{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.365 visninger | Oprettet:

hjælp mig og min hund {{forumTopicSubject}}

jeg ved snart ikk hva jeg skal gøre mere. min hund jagter lys og skygger hvilket stresser ham ekstremt meget. når han ser et lys glimt eller en skygge der bevæger sig jagter han den, han lukker total af for sin omgivelser og har kun denne ene ting i hovedet. han kan stå og knalde sin snude ind i væggen mange gange og det må gøre vildt ondt men det er som om han ikke mærker smerten pga han er så meget oppe og køre og stresset. han piver også rigtig meget mest om aftenen hvor min kæreste, mig og kane ligger og slapper af. og hvis jeg får ham op til mig og ligge og forsøger og kæle og snakke roligt til ham for at få ham til og slappe af hyper ventiler han. han kan SLET ikk finde ro i kroppen og stresser konstant. har haft hunde psykolog til ham og har fået nogle øvelser til ham som måske ville hjælpe ham. men de har ingen virkning haft. han får massere af motion og blir også aktiveret hver eneste dag rent mentalt. men han kan bar ikke slappe af. nu er det kommet så vidt at når han kommer helt op og ringe overfalder han vores anden hund. og de kommer alvorligt op og slås. kane var inde bli syet sidst fordi det gik så vildt for sig. er så ked af det for han må have det forfærdeligt sådan som han har det. og sys jeg gør alt for at hjælpe ham. det er svært når ens elskede hund har det sådan. har haft ham i 1½ år. fik ham fra en pige i frederiksberg. han var meget tynd og ja han havde ikk haft det godt. har oz fået ham kastereret for fik at vide det nok skulle ligge en dæmper på ham men det har det ikk. nu ved jeg simpelthen ikk hva jeg mere skal gøre. nogen der har haft et lign problem. eller kan komme med gode råd. er helt ude af den for vil jo bar gern have at han har det godt. men ved virkelig ikk hva jeg mere kan gøre for ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp mig og min hund
  • #1   18. feb 2009 ja og de foreslog kasterering.

  • #2   18. feb 2009 det har de jo ikk for det er han blevet for et halvt år siden.:-(

  • #3   18. feb 2009 Hej. Jeg ved ikke så meget på lige netop det område men da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på at du skrive at han bliver aktiveret rent mentalt... hvordan med at aktivere ham så han er træt både mentalt og fysisk??
    Jeg kan også råde dig til at kontakte andre hundeterapeuter så du får flere sider på. Og så virkelig forklarer dem problemet, måske filme en af episoderne med mobilen hvis det er muligt. Så kan det måske være nemmere for dem at finde en løsning.

    Har skrevet en pb til dig med lidt råd.


  • #4   18. feb 2009 hej synd får din hund,har læst om det og set noget lign med en hund i tv,noget med et stof,hunden danner i kroppen,man kan få noget ved dyrlægen til at berolige med,vender lige tilbage når ved noget mere,ser lige efter bogen....

  • #5   18. feb 2009 Hejsa.. Ja nogle hunde gør det bare og andre overhoved ikke.. Men hvis man har sådan en så ville jeg sige man skal lad helt værd med at lege med den med lys osv. Pga mange hunde får det fordi folk synes det er sødt at deres hund prøver at få fandt i lommelys de sidder med. Men jo mere man gør det jo mere bliver hund "tosse" over det og gør det ved alle ting til sidste.. Vi kendt nogle som bare synes det var sjovt men de fik også en meget vild hund som aldrig hold op med det.Ved ikke om nogle har drille jeres hund med et lys eller noget men det skal man bestemt ikke gør..

    Som dyrlæge sider måske ville det hjælpe. De bliver for det meste mere rolig af det nogle gør. andre kan man ikke mærke forskel overhoved andet end de tag på..
    Ønsker det bedste for jer og håber i finder en måde så han holder op med det.. VH Egypt


  • #6   22. feb 2009
    Det er synd for jer og for hunden . Kan der evt. være noget galt oppe i hjernen på den . Synes , at du skal få det undersøgt hos en dyrlæge . Det er jo ikke normalt . Det har jo ikke hjulpet med motion og mental træning ej heller , at du beroliger den på alle måder . Der kan jo være en defekt i hjernen . Jeg ønsker jer al held og lykke til , at den lille stakkel , får det bedre.


  • #7   23. feb 2009 balou blev aflivet igår. det var ekstremt hårdt og savner ham forfærdeligt meget. det er helt tomt i huset med kun en hund. vores dyrelæge kom ud og gav ham sprøjten og han lagde sig ned ved siden af oz og faldt i søvn efter en kamp mod bedøvelsen. jeg li og snakkede stille til ham og da han var helt væk fik han den sidste sprøjte. det var ubehageligt pludselig og mærke og høre han ikk længere trak vejret. men er glad for at jeg lå og passede på ham til det sidste. glemmer ham aldrig! han vil altid være i mit hjerte. men det gør ondt og kommer nok ikk sådan li over det. kan ikk klare og se billeder af ham endnu og græd i nat da jeg skulle sove. men det var det bedste for ham, og han havde haft et godt liv hos mig.

  • #8   23. feb 2009 Det gør mig ondt at høre. Men er glad for at du synes det var den bedste løsning for ham.
    det er hårdt at miste en hund som er et familiemedlem. Det kommer til at tage tid at komme ovenpå igen.
    Mange tanker herfra.


Kommentér på:
hjælp mig og min hund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce