{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

hjælp :( {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen. en af mine hvalpe har en slags byld på øjet. det er noget der sidder på selve øjet, og jeg frygter at den skal aflives. hvis det koster over det hunden er værd, bliver den aflivet smiley er så bange for at den skal aflives. hvad kan det være. den bliver større og større for hver dag der går. det er noget der sidder på øjet, det er hud, og der vokser hår på det.

håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp :(
  • #2   17. okt 2008 Der må jeg indrømme jeg er dig svar skyldig. Aner det desværre ikke. Men held og lykke med det og du skal se det går nok

  • #3   17. okt 2008 den kommer til dyrelægen på mandag. håber på det bedste. fryger for det værste smiley

  • #4   17. okt 2008 Kan du ikke kontakte en dyrlægevagt??? Kan være du kan få et hurtigt svar! Det er da synd den skal gå til mandag, hvis det er noget den er generet af.

  • #5   17. okt 2008 Hvorfor skal den aflives hvis det koster mere end en ny hvalp?! Forstår jeg ikke lige :s

  • #6   17. okt 2008 pernille: hvis det nu koster 5000 kr. og hunden kun koster 1200 kr. kan det jo ikke betale sig. det var noget andet hvis den var ægte, men den her er en bastar.

  • #7   17. okt 2008 'Så kan det ikke betale sig' ?! Hmmmmmmmmm...Sys det er ret ondt sagt smiley Stakkels lille hund..Det er da ligemeget om den er ægte eller ej, det er levende væsen?! Kan ikke forstå du bare kan være så kynisk..prøv at tænk på at selvom den ikke har stamtavle, så er det stadigvæk et lille væsen du har taget ansvaret for! Og selv en hund med tavle kan blive syg!!

  • #8   17. okt 2008 jeg forstår dig ikke ,du tog en hvalp til dig, og fordi det moske bliver dyrt der ude vil du slå den ihjæl ,lige nu har jeg 4 hunde , jeg vil heller sulte end ikke lade dem komme til dyrlæge ,og der er ikke en af dem der har papir på, i dag måtte jeg en tur der ud for at tjække min schæfer tæve da jeg kom hjem ,da hun ikke ville støtte på h- forben ,det var en forstules i ledbond ,så nu er hun på piller , det er din pligt når du tog en hund til dig, det er ikke en tøjdyr du bare kan smide ud ,arme hund ,

  • #9   18. okt 2008 Synes nu også det er en lidt underlig ting at skrive, husk på du er blandt hunde-elskere herinde !!!!!!

    Men en anden ting, kan jo ske den har øjn-betændelse, så prøv da evt lige at ring til dyrlægen, og så se hvad de siger. Kan jo ske, den bare lige skal ha noget salve.

    Ellers er jeg sikker på du godt kan forære den vær herinde gratis, så "taber" DU jo ikke flere penge.



  • #10   18. okt 2008 Og bastar eller ej... helt ærligt..hvorfor for det den til at være mindre værdigfuld at bruge penge på?????????? Man skal sku da bruge penge på sin hund uanset race, fordi man er glad for den!!

  • #11   18. okt 2008 rolig nu folkens! jeg spurgte om råd! ikke kritik

  • #12   18. okt 2008 Hvis du har en byld ved dit øje, hvad gør du så?? Tager til lægen ikk?? Og forstår godt folks harme herinde. Kan godt ske du ville ha et råd, men så skulle du nu nok kun også ha spurgt om det du ville vide, ikke det med at hunden måske ikke var det værd etc.....

  • #13   18. okt 2008 Nej men hvordan kan du være i tvivl? Selvfølgelig tar man den til dyrlægen når sådan noget opstår, det går jo tydeligvis bare ikke væk af sig selv? Ellers så ja, så prøv at se om ikke du kan give den bort til nogen der gerne vil ofre den slags penge på den? Den fortjener da en chance i det mindste, hvis du alligevel vil aflive den...Og ja det kan meget vel være, at det er noget 'nemt' at fixe...Dér var mit råd.

  • #14   18. okt 2008 slap af folkens! jeg er 13 år. mine forældre er trætte af de hvalpe, så de gider ikk og gøre noget. jeg skal selv gøre alt. så vis dog lidt respekt

  • #15   18. okt 2008 Hej.. Husk at hjælp ikk er er sigende overskrift eller noget og det gør det forvirrende når gruppen er så stor. Husk det lige. Tak

  • #16   18. okt 2008 Det er jo ikke noget menneske? Hm, så fordi det er en hund og ikke et menneske, så er det okay bare at lade hunden lide lidt ekstra? Sikke en god hundefar du er ...

  • #17   18. okt 2008 Nej hvor underligt. Før var du 26 nu er du kun tretten? Hmm..

  • #18   18. okt 2008 Du er sku god til at stave af en på 13

  • #20   18. okt 2008 8år er ingen alder

  • #21   18. okt 2008 Hej Lasse. Hvis betændelsen ikke er i øjet, men på huden i nærheden, er det måske kun opstået ved leg med de andre hvalpe. Der går let betændelse i et bidesår. Det kan renses og holdes tørt evt. med sårpudder.

    Nu er der stor forskel på, om men selv har hund eller man har hvalpe til salg. Jeg har altid mine egne hunde i sygekasse, så jeg ikke skal tænke på penge, hvis de bliver syge. Selvfølgelig skal de ikke lide. Noget andet er hvalpe til salg. Uanset om der er stamtavle eller ej, vil jeg ikke sælge en alvorlig syg hund. Hunden mærker ikke at den bliver aflivet. Derimod kan de kommende ejere få rigtig mange sorger, inden de måske så skal aflive den, fordi den lider. Jeg skriver også under på, at hvalpen er rask, når den sælges. Det er let at være fordømmende, men jeg synes nu, at en opdrætter skal gøre alt for kun at sælge raske hvalpe. ( Jeg taler kun om alvorlige sygdomme, som hunden vil lide af varigt)


  • #23   19. okt 2008 Ja okay hvis hun er en stor hund, bliver hun jo desværre nok heller ikke ligeså gammel som små hunde...

  • #25   19. okt 2008 MARTIN K : det er jo ikke noget menneske!!!!
    og til jer andrer kritikere så slap dog af mand!!!!!


    Tror du er havnet i det forkerte forum.

    Hva F... er det for en indstilling?? Er du også kun 13år og naiv??
    Da klart man for kritik med de ting som ham Lasse skriver.
    Og nej, han burde ikke stå selv med det, men ja, underligt man kan gå fra 26 til 13 over natten, det tror jeg mange mennesker ville betale mange penge for at vide, hvordan man gjorde....



  • #26   19. okt 2008 Alså, jeg er også kun tretten. Men kan sgu godt selv finde ud af at passe et dyr. Som de andre siger: Køb en build-a-bear. Jeg betaler gerne. De skal hverken fodres eller passes?

  • #27   19. okt 2008 Hjernesilden : Godt du kan det, så er der da håb smiley
    Og jeg betaler gerne halvdelen smiley


  • #29   19. okt 2008 jeg har aldrig været, eller sagt, at jeg er 26 år!

  • #30   19. okt 2008 Nej, nej -.-'

  • #31   19. okt 2008 Lucy: Lige præcis, godt der findes gode mennesker smiley

    Familien H: Hahaha smiley Det er sku en go deal for ham Lasse smiley


  • #34   19. okt 2008 Denne tråd er blevet absurd, tror ikke nogen af os er i tvivl om hvad hveranden mener...Skal vi ikke bare stoppe her? - Lasse, har hvalpen været til dyrlægen eller? smiley Og hvordan gik det? - Ingen grund til at blive ubehøvlede...

  • #35   19. okt 2008 hun kommer til dyrelæge i morgen, og blive undersøgt, og hvis det er noget den kan leve med, skal der ikke opereres noget. for det irritere den ikke. så. men hvis det er noget mere alvorligt, og der skal kostes en masse penge, og den skal opereres, bliver hun givet gratis væk til en dejlig familie der vil gøre noget ved det.

  • #36   20. okt 2008 Lasse; Det er nok bedst sådan.


    Lucy H : "uanset hvad har hunden altid krav på at blive til set af dyrlæge"

    Det er lige præcis det her der er pointen.......


  • #37   20. okt 2008 nu har hun været til dyrelæge. det er en bygnings fejl ved øjet, kan ikk huske hvad hun kaldte det. men det var godt noget den kunne leve med, men det var bedst at få hende opereret. og vil ikke give hende gratis væk, fordi der er altid nogle der kan bruge en gratis hund, også får de det ikke opereret, så derfor bliver hun sadt ned i 500

  • #38   20. okt 2008 Det er da super nyheder Lasse smiley

  • #39   23. okt 2008 vil lige sige at jeg har snakket pb m lasse, da vi overvejede en hvalp fra denne familie. Lasse er 13 år, IKKE 26... og det skrev han også i den første annonce han oprettede på hvalpene.... Synes bestemt at det er lasses forældre og ikke Lasse det har ansvaret her, at han så påtager sig det er kun flot... det er sq muligt at man har modenheden til at tage sig af en hvalp når man er 13 , men man har kraft-peter-vælteme ikke pengene, da man ikke engang er gammel nok til at arbejde, ELLER dyrke sex, drikke eller blive dømt ifølge straffeloven for den sags skyld...

    come on man, sys sq i har lidt for travlt........


  • #40   23. okt 2008 natascha: mange tak smiley måske er der nogle der lærer lidt af det du skrev. mange tak

  • #41   23. okt 2008 Er da også tretten?

  • #42   23. okt 2008 Hjernesilden, seriøst prøv at tænk før du skriver...

  • #43   24. okt 2008 Pernille, hva er dit problem med mig?

  • #44   24. okt 2008 At du lukker så meget lort ud at det halve kunne være mere end nok...Du tænker ikke før du skriver, eller det håber jeg ihvertfald ikke for dig, for det du skriver virker ihvertfald ikke skide igennemtænkt - Desuden så er det ikke en personlig hetz, selvom du sikkert ville elske det..Jeg er bare meget imod folk der giver deres hunde gift, og folk der kommer med barnlige og smålige kommentare der ikke har hold i noget som helst andet end at være led og komme med latterlige kommentare der er helt hen i vejret smiley Bare lige hvis du MÅ vide hvad jeg har imod dine kommentare...

  • #45   25. okt 2008 Så så så så, skal vi nu ikke bare være glade for, at hvalpen er ok!!

  • #46   25. okt 2008 Pernille, i det mindste er jeg ikk en råden, bedrevidene person.

  • #47   25. okt 2008 hjernesilden: det vil jeg så mene du er. holder med hva pernille siger!

  • #48   25. okt 2008 Berevidende? Hmm...Råden? Hmm..Se der kom en af de kommentare som jeg ovenstående beskrev...- Gider ikke engang forsøge, du er vist bare 'out of reach'. Hermed slut på denne dybt latterlige diskussion.

    - God weekend alle smiley

    Ps. Håber du finder den et godt hjem Lasse...


  • #49   25. okt 2008 Jeg er mere normal end dig

  • #50   25. okt 2008 Skal vi ikke være enige om at denne tråd er slut nu. Held og lykke Lasse

  • #51   25. okt 2008 familien: ja, hun er reserveret til en dejlig familie. og hun kommer til at bo sammen med sin bror, så det er jo bare perfekt


  • #52   28. okt 2008 jeg er glad for at høre at du har fundet hende et godt hjem Lasse, det er det vigtigste her:O)


Kommentér på:
hjælp :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce