{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.788 visninger | Oprettet:

Hvad fodrer I med, og hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu skal vi jo også have lidt gang i gruppen, så jeg starter ud med et relevant indlæg...

Hvilken slags foder bruger I, og hvorfor?
Hvad har I brugt udover dét I bruger nu?

Jeg lægger ud:

<b>Jeg bruger pt.:</b>
Pedigree.
<b>Fordi:</b>
At økonomien tog en uventet drejning, og hun før har gået rigtig godt på samme.
Hendes pels er flot og blank, og hun gider at spise det.
<b>Har før brugt:</b>
<i>Royal Canin</i> - Skiftede da hun tabte pelsen, og blev helt grålig.
<i>Hill's</i> - Var super godt, og skiftede kun, da jeg fik andet anbefalt
<i>Pro Nature</i> - Pelsen var fin, men hun gad ikke spise det.

Jeg skal have skiftet tilbage på Hill's, da hun nu er drægtig, og gik rigtig godt på Hill's!

(Denne tråd er ikke til debat om hvorvidt div. fodertyper er gode eller ej - Men I er velkomne til at starte en ny tråd, hvis I har en mening I vil ud med)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fodrer I med, og hvorfor?
  • #1   17. nov 2008 Jeg kører på lidt foeskellig lige nu........

    Carlos er på ren råt
    Ubi er på Royal Canin jounior for schæfere og råt
    Aggie på Olivers start og råt.


  • #2   17. nov 2008 Bruger Orijen, fordi Panda gider spise det (vigtigt når man har en småtspisende hund...) og jeg godt kan lide ingredienslisten.

    Har haft ham på RC Mini Beauty i et godt stykke tid, men han spiste altid meget lidt
    Havde ham derefter på NutraNuggets Professionel, fordi han skulle tage på. Det gjorde han også, og hans pels var fin, men skiftede til Orijen, fordi han så småt begyndte ikke at ville spise det.


  • #3   17. nov 2008 Har før fodret med Happy Dog, skiftede så til Olivers i håb at det ville hjælpe på pels og fælderi, - det gjorde det også de første 14 dage, men nu er jeg tilbage ved udgangspunktet.

    Fodrer stadig med Olivers, da jeg ikke ved hvad jeg ellers skal prøve?
    Har overvejet den med fisk, men der står at den er mere fedende, og det har min kære lab. bla. bestemt ikke behov for....

    - Er så blevet rådet til at fodre med mindre protein, men har endnu ikke fundet et foder der har mindre protein end Olivers?


  • #4   17. nov 2008 Jeg bruger Eukanuba large puppy.

    Har før brugt Olivers, da han fik det hos opdrætter. Men da han spiste sit eget afføring, skiftede vi til Pedigree. Det gik vi dog hurtigt fra igen, da der der kom dobbelt så meget l... ud af den anden ende end det han spiste.


  • #5   17. nov 2008 Jeg fodrer m.Arion adult maintenance fordi det er et godt foder til mine hunde,dyrt men godt.
    Pigernes pels er blankt og de fælder kun 2 x årligt nu,hvor de fældede hele tiden m.Pedigree,deres høm høm lugter heller ikke mere og de sk.... kun 1 til 2 x om dagen.
    1 sæk på 15 kg kan jeg have i 3 1/2 mdr.


  • #6   17. nov 2008 Jeg prøvede først RC giant, der fik hun mat pels med gråligt skær, hun havde ret så dårlig mave, voksede volsomt hurtigt og trives bare ikke på det og Saga's opdrætter frarådede og faktisk at bruge RC da hun mere der er alt for meget protein i til en gigant race som helst ikke skal vokse for hurtigt.
    . Så prøvede jeg Hills lagebreed puppy, det var sådan set et godt nok foder hun fik markant bedrer pels og trives nogenlunde på det MEN hun ville bare ikke spise det m.m. der kom alt muligt andet i, og hun kunne spise alt det gode og lade tørfodret være tilbage.
    Så fandt vi EaglePack Holistic Select Large & Giant Breed Puppy/Junior, på nettet og snakkede med Saga's opdrætter om det og hun sagde go' for det ( hun har 25 års erfaring med at avle DdB'er) og ja så kom Saga på EaglePack Holistic Select Large & Giant Breed Puppy/Junior, og det trives hun super på hun har en flot pels fælder ikke andet end det normale og vokser stille og roligt.


  • #7   17. nov 2008 Lige nu går Vega på det billigste fra Fakta - hvilket er noget jeg ALDRIG selv ville have fundet på! Men mens jeg er på skole bor Vega hos mine forældre, og deres hund har aldrig fået andet end det billige fra fakta, og da jeg så stillede med Vega og en dyrt indkøbt sæk foder af prima kvalitet, viste det sig meget hurtigt, at Vega lod sit eget stå og i stedet tog mine forældres hunds mad. Det billige fra Fakta styrer tilsyneladende for hårdt! Ikke om jeg kunne lokke det andet i hende når det andet var tilgængeligt...
    Og jeg havde bøvlet i evigheder (og det kan trådstarter bekræfte) med at få Vega til at tage på, og løsningen har vist sig at være 1 franskbrød om dagen. Så fra at være enormt kræsen med hvad jeg hældte i hovedet af min hund, lader jeg nu mine forældre om at bestemme hvad de køber, for hun har aldrig set bedre ud! smiley

    Før har hun gået på:
    <i>Royal Canin
    Hill's
    Pro Nature
    Royal Canin specialfoder fra Dr. Dyr
    Henne's Petfood</i>

    Men intet af det virkede optimalt...


  • #8   17. nov 2008 Hejsa... :o)

    Mine hunde har prøvet lidt forskelligt fodre.... :o)

    Bl.a. : Olivers, RC, pro-nature, acana og et eller andet tysk mærke, som jeg ikke husker navnet på....

    Nu får de råt....og det elsker de....! :o).

    Jeg fodre med råt, da det efter min mening, er det sundeste valg for mine hunde......DOG er de stadig "på prøve"....de har kun fået råt i ca en månede..... :o)


  • #9   17. nov 2008 Lige nu bruger jeg Orijen fordi at han er super glad for det. har brugt jorsera da vi fik det med da vi købte ham. har også været på råt Desværre fungerede han ikke på råt. . Men får da stadig lidt kallun en gang i mellem.

  • #10   17. nov 2008 Mine har forresten også fået Orijen... :o)

    Laura---->>> Hvorfor eller hvordan fungerede din hund ikke på råt....hvad var symptomerne...? (...jeg er bare nysgerrig....da jeg stadig er ny indefor barf...)


  • #11   17. nov 2008 Han havde konstant tynd mave.. Lige meget hva han fik så blev maven bare ikke bedre.. ved ikke hva jeg skulle ha gjort forkert.. var ude hos DBC og få foderplan og det hele., Jeg har tænkt mig at prøve med råt igen når han er blevet voksen.

  • #12   17. nov 2008 Laura--->>> Okay...det lyder ikke rart.... :(....kan godt forstå, at du holder en pause....

    Mine havde også lidt tynd mave....men heldigvis kun lige i "opstartsfasen"....


  • #13   17. nov 2008 Vi tænke at det går nok over. men da han havde haft tynd mave i ca 2 måneder så kom han på tørt igen. smiley Nu er han sund og glad igen tynd mave eller noget.. Og så er det jo også nemmer at fodre med tørt, smiley

  • #15   17. nov 2008 Min Labrador på nu 4½ år, har fået Proformance ( www.mosegaardens.dk) i snart 2 år. Inden da har hun fået- Hills, Pedigree, Olivers og Royal Canin. Vi har skiftet en del inden vi fandt frem til dette foder vi foder med nu, da vi ikke har været tilfreds med de andre, da hun fællede helt vildt og hendes pels var helt mat. Nu er den super bøld og hun fælder næsten ikke mere.

    **Simba** Kunne evt. være noget du skulle prøve? smiley Da det lyder til vi har haft de samme problemer.

    Jeg får en ny hvalp næste år, og den skal simpelthen ikke fodres med andet. Jeg er utrolig glad for det. Og det er andre jeg har mødt også. Hundene spiser det med STØRSTE velbehag.


  • #16   18. nov 2008 Alice - Det lyder som om det ku være en rigtig god idé.... Er det den med lam og ris du bruger? - Den lyder umiddelbart mest tiltalende i mine øre;o)

  • #17   18. nov 2008 Jeg bruger bare adult'en. Men kender nogle der har god erfaring med lam og ris smiley

  • #18   18. nov 2008 Det tror jeg bestemt jeg vil forsøge mig med, - tak for tippet ;o)

  • #19   18. nov 2008 Det var så lidt. Dejligt at kunne hjælpe andre smiley

  • #21   19. nov 2008 vi bruger hills hjemme ved os. hills kan de godt ta på af. og det gjorde baby. så vi bruger den der hedder hills light. hun elsker den og den er super for maven og resten a hunden.

  • #22   19. nov 2008 okay... ja det er da sjovt. flere a dem jeg kender der bruger det. har deres hunde taget på:)
    baby tog meget på a det. så hun far den der hedder light og den er perfekt til hende


  • #24   19. nov 2008 mine får
    Dexter: Royal canin maxi babydog
    Amy og hannah: Royal Canin mini junior ultra sensible
    One'aby: Royal Canin Golden retriever

    vi er glade for det og det funker

    dexter fik josera da vi købte ham og han var alt for tynd han vejede 8 kg da han skulle veje 13 kg.. han er ved at være med igen nu


  • #25   21. nov 2008 vi bruger det billige overfra brugsen, fordi at det er sådan set det vi kan få dem til at spise, plus at den store hun faktisk også spiser hvalpe foder selvom hun ikke skal have hvalpe. det bette spiser det samme som man kan købe ved dyrlægen kan ikke huske hvad det hedder

  • #27   22. nov 2008 Anna A: Du kan købe 13,5 kg orijen her til omkring 400 (afhængig af hvad kursen er når du køber). Forsendelsen er ca. 35 kr uafhængigt af hvor meget du køber
    http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dry_dog_food/orijen


  • #28   23. nov 2008 jeg har prøvet lidt af hvert efterhånden og man må sku sige det er en jungle med alle de mærker der efterhånden er ..

    Har prøver følgende(giver dem en karekter fra et til 10)
    Happy Dog 8 godt foder

    Hennes Petfood 8-9 var virkeligt godt at fodre med . men blev for dyrt da jeg fik flere hunde..

    Olivers 8 Fik lidt insiderviden som gjorde jeg skiftede

    Sportsmanpride 4 MIne hunde ændrede totalt adfæd og ikke på den gode måde

    Rc 6 Virker sjovt nok kun godt i en kort periode

    Fodre pt lidt efter barf system, men leder efter et godt foder /grøntmix at blande kødet op med


  • #29   23. nov 2008 Er det en insiderviden du vil dele mht Olivers? Vil da ikke fodre med et foder som evt skader min hund?

  • #30   24. nov 2008 Vi fodrer med Olivers fish, og før det var det Hills. Franke Bulldogs er temlig sarte og har tildens til allergi og andre skavanker, så jeg vil gerne være sikker på at hun får noget foder hvor vi ved hvad der er i. Hun elsker det, så det er fint med os. På et tidspunkt var vi tit på besøg hos mine forældre hvor hun fik den hundemad de bruger og hun begyndte at fælde helt vildt, så nu har vi bare vores egen med når vi er på besøg.

  • #31   5. dec 2008 har altid brugt hills... men er lige gået over til sportsmann pride,
    og det er hun helt vild med


  • #32   12. dec 2008 Jeg fodrer min 3 årige labrador med noget der hedder Chudleys, hun får det der hedder Classic og Original som jeg blander. Hun fik Chudleys Puppy hos opdrætteren og derefter Junior. Hun fungerer super godt på det, er sund og rask og har en fin pels.
    Min søsters hvalp er på en overgang fra Puppy til Junior og er også glad for det. Mine forældres 3 gravhunde og deres græske gadekryds er også på Chudleys, da gravhundene ikke fungerede så godt på Royal Canin og den ene fik maveproblemer og ikke kunne tåle RC, han fungerer fint på Chudleys Sensitive. Vores gamle hønsehund var blandt andet på Pedigree, hvilket han fes meget af, det stoppede da han kom på Chudleys Lite og Sensitive.
    Hvorfor vi fordrer med det? Fordi hundene fungerer godt på det, de spiser det og så er det jo noget billigere end fx. RC - MEN, hunde er forskellige og nogle fungerer bedst på RC, Orijen, Arion, Hill's, Olivers, Eukanuba eller råt, man må prøve sig frem :).


  • #33   12. dec 2008 www.chudleys.dk kan man læse om produkterne - ingredienser og næringsindhold findes ved at trykke på "Fodringsvejledning" i bunden af produktinfo, samt finde forhandlere eller bestille med gratis forsendelse.

  • #34   12. jan 2009 Mine 2 voksne rotter plus 5 hvalpe kører alle på Arion.. Dyrt produkt, men godt for min han Beast som ska tage på i vægt og slippe for tynd mave :o)

    Godt for min tæve fordi hun dier ...

    Og enormt godt for hvalpene , fordi det er fyldt med de rigtige vitaminer , mineraler osv. !!


  • #35   20. jan 2009 Jeg startede specifik fra dyrlægen,som han fik hos opdrætter,men han havde altid dårlig mave
    Så skiftede jeg til nutro choice med lam og ris, men synes ikke han rigtig tog på, så gik jeg over til noget holistisk noget med lidt mere protein i....men det kunne man så ikke få i en periode,så prøvede vi Nutra Nuggets til meget aktive hunde, så lavede han ikk andet end at skide...
    Så gik vi tilbage til Nutro choice med lam og ris....og ja nu er vi skiftet til Olivers med lam....men overvejer den alm fra Olivers....


  • #36   26. jan 2009 har prøvet næsten alle mærker, og RC er det som holder mig til, tyson æder pt for knap 800kr foder pr måned. men bare hunni har det godt ;D

  • #37   13. feb 2009 Fraya får Nutra Nuggets Lite. Hun elsker det!
    Før gik hun på RC labrador retriever.
    Vi har også prøvet Specific, Olivers og ProPlan - Ingen af disse gad hun spise.
    Med Nutra Nuggets har hun minimal afføring - 1-2 gange i døgnet.


Kommentér på:
Hvad fodrer I med, og hvorfor?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce