{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.060 visninger | Oprettet:

allergi {{forumTopicSubject}}

Vi kommer til at have nogen råd fra jer andre cavalier ejer.

Vi har Balder, der er 1 år - han var ved dyrelægen for gang for 6 uger siden da han havde en voldsom kløe (kløen er mest på siden og indersiden af benen)

Han fik en indsprøjtning der skulle tage kløen og vi skulle skifte fodre til RC skinne support - indsprøjtningen ville virker 4-5 uger derefter skulle det enten være væk eller vi skulle komme igen, nu har jeg så været afsted med ham igen pga den dumme kløe, han fik en indsprøjtning igen og dyrelægen sagde at der gå ca 2 mdr til alt andet mad og ting han fil at spiste før, er ude af hans krop til allergifodret virker 100%.
Dyrelægen sagde også at Balder måske skal have en indsprøjtning mere og hvis ikke det virker så skal vi igang med test (blodprøve)

Mine 6. sans siger mig bare det ikke virker, han kan stadig klø sig men dog ikke så voldsomt som før (men nu har han også lige fået en indsprøjtning), samtidig er han tynd for han er også skide kræsen, vi havde lige fundet det fodre han til nød bedst kunne lide - RC sensitiv (det er nok stavet forkert) nu får han som sagt RC skinne support og vi månblande det op med Rc vådfoder for ellers gider han ikke spise det.

Jeg har så omkring BARF og jeg tænker kunne det være det Balder skal på ?

Hvem af jer søde cavalier ejer kan fortælle en som mig omkring dette område og skærer det ud i pap for mig, for jeg syntes det er svært at forstå.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  allergi
  • #1   24. okt 2008 Typisk jeg laver fejl
    Der skulle stå:
    Vi har Balder, der er 1 år - han var ved dyrelægen for 1.gang (pga kløen) for 6 uger siden da han havde en voldsom kløe (kløen er mest på siden og indersiden af benen)


  • #2   24. okt 2008 ved desværre ikke meget om Barf, men har hørt flere bruger det på hunde med allergi og at det skulle hjælpe på det. Nogen siger også at selv den mest kræsende hun er vild med det.....


  • #3   24. okt 2008 Tak skal du have - jeg er også mere og mere sikker på at det er det Balder skal - jeg har bare svært ved at finde ud af hvordan jeg starter og hvor det bedst kan betale sig at få det fra.

  • #4   24. okt 2008 Mener altså der er en Barf gruppe herinde, tag lige at stikke hovedet derind, de ved alt om det derinde...

  • #5   24. okt 2008 Her er Barf gruppen:

    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2123


  • #6   24. okt 2008 Jeg råfodre Kikkie. Hun har ikke allergi, men er super kræsen og jeg kunne ikke få hende til at spise noget som helts vis ikke det var smurt ind i leverpostej.

    Jeg har kun fodret råt i ca. 3-4 måneder, så jeg har ikke den store erfaring endnu, men jeg har fået en hund, der er spiser HVER gang der bliver serveret smiley

    Meld dig i BARF-gruppen, der er rigtig mange kloge mennesker med rigtig mange meninger og råd.

    Du kan også læse på www.rigtighundemad.dk omkring fodring og her kan du også finde en forhandler i nærheden af dig. Tag evt. ud og få en snak med dem og tag gerne Balder med.
    Der er også Barf centeret i Glostrup, som skulle være rigtig dygtige, hat jeg hørt (jeg har ikke været der endnu)

    Du kan også læse på www.barfeksperten.dk -der er også en godt hundeforum, med gode råd.
    eller www.barf.dk

    Håber det kan hjælpe.


  • #7   24. okt 2008 Hold da op. Stave- og slåfejl er gratis i dag smiley

  • #8   24. okt 2008 tak skal i have -jeg kigger ind på gruppen og de andre

  • #9   24. okt 2008 Hej

    har du fortalt din opdrætter om problemet - dette er meget vigtigt da det kan have en arvelig baggrund!


  • #10   24. okt 2008 Hejsa !!

    Nej det har jeg ikke fået gjort endnu, men det vil jeg gøre.


  • #11   24. okt 2008 Skal vel først lige testes om det er det ?????

  • #12   24. okt 2008 Allergi...møj, for det er bare så kompliceret at stille en ordentlig diagnose, og der skal ofte stor tålmodighed til, da det ofte kræver perioder med test af noget, og derefter så noget andet o.s.v..
    Jeg kender dog til tilfælde hvor en hund havde kløe på indersiden af bagbenene/maven, med medfølgende rødt udslæt...det blev også undersøgt og der blev skiftet mellem nogle foderprodukter...pludselig gik det i sig selv, og en endelig afklaring kom der aldrig. Denne hund var også omkring et år, og jeg kunne jo næsten håbe at det samme skete for dig:-)
    Dog kender jeg også en hund der er konstateret allergisk for husstøvmider og kornprodukter, og som bliver fodret med foder derefter samt behandles med hømopatisk medicin. Jeg kender ikke udfaldet af denne sag endnu, men vil følge op på det hvis jeg hører mere.
    Jeg tror dog på at din tanke om Barf er god... Jeg bruger ikke selv råfodring, men er faktisk meget facineret af ideen... Ikke nogen tvivl om at det er den mest naturlige måde at fodre hunden på, og du slipper for nogle E-numre...Samtidig tror jeg også det vil skåne dig for den kræsne hund.
    /Anja


  • #13   24. okt 2008 Han er fra første dyrelæge besøg "smidt" ud af soveværelset og børnværelser og det er for at udlukke husstøvallergi.

    Gitte P: ja selvfølgelig skal jeg vente til jeg ved noget med sikkerhed før jeg kontakter opdrætter.

    Anja Juul j: ja du har ret når du skriver tålmodighed, jeg vil se resultat :-))
    måske jeg skal give dyrelægen en chance ? men jeg føler bare vi træder vande, jeg tror at om 4-5 uger så sidder vi igen hos dyrelægen med en hund der klør sig.



  • #14   24. okt 2008 Ja, jeg kan godt følge dig, og når jeg skriver tålmodighed, så er det også derfor jeg skrev at allergi eller udslæt er noget møj... Netop fordi det kan være så vanskeligt at få grunden afdækket.
    For vil du prøve andet foder, så er du nød til at give det nye foder en chance...og i den periode, går det jo ikke at eksperimentere med 4 andre ting, for til sidst ved du ikke hvad der gjorde det bedre eller måske værre...derfor er tålmodighed nøgleordet...men hvor fedt er det hvis hunden plages, og når nu tålmodighed er noget vi kvinder ganske enkelt ikke har et gen der hedder:-)
    /Anja


  • #15   24. okt 2008 Ja det er en proces der tager tit -
    Jeg tænker også på længere sigt ang barf, jeg synes efter at have læse en masse om allergi og kan se hvordan Balder reager på indsprøjtningerne og nyt fodre så tror jeg ikke meget på det hjælper Balder at skifte foder og hvad er lykken og SKAL spise nogen mad man IKKE gider.


  • #16   24. okt 2008 Nej men det kan vel heller ikke skade at prøve Barf, hvis det var???
    Min fætter har to Frank bulldog som begge har allergi og de giver Barf og det har hjulpet deres hunde...


  • #17   24. okt 2008 www.hundeeksperten.dk har et rigtig godt forum. Der er også en gruppe her på HG, men det går nogle gange lidt op i hat og briller, og hvem der fodrer mest rigtig.
    Jeg råfodrer selv min cavlier, ikke pga. allergi, men fordi jeg mener det er de bedste man gøre smiley Vi er dog lige løbet ind i nogle fordøjelsesproblemer, så lige for tiden er det lidt træls. Men jeg håber vi får styr på det, for vil ikke risikere at få min kedelige tørkosthund igen!


  • #18   24. okt 2008 Pia: Jeg kom til at tænke over om du måske havde vasket hans tæpper i omo-biotex-ariel eller et af de andre mærker og det måske kunne være det, når nu det er benet og maven han klør sitg på? Det kunne være det hjalp at skifte vaskepulver til et af de allergi-venlige.

    ...bare en tanke.


  • #19   24. okt 2008 Nu har jeg ikke læst alles indlæg, men det første jeg vil sige er at det er meget vigtigt at i finder ud af hvad det er han ikke kan tåle og i kan ikke udelukke husstøvmider ved at holde ham fra sengene for der er husstøvmider i hele huset og det kan man ikke fjerne.

    Min tæve er multiallergiker (ikke cavalier) Og hende barfede jeg efter jeg fik svar på hendes blodprøver og det har bestemt ikke skadet hende. Men få taget nogen allergi prøver på ham og de skal enten tjekkes i Tyskland eller AAlborg ikke i Århus altså blodprøverne..


  • #20   24. okt 2008 Pia: Sikke noget træls noget!

    Har dyrlægen undersøgt skrab af huden for pels- og hårsækmider?

    Det kunne være en god idé at få undersøgt blodprøver, så du kan se, om der er noget bestemt din hund ikke kan tåle. Og ja... det er ikke fedt at skulle give hunden allergidiæt og specielt ikke til at starte med, når den absolut ikke må få andet. Her skal man virkelig se sig selv i øjnene og vurdere, om man kan klare det, for giver man bare lidt ved siden af, kan man lige så godt lade være og så spare de penge.

    Jeg synes det er klogt, det Louise skriver - det kunne jo være noget helt simpelt som irritation efter skyllemiddel eller vaskepulver.

    Det kan også være en god idé at bade hunden i Epi-Soothe (får hos dyrlægen). Det er godt for tør og irriteret hud og kunne måske hjælpe.

    Held og lykke!!

    P.S. Ikke alle hunde elsker BARF - spørg Nicola her inde, der også har cavalier :o)


  • #21   24. okt 2008 Louise Ø: vi bruger omo, men jeg har skiftet hans senge ud med en af de der puder med kuglefyld i, den kan vi bedre vaske og lufte.
    men det er da værd at prøve - tak

    Nadja: nej du har ret husstøvmider er overalt, men hvor vi sover er der flere (sagde dyrelægen) og i resten af huset har vi trægulv.
    Tak for rådet og hvor blodprøven skal sendes hen, men hvorfor ikke Århus ??

    Maj.Britt H: nej hun har ikke tjekket for pels- og hårsækmider, hun gik direkte til allergien.
    I har nok ret, vi skal nok bare få taget den blodprøve og så derfra se hvad det er Balder ikke kan tåle

    I skriver at det kan være en irritation af vaskepulver eller skyllemiddel - så kan det vel også være en irritation af noget andet shampoo end vi plejer ?? for vi har haft brugt noget andet end vi plejer men jeg havde den med hos dyrelægen og hun sagde nej det kan ikke være det. ??!! så det gik jeg stærkt ud fra at det viste hun alt om.
    men det kan det så godt ?


  • #22   24. okt 2008 Jeg tror du skal være åben overfor, at det kan være det meste...
    Ved mennesker ser man jo også pludselige reaktioner, og senere er det væk og kommer aldrig igen. Allergiske reaktioner er noget mærkeligt noget, og jeg tror godt det kan være shampoo, vaskepulver og alt muligt andet...jeg mener ikke du bare skal udelukke det.
    Jeg har også hørt om hunde der reagerer meget voldsomt på brændenælder, hvor andre hunde slet ingen reaktion har...
    /Anja


  • #23   24. okt 2008 Ja du har nok ret i det du skriver

  • #24   24. okt 2008 I øvrigt kan man ikke udelukke husstøvmide allergi ved at lukke hunden ude af soveværelset : )

    Det bedste er at få taget en HESKA blodprøve test - og udelukke skab og andre parasit sygdomme - også ved blodprøve, da hudskrab godt kan være misvisende...

    Og så skift til et allergifoder - enten noget som Hills Z/D - ultra, ikke low - eller prøve BARF - men husk ved foder skift - det bør tage mindst 6 uger før man kan forvente en ændring...

    Viacutan olie er også godt - fiskeolie kan være godt også, men hunden kan være allergisk overfor fisk, og så er det en dum idé...

    Giv heller ikke alle mulige forskellige godbidder - helst brug foderet eller en bestemt kødkilde - kalkun, hest eller andet som man ikke bruger så meget i almindeligt tørfoder...

    BARF er super, men kan være svært og ja min dumme Cavalier er ikke alsidigt nok spisende til at kunne fungerer godt nok på det...

    Men BARF er tit lykken for allergihunde, så synes det er værd at prøve....


  • #25   24. okt 2008 nIcola: tak for de gode råd, dem vil jeg tage til mig og tænke over

  • #26   24. okt 2008 Pia det er fordi de ikke er helt nøjagtige de prøver de kan lave i Århus, det var faktisk Nicola der fortalte mig det i sin tid, da min tæve fik allergi. Jeg bruger også viacutan olie og så bader jeg hende i allermyl shampoo fra dyrlægen som jeg er super glad for..

  • #27   25. okt 2008 Vi skifter mellem Malasab, K-hex og Epi-Sothe shampoo og det er også ok godt...

    Ja Flemming Kristensen vil slet ikke lave den prøve fra Århus, selvom jeg egentlig godt gad for at se hvad den sagde...

    Kender en der fik den lavet og hun fandt ud af at hendes hund ikke tålte fjerkræ - nu har den det fint - bare uden at spise fjerkræ...


  • #28   25. okt 2008 I det hele taget - hvad angår allergi - er det rigtig vigtigt at gå systematisk til værks - være konsekvent i sine beslutninger....

    Det nytter ikke at prøve alt muligt på en gang - det giver sjældent gode resultater og man ved ikke hvad der "virker" hvis man skulle være så heldig at noget virker....



  • #29   25. okt 2008 Godmorgen

    Nadja - tak for svaret, godt at have i baghovedet.

    Nicala - Det kunne måske være en god ide at få fat i noget shampoo fra dyrelægen.
    Ja der kommer den igen, tålmodighed og være konsekvent.
    Han får kun sin mad (rc skinne support) og som godbidder får han en anden allergi foder (nogen prøver man kan få) - det er hvad han får-
    jeg mangle nok lidt tålmodighed da jeg skrev indlæget smiley

    Jeg synes det har hjulpet mig meget de svar jeg har få at jer alle, det har givet mig mere ro på og en bedre forståelse af allegien.
    Vi kæmper videre og sådan her og ser hvad der sker.
    God weekend til jer alle


Kommentér på:
allergi

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce