{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vaccination - hvor tit?
  • #1   14. aug 2007 er lige med på en lytter

  • #2   14. aug 2007 jeg lytter også med.. smiley

  • #3   14. aug 2007 Forresten er der nogen der ved om der er chance for at overvaccinere, så hundene bliver imune?

  • #4   14. aug 2007 Battie får en vaccine hvert år + sundhedstjek..

  • #5   14. aug 2007 Jeg er ikke helt klar over hvor tit de skal vaccineres, men læste en tråd tidligere idag omkring forsikringsvilkår - nogle sygeforsikringer dækker åbentbart ikke hvis ikke hundene vaccineres hvert år - ved godt det ikke var noget svar på dit spørgsmål - men bare lige til info :o)

  • #6   14. aug 2007 vi vaccinere hvert år.
    det er både for hunden og forsikringens skyld c",)


  • #7   14. aug 2007 vaccinerer hvert år..
    Mine hunde kommer på diverse træningspladser,samt er med på job i en pension..
    Med alle de hunde,der kommer ind over grænsen uden vacc,tar jeg ingen chancer..

    For at man skal kunne være sikker på at vacc holder i 2 år eller længere skal der tages en blodprøve på hver enkelt hund..
    Hos nogen vil den holde i 12 mdr og andre i 24..
    Dette er beskrevet meget bedre i en anden tråd om samme emne smiley
    Men har fået samme info fra den dyrlæge vi har tilknyttet..

    Ser om jeg kan finde den smiley


  • #8   14. aug 2007 vores hunde bliver vaccineret hvert år, da de bliver brugt i avl og der står at tæven skal være nyvaccineret før parring. så har vi bare vaccineret en gang om året, så er vi sikre. Derudover står der i vores forsikring at man skal vaccinere en gang om året for at få noget at forsikringen hvis uheldet er ude.
    men det er rigtig nok de vacciner der er i dag, holder nogle år.
    jeg tror ikke man kan overvaccinere hvis man holder sig til en gang om året, men der er jo ingen grund til at hælde mere i dem end der er behov for


  • #9   14. aug 2007 Hvert år..
    Sakset fra netdyredoktor.dk:

    Hvor ofte skal min hund vaccineres?
    Hvalpe kan vaccineres fra 8 ugers alderen, og da alle hvalpe skal vaccineres minimum 2 gange med 4 ugers mellemrum, vælger de fleste at vaccinere i 8- og 12 ugers alderen. Derefter skal hunden vaccineres et år efter første vaccination.

    Der har i flere år været debat om intervallet for de efterfølgende revaccinationer. Debatten har desværre ikke afspejlet, at hundene ofte er vaccineret med polyvalente vacciner (populært kaldet paraplyvacciner, fordi de beskytter mod flere sygdomme). F.eks. kan samme vaccine indeholde en komponent med både hundesyge, smitsom leverbetændelse, parvovirusdiarre, parainfluenza og leptospirose. Fastsættelse af intervallerne, skal derfor tage højde for, hvor godt man ønsker at hunden skal være beskyttet mod de enkelte sygdomme. Hunden er nemlig beskyttet mod hundesyge og parvovirus i 2 år, mens den kun er beskyttet mod parainfluenza og leptospirose i 1 år.

    Udenlandske og danske studier har vist, at op imod 1/5 af hunde, som lever et normalt liv, og som er kommet til den årlige revaccination, ikke havde den forventede mængde antistoffer i blodet, og derfor ikke var tilstrækkeligt beskyttet imod de pågældende sygdomme.

    Da fastsættelsen af vaccinationsintervallet for bl.a. hundesyge og parvovirusdiarre blev ændret fra 1 til 2 år, var det på baggrund af kliniske afprøvninger.

    Der vil imidlertid være hunde med varierende immunstatus, som færdes i almindelige hundemiljøer, der ikke vil være optimalt beskyttede mod parvovirus og hundesyge, når intervallet forlænges fra 1 til 2 år. På tilsvarende vis gælder en dårlig beskyttelse mod leptospirose og parainfluenza, selvom hunden vaccineres årligt.




  • #10   14. aug 2007 Stine- har godt læst det med at der skal tages en blodprøve.....
    Men synes bare det virker voldsomt at vaccinere efter et år, hvis hunden stadig er dækket.
    Så får den vel dobbelt portion, og det kan da ik være godt.
    Men jeg regner også med at gøre det hvert år netop på baggrund af at vi er sammen med mange hunde på træningspladsen.
    Men på de anden side er jeg da ik glad for at gøre det hvert år hvis der er chance for at hunden bliver immun


  • #11   14. aug 2007 Nå ja og så er der også det aspekt at dyrlægen tjener flere penge ved at sige hunden skal vaccineres hvert år.

  • #12   14. aug 2007 Luna bliver vaccineret hvert år.

  • #13   14. aug 2007 Team.. Har ikke hørt de skulle blive immune,så kan ikke svare på det smiley

    Men ved at mine egne dyrlægers hunde blir det,hvert år.. De er så osse med på klinikken.. Men kan ikke tro at de gør det medmindre der er en grund smiley

    Men vil da høre dem af,om hvorfor smiley



  • #14   14. aug 2007 Stine- læste det i en anden tråd, men aner ik om der er noget om snakken

  • #15   14. aug 2007 Team.. nu er det ikke alle dyrlæger der holder på at de skal vacc hvert år,så den med pengene holder ikke

  • #16   14. aug 2007 Stine- Nej men hvad med dem der gør?
    Jeg siger ik at det er sådan, men at det evt kunne spille en rolle for nogle dyrlæger.
    Men håber det da ik


  • #18   14. aug 2007 Team.. Jeg blir dig svar skyldig..

    Dyrlæger har forskellige meninger,som os andre smiley



  • #19   14. aug 2007 Vores bliver vaccineret hvert år.

Kommentér på:
vaccination - hvor tit?

Annonce