{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.004 visninger | Oprettet:

DKK medlemmernes klub eller hvad {{forumTopicSubject}}

Hej
Er det bare mig der har en følelse af at DKK snart kun er for de indviet og er blevet meget politisk?
Jeg tænker på at man skal betale for alting!
Alting tager meget lang tid!
Priserne stiger og medlemmerne for mindre for pengene!
Kun priser på stambogsføring er forskellig fra medlem til ikke medlem, hvad betaler medlemmerne egentligt for?
Er det vores blad Hunden vi bestaler for? i oktober nummeret var 33 sider med reklamer plus DKK's egne reklamer priser m.v. 7 artikler der dækkede 30 sider hvoraf over 15 sider var billder! Kredsene som er medlemmernes info sted havde fået 6 sider ialt !!!!!!!!resten var sider med resultater og andet fra DKK aktiviter der var afholdt! Jeg mener at reklamerne burde da betale bladet og billederne kunne måske være mindre, således at vi medlemmer kunne få flere oplysninger om hvad der foregår i kredsene, det er jo der det hele foregår! Kredsene repræsenterer medlemmerne og DKK er medlemmernes klub!
Der laves også mange fejl fra DKK's side, her tænker jeg på bl.a. forsvundet post, forkerte resultater og mangler på hundeweb, stambøger der er forsinket eller fyldt med fejl, udstillingskataloger med manglende hunde.
DKK indfører ændringer uden at oplyse det officielt!
DKK indfører politik og handlemåder uden at debatere det med medlemmerne og klubberne.
Har i også oplevelser, så skriv dem her, vi skulle gerne kunne samle noget sammen så vi kan vise DKK at vi ønsker at de kan gøre det bedre også for OS medlemmer.

Hilsen Ghita


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK medlemmernes klub eller hvad
  • #1   12. nov 2008 Jeg tænker også på at DKK på intet tidspunkt har oplyst at man havde ændret på måden at aflæse HD. først efter godt et halvt år at den nye procedure var indført kom der en artikel i Hunden. Jeg spørger, hvordan kan vi medlemmer så vide hvad vi skal gå efter?
    Hilsen Ghita


  • #2   12. nov 2008 prøver bare at få en debat igang, hører jo de forskellige steder at folk er utilfredse, men det lader også til at folk er direkte bange for DKK

  • #3   12. nov 2008 Nu skal det ikke lyde som om alt DKK gør er rigtigt, for self er det ikke det (det ville da være den første klub i historien så), men nu er det jo ikke en formue man betaler i medlemsskab og jeg synes egentlig det er ok, selvom jeg da godt kunne tæke mig der havde været forskel på f.eks. tilmeldingsgebur ved prøver/udstillinger for medlemmer og ikke medlemmer osv.

    De ved i mage tilfælde godt hvad de skal have for tingene -men på den anden side er der jo ingen der tvinges til at være medlemmer er der?

    Man kan jo bare droppe medlemsskabet -du kan stadig udstille osv uden...


  • #4   12. nov 2008 Og jeg er i øvrigt ikke bange for DKK -jeg har bare været i rigtig mange klubber gennem min tid som hestepige, og med de medlemspriser der er der, sammenlignet med DKK og med de ydelser man får for pengene, så synes jeg faktisk DKK er billig;o)

  • #5   12. nov 2008 Jeg synes også det er dyrt - man forstår ikke helt hvad pengene går til - det er dyrt at gå på udstilling - det er dyrt at registere et hvalpekuld - at få overført en udenlandsk hund til DKK osv....

    Alt er sat op i pris - og ja Hunden er smæk fyldt med reklamer?

    Enten er der noget der koster virkelig mange penge som vi ikke er klar over hvad de bruges på...

    Alene anmeldelses gebyret til Herning udgør ca 1.525.000 kr - uden at fradrage for alle dem der har flere hunde tilmeldt og derfor får rabat...

    Men at flyve så mange dommere ind koster jo også mange penge - vi havde en dommer fra Australien - det koster jo snildt 15.000 kr i flybillet...

    Men synes generelt mange ting er dyre - og meget dyre!

    Så er helt enig...

    Synes også DKK takler nogle sager meget dårligt - opdrættere der bevidst laver syge hunde slipper med en "næse" på trods af omfattende bevismateriale - men råber du røv af en dommer på en udstilling, får du nemt 1-2 års udelukkelse...

    Der mangler noget sund fornuft, nogle klare regler i stedet for vattede "etiske retningslinjer" samt noget proportionalitet i DKK's ageren....


  • #6   12. nov 2008 Hvad med opdrættere de er stavnsbundet af medlemskab når de har mere end 3 kuld på 5 år, fordi de skal have kennelmærke og kennelmærke = tvungen medlemsskab, Det er vist ikke helt lovligt ifølge dansk lovgivning at tvinge folk til medlemsskab af en klub, bare for at de skal kunne købe en tjenste, som en stambog egentlig er!

  • #7   12. nov 2008 Ghita -hvad man mener om dt er en ting, men jeg har meget svært ved at se det skulle være ulovligt.
    Du tvinges jo ikke til medlemsskab -det står dig jo frit for at vælge en anden klub at købe denne tjeneste i.



  • #8   12. nov 2008 Synes også DKK takler nogle sager meget dårligt - opdrættere der bevidst laver syge hunde slipper med en "næse" på trods af omfattende bevismateriale - men råber du røv af en dommer på en udstilling, får du nemt 1-2 års udelukkelse...
    Klap klap klap klap


  • #9   12. nov 2008 køber jeg den tjeneste i en anden klub, så kan jeg ikke deltage på udstillinger i FCI regi, DKK er det konkurrancestyrelsen monopol ligende og det skal de kompensere for når de tager betalt eller stiller krav til medlemmer.

  • #10   12. nov 2008 Ghita -jeg er ikke sikker på om jeg fik rigtig fat i det du skrev omkring monopol.

    Men DKK har IKKE noget monopol på stambogsføring, og dansk lovgivning er jo ret ligeglad med medlemsskab af FCI. DU har valgt at se medlemsskabet af FCI som et ufravigeligt krav i dit valg af klub, og dermed har du begrænset dig til DKK.
    -men det er jo DIT valg. Du kunne jo bare vælge en anden klub;o)


  • #11   12. nov 2008 der er også lov om tjenesters og arbejdes fri bevægelighed indenfor EU, alle FCI lande der ligger i EU er på den ene eller anden måde medlem af FCI.
    DKK's krav om at sundhedsundersøgelser på dansk ejet hunde kun må varetages af danske dyrlæger, så der overtræder DKK EU lovgivning pt.


  • #12   12. nov 2008 Nej det er ikke mig der har valgt Det er FCI og DKK der har valgt at ikke at samarbejde med andre klubber!

  • #13   12. nov 2008 Ghita -ja det har de valgt. Og det ved du. men du har stadig valgt at det er DKK du vil være medlem af. Ingen forhindrer dig i at vælge en anden klub (og jeg ser det i øvrigt som meget positivt at DKK ikke samarbejder med DRU, DHL og hvad de nu ellers hedder)

  • #14   12. nov 2008 Hvis I er så utilfredse, hvorfor er I så medlem ?

  • #15   12. nov 2008 På den ene måde så ja men på en anden måde nej! >Hvis du flytter fra en fagforening til en anden så får du dine rettigheder og ancinitet med dig over men hvis du flytter en hund fra DRU til DKK mister den sin avlsret og sine aner.
    Her er et kendt eksempel: en gravhund der har 2 forældre med DKK stambog er blevet stambogsført iDRU ved overflyningen forsvandt både forældre og alle aner på stambogen.
    Hvis du bruger en udenlansk hund til avl vil sundhedsdata så som HD og øjenlysning blive godkendt men ikke overført til DKK, men hvis du får HD testet eller øjenlyst en dansk ejet hund i udlandet så kan disse resultater IKKE godkendes af DKK og det er overtrædelse af EU lovgivning som den er idag.
    D


  • #17   12. nov 2008 Hej Sandie
    hvis du læser oktober nr af hunden vil du kunne læse at hunde der tidligere havde A eller B hofter ,højst sansynligt med den nye aflæsningsmetode have C eller D. Det er det jeg mener med at DKK ikke giver info før indføring af nye procedurer.


  • #18   12. nov 2008 PS du var da heldig at du fik et svar!

  • #21   12. nov 2008 Smydi - der er ligesom ikke noget alternativ vel?

    DKK er den eneste rigtige klub, men derfor kan man vel godt forholde sig kritisk til deres færden?

    Jeg synes økonomien fungerer dårligt....

    Jeg synes deres etiske retningslinjer er lige til at lukke op og skide i - for de er intet værd når det kommer til stykket....

    Smydi - du går da selv ret meget op i sundhed, ik?
    Synes DKK er optimal på den front??


  • #22   12. nov 2008 Sikke da en amsse brok

    Hvis i er så utilfredse med DKK så meld jer dog ind i DRU! eller noget lign.

    Jeg får altid svar på alting og priserne - ARJ tag jer da sammen!! så dyrt er det heller ikke at være opdrætter i DKK - stambogsføringspriserne er for en gangs skyld bare fulgt med priserne på hvalpe og andre generelle ting

    HVAD bruger de penge på - TJA hvad med noget så stort som hundeweb - nogen der har tænkt over hvilket ENORMT arbejde der ligge i det??

    Jeg får altid svar på mine spørgsmål og det hurtigt msåke det har ngoet med at gøre om man ved hvem man skal have fat i?? Jeg får sågr også ændret racer på kennelmærket uden at betale for sendt prøveblade til hvalpekøbere og mange andre ting!

    NEJ jeg er ikke utilfreds med min klub!

    Sammenlignet som en anden gør med hesteklubber/kontigenter, så er DKK mere end billig!


  • #23   12. nov 2008 Jeg synes sagtens man kan tillade sig at brokke sig over ting - få ting i livet er perfekte - og heller ikke DKK....

    Jeg har også fået ok service derfra, men må indrømme at jeg tit har sendt en mail med et spørgsmål og så går der 3 uger og jeg får et totalt underligt svar tilbage...

    Jeg oplevede god service da jeg skulle omregisterer Murphy - det tog ingen tid...

    Og jo - jeg synes hundeweb er super godt, men igen her er dkk ret vattede - hvis en hund får et avlsforbud, skrives det IKKE på - hvad hjælper det så???

    Overordnet set er jeg ikke utilfreds, men jeg synes der er mange ting der kunne gøres bedre....


  • #24   12. nov 2008 samarbejdet imellem opdrættere i FCI regi giver sørre og berdre avlsmateriale. vælger man DKK fra er det udelukket! dermed har stavnsbåndet lagt sig hårdt over de mennesker der vil noget seriøst med avl. husker tilbage til 1989 hvor DKK holdt verdensudstilling med 16.000 hunde og samme år havde DRU verdensudstilling med ca 500 hunde.
    Ergo vil du være seriøs, så skal man være FCI=DKK men betyder det at man ikke må prøve at ændre forhold som ikke kommer os opdrættere/ medlemmer tilgode, det er trods alt vores klub og vi sørger via vores opdræt for nye medlemmer til DKK. mange af os gør også en indsats på DKK-træningspladserne, derfor lad medlemmerne komme til orde og lad der ikke gå politik i vores klub, DKK er til for hundeejere og ikke for politikere.


  • #25   12. nov 2008 Smydi -man kan vel godt være med i en klub uden at være 100% enig i deres gøren og laden. Jeg er IKKE 100% enig i alt hvad DKK foretager sig. Men jeg mener at alle plusserne opvejer minusserne, så i det store hele er jeg tilfreds -og de pubkter jeg er utilfreds med, kan jeg jo så vælge endten at leve med, eller arbejde for at få ændret -eller håbe andre gør arbejdet for at få det ændret.

    Ghita -uanset hvordan du vender og drejer det har DU valgt at DKK/FCI er den rigtige vej.
    Det står dig 100% frit for at vælge en anden klub. AT du ikke finder alternativerne tiltalende kan vel ikke være DKK's problem?


  • #26   12. nov 2008 Det jeg mener er bare at DKK ikke bør overtræde hverken Dansk eller EU lovgivning og at de bør tage sig sammen og gøre arbejdsgangen i DKK gennemskuelig for medlemmerne og yde den sevice som man trods alt betaler for

  • #27   12. nov 2008 Verden er jo ikke så sort/hvis som I gør den til her. Er det faldet jer ind, at de mennesker der ARBEJDER på Dkk jo også have smør på brødet, de får rent faktisk LØN for at være der hver dag !!!!!

    Som medlem af DKK, kan man også få GRATIS juridisk rådgivning, og de kører sågar sagen for dig, hvis det er nødvendigt - er der nogen af Jer der gør jer begreb om hvad en advokat koster i timen ???

    Èn har sørme regnet på hvad der er kommet ind i udstillingsgebyr i Herning - og har også oplyst os om, at det nok koster i omegnen af kr 15.000 for en flybillet fra Australien..... Hmmmm + transport til/fra lufthavn + indkvartering + fortæring. Nu ved jeg ikke om dommerne gør det uden honorar, gør de ikke det, kommer det oveni. Det var så en enkelt dommer fra den anden side af jorden - der er jo også alle de andre dommere.

    Har I gjort Jer tanker om hvad det koster at leje Herning Messecenter nogle dage før og efter udstillingen ??? Der skal jo gøres klar til udstillingen - og bagefter skal der ryddes op. Ingen af delene kan klares ved at møde et par timer før kl 10 og blive et par timer efter BIS er blevet kåret.

    Er der nogen af jer, der kan indtaste og registrere over 3.000 hunde, uden én enste smutter ? I don't think so - DKKs medarbejdere er også mennesker, ligesom du og jeg (Emil)....

    Og vi har fået hundeweb og eletronisk adgang til mange ting, som gør mange ting meget lettere, både for os medlemmer, men også for DKKs medarbejdere..... Nååååå, nej, vi betaler jo kontingent, så det skal jo ikke være nemt for dem !!!!

    Nicola - jeg kan ikke se hvad min interesse i sundhed for min race, har at gøre med denne diskution om hvor vidt DKK har høje genyrer eller ej.


  • #28   12. nov 2008 Michelle - jeg har ikke noget sted påstået at man skal være 100% enig med sin klub. Men man skal altså også se på det med realistiske øjne.

    Det koster altså også penge at drive en virksomhed som DKK.....


  • #29   12. nov 2008 Michelle - og jeg har det som dig, der er da også ting jeg er uenig i, men i det store hele er jeg tilfreds med DKK... Ja, der er nok nogle ting der kunne gøres anderledes eller bedre, men der er helt sikkert også rigtig mange ting der fungerer godt.

  • #30   12. nov 2008 Nicola -hvis en hund får avlsforbud... Undersøger man ikke selv lidt om en ønsket hanhund før man køber sig en parring til sin tæve?

    Man kan jo bl.a. se sundhedsresultater såsom HD, øjenlysning osv = det kan ses hvis en af de ting skulle være årsag til avlsforbud.

    Man kan se udstillingsresultater = man kan se om den her er godkendt

    Man kan se antallet af hvalpe = man kan se om den har fået for mange

    osv... Jeg synes hundeweb er fantastisk. Self med plads til forbedringer, men helt igennem et fantastisk redskab.


  • #31   12. nov 2008 Michelle - netop - hvordan skal man undersøge det når det nu ikke står på hundeweb?

    Jeg kan slet ikke se argumentet imod at skrive det på hundeweb?

    Forestil dig en udenlandsk tæveejer kigger på hundeweb og der så ikke står noget om avlsforbuddet?

    Hvordan skal vedkommende så finde ud af det?

    Man kan vel ikke kræve at alle kender nogen med den viden?

    Jo kuldet kan sikkert godt stambogsføres i tæveejerens klub, da avlsforbud ikke kan gives på FCI niveau - men hvor ville jeg som tæveejer blive ked af at den han jeg havde brugt senere viste sig at have et avlsforbud.....

    Jo det drejer sig om gebyrer - men jeg kom lige med noget andet kritik....


  • #32   12. nov 2008 Nicola -det jeg skriver er jo at et evlsforbud vel indirekte er at finde på hundeweb. Har den avlsforbud må det jo skyldes et eller andet. F.eks. sygdom (som registreres på hundeweb), for mange hvalpe, manglende udstillingsresultater osv... Alt dette kan jo findes på hundeweb.

  • #33   12. nov 2008 -og så er det jo bare et enkelt opkald til DKK inden parring der kan fortælle om hanhunden nu osse er i orden

  • #34   12. nov 2008 Michelle - det kan jeg så fortælle dig at alt ikke kan findes på hundeweb : )

    Ikke i denne hunds konkrete tilfælde....

    Ringer du til den tyske kennelklub og spørger om der er avlsforbud på en hund, hvis du var faldet for en tysk hanhund?

    Det ville jo være absurd, når man nu netop har sådan et godt redskab, at man alligevel skal ty til den slags gammeldags metoder ; )


  • #35   12. nov 2008 Nicola -nu er udenlandske hunde jo ikke listet p hundeweb (medmindre de er overført), og i så fald ja så ville jeg faktisk ringe... Men nok til specialklubben;o)

    Og helt ærligt... Hvis ikke man kan overskue et telefonopkald inden parring, synes jeg måske man skulle overveje en ekstra gang om man virkelig vil lave hvalpe


  • #36   12. nov 2008 Vedr. avlsforbud, så kan jeg oplyse, at der i sommer blev nedlagt avlsforbud på en dansk DdB tæve - det står med rødt på hundeweb....

  • #37   12. nov 2008 En hund får ikke automatisk avlsforbud fordi matadoravlsgrænsen er overskredet. Så synes også kun det var naturligt at det stod ved hunden.

    Det må have været oktobernummeret af Hunden hvor jeg talte reklamesider. Hver 4. side var reklame. Ville virkelig ønske jeg kunne fravælge at få bladet. Alt det vigtige er jo skåret væk, nemlig stoffet fra kredse og specialklubber.


  • #38   12. nov 2008 Lotte N - jeg tror at grunden til der ikke er mere stof fra kredsene, er fordi der simpelthen ikke er mere at bringe. Og mht. stof fra specialklubberne, så har langt de fleste, hvis ikke alle jo både hjemmeside og eget blad, så det er vel derfor der ikke er noget stof fra den kant.

    Nu ved jeg fra min egen specialklub, at det er ret dyrt at lave bladet - og vi skal endda kun have lavet godt 100, og sideantallet har en væsentlig indflydelse på prisen, så vi har simpelthen måtte sætte et max. sideantal på vores blad, for at det ikke skal blive for dyrt.


  • #39   12. nov 2008 Nu er jeg tilfældigvis selv i kredsbestyrelsen på Fyn. Vi MÅ ikke skrive mere. Jeg kan love dig for vi har meget mere vi godt ville have lov til at skrive i bladet.

    Ang. specialklubberne. Min egen race er i en elendig klub som jeg ikke gider bruge tid på. Derfor vil jeg også godt vide hvad de andre arrangerer. Om der evt er noget af deres træning jeg kan bruge.


  • #40   12. nov 2008 Lotte N - som jeg jeg skrev: Jeg TROR..... men jeg troede så forkert :o))))



  • #41   12. nov 2008 Hmm, jeg må indrømme at jeg på de fleste områder er tilfreds med DKK, men at der er områder hvor jeg synes de er helt hul i hovedet.
    Jeg har aldrig oplevet problemer af nogen art i forhold til at registrere hunde, anmelde til udstillinger, gennemgå min uddannelse, registrere kennelmærke osv. Hver gang jeg har kontaktet dem har jeg fået en super og meget venlig servise og aldrig har nogen snerret af mig, afvist mig eller på anden måde gjort kontakten ubehagelig. (hvilket jeg ellers synes man oplever meget af andre steder man ringer hen ang. helt andre ting i ens dagligdag)

    Jeg synes det er super at:
    - begge udenlandske hunde er blevet omregistreret lynende hurtigt.
    - der sidder en person der gider tage sig af mine kennelmærkeansøgninger (som trækker ud i det uendelige)
    - Jeg får HD resultater super hurtigt.
    - at der er lavet en uddannelse hvor jeg kan blive hvalpeinstruktør
    - at jeg har tonsvis af information tilgængelig på DKKs hjemmeside (tag lige et kig på DRUs, den ligner noget en 5 årig har lavet)
    - at DKK gør meget ud over deres eget bord mht. til hundevelfærd og gentagende gange må ruske op i politiet så de tager dyremishandlingen seriøst..
    - og så meget mere jeg ikke kan remse op her.

    Derudover så får man en masse gode tilbud, som fx uddannelse, kurser, og et rigtigt godt blad som jeg bestemt ikke synes er mere fyldt med reklamer end mange andre blade som koster 40kr stykket.
    Endelig har man adgang til en kæmpe database som er en guldgrube af informationer som DKK stiller til rådighed også til andre end medlemmer hvilket jeg synes er beundringsværdigt og skaber en masse åbenhed (SKKs database fx er kun for medlemmer)

    Der hvor jeg ikke bryder mig om det er når der går politik i beslutningerne og man ikke kigger på omfanget og af diverse problemer og sanktionerer efter det. Jeg hader fx at der er opdrættere der gentagende gange får lov til at lave syge hvalpe, selvom de er blevet gjort opmærksom på sygdommene. Hvorfor træder DKK ikke ind og smider folk ud der laver sådan noget svineri? Jeg kigger på min venindes hund og tænker med skam på at den opdrætter der har lavet den hund endnu ikke har fået sparket, men lystigt avler videre...
    Jeg ved at argumentet fra DKKs side er at så mister man dem helt og kan ikke gøre mere for hundene, men ærligt talt så tror jeg den slags personer er mistet når deres moral kan være så skruppelløs.
    Derudover tror jeg ikke altid kun man skal skyde med skarpt på DKK, mange glemmer at under DKK sidder specialklubberne og er vældigt magtfulde, fx mht til at få indført avlsrestriktioner...

    Jeg er glad for al den tjek jeg føler der er på tingene hos DKK hvad angår fx praktiske anliggender, men er mindre glad for at de ikke sanktionerer dem de overtræder reglerne omkrig hundenes velfærd som trods alt må være det vigtigste i en kennel klub...





  • #42   13. nov 2008 det med at klubberne har indflydelse på avlsrestriktioner er ikke helt korrekt! vi i gravhundeklubben har ved urafstemning sagt nej tak til at vores hunde skal deltage i et forsøg vedr. rygge men DKK trumfer det igennem selvon den ph.d der ligger til grund for det kun har 162 hunde ud af en population på godt 20,000 levnde gravhunde. forsøget skal med djævlens vold og magt igennem fordi man har undersøgt 2 famillier med diskusprolaps og i stedet for at nedlægge avlsforbud prøver man at hjælpe de opdrættere der ikke vil stoppe avl på syge dyr, hvor i mod vi andre ikke kunne drømme om at bruge hunde fra disse linier, Næ man vil hellere pålægge os andre ar bruge flere tusinde kroner på et dyreforsøg som pt intet resultat har givet og som i de fleste andre lande er blevet vraget. Samtidigt skal vores gravhunde udsættes for at kunne komme døde ud af en evt undersøgelse! Er det sund fornuft eller til hundenes fordel?


  • #43   13. nov 2008 Ghita -nu aner jeg absolut intet om hvad det forsøg går ud på eller hvilke undersøgelser det kræver. Men hvorfor skulle hunden komme død ud? (drejer det sig ikke bare om narkose -og ja self er der en risiko ved narkose, men den er der jo osse når man HD-fotograferer osv)

    Og er undersøgelsen ikke rimelig nok? Jeg ved da at gravhunden har ry for at have tendens til rygproblemer. Så er det da en positiv ting hvis det fremover skal tjekkes?

    Som sagt kender jeg ikke til forsøget -så oplys mig, hvorfor er det en skidt ting at DKK vil undersøge hundene?

    Og specialklubberne HAR indflydelse... De bestemmer ikke selv (så kunne de jo ligeså godt være selvstændige klubber) men de har nu altså en del indfydelse på de beslutninger der tages p racens vejne


  • #44   13. nov 2008 -piraten - hvor har du dog ret !

    jeg irriteres over, at der laves dommerændringer hvilket man først ser når og hvis man går ind på DKKs hjemmeside - og melder man fra af denne grund (kunne have vunden et cACIB eller cert hos denne dommer) får man jo ikke alle pengene tilbage ................................. og så er det bleven alt for dyrt at registrere hvalpe med for lille en tidsfrist - kan godt forstå der er mange, der ikke registrerer deres hvalpe - desværre -


  • #45   13. nov 2008 Pia P - Jeg undrer mig over dine påstande.
    1. Hvordan ved du at du kunne have fået et CACIB eller cert hos en bestemt dommer ??? Det syntes jeg er tankevækkende.
    2. Hvor ved du fra at der er opdrættere der vælger ikke at registrere deres hvalpe pga. for kort tidsfrist og for høj registreringsafgift ??? Det har jeg svært ved at tro skulle være grunde til folk undlader at reg. deres hvalpe....

    Jeg syntes også dommerændringer er irriterende, men jeg syntes lidt, at det her bliver fremlagt, som om det er noget DKK gør for at genere folk. Det er altså ikke altid DKKs beslutning - men dommerne der af en eller anden årsag melder afbud....



  • #46   13. nov 2008 Charlotte
    Så er der også lige alle de racer hvor det ikke er til at se farven allerede som 3ugers. Det er grunden til der er så utrolig mange fejlregistrerede tibber.


  • #47   13. nov 2008 Er der nogen der har spurgt DKK hvorfor tingene er som de er? Jeg mener; Jeg fornemmer voldsom utilfredshed her, over DKKs regler, gebyrer og svartider - et eller andet sted er HG jo ikke stedet at ytre sin utilfredshed over DKK. Hvis ikke man retter sin kritik til det rigtige sted (DKK) så har de jo ikke en jordisk chance for at forsvare sig mod kritiken eller for den sags skyld ændre på forholdene.

  • #48   13. nov 2008 du er min oplevelse med DKK, at de faktisk ikke har et reelt svar på hvor tingene er som de er - jeg har spurgt og ender op med " fordi" og en masse udenomssnak

  • #49   13. nov 2008 du = nu

  • #50   13. nov 2008 hvis i er så utilfredse, så slå jer sammen og send et klagebrev. Det gjorde jeg for nogle år siden sammen med en masse andre. Det drejede sig om de skudprøver på udstillingerne. De skulle absolut være ved lydigheds ringene. Og der står ikke i lp reglene at hunden sakl være skudfast. Så vi var nogle stykker der sendte et klagebrev, og i dag står der i PM hvornår skudprøven er. Så ind imellem hjælper det at klage

  • #51   13. nov 2008 Selvfølgelig kan der komme dommerændringer - det er surt men sådan er det - hedlgivis kan man få refunderet en del af gebyret såfremt man ikke ønsker at stille...

    Jeg læste på deres hjemmeside at dkk havde fået et afbud til nordisk vinder d. 5 nov - det er jo mega røv, men den slags kan jo ske... Man er bare ikke herre over alt : )

    Jeg synes Herning fungerede godt - særligt når man tænker på hvor stor en udstilling det var - 5000 hunde - det er 1500 mere end der pleje...

    Jeg synes også service hos DKK generelt er god - når man ringer til dem - men mail's kniber det mere med....

    Omregistering synes jeg også forløber nemt, men undrer mig over hvorfor det er så dyrt fx at få omregistreret en tysk hund - 1200 kr - bang!

    Jeg håber at hundeweb vil udvikle sig og få flere ting på - i min klub oplever vi med cavalierens hjertefejl nogle fejlregistringer - og ting som systemet ikke kan kaperer - fx en uskyldig mislyd på 2, bliver skrevet på som en reel mislyd 2 - og det er MEGET stor forskel på dette. Jeg kan godt forstå at man som hundejer føler sig snydt ved sådan en omgang...

    Jeg har også hørt om hunde hvor der er skrevet forkert ind i hundeweb fx omkring øjenundersøgelser, og når ejeren så kontakter dkkk, får vedkommende oplyst at det ikke kan laves om, selv om de anerkender at det er en fejl - sådan noget må ikke ske!

    Jeg er på den anden side meget glad for hundeweb - også at den er offentlig tilgængelig og ikke som i Norge hvor man skal være medlem af kennelklubben for at få adgang...


  • #52   13. nov 2008 Platugler du har ret i at man bliver "spist" af med det jeg vil kalde en sludder for en sladder nå man kommer for tæt på!
    Rygundersøgelsen som DKK vil presse ned over hovedet på os, er blevet afprøvet allerede i midten af 80'erne i tyskland og norge. Ergo der er intet nyt foregået man har bare vendt bunken og prøver at beregne sig ud af en sygdom som vi opdrættere undgår ved at avle udenom de hunde der er kendt for problemet! Hvorfor hjælper man folk der har problemet med at avle videre på hunde hvor problemet er kendt! disse vil med djævlens vold og magt ikke afgive avl på deres "stamlinier" selv om de burde. Disse opdrættere har været særdeles gode til at danne en "klub´" i klubben og lave lobbyisme udenom flertallet af de rigtig seriøse opdrættere og dermed har de tilkæmpet sig en ret til at avle på syge dyr der klarer sig rimeligt på udstilling men ellers har problemer med at leve op til de andre krav om en fuldendt gravhund. der er også problemer med øjne, men skid hul i det bare de er rygundersøgt, de dur ikke rigtigt til jagt, så skid hul i det, bare de er rygundersøgt. Personligt vil jeg ikke anvende hunde fra disse opdrættere da der altid er undskyldninger om øjne, jagt og temperament men de er rygundersøgt.
    Disse opdrættere har kun deres egne hunde og udenlandske hunde i deres avl, da meget få af opdrætterne vil liggge hund til et opdræt der er kendt for ryglidelser. Får vi ikke stoppet den forsatte avl så vil racen altid have et rygte om at være syge i deres ryg.
    Jeg har indtil nu ejet 29 gravhunde igennem årenes løb og avlet ca. 150 hvalpe på godt 20 år. hvis de tal som disse opdrættere fastholder om at hver 4 gravhund har rygproblemer, så har jeg et særdeles stort problem, for d.d. skulle jeg så have ejet eller opdrættet 40 hunde med rygproblemer og jeg har på intet tidspunkt været til dyrlæge med en hund med rygproblemer og jeg har heller ikke modtaget en eneste henvendelse fra mine hvalpekøbere om en rygsyg hund. Den eneste hvalp/hund fra mig der er blevet indlagt med dianogse ryg blev 12 timer senere udskrevet med medicin for en mave/tarm infektion, så dyrlægen havde altså fejldianogstiseret hunden ved ankomsten til klinikken. Denne dyrlæge har ikke ændret indlæggelsesdianogsen. så hver gang den kommer til vaccination bliver der spurgt om den har haft noget med ryggen siden sidste besøg og det har den ikke.
    Derfor stiller en dyrlæge en dianose ved indlæggelsen og den viser sig ikke at være korrekt, så burde dyrlægen ændre diagnosen i sine data. For ellers vil der når man laver statistik være fejl i disse og dette kan medføre at en race får et rygte som er forkert, netop det er tilfældet i gravhunde.


  • #53   13. nov 2008 maj-Britt - god idé, tror også at kalger bliver taget mere alvorligt, hvis flere klager samlet.

    Nicola - mht. hundeweb, så syntes jeg også det er et godt værktøj. Og det kan bestemt ikke være rigtigt, at fejl ikke kan rettes - det er noget jeg har tænkt mig at "forfølge" ;o)
    Klart at fejl ikke kan undgås, når data skal lægges ind manuelt, men det SKAL være muligt at rette, når det er tastefejl.


  • #54   13. nov 2008 Vedr hundeweb. Tjo, det er altså kun et år gammelt og der har i kraft af det alligevel været IMPONERENDE få børnesygdomme. Jeg sidder selv i et stort firma der netop har implementeret nyt software med en licens på over en mil, og der er SÅ meget galt med det (og det ved jeg fordi det er mig der sidder med alle folks problemer og retter dokumentationen til en gang om ugen).

    Ja, der er plads til mange forbedringer, men de forbedringer koster, og de koster mange mange penge. Ved i hvad startlønnen er for et hold programmører eller hvad licensen for et specialdesignet program som hundeweb koster? Jeg tror ikke på at det har kostet under 1½mio.
    Alligevel har vi gratis adgang - det fatter jeg virkelig ikke. Hundeweb alene er som værktøj mere værd end de 400 vi giver om året.


    Så er der de øvrige tilbud:
    Man får medlemsbladet HUNDEN ti gange om året, bogtilbud, hvalpekurser, mulighed for at deltage i lydighedstræning, agility, foredrag, fælles traveture og ringtræning.

    Man kan få råd og vejledning hos DKK’s juridiske konsulent om gældende "hunderet". Oveni det er også benzintilbud hos Hydro/Texaco og specialtilbud fra Fair Forsikring: Fair betaler medlemskontingentet for DKK-medlemmer, som har mindst ét år på bagen som DKK-medlem og som tegner mindst to af deres forsikringer hos Fair.

    Dyrekassen DK og HH-ferries giver også 10% rabat til DKK medlemmer.

    Man kan kontakte DKK’s hundekonsulenter vedr hundeproblemer og problemhunde. Konsulenterne sidder ved telefonen næsten hver dag. Så er der også mentalbeskrivelsen, som man ikke får andre steder.

    Der går desuden penge til forskning indenfor hundesygdomme, hundehandlerkontoret (og hvem er ikke glad for det?), og de er med til at give vores ord vægt i politiske sammenhænge.

    Alt sammen ud over det at man kan deltage i udstillinger og registrere hvalpe lidt billigere.


    Ikke fordi jeg mener at DKK er perfekt! Men jeg føler mig absolut ikke snydt for de 400kr.


  • #55   13. nov 2008 Søster Mcfluff
    Er så enig med dig
    Og der ud over er der hundetræning i alle kredse og til en fornuftig pris, samt ringtræning.
    Prøv at se andre steder med træning, det er godt nok nogle store beløb de vil have


  • #56   13. nov 2008 Søster - jeg syntes heller ikke DKK er perfekt, men jeg føler mig absolut heller ikke snydt for de 400 kr.

    Ghita - jeg kan godt se problematikken du fremlægger. Men har du fremlagt den for DKK ? Du har sikkert også en del konkurlegaer (det kalder de det i DKK) der heller ikke har haft de problemer, så måske I skulle "rotte" jer sammen og modargumentere ?

    Vi har for nylig fået restriktion på SAS inden for min race, og der lyttede DKK til klubben, og restriktionen blev som vi ønskede. Bestyrelsen har berettet, at det var gode møde de havde med DKK og de blev hørt....


  • #57   13. nov 2008 * Smydi * jeg mente, at man kunne have vunden et cert eller cacib hos den dommer, der er sat til at dømme ved en dommerændring

    og DKK skriver jo, at et kuld hvalpe skal registreres inden de er 3 uger gamle - ellers falder der bøder ............... bryder mig ikke om at man straffes på den måde -

    jeg har skrevet til DKK om dette, men har du set er svar har jeg også -


  • #58   13. nov 2008 Falder bøder?

    Man skal bare betale 600 kr. ekstra, det står under deres gebyrer.

    Det gjorde jeg, og jeg fik da hverken fy-fy brev eller noget.





  • #59   13. nov 2008 Pia P - Undskyld, jeg forstår det altså stadig ikke.... <i>man kunne have vunden et cert eller cacib hos den dommer, der er sat til at dømme ved en dommerændring</i> Du har vel haft lige gode muligheder for det, hvad enten det var den dommer der først var programsat eller det er den der dømte på dagen - eller hvad ? Sådan burde det ihvertfald være.

    Også forstår jeg ikke lige det sure opstød her: <i>jeg har skrevet til DKK om dette, men har du set er svar har jeg også - </i> Jeg mener da ikke at jeg har taget DKK i forsvar vedr. din henvendelse .... ?
    Det jeg har skrevet er, at jeg altid har fået svar på MINE henvendelser til DKK, og jeg gør som en anden har skrevet længere oppe, jeg finder ud af hvilken medarbejder der behandler det pågældene problem jeg end måtte have, og skriver direkte til vedkommende. Med mindre der har været ferie, har jeg altid fået høfligt og pænt svar i løbet af 1-2 dage.

    Der står INTET om at "der falder bøder" på DKKs hjemmeside - derimod står der at man skal betale et ekstra gebyr, hvis man ikke har anmeldt kuldet inden det er 3 uger:
    Citat: Registreringsanmeldelsen indsendes inden hvalpene er 3 uger. Overskrides denne frist betales et strafgebyr på kr. 600,-. Vi gør dog opmærksom på, at DKK - under alle omstændigheder, også ved betaling af strafgebyr - skal have mindst 10 arbejdsdage, fra vi modtager registreringsanmeldelsen, og til hvalpene er blevet mærket og opdrætteren har modtaget stambøgerne..." Citat slut.

    Iøvrigt syntes jeg ikke, at 10 dage, fra DKK modtager anmeldelsen til opdrætter kan forvente at hvalpene er mærket og have modtaget stambøgerne, er lang tid.


  • #60   13. nov 2008 straf gebyr eller bøde er mere eller mindre det samme -

    * Smydi *jeg orker ikke lige at forklare for 3. gang mit indlæg om cert og caib som du ikke forstår

    og hvem skal man kontakte når man er utilfreds med en dommerændring ? det hjælper jo ingenting - lev med det eller la´være og jeg har valgt det sidste ....................


  • #61   13. nov 2008 Smydi: Den med de forkerte registreringer på Hundeweb er god nok. Vi slås i cavalierklubben for at få dem til at registrere vores mislyde korrekt, men de påstår, at det kan systemet ikke. Vi har i øjeblikket dyrlægen fra KVL/LIFE med inde over, for at snakke med dem, for en hund med en uskyldig mislyd er en hund med en USKYLDIG mislyd.

    Og hunde med en delvis RD bliver bare registreret med RD og ingen graduering - heller ikke lige meget!!!


    Og så har DKK nogle gange lidt travlt med at bestemme uden om specialklubberne. Der var for kort tid siden en sag om matadoravl, hvor DKK havde nedlagt forbud uden at spørge pågældende specialklub - dette kan de - ifølge deres egen lovgivning ikke. DKK har erkendt problemet, men det er bare for dårligt, at specialklubberne skal hyre en advokat for at få dem til at give sig.

    At gebyrerne bare bliver dyrere og dyrere kan hænge sammen med, at de ikke er steget længe, men jeg synes nu også det er blevet ret dyrt på det sidste. For 3 år siden kostede et kennelmærke 600 (eller var det 800?) - nu koster det 2000 (!)

    Jeg er generelt tilfreds med DKK, men de skal huske på, at de er der for vores skyld.


  • #62   13. nov 2008 Mai-britt - at jeg skriver at det ikke kan være rigtigt, at fejl hundeweb ikke kan rettes, skal IKKE forstås som om jeg ikke tror på at der er fejl, for det gør jeg. Det skal forstås sådan - at DKK må få orden på det, så fejl KAN rettes igen.....
    Fordi det er sådan et vigtigt værktøj i vores søgen efter avlsdyr, så derfor er det super vigtigt at de informationer vi kan finde også er rigtige - er der fejl SKAL det naturligvis jo kunne rettes.


  • #63   14. nov 2008 Jeg føler mig ikke særligt indviet, og jeg opfatter DKK som min klub også selvom det er langt fra alt som DKK foretager sig som jeg er enig i.

    Jeg synes alt for mange mennesker har en oplevelse af, at DKK er til for, at genere medlemmerne, og ikke for at yde støtte, og hjælp af enhver art.

    Når DKK iværksætter undersøgelser bør det gerne være et udtryk for, at det ønskes at få klarlagt arvegangen for specifikke sygdomme.
    Hvis en hund ikke bliver undersøgt for en given sygdom kan man bestemt ikke udlukke, at hunden har denne sygdom alene fordi hunden ikke viser tegn herpå.

    En organisation er ikke stærkere end dens medlemmer gør den. Jeg oplever, at alt for mange ser VORES klub som DEM og OS. Når vi omtaler DKK skulle vi jo gerne kunne sige, at vi i DKK mener.....

    Synes det er fint, at tage debatten her, men mener, at man også skal rette henvendelse ad de rette kanaler, og forsøge at gøre sin indflydelse gældende. (hvilket jeg kan forstå også er hensigten med debatten)

    Jeg er klar over, at man ikke altid kan få gennemført de ændringer man ønsker. Vi er mange forskellige interesser samlet i samme organisation, hvilket til tider kræver, at man er nødsaget til at gå på kompromis med sine holdninger, men man behøver jo ikke henlægge en sag fordi man ikke får sine synspunkter igennem ved førstkommende lejlighed, man må kæmpe for det man tror på.

    Personligt finder jeg nogle af Procedurerne i DKK for langsommelige og bureaukratiske, men i det store hele føler jeg mig i gode hænder, og har altid fået hurtig behandling, samt svar på spørgsmål både via mail og tlf.
    Skulle det hænde, at svaret er kommet lidt sent har jeg endda fået en undskyldning med på vejen.

    Iøvrigt kan jeg tilslutte mig, hvad Søster McFluff skriver om hundeweb.


    // Trine


  • #64   14. nov 2008 Rigtigt men hvad med vores race det er over 5 år siden nu at DKK nægtede at indføre tvungen HD da racen er for lille i deres øjne

  • #65   14. nov 2008 Ghita...

    For vores races vedkommende må vi blive ved med, at arbejde for de ting vi tror på. Vores racerepræsentant gør et ihærdigt arbejde og har lagt pres på, via specialklubben for, at få indført HD restriktioner for racen.

    I mellem tiden kan vi selv gøre en hel del for vores race bla kan vi lave klausuler i vores købskontrakter med hvalpekøbere, hvor vi pålægger hvalpekøber, at hunden skal undersøges for HD inden den er fx 18 mdr gammel, og vi kan give en form for kompentation når hvalpen er blevet undersøgt - ad den vej kan vi få et reelt billede af, hvordan vores races HD tilstand er - her i landet.

    Iøvrigt er der en ganske udmærkte artikel i det nye HUNDEN fra DKK´s HD panel omkring HD og måden at aflæse resultatet på.


    God weekend og klap til Kubitka og Harnas!

    / Trine


  • #66   14. nov 2008 Rent faktisk er det sådan at når man betaler for en vare om det så er en hund eller et køleskab, så må man ikke ifølge dansk lovgivning pålægge folk klausuler eller krav! dvs. at man må ikke forlange at folk kun har mælk i køleskabet eller at stille krav om at hunden skal HD fotograferes. Hvis man vil gøre noget er den eneste vej at ANBEFALE at det bliver gjort, men tvinge folk kan man ikke når de har betalt for varen.

  • #67   14. nov 2008 Ghita: Når 2 private handler, kan man stort set lave de aftaler man vil. Hvis man som sælger vil have en sanktionsmulighed overfor køber, skal man skrive i kontrakten, at der falder en bod, hvis den underskrevne aftale ikke overholdes.

    Det forholder sig anderledes, hvis man er en virksomhed/et firma, da man så er underlagt andre bestemmelser, der bla. siger, at forbrugeren (køberen) ikke må stilles ringere, end købeloven siger.


  • #68   15. nov 2008 Hej Maj-Britt
    Så er der noget du helt har misforstået! hvid du spørger forbrugerstyrelsen eller DKK's jurist vil du få oplyst at selvom du har skriftlig aftale(ink. bod), så er den ikke juridisk bindende, da sådanne aftaler ikke lovmæssigt er tilladte. Hundehandel eller hvalpesalg er underlagt købeloven hvis man tager over 1000,-kr for dyret også selvom der er tale om et såkaldt speciekøb. Aftaler der medfører en form for tvang eller udgifter til køber kan ikke juridisk fastholdes, ej heller ved dom. Kun hvis du har bortgivet eller solgt hunden langt under prisen og hvis du selv afholder udgiften er der en mulighed, men den mulighed frafaldes også hvis ejerskabet er overgået til køber! Dvs. sådanne aftaler gælder faktisk kun ved udstationering, hvor du stadig er ejer af hunden.


  • #69   15. nov 2008 Ghita...

    Man må ikke stille køber dårligere end købeloven, men at aftale en hund skal undersøges for en evt racerelateret sygdom mod køber får refunderet noget af købssummen kan vel næppe tolkes som værende dårligere....

    Man kan jo også vende den om og sige, at sælger har indgået en aftale som er misligeholdt, hvis køber ikke får undersøgt hunden, men om det holder i byretten kan kun en tvist afgøre.

    Men mit formål med en sådan klausul ville være, at få undersøgt så mange af mine hvalpe som muligt, og ville køber ikke få hunden undersøgt ved den givne alder ja så ville de heller ikke få refunderet noget af købssummen, men jeg ville heller ikke få oplyst HD status hvis de valgte, at hunden ikke skulle undersøges.

    Kalusuler er vel mest et udtryk for, at man mener det seriøst, og er interesseret i at følge sit afkom, og det kan køber så vælge, at følge eller lade være....



    / Trine


  • #70   15. nov 2008 Trine - lige mine ord ;o))))

    Man kan f.eks. godt stille krav til køber om at de SKAL lade deres hund gennemgå visse undersøgelser på opdrætters opfordring, når hunden har en vis alder, hvis ikke de gør det. Det er jo IKKE at stille købere dårligere i forhold til købeloven, snarere det modsatte....

    Det er også tilladt at indskrive i en købsaftale, at opdrætter skal kan købe hunden tilbage til X-antal kr. og opdrætter SKAL have forkøbsret, hvis køber skulle ønske at afhænde hunden igen, samt at der skal betales bod, hvis køber ikke følger den aftale.

    Hvis køber så IKKE følger den aftale, så må opdrætter lave et civilt søgsmål, for at inddrive sine penge, hvis køber ikke har fulgt aftalen.


  • #71   16. nov 2008 Rigtigt men der er d.d ikke faldet en eneste dom som har givet sælger medhold. De kendte sager er alle faldet ud til købers fordel!
    Desværre er det sådan at mange nye opdrættere tror de kan gøre hvad de selv tror, men den virkelige verden og erfaring vil gøre mange her inde klogere!


  • #72   16. nov 2008 Ghita...

    Synes ikke det er et urimeligt krav, at man vil betale køber for at få dennes hund sundhedsundersøgt nærmest tværtimod - og det er muligt, at jeg ikke vil få medhold i en sådan tvist, men jeg er af den overbevisning, at købere da er så fornuftige, at de godt kan se et formål med, at få undersøgt deres hund, og især, hvis udgiften afholdes af sælger.

    Jeg tror på man ad den vej vil kunne få flere hunde undersøgt ,end tilfældet er i dag.

    / Trine


  • #73   16. nov 2008 Fint nok Trine
    men skal gravhundefolk så osse tilbyde det til deres hvalpekøbere?
    en gravhunde hvalp koster idag ca. 6000,-kr og tænker man på at opdrætteren også skal betale for undersøgelser, så dør racen da det vil være et underskud, se følgende:
    Rygundersøgelse 1900,-kr (fast pris)
    øjenlysning 725,-kr
    Patellaluxation 650,-kr
    hjerteundersøgelse 2300,-kr
    ialt: 5575,-kr
    og tænker man på hvad opdrætteren i forvejen har ladet sin avlshund gennemgå dette, plus udgifter til udstilling, parring, dyrlæge ved fødsel, stambogsføring, fodring og hvad der ellers følger med når man har hvalpe, Der vil være underskud så det skriger til himlen
    Desværre Trine, så må jeg sige at dine intentioner er gode men meget naive og ikke gennemtænkte!

    Noget der burde gøres var at der ikke blev lavet så mange blandingshvalpe, for når det alt kommer til alt, så kan man se i statistikkerne at godt 80 % af svær HD findes her og at det er her at hunde bliver aflivet ofr HD. HD er mere udbredt hos bastarder end hos racehunde,
    Bastarder er meget sjældent efter HD fotograferet forældre og folk lever med den vandrehistorie at castarder er sundere end racehunde.
    Små selvskabsbastarder lider tre gange så ofte som race rene hunde af hårsæksmider, patelaluxation, fejlbid, dårligt hjerte og epilepsi.

    Ærligt talt så tror jeg at man med en ny måde at aflæse HD (eller andre sygdomme)kunne komme langt. der bør både være røngten diagnose men så sandelig osse en klinisk undersøgelse samt racens brugsegenskaber (selskabshund, hyrde, vogter eller jagt hund(racespecifik)) Disse 2 undersøgelser burde sammenlagt med racens krav til bevægelse(egenskaber) give et resultat der kunne komme avl tilgode.
    Flere kentde bjerg racer bl.a. norsk lundehund har hofter/albuer som ikke er sammenlignlige med andre racer.


  • #74   16. nov 2008 Ghita...

    Ja jeg er en naiv romantiker, og jeg kan have nok så mange ideer som måske viser sig ikke at være ikke til at gennemføre når / hvis jeg en dag selv skal avle, men det må tiden vise.

    Mit umiddelbare bud på gravhundeproblemet ville da være, at sætte prisen op så det kunne dække de omkostninger i forbindelse med dyrlæge udgifterne - og det burde gælde alle opdrættere da det er i deres interesse, at man får undersøgt racen for de specifikke lidelser racen kan lide af.

    Vil du linke til den undersøgelse du henviser til mht HD for det er da ny tale for mig, og det lyder interessant.

    Jeg tror ikke, at man kan forhindre blandinger de har altid været her, og sådan vil det også være i fremtiden, hvilket er fint nok for mig.

    Og mht aflæsning af HD resultater, eller andre undersøgelser så er det min opfattelse, at man til stadighed undersøger nye muligheder fra DKK´s side bla er der for nyligt givet penge til et pilotprojekt vedr HD undersøgelser med ultralydscanning, der fastslår at man ved denne metode og Penn hip kan fastslå meget tidligt om hunden er disponibel for HD (HUNDEN August 2008 side 42).

    Så for også at svare på dit oprindelige spørgsmål så synes jeg at DKK gør meget for medlemmerne, og da der til stadighed kommer nye sygdomme og nye metoder der skal afprøves vil der også være større udgifter forbundet med at være medlem.

    / Trine


  • #75   16. nov 2008 Ghita - jeg kan kun give dig ret mht. HD og blandingshunde.

    Nu ved jeg ikke hvordan det er rent intægtsmæssigt at opdrætte gravhunde, men for min races vedkommende er det MEGET sjældent det giver overskud. Det koster altid 2-3 hvalpe at have et kuld, og det vel at mærke hvis alt går som det skal.


  • #76   18. nov 2008 Synes det er en anelse morsomt at du synnes dansk kennel klub ikke er medlemmernes klub blandt andet fordi de ikke vil indføre HD krav for din race. Hvor mange er det lige at i er i racen? selvfølgelig skal man være klub for alle medlemmerne men synes da et eller andet sted at man i f'ørste omgang skal koncentrere sig om de store racer. Men hvorfor vil du indføre tvungen hd undersøgelse når du ikke selv vil rette dig efter dansk kennel klubs afgørelse for din egen hund? Det er altid meget let at udstikke regler der skal gælde for andre hvis man ikke selv overholder dem. Men den debat har vi to jo haft. Mvh Sara

  • #77   18. nov 2008 Retter lige mig selv for jeg mener ikke man skal koncentrere sig om de store racer udelukkende men selvfølgelig de store racer som har problemer af en eller anden art og det vil komme alle racer til gode på lang sigt.

  • #78   18. nov 2008 Ghita -en mulighed er jo osse at gøre som "min" opdrætter gør. Her betaler man en lille smule mere for hvalpen når man køber den (det drejer sig om omkring 500 kr), men man får så en del tilbage når hvalpen undersøges.
    På den måde har køber ikke betalt mere for hvalpen end hvad de ellers ville have givet, og sælger har sådan set heller ikke mistet noget på det.

    Så er det så op til køber om de vil købe på de betingelser -men det er da en udemærket motivation for at få undersøgt hvad der nu bør undersøges.

    Det er self stadig i sidste ende køber der betaler for HD-billederne , men her har man jo i princippet allerede betalt (noget af) dem da man købte hunden.


Kommentér på:
DKK medlemmernes klub eller hvad

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce