{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Har Dyrlægen ret ? {{forumTopicSubject}}

jeg ville gerne høre om der er andre end mig der har
haft problemer med heste og oksekød fra dbc. Min hund
har nu været til dyrlæge for anden gang med kraftig infektion i mave og tarme og er sat i pencellin behandling.
dyrlægen er sikker på at det er maden.
kan det være det ?
er der ikke nogen kontrol på produkterne?
hvis dyrlægen har ret hvad gør man så?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har Dyrlægen ret ?
  • #1   11. okt 2009 Jeg kører ikke med produkter fra dbc.
    Jeg havde en gang købt noget hjort og hun blev bare så syg af det, det stod ud af begge ender. Jeg har hørt om andre tilfælde som dit med produkter fra dbc, men jeg ved der er mange der også er glade for deres produkter.


  • #2   11. okt 2009
    Har ingen problemer...


  • #3   11. okt 2009 eller kan tåle at blive råfodret????

  • #4   11. okt 2009 har fodret ham med barf i 18mdr så jeg tror ikke det er råfodret
    han ikke kan tåle


  • #6   11. okt 2009 Hvis det er anden gang han har infektion er det da en mulighed hvis der ikke er tvivl om det er kødet der skaber infektionen...

    men synes da også jeg ville være mest tryg, hvis dyrlægen dyrkede en prøve der fastslog hvad der forårsagede infektionen sådan het konkret...


  • #7   11. okt 2009 Jeg har ikke haft direkte problemer med produkterne fra dbc, men der var nogle produkter som hundene ikke gad spise.

  • Henriette S
    Henriette S Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 118
    #8   13. okt 2009 Jeg tror desværre, din dyrlæge har ret.
    I starten elskede vores hund også kødet fra dbc, men langsomt begyndte han at få "madlede", spiste mindre eller snuste blot til maden, rynkede på næsen og forlod madskålen.
    Vi troede selvfølgelig bare, at han ikke var sulten, men efter han fik det samme serveret 3. dag og stadig ikke spiste, smed vi det ud.
    Det var bla. oksekød fra dbc, men også andre produkter herfra begyndte han at udvise samme adfærd for - rynkede på næsen og gik.
    Vi lagde også mærke til, at han sorterede i maden, som om der var noget deri, han ikke kunne lide. (Han har f.eks aldrig kunnet lide hestekød, så måske var der iblandet dette, men det ved vi selvfølgelig ikke, men tanken har strejfet os).
    Vi har så efterfølgende fået af vide, at kødet blev mere og mere fed, fyldt med fedt, hvilket også kan have været medvirkende til hans adfærd. Han har jo ikke haft behov for al den fedt.
    Jeg tror desværre, at kvaliteten lige så stille er dalet på kød fra dbc, eller er det kun noget, vi har oplevet på fyn??
    Vi får nu barfprodukter fra barfcenterfyn, og vores hund ELSKER igen sin mad, som med stor velbehag bliver spist helt op indenfor få minutter - HVER DAG.
    Som kunde og hundeejer må man jo også godt selv være lidt kritisk og se, føle og lugte til produkterne. Prøv evt. at sammenlign produkter fra eks. dbc og barfcenterfyn og vælg så selv, hvad du, hvis du var hund havde mest lyst til at sætte tænderne i.
    Jeg og vores hund er ikke i tvivl - barfcenterfyn har de bedste og reneste produkter.


  • Henriette S
    Henriette S Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 118
    #9   13. okt 2009 Jeg ville også klart anbefale, at få din dyrlæge til at analysere produkterne, for at be- eller afkræfte om, din hunds sygdom skyldes produkterne fra dbc.

  • #10   13. okt 2009 Altså der er forhåbentlig kontrol på de varer vi køber om det er fra det ene eller andet sted, men få en analyse af de produkter du mistænker så du kan få klar besked.

    Synes ikke det er i orden, at man mellem linjerne (måske direkte åbenlyst) anklager en virksomhed for, at sælge kød der ikke er i orden, og giver infektioner - så for vores alles skyld få klarhed.

    / Trine


  • #11   13. okt 2009 Har ikke lige tid til at tjekke dine links Daisie, men gør det senere fra jobbet af.
    Ja det er stikprøver som alle andre producenter også er underlagt, og naturligvis er det ok at debattere og udveksle erfaringer, hvis man har noget at have det i.
    Men jeg synes ikke der ligger klare beviser for, at det er kødet der forårsager infektionerne fordi en dyrlæge mener at det forholder sig sådant, og af samme årsag synes jeg det er vigtigt at få fastslået om det er kødet eller om hundens mave / tarmsystem blot ikke kan tåel at blive barfet.

    Mine hunde kan ikke fordrage hestekød eller hakket and, og vil ikke røre det men det er jo ikke det samme som hvis jeg sagde at kødet var dårligt fordi de ikke ville spise det (Ja dårlig sammenligning men alligevel...)

    / Trine


  • Henriette S
    Henriette S Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 118
    #14   15. okt 2009 Ak ja, de stakkels hunde, nu kan de heller ikke have deres mad i fred for os mennesker... fnis!
    Men det beviser jo blot, at det kød, vi giver til vores hunde - i vores tilfælde fra barfcenterfyn - også er egnet, endda særdeles egnet til menneskeføde.
    Se det er slagterkvalitet! Måske Suberbest kan lære noget her...hmmm!


Kommentér på:
Har Dyrlægen ret ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce