{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.440 visninger | Oprettet:

Hvilken dyrlæge bruger I?? {{forumTopicSubject}}

Min store hankat, Micky blev søndag aften indlagt på Bindslev Dyrehospital med tegn på urinvejs sten.
Jeg har da aldrig nogensinde fået så god en behandling før!!!
Jeg bruger normalt Hjørring og der har jeg hver gang følt at vi har været til besvær når vi er blevet nødt til at komme efter lukketid.
Dyrlægen ringede oveni købet til mig mandag morgen, for at fortælle hvordan det var gået med ham.

Jeg overvejer kraftigt at flytte alle mine dyr til Bindslev, er så imponeret over den service og venlighed man fik selvom det var sent søndag aften. Jeg fortalte dyrlægen at Micky var lidt speciel og han har svært ved at tilpasse sig, så det tog hun hensyn til og spurgte interesseret ind til hvordan han ellers havde det og hvad jeg fodrede med.
Jeg har så senere fået fortalt at de gør meget ud af at katte og deres ejere skal føle sig tilpas.

Når Micky får sin årlige vaccination i Hjørring, kan det tydeligt mærkes at en kat ikk er yndlingdyret der og jeg får at vide hver gang han er for tyk. Ja, han er gammel og kastreret og har altid haft hængevom og jeg gør alt hvad jeg kan for at give ham den rette kost og motionere ham..
I Bindslev fik jeg blot et smil og dyrlægen sagde: ja han er godtnok lidt rund :o)

Glæder mig til at hente ham idag og han er forhåbentlig frisk og rask igen..

Men hvem bruger I og har I kunnet mærke forskel hvis I evt. har haft Hjørring eller andre før??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken dyrlæge bruger I??
  • #1   6. jan 2009 Jeg har altid brugt dem i Sindal (Horne-Sindal dyrlægerne) og har altid fået A+ behandling der:o) Også med mine katte :o)

  • #2   6. jan 2009 jeg bruger vogt ("Fogt") i brønderslev sys det er et rigtig dejligt sted og man kan mærke de går op i deres job og der er altid et smil på læben har ikk brugt andre siden jeg fik hund jeg fik dem anbefalet af en anden her inde fra. har tidligere brugt dem i sindal (har ikke noget dårligt og sige om dem heller, de er bare meget dyre) hvis der har været på for dyrelæge hjælp med min kryb

  • #3   6. jan 2009 Jeg har tidligere brugt dyrlægerne i Hjørring og har altid tænkt at det var en pengemaskine. Deres standard bemærkning har altid været, at dyret er for tyk ;o) men det var til mine forældres hund, så da vi fik vores første hund, startede vi op i Sindal og det kan ikke beskrives med ord hvor dejligt et sted det er - det skal opleves! I pinsen fødte Ally 3 hvalpe midt om natten og dyrlægen var nødt til at rykke ud da den ene sad fast. Det var en frygtelig oplevelse, men de var søde hele vejen igennem og ringede endda den næste morgen for at høre om jeg og hundene havde det godt! Så det kan varmt anbefales!
    Det vigtigste er jo at man er tryg ved sin dyrlæge... Så har dyret det jo også bedre. Vi har altid trukket afsted med mine forældres hunde, når de skulle til dyrlægen, de var så bange for det. I Sindal stormer de ind og er helt vilde, Ally går ikke derfra før hun har været en tur på hæve-sænkebordet, hun elsker det :o)


  • #4   6. jan 2009 Så skift endelig dyrlæge! Hvis du er positiv overfor den nye dyrlæge, så er det da bare med at skifte, du skal ikke tænke på Hjørring dyrlægerne, men på at dig og dine dyr har det godt med at komme til Doktoren ;o)

  • #5   6. jan 2009 Jeg har engang fået at vide af en foderkonsulent at man skal stille sin dyrlæge tre spørgsmål og hvis han/hun ikke tager dig seriøs, så er det ikk den rette dyrlæge til dig :o)

  • #6   6. jan 2009 Det er åbenbart ikke kun Luna som får at vide HVER gang at hun er så tyk, der er sikkert og vidst at de siger det!!
    Vi har lige skiftet til Bindslev, vi har ikke været dernede endnu. Har kun hørt godt om Bindslev!!


  • #7   6. jan 2009 Malene: Jamen jamen.. Luna er jo tyk så hun triller når I går tur ;o)

  • #8   6. jan 2009 Jeg har også altid brugt SIndal/Horne også dengang jeg boede i Esbjerg eller Aalborg. De har også kun givet mig den bedste behandling - vi fik endda engang rabat på vores kat, da vi var kørt forgæves. Han skulle revaccineres, men viste sig han var syg, så vi måtte komme igen, når han var blevet rask. Så derfor fik vi nr. 2 konsultation til halv pris - det kan man da kalde service på højt niveau smiley

    Det skal dog siges, at jeg kender ham som ejer Hjørring Dyrehospital og kan kun snakke positivt om ham. Han er en meget dygtig dyrelæge!!


  • #9   6. jan 2009 Jeanette: troede egentlig du var skiftet, men pyt. Skift hvis du syntes det er bedre i Bindslev.
    Men jeg ka kun sige godt om dem i Hjørring, har altid fået en rigtig god behandling. Min han Eddie, han er ik så meget for at ska afsted. OG der er en i Hjørring han elsker at komme ved, så syntes jeg det er synd at rykke ham til en ny. Også når nu vi er tilfredse med dem. Eddie har fået at vide en gang han var tyk, men der var han ski også tyk, ja så er han kastreret. 12½ kg 40 cm vejede han dengang, nu vejer han 10½kg. Og er som han ska være, Jackie har altid fået ros så det er så dejligt.

    Syntes folk ska vælge dem deres dyr er mest trygge hos, og det sted man bliver behandlet bedst ved.

    Og de har altid sat god tid af når vi er ved dyrlægen syntes jeg.


  • #10   6. jan 2009 Har også haft Hjørring, og ver stærkt utilfredse med dem. Har dyrlægerne i Lendum. De fandt hurtigt ud af at Zippo har allergi, det magtede de ikke i Hjørring. Hvis du føler at du har fået god service i Bindslev, så er det da der du skal ligge dine penge!

  • #11   6. jan 2009 Bruger Hjørring Dyrehospital.. Vil hverken give ris eller ros.. Tror det kommer meget an på hvad man kommer med, om de kan tackle det ordentligt.


  • #12   6. jan 2009 Jeg bruger Løkken dyrelæger og de kan også stærkt anbefales:) De tar sig tid til at sætte en rigtig ind i hvad der er galt.. Og så er de billigere end dem i hjørring så det kan jo ikke være bedre smiley

  • #13   6. jan 2009 Vi bruger Horne/Sindal, og jeg er fuldt ud tilfreds. Felix elsker at være dernede, og han vil ikke ned fra "bordet" før han har fået tilpas med godbidder, selv da vi hentede ham efter han havde fået fjernet sine sten var han i godt humør:-)

    Jeg har været ved dem i Hjørring en gang og fik også af vide at min ene kat var for tyk, de ville ikke tro på at hun var halv norsk skovkat og derfor jo er lidt større end lille Mille som kommer fra en gård. Hun stolede heller ikke på de begge to var steriliseret selvom det står i deres sundhedsbøger.

    For at gøre besøget perfekt, valgte dyrelægen at Trille skulle have fjernet en klo da den var flækket, dette var også helt fint med mig, for der skulle jo være plads til en ny, men jeg skal holde hende (og hun er altså en bestemt dame, der ikke finder sig i noget som helst) og det bliver gjort uden nogen som helst form for bedøvelse. Hun var så hidsig og skrækslagen da vi tog derfra. Men det var hendes mor også.


  • #14   6. jan 2009 Jeanette--->>>> Godt at du har haft en god oplevelse i Bindslev.....

    Jeg afleverede min kære kat til hjørring dyrehospital, fordi han ikke ville drikke...jeg hentede ham dagen efter, han var nu blevet MEGET mere syg....de sagde derude, at de troede, at han var blevet så dårlig, fordi han ikke kunne lide at være der.....(IDIOTER)...jeg måtte 2 dage efter at jeg hentede ham køre til Frederikshavn for at få ham aflivet......snøøøft... smiley

    ...OG alligevel er jeg så DUM at bruge dem endnu.......men nu har jeg da ingen undskyldning for ikke at skifte....når jeg høre, at bindslev er et godt sted...... :o)

    Så tusind tak for dette indlæg..... smiley


  • #15   6. jan 2009 Henriette: Puha sikke en grim oplevelse.. Jeg har lige været nede og hente Micky, endnu engang blev jeg så glad for at jeg fik ham derned.. Hun fortalte hvordan det var gået og og tog sig god tid, det var heldigvis ikk urinvejs sten, men blot blærebetændelse.. Pyyy :o)

    Jeg fik selv lov til at gå med ud bagved og tage ham ud af buret og hun syntes i øvrigt ikk har var så tyk, da jeg spurgte.. Hehe



  • #16   6. jan 2009 Jeanette--->>> Jamen det er jo det perfekte sted, som du har fundet det.... smiley

  • #17   6. jan 2009 Henriette: det var forresten også de symptomer Micky havde og jeg fik at vide at jeg skulle komme med det samme.
    Han kunne være død, hvis jeg havde ventet, fordi nyrerne tager skade når de ikk indtager væske..
    Mickys nyrer var beskadiget og han havde ikk fået væske i knap halvandet døgn, så de er utroligt afhængige af det modsat hunde, som godt kan klare sig uden i længere tid.


  • #18   6. jan 2009 Jeanette--->>>

    Hold da op...så var det godt, at du tog til dyrlægen.....og at de tog sig så kærligt af den...! :o)

    Jeg er så glad på dine vejne for, at llille mis nu er rask...og hjemme i de trygge rammer igen.... :o)


  • #19   6. jan 2009 Henriette..... Han ligger også bare og snorker nede i kælderen nu.. Hehe. Min konto er også blevet totalt lænset, men det er jo glæden ved at have dyr ;o)

  • #20   6. jan 2009 Jeanette--->>> Haha....jep...en af glæderne ved at have vores dejlige dyr.....er selvfølgelig at kontoen er tom...(også)...efter dyrlæge besøg..... ;o)

  • #21   6. jan 2009 Rikke--->>> Føj da...endnu en god grund til at skifte......!!!

  • #22   6. jan 2009 Eddie har været i narkose 2 gange i Hjørring, og han lever endnu. Den ene gang blev han kastreret for de fjernede den ene sten i bugen, og den sten sad normalt, den fjernede de sekvfølgekig også. Den anden gang fik han fjernet rottekloen på højre forben, og det gik også fint.

    Da Jackie sidste år sku revaccineres som 12 ugers, fik hun en allergisk reaktion. Lignede elefantmanden i hovedet og var hævet i alle åbningerne, vi sku bare komme med det samme. Det var li før vi blev hentet ude i bilen, men det er der nogle gange de ka få sådan en reaktion.
    Vi er som sagt altid blevet behandlet godt derude... jeg har ingen grund til at skifte.

    Der er også en risiko ved de kommer i narkose, li som det er med os mennesker når vi er i narkose.


  • #23   6. jan 2009 Der vil altid være skrækhistorier om dyrlæger. Men Hjørring har altså det værste ry her i Vendsyssel og det skræmmer mig rigtig meget!
    Så når alle tre dyr skal vaccineres, bliver det altså Bindslev og mine forældre flytter også deres hund og kat derud. Så der mister de lige 5 kunder.
    Tænker lidt om ældre dyrlæger kører lidt mere på rutinen og glemmer lidt i farten at der er et menneske ved hvert dyr de behandler???

    Det var en ung dyrlæge jeg var ved i Bindslev og man kunne tydeligt mærke forskel, for der blev lyttet til det man sagde og jeg fik ikk bare stukket katten i hånden og ud af døren.
    Sådan plejer det nemlig at foregå når vi er oppe til den årlige vaccination, hvor imod at hunden er meget mere interessant at snakke med og om!!


  • #24   6. jan 2009 Vi bruger også kun dem i Bindslev og kan ikke være mere tilfreds.. Synes de har styr på tingene og ja de tar sig god tid.. Da Maggie havde kennelhoste og det blev rigtig slemt en aften, ringede vi til dem og det var deres afdeling i skagen som havde vagten. Der var de flinke og kører helt til bindslev for at ligge piller frem til os og ja, vi skulle kun betale prisen for pillerne og ikke andet..
    Sys de er rigtig søde og man føler sig tryg..
    Nu har vi jo prøvet aalborg dyrehospital og Sulsted dyreklinik da Malte var meget syg..


  • #25   7. jan 2009 Jeg har hørt meget dårligt om dem i Hjørring, så da jeg skulle vælge blev det naturligvis ikke dem - på foranledning af min opdrætter. Men jeg har så hørt at de skulle være blevet meget bedre.

    Jeg bruger selv Løkken Dyreklinik. Et helt igennem super sted, hvor man tydeligt mærker at det er dyrene der er i centrum. Prisen synes jeg også er fin. Jeg gave knap 4100 for at få 10 hvalpe, og en voksen hund vaccineret, plus at hvalpene også blev chippet, fik deres sundhedstjek samt alle fik et hundepas. Det er godt nok ikke en slem pris for sådan en omgang.
    Jeg skifter i hvert fald ikke dem ud ;0))


  • #26   8. jan 2009 Hej.
    Har også brugt Hjørring fordi Luc fik nogle bare pletter. Han fik taget skrab og jeg måtte sidde og vente en time på svaret. Det var hårsækmider og det viste hun ikke lige hvad hun skulle gøre ved, det havde hun ikke set på ung hunde og det var kun hunde med imunforsvars fejl som fik det. så hun blev nødt til at læse på det. Hun kunne heller ikke sige hvor meget pencilin han skulle have. Ringede med det samme til min kusine som også er dyrlæge, hun kunne berolige mig med at det ikke var så slemt når det bare var nogle små pletter. Hun kunne fortælle hvordan han skulle behandles med det samme og havde set det masser af gange. Jeg ringede og talte med en anden dyrlæge og her lød det som om Luc var helt hårløs og meget syg. Spurgte om vi talte om den samme hund... Vi endte med at få det dobbelt dosis pencilin udleveret, det var dyrt!!! Køre helt sikkert kun ned til min kusine fremover, køre turen er det værd efter denne omgang...


  • #27   8. jan 2009 Jeg var ved dyrlægen i dag med Gustav...ville ha' været i Bindslev...men de havde først tid i morgen...øv...ville ellers gerne prøve at komme derud...har jo store forventninger nu...hehe... smiley


  • #28   8. jan 2009 stine--->>>

    Heller ikke alle læger kender deres erhverv godtnok....har tit set at de også sidder og roder i bøgerne efter svar....

    MEN derfor skal de - båder læger og dyrlæger - være 100% sikker, når de vælger at udlevere medicin....


  • #29   8. jan 2009 Hvis jeg var dyrlæge og var usikker på noget, er det så ik fair nok og ville slå det op. Fremfor at famle i blinde..
    Ja det er bare min menning.
    Kender nogle der har prøvet hvor deres hund bare blev behandlet, og han vidste faktisk ik om det var det den fejlede. I sådanne tilfælde ville jeg da sætte pris på, at dyrlægen sagde at hun/han vil slå det op. Eller henvise til en anden.


  • #30   8. jan 2009 Selvfølgelig er det fint nok at ville slå det op, det er bare måden det blev sagt og gjort på. Hun virkede som om han var mega syg og døden nær, følte slet ikke der var styr på det. De ville også behandle ham med det stærkeste de har, hvilket jeg senere har fået af vide at de ikke må, de skal starte med det mildeste og arbejde sig op efter. Synes måske også det virker lidt utrygt at hun ikke kan sige hvor meget pencilin han skulle have, det er noget de giver ofte

  • #31   8. jan 2009 ...giver Anne Mette ret..... smiley

  • #32   8. jan 2009 Henriette: tak.

  • #33   9. jan 2009 Henriette... hvorfor skulle gustav til dyrlæge??

  • #34   9. jan 2009 Jeanette--->>> Tak for din omtanke...men det var nu ikke noget alvorligt...heldigvis... :o)

    Han har trådt på noget - glas eller ligende - som har givet ham en dyb flænge i den store pude på den ene forben...

    Egentligt vill jeg bare ha' set tiden an...men det blev ved og ved med at bløde og han halter meget - det skete i mandags - så derfor tog jeg til dr.dyr i går....

    Men dyrlægen gjorde ikke noget, han kunne ikke sy på puden, da det bare vil gå op igen.... Så jeg fik bare at vide, at Gustav skulle holdes i ro i 3 uger ca....


  • #35   9. jan 2009 EJ hvor trist for lille Gustav, nej der er ik så meget at gøre ved en træde pude. Andet end at holde det rent.

  • #36   9. jan 2009 AnneMette--->>> Nææh....så vil skylder hver gang, at han har været ude...og aldrig har Gustav været så ren....haha...... smiley

    Jeg var oppe i bjergene i går - ikke inde på hundemarken - men jeg så, at der var rigtig mange inde på hundemarken...ved du, om der er begyndt at komme flere derop..?


  • #37   9. jan 2009 Henriette: der er som regel mange deroppe om eftermiddagen, ja hvis vejret er til det, hi hi.

  • #38   9. jan 2009 AnneMette--->> Nåh ja...glemte at vejet skal være godt, når man går med hunden.....haha.... :oD

  • #39   9. jan 2009 Henriette: ja Eddie tror han opløses i regnvejr, he he.

  • #40   9. jan 2009 AnneMette--->>> Nåh nej da...stakkels Eddie....hehe.... smiley

    Carlo er ligeglad med vejret - om det regner eller sneer - men Gustav...han skal lige tage sig sammen til at komme med ud...hehe...


  • #41   9. jan 2009 Henriette: ja Eddie er en pivskid, hva det angår. Men Jackie elsker sne, hvis der er sne udenfor, ka vi ik få hende med ind. Hun får total damp.

    Jeg har forresten li fået en email fra Hj Dyrehospital, hvis nu Jackie ska ha hvalpe på et tidspunkt, vil man da gerne vide hva det koster med de forskellige ting, derfor har jeg spurgt dem om nogle forskellige ting.
    Hvis hun f.eks. får 6 hvalpe, og de ska sundhedstjekkes, vaccineres 1 gang og ha ormekur. Det vil komme til at koste omkring 1420 for disse ting, det vil jeg ik sige er dyrt.


  • #42   9. jan 2009 Annemette-->> Det er også sjovt at se på hunde lege i sneen... smiley

    1420kr - for alle 6 hvalpe...det lyder godtnok billigt... smiley

    Men nu ved jeg selvfølgelig heller ikke, hvad sådan noget koster andre steder....men synes da helt sikkert, at det er en god og fair pris... smiley


  • #43   9. jan 2009 Henriette: ja men vil li høre dem hva det koster at få dem chippet også, Jackie ska vist snart vaccineres igen. Så høre jeg li der hva det koster også, så må vi se om det bliver til noget engang.

  • #44   9. jan 2009 - ja...det bliver spændende... :o)

  • #45   9. jan 2009 Henriette: ja det gør, men selvfølgelig først når hun er gammel nok.

  • #46   10. jan 2009 ***Eddie & Jackie*** M - Jeg mener det koster omkring 100 med chippen, og jeg mener det er incl. moms. I hvert fald ved min dyrlæge.

  • #47   10. jan 2009 Malou: ok tak.

  • #48   16. jan 2009 Lige idag irriterer det mig at jeg er blevet så glad for Bindslev Dyrehospital.. Synes ikk jeg laver andet end at ringe og spørge til råds, komme med urinprøver (og prøv I lige at fortælle en kat at den skal tisse på kommando) og købe foder.. Gid Bindslev kunne flytte lidt tættere på Hjørring.. Hehehe ;o)

  • #49   16. jan 2009 jeg har heldigvis fået sådan noget grus som ikk absoberer.. Men det er sku ikk nemt alligevel, det tog mig en hel time den anden dag.. Men han gjorde det sku.. Dygtig kat :o)

    Nææ, det går ikk for godt, hans nyrer er noget mere beskadiget end først antaget, så nu er vi ude i c-vitamin, mere penicillin og så diætfoder til over 100 kr pr kg.. skøøønt


  • #50   16. jan 2009 Håber det bedste for han Jeanette.

  • #51   16. jan 2009 Jeanette--->>> Vil bare lige sige - Rigtig God Bedring til din kære kat...håber det bedste for ham.....

  • #52   16. jan 2009 maria.. hmm.. nej klik godbid glemte jeg skuda.. hehe

    Anne-mette & henriette... tusinde tak skal I have.. Det er godtnok ved at drive mig til vanvid det her.. Den sidste dyrlæge regning var på 3500kr, så jeg er så småt begyndt at blive ruineret :o(


  • #53   16. jan 2009 Jeannette: jamen hva gør man ik for sine dyr så længe der er en menning med det man gør.

  • #54   16. jan 2009 Anne-mette... ja det er skønt at have dyr.. hehe

  • #55   16. jan 2009 Jeannette: ja jeg vil ik undvære dyr, eller rettere sagt mine hunde. Men vil gøre alt for dem, så længe der er en menning med det man gør.

  • #56   16. jan 2009 Ja, så længe det er for dyrets skyld og ikke ens egen.. Så vil jeg ógså gå langt..

  • #57   16. jan 2009 Jeanette: li nøjagtigt. Og det samme her.

Kommentér på:
Hvilken dyrlæge bruger I??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce