{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøende hund.
  • #1   26. sep 2009 Hov forkert sted den havnede. :s

• #2   26. sep 2009 Lær hende nej kommandoen

• #3   26. sep 2009 Den kender hun godt.

• #4   26. sep 2009 Så burde hun også stoppe, det gør mine hunde og det er en "gøende" - race...
    Du skal jo mene det, tag fat i halsbåndet og sig bestemt nej. og hvis hun prøver igen efter du har givet slip, stopper du hende inden ved en lyd som hun ved du hun kender.. hvor du vil have hende til at holde op..

• #5   26. sep 2009 Jeg passer en labrador og en hønsehund lige nu, og de gøede også af alt til at starte med da jeg fik dem i tirsdags. Jeg prøvede med nej til at starte med, men det lod de som om de ikke forstod ;o)

Så lukkede jeg af til der hvor de gøede,,,f.eks. gøede de i haven så tog jeg dem ind og lukkede jeg udestue døren, fortsatte de så med at gø der, så tog jeg dem ind i huset og lukkede døren ud til udestuen,,og så blev der ro. Når der så var ro og de var faldet ned, så lukkede jeg dørene op igen. Hvis det så startede forfra , jamen, så gjorde jeg også.
    Har åbnet og lukket døre mange gange i denne uge, men nu har de faktisk forstået det :o) Men gider ikke træne det tilbunds da de bliver hentet igen i morgen, og det jo så ikke længere er totalt irreterende ;o)

Prøv det,,men husk at være konsekvent hver eneste gang :o)

• #6   26. sep 2009 Kennel Rujerre's - Nu er der jo forskel på hunde, trunte lukker helt af for et nej, når der er nogle der banker på døren ... så hører hun KUN den banken - og det er ligegyldigt om jeg tager fat i halsbåndet, eller hvad jeg gør.

Tanja H - det med at fjerne dem og lukke døre hjælper absolut ikke hvis det banker på døren, så vil hun gø og kradse og jeg ved ikke hvad for at se hvem der kommer ... det hjælper heller ikke at gæsterne ignorere hende, så fortsætter hun bare et stykke tid alligevel, og hvis ikke det hjælper så render hun mellem benene på dem og skiftevis gøer og springer op.

Den eneste måde jeg kan aflede hende uden for er at banke hård i ruden, så tror hun det banker på og så farer hun ind - dog uden at gø der, men det kan jo ikke være rigtig at jeg skal det hver eneste gang, bare fordi der går nogle på stien - eller for den sags skyld sidder en fugl i haven - ELLER EN BROMBASSE :s

Jeg kender en der brugte mundkurv i en periode til en gøende hund - det hjalp, men den metode har jeg ikke rigtig lyst til at prøve, da hun jo så skulle gå med den 24/7 - vi ved jo ikke altid hvornår hun finder på noget at gø af.

• #7   27. sep 2009 Jeg ville helt klart foretrække et anti gø halsbånd fremfor en mundkurv hvor hundn jo bliver straffet hele tiden.
    jeg står selv i samme problem som dig har blot 2 med totalt lukkede ører, det er mere end træls og duer ikke overfor naboerne, har også prøvet næsten alt, nu har jeg bestilt 2 forskellige anti gø halsbånd hjem fra England.
    anti gø halsbånd er jo et fy ord herinde men jeg er ligeglad min frustration over de gørende hunde udenfor pædagogisk rækkevidde er er meget størrere, krydser blot fingre for de virker

• #8   27. sep 2009 Rikke T- du må meget gerne skrive om de virker, når du kommer så langt smiley
    - og så lige fortælle hvordan de virker smiley
    Jeg kender dem nemlig ikke.

• #9   27. sep 2009 de giver en brummen om hundens hals (advarsel)via ultralyd når hunden gør 2 gang gør den 3 gang får den en sprøjt lemon op mod næsen.

• #10   27. sep 2009 Rikke T - Okay, har ikke noget imod at den giver en brummen - men bryder mig ikke om at hun får et sprøjt. :S

• #11   27. sep 2009 Træning træning træning... Du skriver hunden bliver ved med at gø år det banker på, indtil hun har set hvem det er ..

Det vil sige at i det øjeblik gæsterne kommmer ind forstærker du hende i at hun skal gø..

Hun gør =gæster kommer ind. = hun opnår det hun gerne vil.

Prøv frem over at gæsterne først kommer ind når hun er stoppet med at gø, at det så kan betyde at "gæstene" (træningshjælperne) først kan komme ind efter en halvtims tid de første par gange må du bare tage med.
    Det vigtigste er at hun hun ikke opnår gø=gæster kommer ind.

Alternativt anskaf en ringklokke der spiller en lille melodi som hun ikke forbinder med døren og lær hende at sætte sig og være stille der. så kan man stille og roligt træne banken på døren bag efter når hun har kodet sid pænt og vær stille =gæster kommer ind.

Kommentér på:
Gøende hund.

Annonce