{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.922 visninger | Oprettet:

godt tørfoder til allergi hund.. {{forumTopicSubject}}

hejsa smiley

vi har lige været ved dyrlægen i dag, spurgte ang tørfoder til oskar, vi fik nogle prøveposer med hjem, Royal canin skin support ss23 og Eukanuba dermatosis FP....

jeg har selv overvejet at prøve Acana til oskar, det er ikke ligefrem et allergi foder men som jeg kan læse om det lyder det meget godt og er uden korn osv...

men hvad har i af erfaringer ang forskellige allergi tørfoder?
hvad sys i er godt osv smiley

Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  godt tørfoder til allergi hund..
  • #1   5. feb 2009 Vi er glade for Hills z/d og det er Tikki også smiley

  • #2   5. feb 2009 Freja får os z/d og hun er vild med det, før var hun ellers typen der hurtigt blev træt af hendes tørfoder men det har kan hun rigtig godt lide smiley

  • #3   5. feb 2009 Gucci er har lidt allergi, og har derfor prøvet lidt frem og tilbage.
    vi har blandt andet prøvet den Eukanuba Dermatosis, du selv nævner.
    den kan kun købes hos dyrlæger, da der er noget "medicin" i, netop til allergi. men den er smådyr, mener jeg gav 329kr eller noget i den stil for 5kg. men det virkede rigtigt godt, men for dyrt i længden, og samtidigt ikke til at få fat i alle steder, da det som sagt kun er dyrlæger der må forhandle det.
    min træner fortalte mig om et andet foder, KINGSMOOR,
    som er allergi-venligt, dansk produceret og lavet på en del bær og rødder, hvilket jo er en naturlig ingrediens i den vilde hund's foder.
    så her fodrer vi med Kingsmoor, Original'en til Gucci, og UniQue samt kæresten's gravhund Lui får så Puppy'en.
    prisen ligger lidt under 400kr for 12kg Original, & lidt over 400kr for 12kg Puppy.
    der kan læses om Original her:
    http://kingsmoor.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=26&Itemid=49

    og om Puppy'en her:
    http://kingsmoor.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=25&Itemid=47

    og gratis vareprøve kan bestilles her
    http://kingsmoor.dk/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=70

    vi er yderst tilfredse med skiftet til Kingsmor,
    sidste gang Gucci var til Dr Dyr, var hos en ny pga flytning,
    og der sagde dyrlægen at vi var heldige at Gucci ikke var plaget af allergi, og troede ikke på os da vi sagde at hun skam led at okse-allergi


  • #4   5. feb 2009 hejsa lasse smiley
    vi har før brugt kingsmore... men det virkede dæsværre ikke godt til Oskar...

    Har lige været lidt inde og læse om forskellige allergifoder typer

    Acana Salmon & Potato - allergivenlig
    Orijen Adult Barf - uden korn
    Fish4Dogs - allergivenlig
    Royal Canin Skin Support - allergivenlig
    Olivers Selected Fish - allergivenlig

    de minder alle sammen meget om hinanden, så nu tror jeg bare jeg skal ha valgt hvilken en vi skal bruge...
    nogen som bruger / har brugt nogle af disse??

    Rikke smiley


  • #5   5. feb 2009 vi kørte kun på hills i starten og der blev lulu allergi kun være. nu råfodre vi og det ved jeg du også har prøvet, men der er lige kommet et nyt tørkost på marked som lulu kan tåle det hedder fitness highlight og det fås med forskellige dyr, så hvis hunden ikke kan tåle okse kan man tage med eksp hest.

    det er billigere end hills, men kender ikke priserne på de andre mærker du nævner.

    du kan læse om fitness highligt her (link fjernet)


  • #6   5. feb 2009 Vi bruger Purina Vet - Hyper allergenic. Det er det eneste der har fungeret rigtig godt for Columbo. Men jeg ved ikke om man kan købe det i Danmark. Vi køber det gennem I Sverige.. Obs.. Det er et foder der skal købes hos dyrlægen.

    Foderet er vegetarisk, hvilket jeg var temmelig spændt på, men han trives super godt på det, så det er nok ikke så skidt enda smiley


  • #7   5. feb 2009 Gucci får eukanuba lamb and rice, det er super godt! Gucci er multiallergisk og har det rigtig godt med det foder...

  • #10   6. feb 2009 Hvis det skal være tørfoder vil jeg helt klart anbefale Trainer Fitness. Det kommer fra italien og en 100% hypoallergenic og 100% holistisk. Har selv en foder allergiker som slår ud på en lille krumme men ikke på det her. Så det er skide godt.

  • #12   6. feb 2009 lige nu får oskar blandet barf og Gour Mix foder fra vetcur biotec, og nu her efter vi er startet på prednisilon er der ingen symptomer på udslet, han er fin lys i huden uden røde mærker, selvom han får tørfoder. bruger også træningsgodbidder fra vetcur biotec... dem har han heller ikke reageret på endnu.... så tænkte på at prøve med noget allergifoder da han ikke er 100 % glad for kun barf... men ja... man kan vel ikke undgå lagermider når det handler om tørfoder...

    det kan være at vi bare skal fortsætte på barf, så er jeg da sikker på at han ikke får lagermider med i sit foder... puha svært at ha allergi hund... men hva det er sq besværet værd!!!


  • #13   7. feb 2009 Misja lider slemt at lagermide allergi og det eneste tørfoder hun tåler er Hypoallergenic DR 21 fra Royalcanin.

    Det er dyrt, kan kun købes hos dyrelægen, men hun har nu fået det i næsten 2 år uden problemer overhovedet på trods af voldsomt store lagermide tal (se evt. nederst på hendes profil).!


  • #14   7. feb 2009 Karina G smiley

    vi fik også foreslået samme foder som du giver Misja, og ja jeg må indrømme at jeg gerne vil give oskar tørfoder igen, da han ikke er lige så glad for barf... han spiser det da men det er slet ikke med samme glæde som tørfoder, han lader tit over halvdelen af sin barf stå...

    var lige inde og kigge på Misja's profil... og nøj hvor er hun smuk!! smiley

    og du er da virkelig det hvad man kan kalde en super god hundemor! Misja er heldig at ha dig!!!


    til alle andre smiley

    tusind mange gange tak for alle jeres svar! det har givet mig meget godt stof til eftertanke! er godtnok ikke helt afklaret med hvad jeg skal gi oskar endnu, men alle de ting i skrev var rigtig brugbare!!!

    Rikke


  • #15   8. feb 2009 Tak for alle roserne Rikke, jeg håber at du hitter ud af det så Oskar både kan få noget god mad han kan tåle og samtidig nyde at spise ;o)

Kommentér på:
godt tørfoder til allergi hund..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce