905 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
schæfer med hd schæfer med hd
jeg har en blanding af schæfer/dobbermann.. desværre har hun fået konstateret hd i stærk grad... lige pt. får hun artoflex i pilleform og rimadyl (smertestillende) som nyt er hun oz begyndt a få lakseolie... de 3 ting har da hjulpet på hende..
nu er mit spørgsmål så om der er andre her inde der har hund med samme syntomer.. der kan komme med råd eller fif hvad man mere kan gøre for sin hund så det bliver bedre... har hørt om svømning og massør.. nogen med erfaring!?
0 synes godt om
aug 2007
Følger: 106 Følgere: 101 Hunde: 1 Emner: 354 Svar: 2.545
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 54
aug 2008
hvor opstøver jeg de forskellige ting du skriver om.. er det en dyrelæge der skal sende mig videre til det.. hvor tit skal man komme til det... og har du nogle priser!? smil
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.908
aug 2008
der er oz nogen dage der intet er galt med hende... når vejret er koldt kan man rigtig se det på hende...
aug 2008
okt 2006
Det er en hund vi snakker om som har haft HD fra helt lille og som tydelig er smertepåvirket.... Den kan ikke gøres smertefri med medicin. En hund kan have rigtig ondt før det kommer til udtryk. Jeg har selv haft HD-hund, det værste var ikke at få den aflivet, nej det værste var de år den led unødvendig fordi vi ikke var i stand til at give slip
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Rikke må være den med svømmehal tættest på dig..
Jeg og mange af de hunde,jeg har/haft i genoptræning har haft god effekt af J/D fra Hills
aug 2008
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
og jeg vil aflive en hund der har mere end e eller derover..
Men nu har du en blandingshund, og der er ingen HD-index for blandinger..
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 116 Svar: 931
okt 2006
Min familie blev aldrig klar til at aflive vores hund trods det at den var næsten hjælpeløs og bagbenene vinklede helt ud af hofterne, den kunne da stadig lunte efter katten...folk troede den var blevet kørt over, eller den kunne ikke komme op af vejgrøften, nej, måtte erkende at de aldrig blev klar til at aflive...
feb 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 149 Svar: 360
Der er jo ikke to hunde, eller ejere, der reagerer ens, så mit bedste råd et at du taler med din dyrlæge om hvad der er bedst for din hund.
Held og lykke med vuffer og mange hilsner fra os i Hvidovre
Rolf. Nero, Bambi og Frank
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 162
Grunden til at svømning er bedre end feks træning på landjord er at knoglerne ikke har hunden kropsvægt der tynger. Så det er muskulaturen der bliver trænet uden "slid" på knoglerne :o)
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 116 Svar: 931
Efter min mening skal hunde ikke have smertestillende for at kunne fungere i hverdagen - hvad er vi for mennesker så????
Ville uden tvivl aflive min hund hvis den havde smerter -ung som gammel.
Nu er jeg ikke en hård type - men ville ikke byde min hund det og det ville gøre ondt og være tunge skridt til dyrlægen - men det rigtige at gøre.
nov 2006
Men forstår godt hvad i siger og det er ikke alle hunde der lykkes for.. Samt det er noget deres skal holdes ved lige resten af dens liv..
Men muligheden er ikke afprøvet og da jeg ikke er dyrlæge vil jeg lade denne skønne,som altid, om det er forsvarligt at prøve,at bygge den op..
Jeg vil ikke dømme om andres hunde skal aflives.. det er op til fagfolk som står med det her dagligt..
Blot min mening
aug 2008
nov 2006
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 162
Tutte (min hund) elsker at svømme og jeg kan se hun nyder det. Vores problem er bare at hun er bange for vand der går længere op end på maven. Så det er lidt af en prøvelse hver gang hun skal i bassinet, men når hun først har taget den første tur går det bare derud af :o)
Det er helt klart en træningsform jeg går indenfor...
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 46
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 39
Der findes et stof som hedder cartrophen, det styrker brusk og led. Gives som injektion over 4 gange. Man har meget store forhåbninger til dette præperat. Derudover understøtter man det med et tangpræperat fx chorella vet., dette styrker også brusken.
Der er også dyrlæger som har efterudd. i kiropraktik. Det kan være en rigtig god ide, at få checket hunden af sådan en. Nogle gange kan der være et fastlåst led, som forværger hele hundes fysiske formåen.
Svømning og massage kan være en rigtig god ide, der findes dyrlæger som kan tilbyde begge dele.
God bedring med din hund.
schæfer med hd
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside