Hjørringområdet

Hjørringområdet

Medlemmer: 79
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Gøende hund i haven Gøende hund i haven

Som nogen måske ved har vi haft en del problemer med Barco og naboens hanhund. De er kommet op og slås gennem hegnet og både min og en vens hund er blevet bidt.
De har været fraflyttet et stykke tid og freden havde endelig sænket sig over det lille hjem. Men nu er han vendt tilbage med kæreste og yderligere 2 hunde, dvs 3 hanhunde lige på den anden side af hækken.

Vi er nu blevet nødt til at bygge et 40m langt solidt stakit, for at undgå at de kommer op at slås.
Det er så galt at jeg ikke tør at lukke Barco ud i haven, hvis jeg ved de er hjemme.

Men Barco gør så snart han hører den mindste lyd inde ved siden af og det hjælper jo selvfølgelig ikk på at neddysse balladen..
Nogen som har et godt råd til få ham til at stoppe med at gø så snart han hører den mindste lyd fra naboen??

Jeg synes vi har prøvet det meste, fx ved at lade ham gø til han selv stopper og så rose ham. Bruge en hundefløjte og give ham guffer når han stopper. Gå ned i haven og hente ham og smide ham ind igen.. hehe

Han er meget usikker og derfor reagerer han jo sådan, så metoden skal jo selvfølgelig være så positiv som overhovedet muligt :o)

Pyyy, en lang smøre, men håber der er nogen kloge hoveder herinde..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens dishwasher makes annoying humming noise 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenarmatur 850 kr.
  • Ophængning af 5 ting på betonvæg 1.200 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gøende hund i haven
  • #1   25. nov 2008 Jeanette: jeg har ik li et godt råd, men sikke da en idiot nabo at ha. Håber i finder en løsning på det, og snart for det er da ik til at leve med.

• #2   25. nov 2008 Anne-mette: tak, det er godtnok træls.. Nicolai går ude i garangen hver aften og bygger stakit, for at vi kan nå at sætte det op, inden der kommer for meget frost.

• #3   25. nov 2008 Jeg er glad ved vores naboer ikke har hund, - vores kan gø af alt de ser på gaden. Jeg har selv prøvet snart alt, endda de ting du selv har gjort. Det der virker bedst på mine, er at gå helt med ud i haven, - snakke med dem og aflede dem. Kommer er nogen forbi bliver jeg ved med at snakke og rose dem. Så er de rigtig gode til at komme alene i haven en uges tid, ja og så starter jeg forfra.
    Så et super råd kan jeg desværre ikke give, - men følger gerne dit spændende indlæg

• #4   25. nov 2008 Alfa osv :o) : det er som om han går helt i trance og man kan slet ikk komme i kontakt med ham..
    Jeg har også haft ham i snor ude i haven, så han ikk kan komme hen til hegnet, men bare se at de går rundt inde ved siden af. Det var heller ikk nogen succes..
    Han vil passe på os, men det er lidt for meget af det gode..

• #5   25. nov 2008 Ja, problemet er jo også hvis din nabo ikke vil gøre noget når hans hunde gøer. Kunne i sammen måske finde en løsning ? Lidt træning når alle var ude.

• #6   25. nov 2008 Alfa: Hans hund gør ikke.. Den bider bare.. hehe
    Jeg tænkte jo at hvis Barco lærte ikke at gø, så kunne det være en stor hjælp til at neddæmpe uroen..
    For så er der mere fokus på mig og så kan vi begynde at træne i at haven er et rart sted at være..

• #7   25. nov 2008 Hans hund skal jo heller ikke bide ud efter din.
    Har set i det store forum noget med at lære at få hunden til at gø på komando, så kan man også få den til at stoppe igen, prøv enten at spørge derude, eller søge på emnet
    Ja, netop haven skal være et rart sted at være både for hunden og dig

• #8   25. nov 2008 Alfa: Barco er super til at gø på kommando, men han er meget svær at få stoppet igen ude i haven.. Vi har trænet DCH, så der vidste han jo at han skulle gø X antal gange til rundering.

Ville ønske at jeg kunne lukke min hund ud i haven og så gå ned i kælderen, uden at være bekymret..
    Men nu står vi og venter på trappen til han er færdig og det det altså koldt i morgenkåbe lige nu, skulle jeg hilse og sige.. Hæhæhææ

• #9   25. nov 2008 He he, kender det lige at lukke dem ud når man står op, --- i kun trusser, --- og de begynder at gø.... så står man med alle talenterne og kalder, -- løbe ud kan man jo ikke lige og især nu der er sne....
    Kunne se du havde lagt det ud i det store forum også, --- du har da også en idiot til nabo....
    Men det kan da ikke passe at du skal begynde at overveje at sælge dit hus for at løse problemet.
    Jeg kender desværre ikke løsningen, - men håber der er andre der kan

• #10   25. nov 2008 Alfa: ja, jeg håbede lidt på at der var flere som så tråden i det store forum..

Barco kommer altid ud et smut lige når jeg står op, så er der ro til jeg bliver færdig og vi kan komme på morgentur.. Imorges valgte han så lige at vække mig kl halv fem, der skulle han altså tisse.. SnnnOOOrrKKkk

• #11   25. nov 2008 ja det er herligt når der er skide koldt og sne ude......
    men håber for dig du får det løst, -

• #12   25. nov 2008 Alfa: jeg er villig til at gøre alt hvert fald.. men fik lige et tip om en artikel i Hund og Træning fra marts i år.. det er noget med at omvende dårlige oplevelser til noget positivt..
    Man kan købe det her: (link fjernet)

• #13   25. nov 2008 Var lige inde på Hund og Trænings hjemmeside og faldt over bogen af Victoria Stilwell: det er mig eller hunden.. Den indeholder skisme råd til at stoppe overdreven gøen og hvordan man gør sin hund rolig når man kører bil..
    Den er hermed tilføjet min ønskeseddel til jul :o)

• #14   26. nov 2008 Ih hvor godt, - held og lykke med det

• #15   26. nov 2008 Jeanette--->>> Hvis jeg var dig, ville jeg øve at bruge klikker med ham...hvis han altså ikke allerede kan det... :o)

Når han har "fattet" hvad klikkernen går ud på...så skal du bare klikke hver gang, at han er stille....altså ikke gør... Du må ikke råbe af ham, når han gør...for så tror han jo bare, at du gør med....eller også bliver han bange for dig...ikke godt... Men det ved du sikkert... smiley

(link fjernet)

(link fjernet)

Lige et par gode links... ;).

• #16   26. nov 2008 Henriette: har faktisk overvejet klikkertræning, men problemet er at få ham stoppet med at gø.. Jeg skal jo på en måde få ham til at holde mund før jeg kan klikke ham??

• #17   26. nov 2008 Jeanette--->>> Holder han overhovedet ingen pauser...? :o)

Hvis han kun holder en lille pause...så måske du kan ramme...meeeen det kan virkelig være svært....hmm...tror mig, jeg har prøvet det med min Carlo....og tit kunne jeg slå mig selv i hovedet, fordi jeg klikkede samtidig med at han gøede...men godbiden skal de jo altid ha' efter hvert klik....

Men det kræver helt sikkert tålmodighed....tralala...ikke det, som jeg har mest af.... ;o)

• #18   26. nov 2008 henriette.. han går nærmest i trance og så planter han alle 42kg i jorden og er ikk til rokke.. har prøvet at gå ind foran ham for at distrahere ham.. Det lyder så voldsomt når han gør, han tror han skal passe på os hele tiden, som om der er nogen på vej ind i haven..

• #19   27. nov 2008 ...måske du kunne starte med at klikke ham i havedøren..?

Bare han ved, hvad klikken betyder, inden I går igang.... :o)

• #20   27. nov 2008 Henriette.. Jeg snupper sku en klikker med hjem idag.. Så må vi se om han fatter det.. heheee

• #21   27. nov 2008 ...spændende....lad os endelig høre, hvordan han atger imod den... :o).
    ..og selvfølgelig fatter han det....hehe....

Kommentér på:
Gøende hund i haven

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce