{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.852 visninger | Oprettet:

Vaccination - hvor ofte? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har jo overtaget skønne Lilo og vil gerne udstille hende, så jeg kan få en masse erfaring til min næste vuf.

Men - hun er i år ikke vaccineret til tiden (dvs. slet ikke vaccineret). Det er hun alle de andre år.
Skal hun så revaccineres inden næste udstilling, eller er det OK når hun er over 1 år gammel?
Synes jeg kan læse på DKKs side, at når hunden er over 1 år gammel, må vaccinationen højst være 4 år gammel??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccination - hvor ofte?
  • #1   12. dec 2008 Jeg vaccinerer mine hunde hvert år i samråd med min dyrlæge

  • #2   12. dec 2008 Hvis hund er basisvaccineret, hvilket jeg forstår hun er, skal hunden vaccineres minimum hvert 4. år for at komme på udstilling, så der burde ikke være et problem :o)

  • #3   12. dec 2008 Ja, Lilo var også vaccineret hvert år - men nu har jeg så overtaget hende, og hun har ikke været vaccineret i år.

    Derfor rart at vide, om jeg skal lade hende revaccinere også, eller om det er nok med normal vaccination, når vi snakker udstillinger.

    Tror bare jeg får hende revaccineret, kan vi vist lige nå inden nytårsskuet smiley


  • #4   12. dec 2008 Det er helt sikkert ikke nødvendigt at revaccinere. Mange vaccinerer kun hvert andet eller hvert 3. år.

    Jeg vaccinerer hvert år, men er klar over, at det er at gå med livrem og seler :o)


  • #5   12. dec 2008 Maj Britt...jeg har det nøjagtig som dig :o))

  • #6   12. dec 2008 Det kommer an på hvilken vaccine der er blevet brugt. Har hunden ikke et pas? I det vil dyrlægen skrive hvornår vaccinen udløber, og hvornår det vil være nødvendigt at revaccinere.

    Min erfaring siger mig, at man lige så godt kan gå hele vejen med det samme. Det vil sige, at jeg vil opfordre dig til får rabiesvaccineret og lign. med det samme, så du kan tage hunden med dig på ferie. Det er måske ikke umiddelbart i planerne at skulle tage den med, men eftersom en rabiesvaccination skal være givet et vist antal uger inden udrejse - og med Sverige bliver det endnu mere indviklet - kan man ligeså godt have den på plads med det samme.

    Men tag et kig i passet, og se hvornår det som minimum er nødvendigt at vaccinere igen. Det er korrekt at de fleste vacciner efterhånden holder 2-3 år inden der skal revaccineres.


  • #7   12. dec 2008 Har Lilo ikke et hunde pas, der plejer altid at være noteret hvornår der skal vacc igen, hvis hun ikke har sådan et, så kommer du til at fåe lavet et, det er vigtigt at have et hunde pas hvis du skal uden for vores grænser.

  • #8   12. dec 2008 Same procedure as every year smiley

    Livrem og seler


  • #9   12. dec 2008 Jo, Lilo har et pas og deri står, at hun er vaccineret hvert år, og at vaccinationen skal tages om hvert år - så vi snupper skam bare en re.vaccination også!
    Det er hundesyge og parvo de vaccineres for ikke?

    Hun er allerede rabiesvaccineret, det har avler sørget for. Det er jo dem der har udstillet hende da hun var unghund.
    Og den holder indtil januar 2010, så har lidt tid at løbe på med den smiley


  • #10   12. dec 2008 Puha Joan, det lyder til at have været temmelig voldsomt smiley
    Kan godt forstå I ikke vil risikere det igen!


  • #11   12. dec 2008 Du kan selvfølgelig vælge at revaccinere, men du gør ikke din hund en tjeneste og DKK er lige glade. Men hvis du har for mange penge her op mod jul, er det da en måde at komme af med dem på ;o)

    Den dato der står i vaccinationsbogen er den gamle dyrlæges anbefaling og ikke en endegyldig sandhed. Jeg anbefaler også umiddelbart hvert år, specielt hvis hunden kommer meget ud, men vaccinerne holder længere. Om det så er 2, 3 eller 5 år er der ikke helt enighed om.


    Vaccinerne der bruges indeholder, parvo, hundesyge, adenovirus, parainfluenza og hepatitis og nogle desuden leptospirose.


  • #12   12. dec 2008 Maj-Britt: Haha nej, pengene hænger bestemt ikke på træerne!

    vil bare ikke risikere at melde til skue og udstilling først i det nye år, hvis så de siger "niks, dur ikke" når vi ankommer, men det kan jeg så ikke komme ud for?

    Ok, den der står i passet hedder: Nobivac DHPPIL Vet A015B01


  • #13   12. dec 2008 Det skal du ikke være bange for! Hvis hunden er basisvaccineret, kræver DKK kun hvert 4. år. - hvilket i mine øjne under alle omstændigheder må være et absolut minimum!

    Normale vacciner hedder DHPPI og L'et står for leptospirose.

    Stik du din hund en enkelt vaccine i julegave og så kan du holde jul med god samvittighed :o)


  • #14   12. dec 2008 Joan: Ja, leptospirose er oftest den, der giver allergisk reaktion, så derfor anbefales den oftest kun til jagthunde og hunde, der færdes lignende steder.

    Meget trist for jeres hund!! Godt det er så sjældent som det trods alt er...


  • #15   12. dec 2008 Super, I skal have stor tak for hjælpen smiley

    Går udfra hun er basisvaccineret når hun er vaccineret hvert år og har været udstillet før (de tjekker vel hver gang man kommer med sin hund om den har de vacciner den nu skal have).


  • #16   12. dec 2008 Hvis hun er vaccineret 2-3 gange som hvalp med omkring en måneds mellemrum og så hvert år derfra er alt ok.

    Og nej, de tjekker stort set aldrig. Jeg har udstillet ca. 35 gange i løbet af de sidste 3 år og er aldrig blevet tjekket.


  • #17   12. dec 2008 Passets vaccinationer går kun tilbage til '06. Dvs. fra hun var ca. 1 år gammel.

    Så nu bliver jeg jo lidt nervøs.
    Måske hun SKAL vaccineres forfra igen?

    Min bullerhvalp blev vaccineret som 8 og 12 uger gammel og skulle så et år derefter, så gammel nåede hun så desværre ikke at blive..


  • #18   12. dec 2008 jeg vaccinerer hver 3. år med mindre vi skal nogen steder hen hvor det kræves oftere

  • #19   12. dec 2008 Hmmm... Ja, hvis du ikke har papirer på, at hun er basisvaccineret, er det nok en god idé, men hvis du skal være sikker, så ringer du lige til DKK på mandag :o)

  • #20   12. dec 2008 Ja, jeg må hellere snakke med DKK om det!
    Har kun hendes pas og det går kun tilbage til marts 2006.

    Men tak for hjælpen!


  • #21   12. dec 2008 Hvis hun er basis vaccineret og vaccineret igen som 1 års, så er der ikke nogle problemer i at lade der gå 2-3 år mellem vaccinationerne.

    Jeg tror ikke hun skal vaccineres forfra... Men har du ikke papire på at hun er vaccineret som lille hvalp?

    Ellers kan du måske kontakte dyrlægen der har vaccineret hende og se om de har noget data på hende...


  • #22   13. dec 2008 Louise: nej, som jeg skrev før har jeg hendes pas og deri er den første vaccination fra marts 2006 - dvs. da Lilo er 1 år gammel.



  • #23   13. dec 2008 Trine: DKK ved det sikkert ikke (joke)- det tjekker jo ALDRIG pas - for dårligt syntes jeg.
    Men kommer du til Sverige og hvalpevaccinen mangler uanset om hunden er 2 eller 10 år - så kommer man ikke ind på udstillingen


  • #24   13. dec 2008 Trine --> Hmm den er værre så. Men hvis du har navnet på opdrætter kan han/hun måske fortælle om hun er vaccineret som 8 ugers, og hos hvilken dyrlæge evt...

  • #25   13. dec 2008 Louise: Det nemmeste er nok bare at få hende basisvaccineret igen. Så er du ude over det og du har optimale papirer.

  • #26   13. dec 2008 Ja det er da selvfølgelig det nemmeste...

  • #27   14. dec 2008 Jeg får hende skam bare basisvaccineret - gider ikke ud og finde diverse dyrlæge etc etc - det tager længere tid end at ringe efter tid hos min egen dyrlæge smiley

Kommentér på:
Vaccination - hvor ofte?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce