{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Gør jeres hund? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger.. Lige meget hvor jeg læser så står der at en dansk svensk gårdhund gør meget..
smilla siger aldrig en lyd, hun står bare glad og venter til gæsterne er kommet indenfor så de kan blive overfaldet og få en masse kys smiley
tror hun har gøet måske to gange, og hun er nu snart et år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør jeres hund?
  • #1   25. sep 2008 Vores gør ikke af gæster... Men han gør for at passe på... Vi har lige haft en periode, hvor han gøede af alt... Nu gør han kun, hvis noget kommr for tæt på huset, og mest når jeg er alene med ham...
    Ude i haven kan han godt gø en del, men det er mest, når han kan se nogle gå forbi ellers, hvis en anden hund i omegnen gør...


  • #2   25. sep 2008 Min hund gør hvis der er nogle uden for og få tæt på huset og når der kommer gæster og han ikke kan se hvem det er.
    eller når han vil ind sætter han sig til og gø smiley


  • #4   25. sep 2008 Vores gør af andre hunde langt fra, andre hunde tæt på, når han ser hunde fra vores vindueskarm, når han ser ting vi andre ikke kan se fra vindueskarmen, postbudet, folk der går op og ned i opgangen, folk på bagtrappen, legetøjet, sorte poser.... Kunne blive ved! Han gør kort sagt af alt og til tider er vi ved at blive sindsyge af alt det gøeri.

  • #5   26. sep 2008 YEP... Milo gør... en del! Den er STENSIKKER, at HVER gang jeg får gæster, så har jeg min egen personlige ringeklokke... men jeg vil sige, at det for det meste begrænser sig til det - dog med undtagelser til tider ^^

  • #6   26. sep 2008 hejsa

    begge vores hunde gør:

    - når de leger
    - når der kommer noget ind af døren (post/reklamer)
    - når de kan hører nogen ude på trappen - de må ikke være der eller så skal de huske at hillse på dem
    - hvis de kan hører andre hunde gø
    - hvis der dytter en bil ude på gaden


    så ja de gøer rimelig meget !!!

    Vi skælder dem ud, men lidt lidt eller meget hjælper det !!!


  • #7   26. sep 2008 hi daisy hun gør ALDRIG
    heller ikke når de andre gør
    har kun hørt hende gø en gang og det var af en luftbalong vi blev vildt overasker og det blev hun vist også selv for hun gik og små røet i 10 min men siden da har vi igne ikke hørt et gø fra hende

    sanne


  • #8   26. sep 2008 okay tak for svarene .-)

  • #9   27. sep 2008 Riko "snakker" rigtig meget. men det er ikke kun gø. også små lyde. men han "snakker" sig gennem dagen

  • #10   27. sep 2008 ej hvor sjovt.
    jeg er spændt på om det ændrer sig når hun bliver lidt ældre.


  • #11   28. sep 2008 Maria Louise.
    Ja, det kan der være noget om, men så firkantet er verdenen bare ikke altid.. vores gamle hund en lille løwchen gøede af alt..! og hun e rikke blevet anderledes opdraget end de andre. så jeg er sikker på at nogen har "støre anlæg" for det end andre


  • #12   28. sep 2008 Marie Louise.
    Der er jeg ikke helt enig.. JA, du kan opdrage hunden til et vist punkt - men lige netop en dansk/svensk gårdhund (og nogle andre racer) der er "avlet" ud fra ideen at skulle vogte gårde, og gøre opmærksom på når mennesker kom på gården... Ja, der mener jeg at det er noget der må ligge i generne og du ikke kan ændre dette fuldstændig, da det er et instinkt... du kan drosle det ned til et vidst punkt - men stoppe det fuldstændig? Tror jeg er meget svært, hvis ikke umuligt.. smiley


  • #13   28. sep 2008 Maria Louise>> Ikke alne påstår du at vi der har gøende hunde ikke opdrager vores hund, men du kaster dig søreme osse ud i at skulle lege hundepsykolog. Indtil du får lidt mere erfaring med hunde, havde jeg nok valgt at holde så kontroversielle meninger for mig selv, eller i det mindste kunne begrunde dem med en vis portion baggrundsviden/viden skaffet andetsteds end i bøger og artikler.
    Hunde er forskellige, det samme er mennesker. Du kan ikke sige at en hund ikke er opdraget hvis den gør. Visse racer er avlet som nævnt før og disse vil have TENDENS til at gø, men ikke dermed sagt VIL gø. Kan ligeledes trickes af f.eks dårlig oplevelse som hvalp og ja disse ting kan til tider med hårdt arbejde og tålmodighed dæmpes eller "fjernes" fra en hund, men dette har intet med opdragelsen at gøre. Ting der ligger dybt i en hund fra hvalp er jo ikke lige til at opdrage sig ud af, da det ikke er det samme som at sitte og give pote, men derimod f.eks en meget skræmmende oplevelse der har udløst dens reaktion. Osse et emne vi til dagligt "slås" lidt med, så vær rar en anden gang ikke at spille klog på andres bekostning.
    -Henrik


  • #15   29. sep 2008 Maria Louise:
    Min hund skal gø, når der kommer nogle!! Jeg skal ikke bede den om at gø... Den skal derimod stoppe, når jeg siger det... Men den skal squ ikke stå og vente på, at jeg beder den om at gø...Efter min mening er det dårlig opdragelse... Hvad så, hvis der er nogle, der forsøger at bryde ind... Nå det var vel nok ærgerligt, jeg fik ikke lige bedt ham om at gø... Ej, den holder ikke hos mig!
    Så kald det ikke mangel på opdragelse! :o)


  • #17   30. sep 2008 Maria Louise:
    Der er vi så ikke enige... Jeg synes klart han skal reagere, når en bildør smækker... Han kan da ikke høre om det er inde hos naboen eller hos mig... Men hver sin holdning til det, sådan er det jo.

    Men D/S er altså ikke en jagthund. Det er en gårdhund, der er fremavlet til at fange rotter, mus og andet skravl samt holde vagt... Ikke til jagt...


  • #18   30. sep 2008 Maria Louise>> At du er hundefrisør ændrer jo så ikke rigtigt ved hvad jeg før har skrevet. At du har kontakt med hunde hver dag fordi du vasker dem, gør dig vel ikke til hverken uddannet adfærdsbehandler, dyrlæge eller hundetræner?! En slagter er vel vel heller ikke per defination osse dyrlæge, selvom han dog ved meget om anatomien hos et svin og en okse?! Ahh come on...
    At du totalt forfejler at kende til baggrunden/ophavet for den race du omtaler, gør det så heller ikke lettere at argumentere for og imod hos dig.
    Du kan lære en hund at gø på kommando og have held med at få den til at tie stille igen, dog med undtagelser (dem er der mange af) og disse pointerer jo netop at du ikke bør nævne opdragelsen i denne sammenhæng. Lydighed er ikke altafgørende, hvis der ligger noget adfærd til baggrund for handlingen.
    Desuden bør det vel osse nævnes at gøen ikke nødvendigvis signalerer fare, men osse i høj grad kan bruges i leg, glæde. og sidst men ikke mindst GENETISK betonet ud fra artens arbejde.


  • #19   1. okt 2008 hmmmm ja vi har hver sin mening om tingene.

    Vores hunde gøer når der kommer nogen på opgangen og det da fordi de vil have de skal snakke med dem.

    Men det kan jo også tænke sig at de vil fortælle her bor de og kom ikke nærmere.

    Ja man kan mene hvad man vil.

    Vi skælder selvfølgelig ud når de gøer - men det hjælper ikke rigtigt GGG

    Sådan skal det jo nok.

    Det med at de fanger mus/rotter det kan vi tale med om, da vi døjer med dem og tro mig de er rigtig gode til det !!!

    Jeg syntes det er okay hvis maria syntes hun ved en masser om hunde fordi hun har en hundesalon - og det er jo også okay at vi andre har en anden mening.


  • #20   2. okt 2008 Gert W>> Ja det er da fint, men hun skal på ingen måde anfægte min opdragelse af hunden, ved at sige det er mangel på samme der er årsag til gøen.
    At folk ikke har samme opfattelse af alt her i livet er jo kun naturligt, så slet ikke det der går mig på i Maria's indlæg.


  • #21   2. okt 2008 Maria>> Ja en holdning, men det var ikke hvad du lagde ud med. Du tog en konklusion over en kam, nemlig at hunde der gør er dårligt opdraget. Det er det folk reagerer på inklusive mig selv.

    At kende forskel på om hunde gøer i leg eller alvor, under leg skal findes i resten af hundens kropssprog. Da jeg ikke er hverken hundepsykolog, adfærdsbehandler, dyrlæge eller lignende ville jeg udelukkende kaste mig ud i at læse en hunds adfærd/sur/glad/legende osv, hvis det er min egen. Dette underbygges så endvidere af at man aldrig bør kaste sig ud i vild leg med en hund du ikke kender, slet ikke børn, da der nemt kan ske misforståelser.
    Du kan jo tage noget udbygning til din uddannelse hos en adfærdsbehandler og få svar på en masse af de ting du her har disket op med af teser, inkl. hvordan du kender forskel på leg/alvor etc.

    For at ende denne tilsyneladende uendelige meningsudveksling, så er dette det sidste jeg skriver til dette emne.
    -Henrik


  • #22   2. okt 2008 Hejsa.
    Tak for jeres indlæg, det er et følsomt område.. jeg ser heller ikke dårlig opdragelse nogen steder når hunden gør. jeg tror at det "ligger i generne" og så lidt med lederskab, hundens psyke og andet så jeg tror så absolut ikke at man "bare" kan smide det hele over en kam, men at der er MANGE forskellige faktore der tilsammen kan gøre det., så jeg må jo siges at være enig med flertallet herinde smiley
    men ja, hver sin hund, hver sin menning.
    Heidi


Kommentér på:
Gør jeres hund?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce