{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Dyrlægen har ikke altid ret! {{forumTopicSubject}}

Min ældste (afdøde) kanin Rosa's voksne unge Joy skulle have sit sidste kuld unger. Hun var 5 år. Vi aftalte at beholde 2-3 stykker. Der kom sjovt nok kun 5 (Normalt 10 for Joy) nydelige unger til verden. Ingen af dem var ens? Weird?! Alle os havde sine ynglings kaniner, så det endte med at vi beholdte alle 5. Da de var 2 dage gamle, skulle jeg give dem mælk fra moderen som sædvaneligt. Jeg holdt dem fast på hendes mave, så de kunne få mælk. Jeg vidste godt det var unormalt, men kaninavlere siger at tynde unger skal dræbes og holdes væk fra sunde, og det bliver mine ikke! Og sådan har jeg altid gjort i de 7 år jeg har haft kaniner. Men denne gang kom Joy uheldigvis nok til at vænde sig meget hurtigt om og spjætte med bagbene. På ingen tid fik hun revet min lille hunkanins strube op. Halvdelen af dens hals var et åbent sår, hvor der flød ud med blod og fedt! Mine forældre var ikke hjemme. Jeg havde kun en veninde som var der. Vi ringede til dyrlægen, men han ville ikke komme fordi der ingen voksne var smiley Jeg rensede kaninens sår, og puttede håndklæde på. Da mine forældre kom hjem, kørte vi omgående til dyrlægen. Hun sagde at den lille skulle aflives, og at andet ville være synd. Men selvom kaninen var 2 dage gammel, gemte den sig i min fars ærme. Som om den prøvede at sige den ville hjem? Det var helt utroligt. Jeg ville ikke have min kanin skulle aflives hvis den ikke ville? Hun sagde at hvis jeg ville give den lille 2-dages gammel kanin en sidste chance ville der kun være 20 % højest for at den overlevede. Kaninen kom ind i sit bur med Joy som varmede hende samt en masse varmede håndklæder. Dagen efter var kaninungen hélt fejlfri? Kun en stor skorpe var på halsen. Jeg blev så glad, og kaninen blev kaldt Angelina. Fordi hun var så heldig at overleve at hun måtte have haft en engel til at beskytte hende. Angelina blev den hurtigste og den bedste springer. Hun kunne springe over sit hegn (som den enste af alle mine 10 kaniner) som var målt til 105 cm. På springbane sprang vi 75 cm højt, og 60 cm bredt (: Vi fortalte det til dyrlægen, som blev meget meget overrasket. Angelina er i dag sund og rask. Hun er 2 år gammel. Hun lever med sine 4 andre hel-søskende, sin halvbror og sin halvsøster.

Det er til jer som bliver bange for at kaninen ikke kan overleve. I skal ikke altid tro på hvad dyrlægen siger, men på hvad kaninen og hvad i selv siger. Jeg lyttede til min kanin, og mit hjerte. I dag har jeg den sundeste kanin som fås'. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlægen har ikke altid ret!
  • #2   21. jan 2009 Det var da en god historie.....

    Men jeg ville altså ikke holde kanin-mor, så hun kan give ungerne mad.

    Kaninunger får kun mad 1-2 gangei døgnet.

    Det er helt unødigt stressende for mor - sikkert også derfor hun lavede det spjæt.

    Deruover er det farligt for ungerne - maven er indrettet til ikke at skulle have mad for tit - så hvis de lige har fyldt sig, er risikoen for forstoppelse enorm.

    Hav tillid til din kaninmor.


  • #3   25. jan 2009 Nette - Andrea er parret nu. .:
    jeg ved det. men det er fordi jeg havde min blå wiener kanin til et avlsmøde ting ting. hvor jeg fik afvide at hvis der var svage og meget tynde unger i kuldet skulle de aflives og fjernes med det samme. der måtte kun være stærke unger i et kuld. fordi hvis de er svage og de dør kan kaninmoren begynde at spise ungen for at fjerne den fra resten af kuldet. det er sket for mig før faktisk med min héelt hvide kanin med blå øjne som jeg ville avle med. den spiste sin unge fordi den var død af at være så svag. ved det er helt forkert at vende min kaninmor om, men 2 af ungerne var så tynde, hvor de andre var nogle små boller. jeg ville ikke aflive de 2 små unger, så derfor gjorde jeg det.

    Louise Parsberg * MODTAGER GERNE UDFORDRINGER *
    Tak smiley


Kommentér på:
Dyrlægen har ikke altid ret!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce