{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.849 visninger | Oprettet:

så gik hun bort -Amy. {{forumTopicSubject}}

Jeg linker lige til noget, der skete dagen før hendes død. Til de, der måske ikke fik svar. <i>dette link er ligegyldigt, hvis i ikke har hørt om det før</i>
http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=272963


Hele historien står også i hendes profil, men jeg kopierer det derfra, så i kan læse det her (håber inderligt at det er noget i lige vil tager jer en smule tid til at læse. Det vil betyde meget for mig) :


Det er simpelthen ikke til at forstå! Jeg kan slet ikke tænke. Føler mig helt tom indeni, rastløs, og jeg ryster over helt kroppen -stadigvæk.
Søndag den 9. november 2008 forsvandt mit livs lys, mit hjertes glød, min Amy. Hun fløj ud i evigheden, og i himlen hvor hun kan se ned på mig, og vente på at vi ses igen.
Allerede nu, her dagen efter, savner jeg hende. Jeg græder, og kan ikke længere huske hvornår jeg sidst har været glad. Smerten er så enorm, og den fylder hele min krop. Mine hænder ryster, og hele min krop dunker af smerte. Aldrig før har jeg følt så stor en smerte!
Vil I høre hele historien? -Så kommer den her!

Lørdag den 8. november om aftenen opfatter jeg at der er noget i vejen. Amy har hele dagen gået og krummet sig sammen, med halen let ind mellem benene. Hun ville ikke rigtig spise, og ville ikke rigtig ud og gå. Hun ville bare gerne have lov til at lægge i min seng og slappe af. Jeg ringer til dyrlægen som fortæller at det kan være alt fra hjerteproblemer til mavevending da det er en 5-årig tæve. Da jeg var alene hjemme og ikke havde mulighed for at komme ud til ham, skulle Amy bare ligge og slappe af. Efterhånden som aftenen og natten skred frem, så Amy ud til at få det bedre. Men nej, sådan gik det desværre ikke.
For næste aften/nat; Søndag den 9. november 2008 klokken 22:36 ringer min mor til dyrlægen. Amy står og ryster, og hendes mave bliver hurtigt større og større. Amy begynder at savle meget. Med det samme kører de ud til dyrlægen.
23:03 mine forældre vender hjem fra dyrlægen. Uden Amy, og alt jeg kan tænke er "nej, nej!". Min mor fortæller mig så, at Amy er til skanning; dyrlægerne er ikke sikre på, hvad det kan være.
23:24 dyrlægen ringer. Amy har ikke bare fået en mavevending; hendes mave har nærmest slået en knude, altså har den vendt sig både vandret og lodret, og ligger et andet sted end den faktisk skulle. Dyrlægen fortæller om en operation, som ville koste 15.000 kr. og chancerne for hendes overlevelse ville alligevel være minimal. Far lægger røret på, og snakker med os andre om, hvor meget vi burde lade Amy gå igennem, og bliver enige om, at pengene bestemt ikke skal være en forhindring.
23:44 far ringer tilbage til dyrlægen. Spørger om, hvor stor chancen er for hendes overlevelse. og Dyrlægen fortæller at den nok ligger på omkring de 5 %, og at Amy skulle blive på klinikken i mindst en uge. Der ville gå lang tid før hun kom på 'den anden side' og man overhovedet kunne se fremskridt. Chancen for mavevending ville alligevel være meget stor, og hun ville altids have problemer med hjertet fremover. I langt de fleste tilfælde af mavevending ville dyrlægen normalt anbefale en operation, for det ændte næsten altid godt. Men i Amy's tilfælde, ville han anbefale bare at give hende fred nu; for hendes smerter var så store, og maven trykkede nu7 på hjertet, og Amys blodtryk galoperede. Min far lagde igen røret, og fortalte dette til os. Han sagde at vi burde give hende fred, og tage ud og sige farvel nu.
Da jeg hørte dette, stivnede hele min krop. Alt håb var nu udelukket, og jeg styrtede ind på mit værelse, og skreg ned i puden. Tårerne strømmede nu for alvor ud, og jeg blev helt tom indeni. Jeg begyndte at tage mine bukser og trøje på igen, vidste nu at det var for sent, alt håb var ude. Jeg gik derefter ind i stuen igen, og fortalte min far at vi burde gøre det. Min elskede skulle ikke lide, det var det bedste for hende at give hende fred nu.
23:49 far ringer til dyrlægen, det sidste opkald. Han siger, at dyrlægen godt må gøre det forbi, og så vil vi komme og sige farvel. Jeg græder og græder. Alle græder. Jeg prøver om jeg kan tage mig sammen, ranker mig op og siger "kom, lad os køre nu" da Apollon kommer hen til mig, og jeg hører mig far sige "hej skat, har du mistet din mor" mens han græder, hvilket får mig til igen at bryde sammen ned på gulvet, og græde højlydt.
Klokken 23:59 sætter vi os så ind i bilen. Mig, min far og min bror. Min søster og mor er for ødelagte til at tage med, men jeg VILLE sige et sidste farvel.
00:17 ankommer vi til klinikken. Jeg ser Amy ligge på bordet. Hendes mave er kæmpestor, og vi ser røntenbilledet af, hvor maven nu ligger, og hvor den egentlig skulle ligge. Jeg rører ved Amy, stadig varm. Tager hendes pote, som er helt slap og siger "jeg elsker dig, min Amy". Jeg må sætte mig ned, og finder en stol. Jeg kommer til at se på hendes øjne. Pludselig ligner det, at hun kigger på mig. Somom lyset i hendes øjne langsomt forsvinder, som vi får 'øjenkontakt'. jeg kan pludselig ikke se på hende, og på holde en hånd op foran. Jeg rører hendes øre, og kigger på hendes kendetegn; den lille bule af kalk hun altid har haft på det ene øre. Gråden strømmer stadig ud, selvom jeg behærsker mig. Jeg bøjer mig forover, holder om hende, giver hende et sidste kram. ordene kommer ubevidst, og jeg hvisker "jeg elsker dig, jeg elsker dig, jeg elsker dig" -igen og igen. Derefter må jeg ud, kan ikke holde det ud længere. Selvom jeg ikke har lyst til at gå fra hende, må jeg tvinge mig selv af bedste evne for at komme ud.
Da jeg kommer ud, græder jeg højlydt. Nærmest råber det hele ud. Jeg ser min bror stå helt ude ved vejen, med hovedet nedad og bare kigge væk. Jeg må støtte mig op ad bilen, og åbner derefter døren for at sætte mig ind. Jeg føler at jeg skal kaste op. På vejen hjem er jeg fuldstændig tom. Mine tanker flyver rundt omkring. Jeg græder i stilheden, ser op i loftet og har lyst til at skrige. Kigger på månen og den skyede himmel. Tænker og ber til den, at den skal passe ekstra godt på hende.

Jeg havde altid forestillet mig at hun skulle blive mindst 8 år, -måske endda 10. Hun var i topform og 100% livsglad. Jeg elsker hende højere end noget andet i hele verden, og min kærlighed var desværre ikke nok. Kærlighed overvinder desværre ikke alt alligevel. Desværre.

Undskylder mulige stavefejl, mine fingrer ryster. Og kan endnu ikke læse det igennem..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så gik hun bort -Amy.
  • #1   10. nov 2008 Læste dit råb om hjælp ..

    Det gør mig ondt .

    RIP Amy.


  • #2   10. nov 2008 Mange tak. Til jer begge.
    Jeg er også sikker på, at det var det rette. Hellere at det er mig der smerter, end hende, det har jeg altid ment.
    Hun betød så meget.


  • #3   10. nov 2008 Puha, føler så meget med dig, det er frygteligt at miste sin hund, men i gjorde alt hvad i kunne gøre og det bedste var at hun fik fred.
    R.I.P. Amy


  • #4   10. nov 2008 Pyhhh,,,,,
    R.I.P. Amy,,,og håber du snart får det bedre indeni Christina,,,
    Græder sammen med dig,,,så forfærdelig synd for jer alle,,,


  • #5   10. nov 2008 Det gør mig ondt at høre....

    Læste godt dit opråb om hjælp....

    R.I.P. Amy sov sødt


  • #6   10. nov 2008 Det gør mig ondt at høre, føler med jer/dig. Det lyder helt sikkert til, at i har gjort det rigtige, hun har ikke længere smerter, og i gav hende en værdig afsked.

    Husk på, hun er ikke gået bort, blot gået i forvejen......

    R.I.P.


  • #7   10. nov 2008 Hundemutter:
    ååh, det digt bringer tårene frem på ny.
    Mange tak for din store hjælpsomhed, med også at ville have kørt så langt for os. Jeg troede desværre også, at det bare var alm utilpashed.
    Jeg sender dig de kærligste smil, er så taknemlig, mange tak.

    Tanja:
    Mange tak, det er jeg taknemlig for.
    Aldrig havde jeg troet at det ville være så urimeligt hårdt.


  • #8   10. nov 2008 Åh, det var en meget sørgelig historie. Ville næsten håbe den ikke var sand..
    Føler med dig og familen, det er hårdt at miste sin elskede hund..
    R.I.P Amy


  • #9   10. nov 2008 hundemutter:
    Det er jeg dybt taknemlig for, igen mange tak.
    Ja, gid det bare var blevet ved det, og at det gik fremad. Desværre skulle det bare ikke være sådan.


  • #10   10. nov 2008 Winnie - Ja, gid det bare var en drøm, -et hæsligt mareridt. Jeg vågner desværre ikke, selvom jeg niver i min arm..
    Min veninde troede at det var en joke, da jeg fortalte det til hende. Først grinede hun lidt og sagde at Amy jo gik i bedste velgående. men hun opfattede hurtigt at det var det pure alvor.


  • #11   10. nov 2008 Uha hvor jeg føler med dig Christina, læste godt dit råb om hjælp. Sidder nu og græder selv.

    Det er aldrig sjovt at miste en man elsker. Men det er meget fornuftigt af dig, at du kan sige, at det er bedre at du lider end at hunden lider. Det kan hjælpe dig videre. Selvom det lige nu virker umuligt.

    Også godt at I har Apollon, så I kan huske Amy, men samtidig komme lidt videre.

    Håber det bedste for jer i denne svære tid.


  • #13   10. nov 2008 det gør mig ondt, men det var det rigtige i gjorde..


    jeg tror der er mange hundejere, som kan genkende din smerte, dine følelser. og nogle som har måtte sige farvel til den helst sepcielle hund
    at de forstår din måde at reagere på...

    jeg gør, og har også minder og tåre... om varmen, der forsvinder, og øjnene der ligesom ikk rigtig vil lukke.. åh det gør så ondt


  • #14   10. nov 2008 Åhh det er jeg rigtig ked af høre :(((
    RIP Amy


  • #15   10. nov 2008 HEJ
    Hvor vækker dette brev dog minder.. jeg fik også min elskede sofus aflivet her i sommer og savner ham meget.. han havde også en meget oppustet mave.. det viste sig at være en kæmpe kraftknude som både var i maven og ved hjertet..vi har også haft en tæve som måtte aflives pga en vendt mave.. det er virkelig ikke sjovt

    Det er bare SÅ hårdt at miste sin elskede hund til en så forfærdelig sygdom, .. hvis der er nogen der har fortjent en fredelit død er det vore firebenede venner... de har intet ondt gjort i hele deres liv, de har kun spredt glæde omkring sig og givet os et smil på læben.. sidder og græder stille nu..
    men vil bare sige at jeg føler rigtig meget med dig og kender din situation..
    Der er lys for enden af tundelen..


  • #16   10. nov 2008 Åh ha, sidder med tårer i øjnene nu. Føler med dig. Det er meget hårdt at miste en god ven og der er ingen ord der kan få en til at føle det bedre ligenu. Nu er der ikke andet at gøre, end at holde ved alle minderne, få snakket om det og ikke mindst af alt få sørget. Det er vigtigt!
    Jeg ved hvordan du har det - måtte selv sige farvel til min gamle bassedreng sidste år i november. Jeg havde selv travlt måneden efter basses' aflivning, og da jeg så 3 uger efter skulle ud at hente hans urne, kom alle følelserne tilbage som en lussing. Jeg var helt ødelagt.
    Ja, ville bare sige, at jeg kender din situation. :o(

    R.I.P Amy, håber du leger godt oppe ved regnbuebroen.


  • #18   11. nov 2008 Mange mange tak allesammen, jeres støtte og utrolige søde ord betyder afsindigt meget!
    Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, er helt overvældet.

    Sara R - min far snakker nu om at finde en flot tæve som kunne være interesseret i at lave en kuld med vores Apollon. Mest for Apollons egen skyld, så han ikke skal gå og blive så ensom. Og grunden til at det skal være et af Apollons egne hvalpe, er fordi at vi så lader Amy leve videre, og ikke 'dør' når hendes egne hvalpe engang dør. og fordi at Apollon jo også er blevet avlsgodkendt, så det ville jo være dejligt at holde det indenfor 'familien'.

    Det er ligenu så hårdt, og helt uoverskueligt at hun ikke er her mere. Jeg har stadig ikke forstået det. Tænker på det som en længere ferie, til vi ses igen.


  • #19   11. nov 2008 Christina, det synes jeg lyder som en rigtig god idé. Det er da en dejlig tanke at hendes gener går videre hos jer. Håber at I finder en flot tæve, der kan give nogle dejlige hvalpe, og bringe jeres gode minder om Amy videre.

  • #20   11. nov 2008 hvor gør det mig ondt... sov sødt amy

  • #21   11. nov 2008 gør mig ondt

    R.I.P Amy


  • #22   12. nov 2008 Det gør mig ondt, føler din smerte og græder med dig. Har selv sagt farvel til min 2 tøser for et par dage siden, og ved hvor ondt det gør. Det er okay at sørge og få det ud. Når smerten bliver mindre så husk alle de dejlige minder og timer i havde sammen.
    I gjorde det eneste rigtige, og hun løber rundt i himmelen uden smerter, og passer på jer.
    R.I.P


  • #23   12. nov 2008 Jeg føler virkelig med dig, sidder også med tårer i øjnene! - Men husk; Amy venter på dig ved Regnbuebroen

    Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen. Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.

    Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.

    Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.

    Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.

    Derpå krydser i Regnbuebroen sammen…


  • #24   12. nov 2008 Kristina -hvor er det smukt! lad os håbe, at det er virkeligheden. Jeg håber, og tror på at vi ses igen. Jeg savner hende ubeskriveligt højt, det er så smertefuldt, at jeg slet ikke kan tro at det kunne være ægte. savner hende så meget.. Min kærlighed til dette, helt specielle vidunder af en hund, kan ikke sammenlignes. Jeg mener det ærligt, når jeg siger, at intet kan overgå hende, -end ikke mennesker. Hun har altid været der for mig, altid tilgivet mig på mine dårlige dage, og altid haft en helt speciel evne til alligevel at kunne bringe et smil frem på mine læber. Hun har været der gennem mine hårdeste tider. Gennem den periode jeg blev mobbet, gennem kærestesorger og familiekriser. Hun har <i>altid</i> været der. Ligemeget hvordan min dag havde været, stod hun hoppende og knurrende mens halen lovrede kraftigt foran mig, ligeså snart jeg åbnede døren..
    End ikke Apollon gør dette, -længere.. Han plejede at efterligne sin mor, men eftersom han opfattede at hun ikke var her længere, stoppede glæden..
    Så jeg venter på regnbuebroen. Jeg venter på at lyset en dag skal komme for at tage mig med, og fortælle mig, at jeg nu har gjordt livets gode gerning, og derfor skal leve i paradis med den jeg elsker højere end noget andet; mine kære Amy.



  • #25   12. nov 2008 Ja, det er et ufatteligt smukt digt - prøv at skriv det på google, så kommer der også et dias show med det. Jeg mistede nemlig min første hest her for nogle måneder siden, samt min hund, som jeg havde haft i 10 år - og Regnbuebroen filmen hjalp mig virklelig igennem.

    Det kan godt være det er naivt at tro på, men man har bare brug for noget at håbe på, når man har det så forfærdeligt - det føles som om halvdelen af hele ens sjæl bliver brutalt revet væk fra en, i et splitsekund.


  • #26   12. nov 2008 Sara R - Apollon er begyndt at hyle i søvne. Hver gang han falder i søvn, kan man høre det indenfor miles omkreds. Han kalder og kalder, og græder..
    Mine forældre fik et opkald af ham vi købte Amy af, som vi stadig snakker jævnligt med, og tager til udstilling med, og besøger. Han har en del hunde efterhånden, fordi hans egen (Amy's søster) også døde af mavevending for nylig. - inden da havde hun lige født et flot kuld hvalpe. Nogle af ejerne til et af disse hvalpe er nu blevet skildt, og kunne derfor ikke have hvalpen. En tigerstribet han. OG han videregiver den derfor til os (hvis vi ville have den). Mine forældre accepterede, og den kommer på søndag. -Lige lidt mindre end et halvt år gammel.
    Selv synes jeg at det går ALT for stærkt, og sådan noget, men det er for Apollons skyld, så han ikke skal græde længere -og komme på lidt andre tanker..


  • #27   12. nov 2008 Men jeg håber og tror også at Sally, min gamle hund, og Bonnie, min gamle hest venter på mig ved Regnbuebroen - så bliver hverdagen lidt lettere smiley

  • #28   12. nov 2008 Kristina -åh, jeg har også heste. 3 dejlige idlændere.. Så der er lidt at beskæftige mig med, i stedet for altid at sidde herhjemme og græde og have det elendigt ;}..
    Jeg vil da lige finde den film så, håber det kan hjælpe mig ligeså meget så. Ikke kun min sjæl, men også hele mit hjerte blev revet væk, og hvor gjorde det ondt!..
    En lille trøst til mig selv er også tankerne jeg gør mig i mit hoved, at Amy ikke er død -det er bare hendes krop der er væk. For hun er her stadig -i mit hjerte. Og i alle hendes dejlige 7 hvalpe :']


  • #29   13. nov 2008 Jeg sidder og tuder lige nu.. Kan bare ikk klare at en hund skal aflives.. Føler med dig har selv mistet en hund og den skulle aflives.

    Hvil i fred søde Amy


  • #30   13. nov 2008 Held og lykke med den nye hund. Det skal nok blive rigtig godt skal du se... Også selvom du synes det er tidligt efter!

  • #31   13. nov 2008 R.I.P
    Det er jeg kad af at høre, tanker fra os.


  • #32   15. nov 2008 :'/ Puha, jeg må virkelig beherske mig for ikke at græde nu! Føler med dig og forstår dine følelser, stakkels lille ven.. Sådan en sørgelig afslutning :'/

    R.I.P Amy


  • #33   16. nov 2008 Prøv at se filmen, i hvert fald - det hjalp for mig smiley

  • #34   16. nov 2008 Mange mange tak, alle sammen! Det er helt vidunderligt at se den støtte man får, og hvor folk er så godhjertede smiley Nu kan jeg endelig synge lidt igen, jeg har følt mig alt for tung til at kunne få en eneste tone ud af hjertet, og har ikke haft lysten. Nu er den endelig, efter en meget lang uge, ved at komme igen.


    Kristina - jeg har set den nu, og den har faktisk også hjulpet meget, Mange tak smiley

    Sara - tak, jeg håber også at det bliver bedre. Det er en rigtig pæn lille mand vi har fået, og Apollon virker meget gladere nu, hvor han har fået en ven.


  • #35   27. nov 2008 først nu har jeg kunne læse dette igennem, og må ærligt indrømme; jeg kan ikke få vejret. Mit hoved dunker, næsen løber og tårerne strømmer ud. Jeg føler ærligt talt at er ved at besvime..
    Alle følelserne kommer tilbage; de, som var der den nat. Tomheden kommer igen, og kvalmen og følelsen af at jeg kan falde om når det skal være.. Vejrtrækningerne kan ikke gå hurtigt nok..

    Hvor er det bare svært, det her.

    Skriver det ikke, for at i skal have ondt af mig. Må bare sådan have det ud..


Kommentér på:
så gik hun bort -Amy.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce