{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Flokmentalitet ? Eller,,,,? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med mine 3 vapser, og det var lige dråben der fik bægeret til at flyde over i dag,,,,
De er total velopdragede, kommer når jeg kalder, jagter ikke katte, går pænt plads uden snor også o.s.v. MEEN,,,når vi møder andre hunde og de skal hilse på dem, så rotter de sig fuldstændig sammen, knurrer og farer imod dem. Ikke for at flå dem, men for lige at markere sig. Det sker ikke hvis de møder andre hunde når de løber og leger på marken eller lignende, men når vi går sammen, især i snor.
I dag mødte vi en med en tæve på 1½ år, jeg stod og snakkede med hende, der var 2-3 meter imellem os, mine 3 stod og sad pænt og jeg kunne se at de gerne ville hilse. Det ville hendes også. Da jeg så tog det første skridt henimod hende, var der en af mine der lavede en kort knurrelyd og så sprang de alle 3 frem, jeg gled i græsset og tabte de 2 af linerne, så Ayla og Talut sprang "på" den anden hund. Hun flygtede og de løb efter, og så kunne jeg kalde dem til mig igen,,, Hvad er det der sker ? Og hvad gør jeg ved det ? Er helt fortvivlet,,:o(
De er normalt ikke agressive, hvad er det der går galt når de er i snor ? Er det fordi de er 3 og holder sammen,,eller er det snoren der gør det ?
Gode råd tages imod med kyshånd,,,,:o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flokmentalitet ? Eller,,,,?
  • #1   2. dec 2008 Det er jeg faktisk på sin vis lidt glad for at høre ,,,selvom jeg selvfølgelig er lidt træt af det også,,,for vi kan jo godt li at lege med andre også. Men var faktisk overbevist om at det var mig der havde begået en fejl af en art ,,,

• #2   2. dec 2008 He he, ja det har du nok ret i :o) Men så kan jeg jo glæde mig over at det absolut også er det eneste jeg er utilfreds med , med mine hunde. De er så blide og kærlige i alle andre henseender.
    Men tror du på nogen måde man kan lære dem at omgåes fremmede hunde ? De leger jo fint med alle hundene i vores omgangskreds.

• #3   2. dec 2008 Hvis det kun sker med snor på er grunden nok, at de ikke kan vælge at gå væk men kun har "flyt dig så makker" sprogvalg tilbage :o)

• #4   2. dec 2008 Måske i begge har ret egentlig. For det kan vel godt være en blanding af begge dele ? I dag ved episoden synes jeg bare ikke deres sprog var til "gå væk med dig". Uba lå helt nede på forbenene med numsen i vejret og var klar til leg og de 2 andre logrede og smilede. Smaskede ikke eller gabte eller noget ? Deres udfald begyndte først da jeg spurgte om de skulle hilse på hinanden. Så sprang en af dem frem, jeg nåede slet ikke at opfatte hvem af dem det var, der går jo kun et splitsekund før alle liner er strakt ud.
    Men en snor på er jo et slags signal til "bliv tæt ved mig og vi beskytter hinanden" .
    Har lige snakket med min veninde som tit har været med ude at gå, og hun sagde at hun havde lagt mærke til at det faktisk altid er når snoren kommer frem at det går galt. Det bliver man jo bare nødt til når hunden man møder også er i snor,,,,

• #5   3. dec 2008 :o)

Kommentér på:
Flokmentalitet ? Eller,,,,?

Annonce