{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

hestene fik et nyt forsøg {{forumTopicSubject}}

Denne gang de store

Det med bevægelseskulle jo forsøges en gang til. Synes selv det er lykkedes lidt bedre denne gang, selvom lyset stadig drillede lidt, og jeg fandt ud af at det er svært at få fokus helt rigtigt når der er to heste der løber derudaf -så nogen af billederne er lidt uskarpe:o)

http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=105278

Ris/ros og gode råd er mere end velkomne:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestene fik et nyt forsøg
  • #1   20. okt 2008 det er da nogle super billeder

  • #2   21. okt 2008 Øøøøjjjj hvor er de hyppere lækre smiley

    Og ja, det er nogle gode billeder. Man kan virkelig føle at de hygger sig smiley


  • #3   21. okt 2008 Ja det er nogen ordentlige bamser -osse axel (den mørke) med sine med sine ca 150 kg for meget *G*

  • #4   21. okt 2008 Michelle som du selv siger er dine bevægelse billeder lidt uskarpe, men til gengæld sidder dine portrætter lige i skabet, super dejlige billeder, er vild med kombinationen af efterårsfarverne og de brune ogmørke heste, det ser sku godt ud.

    Hvad har du sat din lukketid til på bevægelses billederne?? Det kan være den skulle være hævet lidt og hvad har din blænde ligget på?? Hvilken fokus har du brugt til at tage de billeder??


  • #5   21. okt 2008 Nadja -lukketiden har været på 664, blænden varierer eftersom lysforholdende var ret skiftende (kameraet stod på S - =TV ved canon). Har brugt continous focus, men det ville ikke rigtig lykkes synes jeg... Eller dvs -kun sådan lidt ved tilfældighed engang imellem;o)



  • #6   21. okt 2008 Jeg bruger altid min en lukke på 1/1000 når jeg fotografere heste eller hunde i bevægelse for ellers bliver de ikke helt skarpe..

  • #7   21. okt 2008 ok -det vil da lige blive prøvet næste gang... Synes bare hunden plejer at lykkes meget godt så længe den er over 1/500. Meeen jeg må ud og prøve igen en af dagene, hvis da vejret lige vil blive godt igen.

  • #8   21. okt 2008 Hviket objektiv bruger du for jeg lærte lige på kamerakurset her i weekenden at hvis objektivet ikke er lige så godt som kameraet så er det ikke altid at det kan følge med i fokus og derfor vil fokus ligge forket selvom det ser ud som om det ligger rigtigt når du tager billedet, mit zoom objektivt er simpelthen ikke lige så hurtigt som mit kamera og derfor bliver nogen af mine billeder ikke skarpe nok.

  • #9   21. okt 2008 Jeg bruger et nikon AF-S 55-200mm DXR f 3,5-5,6 (håber jeg husker helt rigtigt *G*)

    Et ok objektiv som jeg har brugt længe. Ikke det dyreste eller bedste der fåes, men ok.Tror ganske enkelt det er mig der ikke får fulgt godt nok med. Synes det er svært med hestene, fordi de jo flytter sig ret hurtigt når de galloperer derudaf for fuld knald:o)


  • #10   21. okt 2008 Okay, det var bare en mulighed, nu kender jeg ikke rigtig til Nikon objektiver.



  • #11   21. okt 2008 Jeg er heller ikke en haj til det -men det har da virket for mig so far;o)

    Men de her heste de driller altså hehe... Har gjort mig et par forsøg før, men med dressurbilleder, og det blev stort set ok. Men når de laver markræs kan jeg dælme ikke styre det.

    -og har det et kikset billede som jeg egentlig lige skulle uploade -billedet er ikke kønt, men jeg kan garantere dig for fotografen kunne løbe stærkt da 900 kg hest valgte at skifte retning -lige henimod hvor jeg stod *G*


  • #12   21. okt 2008 Ja det kender jeg godt, rider selv og har også taget et par billeder i løb af dem dog flest still billeder da de ikke har gidet at løbe rundt når jeg har været der... Men synes helt sikkert at du har fanget dem rigtig godt...

  • #13   21. okt 2008 Jeg lokkede min mor til at jage lidt med dem;o)

    Eller dvs Skimlen klarede det selv, hun er lidt af en foldspasser, bare man smider hende på en anden fold end den hun lige gik på hehe

    Til hovedbillederne troede jeg jeg var smart og lokkede min mor til at rasle lidt med en pose. Men tror du ikke kræene var noget så ligeglade. ikke om de gad se interesserede ud af den grund.
    Posen op for enden af en pisk, og så fægte med den, så var den da i skabet -troede jeg... for de var da hamrende ligeglade, det var da absolut ikke noget der krævede en reaktion (og min varmblod er ellers af omkring 40% fuldblods-linier og burde da være en smule lettere at skræmme hehe).

    Så det tog sin tid, og mange rigtig dårlige billeder før de endelig fik ørerne frem og så bare en smule ordentlige ud:o)


  • #14   21. okt 2008 Jeg synes det er nogle rigtig gode billeder du har taget.. hvad kamera er det??

  • #15   21. okt 2008 Loool Michelle, som du kan skrive det *G*

    Det er nogle gode billeder :o)


  • #16   21. okt 2008 Jeg bruger et nikon D40:o)

  • #17   26. okt 2008 Læækre heste basser smiley Og gode billeder

Kommentér på:
hestene fik et nyt forsøg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce