490 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Nu bliver Bianca rigtig DKK'er Nu bliver Bianca rigtig DKK'er

Jo, for hun er jo pt. indehaver af en X-register stamtavle som ble indført for gårdhunde i foråret 2003. Så Baloo er rigtig og Bianca er forkert.

Jeg har i dag indsendt stamtavlen og ejerforholdsblanketten samt et gebyr for at få konverteret stamtavlen. Så vupti vil hendes stamtavle hedde DK xxxxx / 2009. Hvorfor jeg jeg så det? Jo, for ellers må jeg ikke stille hende i udlandet, nu hvor racen er FCI-godkendt, så kan de også have en tilsvarende stambog.

Hvalpene får jo også den nye DK stamtavle, så hvorfor skulle Bianca ingen ha?

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu bliver Bianca rigtig DKK'er
  • #1   25. feb 2009 Selvfølgelig skal Bianca da have en DKK tavle
    Tillykke Bianca med din nye tavle

• #2   26. feb 2009 Tillykke med godkendelsen. Så kan smuksakken også blive INTCH smiley Ikke dårligt...

• #3   26. feb 2009 "Keglen" - Gårdhundene har fået en FCI godkendelse i 2008. Inden da kunne de ikke registreres i DKKs "hovedstambog" men i et X-register, så i dag har hun X-REG 00066/2006. Det bliver nu lavet om til en DK xxxxx/2009. Dvs. at hun nu også kan udstilles i udlandet. Men desværre kan de først få CACIB om lang tid, det er noget FCI har bestemt, fordi Gårdhunde er en forholdsvis ny race.

• #4   26. feb 2009 Første gang racen blev stambogsført var i slutningen af 1970'erne, så i DKK regi er det en forholdsvis ny race. De har aldrig været andet end i DKK stambogsmæssigt. Det tager bare x antal år at få blodlinier langt tilbage, som er et krav for at racen kan blive godkendt.

• #5   26. feb 2009 Jo, men den har heddet flere forskellige ting. I 1970'erne opdagede man at racen var ved at uddø - dvs. der var ingen reelle linier, de fandtes i flere udgaver. Så man begyndte med at lave en racestanard, og drog ud på alverdens gårde i Skandinavien og begyndte at avle på den ønskede type. Det tager åbenbart lang tid. Den har f.eks. heddet Nordisk Terrier for mange år tilbage. Men man fandt så ud af at den ikke var en Terrier men en Pinscher. Men den har da nok engang for mange år siden være i familie med Jack Russel Terrierne, men har fremavlet et andet og (for nogen) blidere sind, som Pinschere har.

Kommentér på:
Nu bliver Bianca rigtig DKK'er

Annonce