer til at være, nemlig aldersomstegn....

    Kærlige tanker Henriette og Tøsen smiley


Kommentér på:
Aflivning? :-/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce