1. jan 2008 Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Annoncer: 2 Emner: 53 Svar: 1.883
Flokmentalitet ? Gode råd søges,,, {{forumTopicSubject}}
Jeg har et problem med mine 3 vapser, og det var lige dråben der fik bægeret til at flyde over i dag,,,,
De er total velopdragede, kommer når jeg kalder, jagter ikke katte, går pænt plads uden snor også o.s.v. MEEN,,,når vi møder andre hunde og de skal hilse på dem, så rotter de sig fuldstændig sammen, knurrer og farer imod dem. Ikke for at flå dem, men for lige at markere sig. Det sker ikke hvis de møder andre hunde når de løber og leger på marken eller lignende, men når vi går sammen, især i snor.
I dag mødte vi en med en tæve på 1½ år, jeg stod og snakkede med hende, der var 2-3 meter imellem os, mine 3 stod og sad pænt og jeg kunne se at de gerne ville hilse. Det ville hendes også. Da jeg så tog det første skridt henimod hende, var der en af mine der lavede en kort knurrelyd og så sprang de alle 3 frem, jeg gled i græsset og tabte de 2 af linerne, så Ayla og Talut sprang "på" den anden hund. Hun flygtede og de løb efter, og så kunne jeg kalde dem til mig igen,,, Hvad er det der sker ? Og hvad gør jeg ved det ? Er helt fortvivlet,,:o(
De er normalt ikke agressive, hvad er det der går galt når de er i snor ? Er det fordi de er 3 og holder sammen,,eller er det snoren der gør det ?
Gode råd tages imod med kyshånd,,,,:o)
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Annoncer: 2 Emner: 53 Svar: 1.883
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
jan 2008
Men det med at træne med en anden hund har jeg faktisk aftalt med en veninde at vi skal gøre i morgen. Hun låner en hund af en af hendes veninder som er stille og rolig. Så går vi hver vores vej og mødes på midten af turen. Jeg tar lige snoren ind bag forbenet på mine,( så kan jeg meget bedre holde dem) og så mødes vi og følges ad,,, er noget spændt på hvordan det kommer til at gå ? Og hvis de gør optræk til noget så afleder jeg deres opmærksomhed, gad vide om pølsestykker kan gøre tricket ;o)
jan 2008
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
jan 2008
Er glad på jeres veje at i har fundet en løsning :o)
jan 2008
Kender i ikke godt det at det er lidt af et nederlag at skal til at bruge sådan nogle ting af nød ? I alle andre henseender er linerne jo slappe, så det er kun i det øjeblik vi skal forbi en anden hund at jeg har brug for "hjælpemidler".. Træls
jan 2008
Men jeg henter grimen i dag,,og så ser vi :o)
Flokmentalitet ? Gode råd søges,,,
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside