Welsh Corgi Cardigan & Pembroke

Welsh Corgi Cardigan & Pembroke

Medlemmer: 97
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
597 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

...avl.... ...avl....

Jeg elsker min kære Corgi....men stadig kan det gøre ondt på mig, når jeg kigger på ham....

Lang ryg og små skæve ben...det er sgu synd...eller er det..??!! Jeg får tit ondt af det med ham...... For denne kropsbygning kan da ikke være behagelig at have.....kan den..??!!

Jeg er så vild med min Gustav - han har det bedste væsen....og hviler så godt i sig selv.....ham ville jeg aldrig undvære......han er en ener.....!

Men om jeg får en corgi til...det tvivler jeg på....

Hvad er Jeres mening...er det dumt, at jeg får en dårlig smag, når jeg kigger på min Corgi.....

Jeg er ikke ude på, at lave ballade...eller andet... :). Jeg vil bare gerne høre Jeres mening......

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=44215931

--->>> Ovenstående link er ikke for sarte sjæle....bliver sent i aften over tv2..... Jeg har set lidt af det...og nøj....jeg - igen - bliver flov over at være menneske........

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ...avl....
  • #1   25. feb 2009 Henriette ! jeg forstå ikke lige dine udtalelser om corgien , corgien er en kvæghund,som er '' bygget til formålet'' at hyrde kvæg, hvor den går i haserne på kvæget og da den er under kvægets hasehøjde undgår den at blive ramt, hvis kvæget sparker , eller den ´bruger sin bestemt rulle teknik for at undgå at komme til skade. Corgien har ikke tendens til en masse sygdomme hverken fordi den har skæve ben ( som jo kun er tilfældet for cardiganen ) eller lang ryg, men selvfølgelig skal man tage hensyn til trapper, som hos enhver anden hunderace.Den kan jo overhovedet ikke sammenlignes med hverken buldogs eller lign. racer

• #2   25. feb 2009 Henriette! Jeg kan ikke rigtig forstå dine fustrationer med corgiern. Den er avlet til at hyrde køer, den er så lav for når den giver koen et bid i hasen rammer koen ikke corgien. Corgien er nemlig osgå meget hurtig i sine vendinger, bl.a. derfor den lidt lange ryg når corgien vender omkrong. Corgien er også verdensmester i at lave rullefald midt i en vending. De korte skæve ben er jo meget praktisk når corgien skal arbejde.
    Corgien har ikke nogle sygdomme i form af blød gane m.m.

• #3   25. feb 2009 --->>> Tak for svar.....som I sikkert også kunne se...så spurgte jeg om jeres mening.....for min mening...og mit syn...siger jeg ikke! er det rigtige....! smiley

Jeg ved, at Corgien er avlet frem til hyrde arbejde.....og rulle teknikken er da bare ikke til at stå for.... ;). Som sagt....så jeg elsker corgien....men jeg er bekymret.....derfor spurgte jeg må Jeres mening....

Måske ser jeg anderledes på corgiens kropsbyging - end jer andre....da min anden hund er en kelpie (...som også er en hyrdehund...) - og han kan klare alt....han har 100% styr på sin krop....og min corgi virker meget mere "klumpe dumpe" i forhold til kelpien.......

....håber at "mit problem" ligger i, at jeg sammenligner min Corgi med med Kelpie.......

• #4   25. feb 2009 ja henriette det er nok fordi du sammeligner den med kelpien mine er absolut ikke kluntede, tværtimod kelpien er jo en meget lettere hund som vel fortrinvis hyrder får.

• #5   25. feb 2009 mpr til april --->>>> ...kan nok ikke udelukke helt, at jeg ikke engang får en Corgi mere.....jeg er jo viiiiild med dens væsen.........

P.s. Jeg er forresten glad for at læse, at Jeres syn på corgien er anderledes.....så det er nok bare mig, der er noget galt med.......hehe........... smiley

• #6   25. feb 2009 Evi--->>> Ja...kelpien "flyver" jo hen over jorden, når han løber...... Jeg må mødes med andre corgier....så jeg kan sammenligne med dem istedet for.... smiley

• #7   25. feb 2009 god ide, som sagt skal jeg nok skrive når der er fastlagt en dato for corgi træffet i Jylland det skal der være inden næste blad udkommer.

• #8   26. feb 2009 Altså Corgien er en af de sundeste racehunde! den kan blive op til 18 år, og fejler næsten aldrig noget! Ja nogle racer er blevet skam avlet frem til noget kosmetisk svineri.. MEN Corgien er en super adræt og sund race! så i må endelig ikke føle medlidenhed med jeres corgier smiley

• #9   26. feb 2009 Katrine--->>> Tak for svar....jeg får det bedre og bedre....når jeg læser jeres indlæg...tak for det.... smiley

• #10   26. feb 2009 Det er lang tid siden den video udkom første gang, men tror ikke der har været nogen effekt af den i DKK. Kan huske de snakkede meget om Rhodesian Ridgeback, og dem der var i Fredericia, matchede det avl de snakker imod i det klip.

Med henhold til Corgien er der også milevid forskel. Min Blåbær er vist en kort type. jeg har været ude og se på en der var sinssygt lang, man var næsten bange for den ville knække. Men jeg ved ikke hvad "standard" længden er? Men det er rigtigt, et træf med alle corgier kunne være sjovt smiley Desværre er jeg ikke medlem af Corgi klubben, det kan jeg ikke se nogen grund til når jeg ikke skal avle eller udstille eller andet med min basse.

• #11   26. feb 2009 Husk nu lige på at England ikk er med i FCI !!!

• #12   26. feb 2009 Ang. den der dokumentar der er lagt et link til via my space.... ca. 11 min. inde i dokumentaren ser man en bokser der har et epilepsi-anfald.... Jeg forstår simpelthen ik hvorfor ejerne ik får den aflivet! Medicinen virker jo tydeligvis ik, og hunden har haft det tilstækkeligt længe nok til at de kan se på den hvornår der kommer et anfald.... Det har det jo super skidt den stakkel....! Jeg forstår simpelthen ikke at de ikke gi'r den fred... :s

• #13   27. feb 2009 Janni H - jeg kan kun give dig ret.. Der er grænser for hvilke sygdomme man skal lade hunde leve med..!
    Min mor og jeg har en aftale om at, Diabetes, Epilepsi, allergi i en svær grad, sygdomme der generelt kræver stærk medicinering er aflivningsgrund!

• #14   27. feb 2009 Ja det har i fuldstændig ret i man skal ikke holde liv i en hund , for alt i verden, og ikke kun tænke på sig selv, men på det stakkels dyr som lider.

Kommentér på:
...avl....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce