{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Gøende hund {{forumTopicSubject}}

Vi har for halvandet år siden fået en goldendreng der fylder 7 i år.
Der er bare det problem, at han gør af en del. Det er med tiden blevet bedre, - i starten gøede han af ALT! Nu er det primært kun hvis der går nogle ude på fortovet, eller når der kommer nogen til huset. Han gør af mere, hvis ikke hele hans ''flok'' er samlet hjemme.

Har trænet ham ved at aflede, ros og bare finde på noget andet sjovt, end at gø efter naboerne. Dette virker ofte, men nogle gange slår det klik for ham, og så løber han fra det vi har gang i, og gør.

Selvfølgelig er det blevet meget bedre, men det er stadigvæk for meget, specielt taget i betragtning af at vi bor i et vilakvarter, og han sætter gang i hundene omkring os.. smiley
Og så er det også ved at være en smuleeee trættende at skulle være hos ham i haven hele tiden, når han gerne vil være der ude hele dagen, og der også er andre gøremål, end at aflede ham....

Kan det med tiden trænes helt væk, og i givet fald hvordan, eller skal vi bare accepterer, at nogle hunde gør engang i mellem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøende hund
  • #1   23. jun 2014 Min har samme problem er så træt af det ! smiley

  • #2   23. jun 2014 Kan du så ikke netop bruge det for at lære ham at stoppe?

    Vuf = Hund ind ... Hund ligger sig ... Hund ud.
    Vuf = Hund ind etc.

    Indtil der ikke længere lyder vuf .. fordi hunden forstår at det at gø betyder at den ikke kan være udenfor som den gerne vil.
    Hunde gør hvad der kan betale sig. Så hvis motivationen for at ændre adfærd er stor nok så gør den det :o)
    Hunden kan ikke være ude hvis den vuffer ergo må den lukke munden hvis den vil være ude.

    Du er endda så heldig at din hund gerne vil være ude og derfor har du allerede fundet hundes motivation til at ændre den uønskede adfærd til ønsket adfærd.


  • #3   23. jun 2014 Vi har forsøgt noget derhenad Sanne..
    Hans største motivation, er at være sammen med os, ude eller inde. Så har forsøgt at gå fra ham, hver gang han har gøet. Det hjælper også, men ikke nok.
    Hvis vi er ude i haven, og han bliver lukket ind hvis han siger noget, ligger han derinde og gør og piver i stedet, over ikke at måtte være med.. smiley


  • #4   24. jun 2014 Så hedder den bare at I alle er ude. Gør han får han time-out ved at blive lukket ind og dermed væk fra flokken.

    Når han holder helt bøtte kommer han ud igen og det gentages til den er feset ind. Det plejer det hurtigt at gøre.
    Der er andre metoder at træne det på, I kan søge i forum :o)

    I skal dog være obs. på at denne metode er en ret hård metode for mange hunde .. Jeg bruger den i de tilfælde hvor min hund har bedst af at lære den ønskede adfærd meget hurtigt, i stedet for, at det skal trækkes ud i evigheder, hvor vi begge ville blive meget frustrerede under processen..

    Jeg har brugt den til at få ro om natten da hun var i lømmelalderen. Det er effektivt men ikke en metode man bør misbruge ...


  • #5   24. jun 2014 Jeg har en dansk/svensk gårdhund - en rac smiley e som kan være meget gøende.Vi kom problemet til livs , ved straks efter første VUF - at rose ham højt og så kalde ham hen til os. Nu giver han yderst sjældent mere end et vuf, så kigger han hen på os for at se om vi har hørt ham. Det fungerer super , han skal jo sige til når der kommer nogen - men kun til vi har registreret det og tager over. smiley

  • #7   24. jun 2014 Jep også som Hanne, et glad og frisk ja tak hundene, så kommer de og får godbid;)
    Virker fint, nu gør mine hunde bare 1-2 vuf så kikker de efter mig;)


  • #8   24. jun 2014 Genial metode i kommer med der :o)


  • #9   24. jun 2014 Hvis hunden så stopper og får godbidden og så starter efter 10 sek igen hvordan gør man så;)

  • #10   24. jun 2014 Hvis hunden så stopper og får godbidden og så starter efter 10 sek igen hvordan gør man så;)

  • #11   25. jun 2014 Det har jeg ikke oplevet. Men kan huske da vi startede , så kunne der godt gå et par min , så var han der igen. 2-3-osv gang efter hinanden sagde jeg igen DYGTIG - kaldtr ham hen og nussede roste og afledte med andet , istedet for godbid. Gik der 1 time eller mere imellem , fik han godbid hver gang. Han lærte rigtig hurtigt kun at sige vov en gang - kigge hen på os, hvorefter vi bare ku sige "det var godt" og ikke andet.
    Hundene gør jo ikke for at drille os , men naturligt at fortælle os noget. Jeg kan ikke huske hvor lang tid det tog, men det var ikke mange uger. smiley


Kommentér på:
Gøende hund

Annonce