{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Flokmentalitet ? Gode råd søges,,, {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med mine 3 vapser, og det var lige dråben der fik bægeret til at flyde over i dag,,,,
De er total velopdragede, kommer når jeg kalder, jagter ikke katte, går pænt plads uden snor også o.s.v. MEEN,,,når vi møder andre hunde og de skal hilse på dem, så rotter de sig fuldstændig sammen, knurrer og farer imod dem. Ikke for at flå dem, men for lige at markere sig. Det sker ikke hvis de møder andre hunde når de løber og leger på marken eller lignende, men når vi går sammen, især i snor.
I dag mødte vi en med en tæve på 1½ år, jeg stod og snakkede med hende, der var 2-3 meter imellem os, mine 3 stod og sad pænt og jeg kunne se at de gerne ville hilse. Det ville hendes også. Da jeg så tog det første skridt henimod hende, var der en af mine der lavede en kort knurrelyd og så sprang de alle 3 frem, jeg gled i græsset og tabte de 2 af linerne, så Ayla og Talut sprang "på" den anden hund. Hun flygtede og de løb efter, og så kunne jeg kalde dem til mig igen,,, Hvad er det der sker ? Og hvad gør jeg ved det ? Er helt fortvivlet,,:o(
De er normalt ikke agressive, hvad er det der går galt når de er i snor ? Er det fordi de er 3 og holder sammen,,eller er det snoren der gør det ?
Gode råd tages imod med kyshånd,,,,:o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flokmentalitet ? Gode råd søges,,,
  • #1   2. dec 2008 Lytter lige med !

• #2   2. dec 2008 Fordi at det af og til i det hele taget kan være svært at komme udenom hinanden hvis man mødes på en lukket sti,, derfor er det relevant. Det er jo ikke optimalt, er jeg godt klar over, men til tider jo en nødvendighed. Og derfor mit spørgsmål,,Hvad kan jeg gøre ved det ?

• #3   2. dec 2008 Vi har samme problem og jeg gør det, at jeg simpelthen tager fat i øret på dem når de bliver hidsige eller hvad man kalder det som du beskriver det...også niver jeg, for at markere det vil jeg bare IKKE finde mig i og at det er mig der bestemmer..jeg går ind og markere at jeg er floklederen...Og det virker ret godt smiley Nala var i starten rigtig slem med det, men efter en tid med niv i øret, så forstod hun godt at jeg bare ikke ville have hun skulle starte det på den måde...Ligesom at når Nala bider mig i øret når vi leger, så hvis hun tager for hårdt fat, så siger jeg en meget høj skarp lyd som et piv, og reagere hun ikke på det - jamen så får hun et bid i øret tilbage, og det er som regel det eneste hun forstår faktisk..Ikke hårdt, jeg markere bare lige at det finder jeg mig ikke i smiley Også ellers skæld dem ud, hiv dem ind til dig evt. kan du træne det med nogen du kender eller lign. med deres hund også få den anden til at vende om, når de begynder på det der, fordi så finder de hurtigt også ud af, at når de gør sådan, så får de ikke lov til at hilse..og det vil de jo gerne også når de er artige så hils...så skal de nok fatte det er jeg sikker på smiley Sådan gør vi ihvertfald og vi har præcis samme problem KUN i snor med vores 4..

• #4   2. dec 2008 Pernille F. : Uh,,hvor ville jeg gerne følge dit råd, jeg tror det ville hjælpe allerede første gang,,,men jeg har altså hænderne fulde med mere end 150kg. hunde i den anden ende af snorene, hi hi. Så jeg har bare ikke en hånd fri til at nive dem nogen steder ;o)
    Men det med at træne med en anden hund har jeg faktisk aftalt med en veninde at vi skal gøre i morgen. Hun låner en hund af en af hendes veninder som er stille og rolig. Så går vi hver vores vej og mødes på midten af turen. Jeg tar lige snoren ind bag forbenet på mine,( så kan jeg meget bedre holde dem) og så mødes vi og følges ad,,, er noget spændt på hvordan det kommer til at gå ? Og hvis de gør optræk til noget så afleder jeg deres opmærksomhed, gad vide om pølsestykker kan gøre tricket ;o)

• #5   3. dec 2008 Jeg kan sagtens dække dem af, og de bliver også liggende til jeg giver dem besked på andet. Grunden til at jeg tabte linerne er at når de flyver frem på den måde, så skal jeg jo holde mere end 150kg. hunde tilbage, og det tror jeg er fysisk umuligt. Så ja , lige der tabte jeg, men skal ned til dyrlægen i dag og kigge på sådan nogle trækseler. For kunne jeg bare fysisk holde dem igen, var problemet måske løst ? Men er måske lidt bange for at de har fundet ud af at de er fysisk stærkere end mig ? Så tror det er tvingende nødvendigt at de finder ud af at det er de ikke ?

• #6   3. dec 2008 Al mulig held og lykke, ja de er lidt større end vores små jo..men ihvertfald virker det jeg beskrev for os smiley Men håber da virkelig du får løst det - for det er super træls og man møder ofte folk også er det bare så flovt at stå der med 4 hunde der VIRKER arrige

• #7   3. dec 2008 Pernille: Jo tak :o) og ja det er nemlig bare så træls,,for udover det så er der absolut intet at sætte en finger på med dem, heller ikke når de er løse og leger med andre hunde, og man bliver så flov når sådan noget sker. Jeg var da selv blevet tosset på vedkommende hvis det var sket for mine.,, jeg ved jo at de ikke "gør" noget,,men det kan andre jo ikke lige se når deres vaps bliver overfaldet, og under alle omstændigheder så må det bare ikke ske,
    Er glad på jeres veje at i har fundet en løsning :o)

• #8   3. dec 2008 Bimse : Det med grimerne er jeg faktisk lidt fan af,,har engang lånt en til en hund jeg havde,,hun trak enormt meget, og det hjalp øjeblikkeligt :o) Min nabo har en jeg kan låne, det tror jeg at jeg vil prøve til Talut, det er ham der er mest vild/ivrig ( han er jo også kun 9 mdr.) og så kan jeg jo se om det har nogen effekt ? Tøserne er til at holde, de trækker ikke igennem. Men Talut, han rejser sig op på bagbenene og kaster alle 55kg. frem,,,pyhhh,, ;o)
    Kender i ikke godt det at det er lidt af et nederlag at skal til at bruge sådan nogle ting af nød ? I alle andre henseender er linerne jo slappe, så det er kun i det øjeblik vi skal forbi en anden hund at jeg har brug for "hjælpemidler".. Træls

• #9   4. dec 2008 Bimse: Jo tak skal du ha :o) M.h.t. Talut, så er det bare så sjovt at se så kæmpe en hund lege som en killing, han fatter slet ikke hvor stor han er , hi hi, men han er ikke dominerende på nogen måder, han vil simpelthen bare lege ( heldigvis) Men når han møder en anden hund så slynger han hele kroppen som en slange, det er hans måde at logre på :o) kommer af og til til at grine af ham :o) Han har en Cockerhvalp som legekammerat, og de er fantastiske sammen. Han ligger sig for det meste bare ned , og så bøvler de :o)
    Men jeg henter grimen i dag,,og så ser vi :o)

Kommentér på:
Flokmentalitet ? Gode råd søges,,,

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce