{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Nu bliver I dødmisundelige......... ;) {{forumTopicSubject}}

Hej alle kære fotoglade kolleger! smiley

Jeg er simpelthen helt oppe i skyerne, kan jeg fortælle jer. Hvorfor det? Jo, nu skal I bare høre:
Min far bad mig i går om at tage til Esbjerg, hvor han arbejder som elektriker/tilsynsførende i forbindelse med noget vindmøllehalløj. Han skulle rejse hjem til Sjælland igen om onsdagen, så jeg undrede mig stærkt over, hvorfor han ville have mig helt derover i mindre end en dag. "Jeg skal nok finde på noget, du kan lave herovre, mens jeg er på arbejde" sagde han bare, så jeg bestilte en togbillet til Esbjerg i går aftes og rejste derover.
Da jeg kommer ind i hans lejlighed beder han mig holde mig for øjnene, hvorefter han trisser ovenpå og kommer ned igen og lægger nogle ting på bordet foran (jeg smugkiggede ikke.. selvom det var svært!). Da jeg måtte kigge, mødte det smukkeste syn mig: et Canon eos-1Ds Mark II (nypris ca. 60.000 kr.), et Canon EF 16-35mm f/2.8 L USM, et Canon EF 300mm f/4 L USM + Extender x1.4 og endelig et Canon EF 85mm f/1.8 USM, foruden manual, hukommelseskort, ekstra batterier og hvad dertil hører. Alt sammen brugt, alt sammen fuldt virksomt.
Spørg lige om jeg var mundlam og følte(/føler) mig som verdens mest forkælede unge... høh!

Min far havde snakket med en fotograf, som han havde mødt på jobbet, og fortalt om min interesse. Fotografen anbefalede at lede efter noget brugt, godt udstyr. Så viste det sig, at han lige havde "lidt" udstyr, som han ikke længere brugte, og som han alligevel skulle sælge.. og så fik min far den idé at give mig det på prøvetid, for at se om det var noget.... jow tak.

Jeg har regnet lidt på det, og er kommet frem til, at udstyret har en nyprisværdi på omtrent 80.000 kr.

Her kan I tjekke det nærmere ud, hvis I har lyst:
Canon EOS-1Ds Mark II: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1dsmkii/

Canon EF 300mm f/4 L USM :
(minus IS her): (link fjernet)

Canon EF 16-35mm f/2.8 L USM:
(Dette er efterfølgeren til den): (link fjernet)

Canon EF 85mm f/1.8 USM:
http://www.pricerunner.dk/pl/543-1084977/Kamera-Objektiver/Canon-EF-85mm-f-1.8-USM-Sammenlign-Priser#

Hilsen den meget priviligerede (host.. forkælede..) og meget heldige kartoffel!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu bliver I dødmisundelige......... ;)
  • #1   15. okt 2008 Kæmpe tillykke med alt det fede udstyr smiley

Det bliver da bare super fedt at skulle ud og "lege" nu *S*

• #2   15. okt 2008 Årh ja manner.. Vil din far ikke adoptere mig? **GGGG*

Aj kæmpe tillykke med det:-)

• #3   15. okt 2008 Hehe, men Line det duer jo ikke jeg tager med, for så har du den ikke i fred smiley
    Tak til jer andre.. tror ikke det helt er gået op for mig endnu hvor heldig jeg er.

• #4   15. okt 2008 Hmm... Skal vi bytte fader?

• #5   15. okt 2008 Den Mark II kan du glæder dig over , jeg nyder min hver eneste dag smiley

• #6   15. okt 2008 Øj Susanne, er det den sag du har.. så har jeg noget at leve op til, hihi

• #7   15. okt 2008 Mille .
    Jep ...du har studie udgaven jeg har sports udgaven smiley ...Det er Canons bedste kamera og det bedste på markedet .

• #8   15. okt 2008 Susanne:
    Virkelig? Wow, det stiller lidt krav smiley men det er jo om at se det som en udfordring. Ja, blev også lidt overrasket over at det "kun" kan tage 4 billeder i sek, når min 350D kan tage 3,5. Men det forklarer det så. Det er også fantastisk, at min far har kunnet få det hele til 20.000 kr. Kameraet har taget ca. 50.000 billeder.

• #9   15. okt 2008 Mille .

Det er en rigtig god pris , alene objektiverne er næsten det værd smiley .
    At det kun kan tage 4 billeder i sec kunne selvfølig være bedre , men til gengæld har det er super focus system og er meget drift sikker . Bare lyden er anderledes *GG*

• #10   15. okt 2008 Torben:
    Tak for den flotte respons. Det lyder rigtig lovende som du fremstiller det.
    Ja, det er lidt af en sværvægter i forhold til 350D'eren. Men så sparer jeg da en tur i fitness-centret smiley
    Ja jeg ser frem til noget billedkritik af de første spæde skridt.. jeg har jo et fedt forum her i ryggen smiley

Susanne:
    Jeg er især blevet rigtig glad for 85mm'eren. Det er da en helt fantastisk portrætlinse! Har en 50mm, men den er ingenting i forhold til, til dét formål. Jeg har godt nok lidt problemer med fokuseringen nu og da, men det er måske jeg stiller for høje krav, især hvis motivet f.eks. er en smule mørkt, etc. Og du har helt ret. Det er den skønneste lyd i verden.

• #11   15. okt 2008 tillykke med dit udstyr, altid lækkert at blive forklæet "lidt" (;

• #12   15. okt 2008 Torben, det er skægt du siger det, for mens jeg er ved at putte billeder fra i dag ind fra 1Ds, så prøvede jeg at putte 85mm'eren på 350D'eren (var lige ved at tabe kameraet, det vejer jo ingenting!!!). Jeg kunne tydelig se "beskæringen" sammenlignet med 1Ds, som du nævner. Og 350D kan slet ikke tackle lysforholdene her i stuen til forskel fra 1Ds, så det er lidt svært se objektivt på den bedre portrætbrændvidde, da kvaliteten af selve billedet pga. kameraet er så meget ringere. Det er vist bedre at bedømme i lidt bedre lys smiley
    Og ja, det er super luksus med ISO'en, som både kan skrues lavt ned og højt op - var i Ribe kirke i dag, det er ellers barske lysforhold, så testede den på maks. ISO, 3200 er det vist, og tænkte, hæhæ, nu står kameraets storhed for fald, men resultatet er overraskende.. på 350D'eren (som jo siges at klare sig "fint" sammenlignet med konkurrenterne på ISO 1600) er maks ISO-værdien på 1600 <i>mere</i> grynet end 1Ds' på 3200... ja jeg må altså sige jeg er målløs smiley der undervurderede jeg det grusomt!

• #13   15. okt 2008 Og tak, Celine! smiley hehe ja 'lidt'. Jeg kræver intet de næste mange fødselsdage/jule.

• #14   16. okt 2008 Til jer der er interesserede i at se billeder fra dag 1, har jeg oprettet et album på Hestegalleriet (kan desværre ikke oprette her pga. manglende hund):
    http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=104011

• #15   16. okt 2008 Virkelige fine billeder Mille , glæder mig til at se lidt fra en ridehal , du vil blive meget overrasket :))

• #16   16. okt 2008 Tak Susanne, ja det skal jeg undersøge... jeg håber da det er positivt overrasket smiley
    Nå nu smutter jeg til køjs. Skal jo tidligt op og lege..

• #17   17. okt 2008 Hehe, sætter du ikk nogle billeder ind løbende så vi kan følge dit nye legetøj (; smiley

• #18   18. okt 2008 Orja smiley Din forkælede tøs smiley ska' vi bytte far, og ej hvor er du bare heldig!!!!!!!

• #19   18. okt 2008 Celine:
    Jo det skal jeg gøre smiley

Christine:
    Ja, det skal jeg ikke argumentere imod. Jeg er forkælet, men jeg opfører mig heldigvis ikke sådan smiley

• #20   18. okt 2008 Hehe, tak Line, ved nu ikke om jeg fortjener det.. haha men lur mig om du ikke kommer til at låne en linse eller to ind imellem smiley du ved du er velkommen.
    Men jeg er da så priviligeret at både have en bror og være enebarn smiley

Kommentér på:
Nu bliver I dødmisundelige......... ;)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce