{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

SÅ fik jeg osse en:o) {{forumTopicSubject}}

Ja nu kan jeg osse melde mig i "klubben" af aussie-ejere:o)

I fredags flyttede en dejlig aussi-dame på 2 år ind hos Reiki og mig. Selvom det self tager lidt tid altsammen så synes jeg allerede hun er faldet ret godt til, og hende og Reiki hygger sig sammen.

Weekenden er mest blevet brugt til at finde ud af alt det nye, men det er da blevet til nogen gode gåture, få hilst på mine forældres hund og set hestene osv.

Og når hun rigtig er faldet til, så går vi igang med træningen. Vi er allerede tilmeldt et hold, men der er jo sommerpause nu her, så det bliver først efter sommerferien vi kommer rigtigt igang -indtil da, må vi "nøjes" med træningen hjemme.

I kan se hende i min profil -selvom der endnu ikke er så mange billeder at vise frem:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ fik jeg osse en:o)
  • #1   7. jun 2009 Åhhhh hvor er hun dog fin smiley Stort tillykke med hende...Skal du så til at starte en lydighedschamp op?? Det bliver da ihvertfald spændende at træne sådan en hund, det er en lækker race smiley

  • #2   7. jun 2009 Ja hun er rigtig fin.

    Ang træning, så skal vi lige "finde hinanden". Det er lidt noget andet end Reiki. Han er skøn at træne med, men ikke helt så følsom. Han accepterer bedre førerfejl osv (hvilket jo er fantastisk når man som jeg, var temelig grøn da jeg fik ham). Der er ikke så meget pjank med ham, men tilgengæld kræver han osse hårdt arbejde at holde koncentreret.

    Gaia nærmest KRÆVER at man arbejder med hende, bare ved hendes måde at kigge på mig på hehe.
    Hune r meget mere signalfølsom, og jeg kan mærke at jeg skal øve mig i at være mere bevidst om mit kropssprog.
    Jeg tror det bliver rigtig spændende, og jeg tror det kan blive rigtig godt, når først vi får fundet hinanden og kommer rigtigt igang:o)

    -om der bliver en lydighedschamp ud af hende? Næppe... jeg er ikke så godt til konkurrencer. Jeg bliver rent nervevrag, og det ødelægger jo meget for hunden (sjovt nok egentlig -for har redet konkurrencer i mange år, uden skyggen af nerver hehe). Så der er i første omgang i hvert fald, ikke de store konkurrenceplaner, selvom vi da sikkert nok skal prøve kræfter med mindre konkurrencer:o)


  • #3   7. jun 2009 Ja det bliver da super sjovt smiley Min nr. 2 er jo også en helt anden slags hund end min den første var, og jeg glæder mig også til at skulle rigtig igang med at træne ham. Det er jo lidt facinerende smiley

    Jeg trænede på et tidspunkt med en aussie, og det var helt fantastisk at se den øjenkontakt de havde, og hvor fokuseret hunden var på føren. Der kunne man rigtig se hyrdehunden smiley Desværre stresser den hund også meget, og hun måtte nogle gange holde ogle lange pauser, fordi han simpelthen var for meget på....

    Skidt pyt med konkurrencer, det er jo selve træningen der er sjov ;o) Men hvem ved, det kan jo være du pludselig bliver bidt af det ;o))

    Hvordan kan det være hun skulle skifte hjem?


  • #4   7. jun 2009 Ej hvor er hun fin! Tillykke med hende smiley Hvor har du hende fra ?

  • #5   7. jun 2009 Gaia er en festoriginal -jeg må jo konstatere at min ros skal tones lidt ned, ellers ender det bare ud i sjove kromspring og logren med hele kroppen *G*

    Det er bestemt noget andet end en islænder -ikke at jeg ikke nyder træningen med Reiki, men man skal lige vænne sig til at finde fløjlshandskerne frem:o)
    Jeg tror det bliver knaldgodt når først vi får fundet hinanden.

    Aussie Dreams -hun er importeret fra Belgien af en opdrætter med avl for øje. Af flere årsager ønskede opdrætter at finde et andet sted til hende, og så slog jeg til:o)


  • #6   7. jun 2009 Det er jeg sikker på det bliver, det er spændende, at starte en ny hund op :o) Held og lykke med hende smiley

  • #7   7. jun 2009 tak tak:o)

  • #8   7. jun 2009 Stort tillykke med hende. Dejligt at I kunne finde så god en løsing for skønne Gaia...

  • #9   7. jun 2009 Ja jeg er bestemt osse glad for det:o)



  • #10   7. jun 2009 Tillykke, hun er så smuk og dejlig hende Gaia..
    og godt du kunne give hende et dejligt hjem, hva end grunden har været.
    glæder mig til at hører mere, når i lærer hinanden bedre at kende smiley


  • #11   8. jun 2009 hovsa Michelle - det gik da vist lidt hurtigere end beregnet med at få en Aussie :-))

    Men en lækker "dame" du der har fået !!!

    Tillykke med hende :-))


  • #12   8. jun 2009 Karin -ja det gik pludselig stærkt -men sådan en lækker dame kan man jo dårligt sige nej til;o)

  • #13   8. jun 2009 Hun er sgu en smuksak.. Tillykke med hende smiley
    Er det bare mig, eller kan det passe at hun har været herinde på hundegalleri før hos en anden hundeejer?
    Dejlig er hun i hvert fald! smiley


  • #14   8. jun 2009 Ja hun er lækker:o)

    Og ja, hun har været herinde hos en anden, nemlig hende jeg fik hende af:o)


  • #15   8. jun 2009 Michelle: Tænkte det nok.. Så fik du endelig din aussie smiley

Kommentér på:
SÅ fik jeg osse en:o)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce