{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.396 visninger | Oprettet:

shampoo til hvid hund {{forumTopicSubject}}

jeg kan godt sommetider syntes akoya har et lidt gulligt skær i det hvide af pelsen. og jeg har derfor tænkt på at købe en shampoo til hvide hunde. normalt bruger jeg serien fra chris christensen og er glad for denne. men vil da lige høre om der ikke er nogen der ude der kan anbefale en god shampoo til hvide hunde..

også vil jeg lige høre om det i det hele taget giver en god effekt og om jeg kan bruge det til en hund med sorte aftegn.

syntes nu det jeg bruger vasker godt - men man ser jo spøgelser ind i mellem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  shampoo til hvid hund
  • #1   9. mar 2009 Det lyder pudsigt, men jeg synes at Chris Christensens shampoo Black on Black er fantastisk til hvide hunde. Den gør det hvide fuldstændigt hvidt og jeg bruger den selv på den hvide del af aussierne og kender også opdrættere der bruger den på helt hvide hunde.
    Ellers kan jeg anbefale Plush Puppys Herbal Whitening shampoo der også er super god...
    Husk at anvende shampoen rigtigt og vaske hunden ren først i en almindelig shampoo, ellers har den "hvide" shampoo ingen effekt...


  • #2   9. mar 2009 jeg bruger chris christensens shampoo serie clean starter -- også en volumen shampoo også balsam -- så jeg er skam fuldt ud tilfreds - men det er jo en ale shampoo serie..

    bruger du så kun sæben på det hvide område


  • #3   9. mar 2009 Nej jeg bruger den over hele kroppen, den giver god farve til de steder der er farvet og gør det hvide hvidt. Desuden blander jeg Chris Christensens Thick on Thicker i til pels der skal have mere fylde...
    Må jeg spørge i hvilken rækkefølge du bruger dem du nævner og hvorfor du bruger balsam?


  • #5   9. mar 2009 www.petsilk.dk eller alle danske DKK udstillinger hvor Pitstop har en butik...

    Bare husk altid at vaske hunden ren først, Black on Black er ikke til at vaske ren med, men kun til at friske farver op med


  • #6   9. mar 2009 Jeg må også indrømme at jeg bruger Chris christensen Black on Black til min vuffer. Hun er både hvid og rød, og det giver et helt fantastisk resultat... jeg vil aldrig bruge andet smiley

    Laila jeg køber det her http://www.pitstoppets.dk/shop/default.asp


  • #8   9. mar 2009 jamen først bruger jeg en rensende shampoo som vasker ren( Clean Start) så bruger jeg en vorlumen shampoo til at løfte pelsen (Thick N Thicker Foaming Protein) også til sidst After Bath -- når så han er frotteret bliver han sprøjtet med Ice on Ice også børstet og fønnet.

    jeg skal lige forstå det rigtigt -- jeg skal bruge black on black til min hvide hund

    men hvad så med det produkt der hedder White On White Shampoo -- hvorfor bruger man ikke det til de hvide -- er black ikke til de farvede ???

    ja undskyld men er lidt forvirret


  • #9   9. mar 2009 laila -- *LOL* den funderede du så også lige over kunne jeg se

  • #10   9. mar 2009 nå nu blerv jeg nød til lige at ringe til pitten for at høre med det her white og black.

    white er rigtig godt hvis man skal vaske hunden hvis - og til hunde som er hvide og har en ullet pels.. black kan man tilføje for at få pelsen til at fremstå mere hvid og er rigtig godt hvis der er misfavninger eller pelsen er silkeaktig.. så jeg har sku besluttet at bestille begge dele så må jeg prøve mig frem. han sagde at jeg med fordel kunne vaske i wihte også give en tur med black til sidst


  • #12   9. mar 2009 der skulle stå vaske hunden hvid

  • #14   9. mar 2009 jamen først clean - så white så black --- hvis man syntes det er nødvendig *LOL*

    hold kæft akoya bliver sur....


    jeg tror man skal prøve sig lidt frem først -- som jeg forstod det var det meget alt efter hvilken pelsstruktur hunden har og hvad problemet er i forhold til den hvide farve.

    man skal dog altid lige meget hvad starte ud med at vaske hunden med clean start da denne er en grundrensende shampoo


  • #15   9. mar 2009 Altså jeg bruger black on black til hvid fordi jeg fik det anbefalet af en hundefrisør. Hun sagde at hun havde prøvet mange forskellige shampooer i forbindelse med sig arbejde, og det var den der (efter hendes mening) gav det bedste resultat.
    Da jeg så havde prøvet det kunne jeg kun give hende ret i at det giver et helt fantastisk resultat...
    Jeg har endda fået en kommentar på udstilling fra dommeren der sagde at min hvid min hund var meget hvid på brystet og at den var vel groomet...
    Jeg købte sådan en start kit hos pitstoppets, hvor der 4 små flasker med alt det de mener man bør bruge til en vask, og det var perfekt til min hund smiley


  • #16   9. mar 2009 når ja stavefejl er gratis idag smiley

  • #18   9. mar 2009 hov et lille fif, selv om hunden bliver hvid af shampooen, så farver den altså tøj lilla smiley så undgå at taste om jer med det smiley

  • #19   9. mar 2009 ja køber også altid startkittet -- det passer altid sådan nogenlunde til mine to hunde og de løber tør ca samtidig. også koster den kun 130 med fire produkter -- det er ikke engang så dyrt som kw som jeg syntes er noget lort.. jeg har så nogle ekstra flasker jeg fortynder op i - det anbefaler de selv. så holder det også længere fordi man ikke overdoserer så voldsomt.

    jeg har så lige bestil en black og en white af de lidt større flasker - for de kan ikke fortyndes og når jeg nu skulle have dem i løsvagt alligevel. også kan jeg prøve mig frem


  • #20   9. mar 2009 held og lykke smiley

  • #21   9. mar 2009 Jeg vasker hunden ren med en helt almindelig shampoo først og bruger store mængder og meget vigtigt - en svamp.

    Dernæst bruger jeg Black on Black fordi det er den shampoo der gør det hvide mest hvidt - meget bedre end White on White. Jeg har også fået det trick fra en dygtig frisør der ordner show hunde og ville aldrig bruge andet. Det giver også fantastisk farve til røde hunde, kig evt i mit fotoalbum...
    Jeg bruger aldrig balsam da det får pelsen til at klaske sammen og det er ikke ønskeligt hos en aussie ...


  • #22   9. mar 2009 pia -- okay -- majs får de ikke så meget af -- tror nu det største problem er at han altid fiser rundt og hygger sig uden for og ruller sig i alt muligt skrammel -- og det skal han altså have lov til -- han er jo ikke kun min udstillingdukke

  • #23   9. mar 2009 Ja selvfølgelig skal hunden have lov til at være hund. Mine er også jævnligt kuldsorte af mudderbade i diverse skove og deres udendørsliv generelt.
    Det er også derfor at en hundevask ikke er EN vask, men en omgang hvor man vasker hunden 2-3 gange alt afhængig af hvor beskidt den er.

    Og ja shampoerne skal altid fortyndes, jeg plejer at tage en spand, blande shampoen i den og så fylde vand i og massere hunden grundigt med en svamp over hele kroppen.


  • #24   9. mar 2009 uhhh smart fif -- er garantert godt til de store hunde -- jeg har de hersens beholdere jeg fortynder det op i - så er det altid klart.. passer lige med de små flasker fra pitten til en af mine flasker også 5 til 8 gange vand alt efter type. tror mange ikke er klar over at de burde fortynde det - og de bruger derfor alt for meget. det er jo penge lige ud i afløbet og man har ingen gavn af det overhovedet. også er det 100 gange lettere at vaske dem i det fortyndet shampoo - for man skal ikke står og knokle for at fordele det i pelsen og man gnide vand ind for at få det til at skumme...

  • #25   9. mar 2009 vil lige sige at jeg har flaskerne stående på radiatoren så væsken ikke er is kold -- det har jeg prøvet engang -- der gik en eftermiddag inden jeg var tilgivet det kolde duch *LOL*

  • #26   9. mar 2009 Hmm, ja flere gør den fejl at de ikke fortynder shampoen op og derved ikke når den fulde virkning af shampoen. Men til gengæld er der også mange der bruger alt for lidt shampoo og det kan tydeligt ses.
    Til en stor hund bruger jeg altid en hel håndfuld shampoo af den sorte, og så bliver den blandet op. Det samme gøres med dne shampoo jeg vasker med først, derfor bruger jeg også bare en billig shampoo da der skal bruges store mængder af den for at få pelsen HELT ren...


  • #27   9. mar 2009 I starten brugte jeg faktisk baby shampoo som start shampoo - syntes det er billigere og det er mildt men effektivt... smiley

  • #28   9. mar 2009 også derfor jeg fortynder i en flaske - jeg skal jo slet ikke bruge de mængder så det ville være for åndssvagt at stå hver gang med en måleske og lidt vand - så jeg forfortynder - også bruger det direkte -- men hver sin hund hver sit behov - kan godt se du skal have en ordentlig dunk stående hvids du skulle forfortynde

  • #29   9. mar 2009 Jep, det må man sige smiley


  • #32   9. mar 2009 Hundemutter - så er alle mine drenge hjemme igen. . Jeg har ikke så meget forstand på shampoo til hunde som dine, men jeg har lige været ude og købe shampoo til min DdB idag, fordi hun elsker at mudder sig til især når hun leger med andre hundeog vi var løbte tør, når men jeg har købt en shampoo fra Hunter og der var også en til helt hvide hunde, Westi'er m.m. ved ikke om den kan bruges til din.

  • #33   9. mar 2009 Vi er rigtig glade for #1 all systems serien. De har en rigtig god hvidshampoo og en god comditioner.

    Har også prøvet requal technical - som også gav en smuk smuk hvid pels. Den serie var så bare ikke genial til myntes pels smiley
    Skulle nogen med en korthåret, (eller knap så krævende pels som bolognesens) hvid hund have interesse i at prøve den serie, så har jeg "resterne" tilsalg her inde.


  • #34   9. mar 2009 Laila - ja altid. Efter min mening skal ingen shampoer bruges uden at være blandet op med vand, det gør dem vanskelige at bruge og gør ikke hunden ordentlig ren...

  • #35   9. mar 2009 Laila - ja jeg synes også du skal prøve. Det giver vildt flotte resultater hvis det gøres på den rette måde...

  • #36   9. mar 2009 Jeg bruger også CC en til hvide hunde.. den er lilla indeni ;)) lidt skræmmende, men den er sindsygt god!!

  • #37   9. mar 2009 Kan godt være det bare er mig, men syntes det lyder noget kompliceret med alle de ting som skal i .

  • #38   9. mar 2009 Betina - hvorfor synes du det er besværligt? Det tager tid, men ved ikke om jeg synes det er besværligt...

  • #39   9. mar 2009 S og J- man kan sagtens vaske en flerfarvet hund med Black on Black uden at der kommer problemer.
    Vi vasker alle farver aussie i den og deres hvide farver bliver kridthvide og det sorte bliver kuldsort, tilsvarende med alle de andre farver.
    Så det er ikke nødvendigt med at stå at putte shampoo i forskellige områder i pelsen...


  • #40   10. mar 2009 NB Jamen grunden til jeg syntes det lyder kompliceret er nok, at jeg har en korthåret hund, som "bare" kræver en go' hundeshampoo, et håndklæde og en hurtigt tur med børsten bagefter, så derfor lyder det lidt kompliceret at skulle bruge flere forskellige typer shamppo, balsam og div. når ens hund skal vaskes smiley Der er intet ondt i min kommentar.

  • #41   10. mar 2009 har også en heftig diskution med en veninde om det med pels - hun fatter overhovedet ikke det kan være så besværligt og alt det lort man slæber med --- plejer at sige til hende at det er jo fordi at hun har bullere og ikke skal andet end tøørre dem med en fugtig klud og tjekke om der er lort i røven

  • #43   10. mar 2009 jeg tror i det hele taget mange specielt korthåret raceejere har svært ved at forholde sig til alt det vi gør ud af pelsen.

    har selv lige haft en kontroverse med en veninde fordi hun overhovedet ikke kunne forholde sig til at jeg ville have mit trimmebur med på tur til berlin -

    men specielt for toyracerne er groomingen hlt ekstrem vigtig -- den bliver endda kommenteret i kritikkerne hvis den ikke er tilstrækkelig. og jeg er fuldstændig kold i røven - tager ikke afsted uden mit trimmebord - for har ikke kræfter til at sidde med ham på gulvet og bruge 1 - 2 timer på at børste op.. så hun har fået lov til at køre selv der ned..

    for er han ikke i orden når vi skal i ringen - ja hvorfor skulle jeg så tage der ned.

    nu har hun så bullere - så hun klarer den med en fugtig klud også lige tjekke om der sidder lidt bæ i røvhullet - også kan jeg da godt forstå det er svært at forholde sig til hvor meget det betyder i andre racer..


  • #44   10. mar 2009 he he ja jeg bruger nu også en del tid på at få pelsen til at se pæn ud, men det er vist ikke så normalt for racen (shiba). Jeg syntes bare man kan se forskel.
    Hvis et bad og børstning er det der gør at dommeren vælger min hund frem for en anden, så syntes jeg det ville være fjollet ikke at gøre det smiley
    Men fordi det ikke er så normalt for racen, så syntes jeg faktisk det er svært at finde noget info om hvordan man bør gøre... måske du kunne lære lidt fra dig hundemutter?


  • #45   10. mar 2009 giver gerne et kursus -- shampoo og de rette børster gør en helt enorm forskel og for mange at toy racerne er det for ejerne en livslang proces at optimere sin grooming - har en bekendt som efter hver udstilling får seneskede hinde betændelse i armene af at børste

  • #46   10. mar 2009 har ellers fået mine black og white i dag med posten -- så skal der ekspermenteres

  • #48   10. mar 2009 Bettina - ja ok det kan jeg godt se, forbander også tit mig selv aftenen før en udstilling når jeg har stået og groomet i mange timer at jeg ikke bare har en korthåret chihuahua smiley

    Jeg kan godt forstå at folk med korthårsracer ikke fatter hele ræset omkring groomingen, men det er nok primært fordi de aldrig har stået med det.

    Hvad jeg til gengæld slet ikke fatter det er folk med langhårede hunde som ikke gør noget eller er ligeglade med hundens pels på den dag den skal udstilles.
    Jeg er nok ret firkantet på det punkt, men synes at hvis en hund skal udstilles så gør man sit ypperste for at præsentere den lækkert. Og det inkluderer i min verden at hunden er vasket ordentlig ren og som minimum fået klippet ører, poter, hale osv.
    Nu har jeg efterhånden også snakket med flere dommere som siger at de synes det er ufatteligt ulækkert at folk ikke soignerer deres hunde ordentligt og det betyder at de ofte skal stå med hænderne i en fedtet hund.
    Og det kan jeg godt forstå, og jeg kan faktisk også godt forstå at det påvirker deres bedømmelse, hvis der står to lige gode hunde, og den ene er velsoigneret og velhandlet og den anden har morgenhår, tagrender i bukserne, masser af fe hår og er dårligt handlet.





  • #49   10. mar 2009 er jo også derfor man ikke giver sine små hemmeligheder fra sig -- jeg vil gerne hjælpe folk igang når det gælder shampoo og fif og råd -- men for det første skal folk ofte selv finde frem til hvad der virker for dem og for det andet -- tjaaa man er egoistisk og som du skriver nb - så kan det måske være mit guldtip der afgør en bedømmelse

  • #50   11. mar 2009 Hundemutter- nej det kan jeg sagtens følge dig i. Det er hårdt arbejde at lære groomingen og man vil gerne fortælle andre hvad de skal gøre, men derfra må de også eksperimentere selv..

    Men tror virkeligt det skal gå op for flere mennesker hvor stor en betydning det har at komme med en velgroomet hund.
    Den der holdning " aj, det skal ikke komme an på om hunden er ren" eller "min hund er ikke en pyntedukke, den skal også være hund" - det holder bare ikke.
    Mine hunde er også hunde og leger med mudder og tonser rundt i skoven, men jeg ville aldrig møde op med en snavset eller uklippet hund til udstilling...


  • #51   11. mar 2009 Jeg vil super gerne lære noget mere omkring grooming, men mit problem er som sagt at det ikke er brugt inde for shiba racen. Så jeg kan ikke rigtig få noget hjælp fra den kennel hvor vi har købt hunden. "Kennel-mor" laver som mange andre det berømte røvhuls tjek og så er det det... Jeg går ud fra at det er fordi dens pels ikke er så lang (ca. 5 cm.).

    Jeg tænker bare at man vel kan gøre et eller andet for at underulden ikke samler sig i totter? Og når der er så mange ting de laghårede racer skal igennem tænkte jeg at jeg vel kunne lære en ting eller to fra dem... smiley
    Har læst et sted at man bør bruge en børste med vildsvine hår, men gør det virkelig en forskel?? Hvordan ved man hvornår man skal bruge hvilke børster? Skal man købe dem allesammen og så prøve sig frem? Jeg mener der må vel være nogle grundregler...? Og kan i mærke forskel på kvaliteten af børsterne?


  • #52   11. mar 2009 det er vigtigt at du børster pelsen med en god børste ofte for at undgå at de her knolde samles -- brug en pearsom mason børste -- de er helt fantastiske og bruges af alle med langehåret toy racer -

  • #53   11. mar 2009 og ja -- der er enormt megert forskel på børsterne --

    skriv hvad du har af spørgsmål - hjælper dig gerne


  • #55   11. mar 2009 Har du forresten prøvet shampooen i nu?

  • #57   11. mar 2009 Hvilken "billig" shampoo vil i anbefale til at vaske hunden ren med ? .

  • #58   11. mar 2009 Chalotte - jeg bruger bare den billigste fra føtex eller netto, det er fuldstændigt underordnet. Men idet der skal bruges store mængder så er det vigtigt at den koster for meget. (medmindre man er super rig :))

    Anja - ked af at høre din opdrætter ikke kan hjælpe dig, det synes jeg burde være alle opdrætteres fornemmeste pligt, nemlig at lære hvalpekøbere om god grooming.
    Nå, men under alle omstændigheder så er et godt bad og en tur med en blower en super grundlag til at få hunden til at se godt ud. Og dett kan nemlig forhindre pelsen i at samle sig i klumper hvilket netop får hunden til at se uplejet ud...
    Så hvis du starter med at anskaffe dig en god shampoo, og en blower så er du nået langt.

    Hvis du vil have den helt præcise fremgangsmåde så kig på www.leading-angels.dk under pelspleje, den kan sagtens bruges på en shiba også.


  • #59   11. mar 2009 Anja - jeg ved ikke om en børste gør en forskel, jeg børster aldrig mine hunde.
    Men jeg ved at bad med jævne mellemrum og en god blower gør en gigantisk forskel og holder hunden fri for skidt og løse hår og derudover gør den dejlig fluffy hvilket man gerne ser hos flere langhårede racer. Deruover er det et must før en udstilling..
    Man kan også bruge en føntørrer, det tager bare en del længere tid smiley


  • #60   11. mar 2009 anja -- ja netop -- det er børsten over alle børster -- prøv bare at spørger pomserfolket eller pekingeserne -- den trækker nemlig ikke håret i stykker og er nem at bruge.. jeg har to størrelser - en stor og en lille -- den med svine og nylonhår -- eeeeeeeeeelsker dem

  • #61   11. mar 2009 Naja - Nååh okay .. tak . smiley
    havde bare hørt på et tidspunkt det ikke var alt shampoo man måtte bruge når det kom til at man skulle bruge shampoo til hundene .


  • #62   11. mar 2009 charlotte -- jeg ville køre en god hundeshampoo også fortynde den op - en l chris koster ca 130 kr også kan den fortyndes til ca 8 liter -- så rækker det altså længe

  • #63   11. mar 2009 Chalotte - ja man kan også sagtens bruge en hundeshampoo, jeg synes bare ikke man må gå på kompromis med mængden da den er vigtig. Jeg bruger en hel håndfuld til en hund af aussie størrelse og blander så op med vand i en spand som jeg fylder ca kvart op...
    Det samme gøres med anden vask, her med den den næste shampoo...


  • #64   11. mar 2009 nej det er jo det .. når man skal bruge så meget som man nu skal ( der vel ikke noget min eller max ) .
    Så kan det hurtigt blive en dyr omgang .. og får man ikke hunden helt ren inden man kommer farve shampoo i så mislykkedes det ? .

    Har jeg forstået det rigtigt ?? . heh .

    Nu har jeg ikke udstillet min egen hund så meget .. så er ikke vant til at vaske med shampoo . han får en skyldning engang imellem når han ikke bliver udstillet og en sjælden gang shampoo hvis jeg har noget tilbage .
    Og jeg har bare haft købt sådan et start kit ved petsilk .
    Men har dog lige bestilt nyt da det andet er opbrugt . og nu skal han til og igang , så nu må jeg hellere lige finde ud af det hele .. smiley


  • #65   11. mar 2009 den clean start fra chris - skal netop fortyndes 1 til 8 for at have den rette vaskeeffekt. hvis ikke den har den rette fortynding vasker den ikke optimalt -- så det er en ballancegang -- for meget shampoo så vasker den ikke optimalt -- for lidt -- ja så vasker den jo ren *gg*

  • #66   11. mar 2009 Chalotte - ja lige præcis, den første shampoo bruges til at vaske skidt ud af pelsen, alt fedtet ved ørerne og andre steder og så al mudder, snavs og andet. Nogle gange er mine hunde så ulækre så det bliver til to gange med den første shampoo.
    Dernæst kommer farveshampoen i og da den ikke kan vaske rent men nærmere forbedrer farver, så skal den bruges til slut.
    Jeg bruger aldrig balsam da det får pelsen til at klaske og netop modvirker det arbejde man laver med bloweren - at få en stor fyldig pels uden løse hår.
    Balsam bruger jeg tilgengæld fortyndet i badene mellem udstillinger hvis pelsen er tør eller trænger til pleje, men det sker ikke så tit..

    Hundemutter - jeg synes også at clean start er super..virkeligt god shampoo at vaske ren i smiley


  • #67   12. mar 2009 Ihh hvor er det dejligt i gider hjælpe! Det er egentlig ikke fordi opdrætter ikke vil hjælpe, hun kan bare ikke fordi hun ikke selv gør noget ud af det... tror heller ikke at de andre shiba ejere i dk gør...
    Jeg har forsøgt at finde ud af hvad de gør i usa, men mange af de ting de gør virker sådan lidt overdrevet (f.eks. filer de tænderne).
    Med de blowere jeg har set er sådan et stort monstrum - det ligner en mini støvsuger... Gør den virkelig så stor en forskel i forhold til en almindelig hårtørre?


  • #68   12. mar 2009 Anja - nej Shiba ejere gør ikke så meget ud af deres hunde .. med at blowe osv .

    Jeg har selv tidligere haft Shiba og følger dem stadig da jeg håber der kommer endnu en ind i familien en dag .. og det kommer der også . smiley

    Men synes da det ville være dejligt der kom nogen som ville gøre en lille forskel .. jeg synes det gør meget ..
    Og jeg er meget glad for min nye blower som jeg fik for en måned siden .. det er en mini omvendt støvsuger og jeg synes det gør en stor forskel i forhold til en føntørre .. jeg har i et par år nu stået med en føntørre på mine hunde da jeg ikke har haft råd til en blower ..
    men man kan jo vælge at starte ud med en føntørre hvis det er ..


  • #69   12. mar 2009 Tak Charlotte smiley Men man klipper da ikke en shiba ved poterne og sådan noget vel?

    Hvis i har en blower, hvor gør i så af den når i tørre hunden? Bliver den hængt op eller kan man stå med den i hånden??

    Er der nogen af jer der kender carotin? Ville det være en god ide at give hende til pelsen? Det skulle vist fremhæve rød og brun i pelsen, men jeg ved ikke om det vil skade/misfarve det hvide bryst...?


  • #70   12. mar 2009 Anja - en shiba skal groomes ligesom en akita .

    jeg klipper poterne på mine akita'er ..
    jeg klipper dog ikke andet på dem .

    Jeg har min blower til at stå på gulvet ved siden af trimmebordet ..
    der er jo slange på .. den er som en støvsuger bortset fra den er omvendt .


  • #71   12. mar 2009 men det er jo helt frivilligt hvor meget man vil gøre mht klipning osv ..

  • #72   12. mar 2009 ihh du giver mig en ide charlotte, jeg kunne måske finde noget om grooming af en akita... smiley
    er der nogen af jer der bruger kalk til hundens pels? Jeg syntes at jeg har læst et sted at det ikke var tilladt, men nu har jeg efterhånden læst en del for at se om jeg kunne finde noget om det, men jeg må simpelthen opgive.... Kan nemlig ikke finde ud af om det er ulovligt når man nu børster det ud af pelsen igen? og jeg kan se at man kan købe en del børster der er beregnet til det....


  • #73   12. mar 2009 Jeg tror ikke du kan finde noget om det nogen steder mht grooming af en akita ..
    Naja har linket højere oppe til www.leading-angels.dk som desværre ser ud til at være nede lige pt .. men hun har en side på hendes hjemmeside og den har jeg selv kigget lidt på .. men det er så om australian shepherd men som somsagt også kan bruges på andre racer ..

    hvad vil du bruge kalk til i hundens pels ? .

    Jeg kommer ikke noget i min hunds pels andet end shampoo'en når jeg vasker selvf .

    Ja lige et spørgsmål til alle .
    bruger i noget i hundens pels inden i går igang med at blowe, klippe osv ? .


  • #74   12. mar 2009 Fordi det er krav til hvor blød en shiba må være i pelsen, og min er for blød. Det er hyggeligt nok når hun sover i sengen, men jeg er nervøs for at det kommer til at trække ned når hun blever ældre... Det eneste jeg kan gøre er ikke at bruge nogen form for balsam til hende, men jeg har læst at kalk skulle hjælpe på netop det...

  • #75   12. mar 2009 er det ikke grundet hendes hvalpe pels at hun er så blød ?


  • #76   12. mar 2009 Nej desværre... hendes mor er også for blød i "overpelsen" (eller hvad det nu hedder) smiley

  • #77   12. mar 2009 hmm okay .. der har jeg desværre ikke noget forslag da jeg ikke har haft det problem med nogen af vores akita'ere eller med min gamle Shiba ..

  • #78   12. mar 2009 ahhh pokkers smiley havde lige håbet du havde et eller andet fif smiley

  • #79   12. mar 2009 Anja- jeg synes helt sikkert en blower er fantastisk i forhold til en almindelig hårtørrer, for det første tager det enormt lang tid med en almindelig hårtørrer (jeg brugte minimum 2 timer på at tørre en aussie med 2 hårtørrere) og med en blower tager det ca 20 og så 10 min med føntørren bagefter. Bloweren har den fordel at man kan lave grundarbejdet til at forme pelsen, som fx toplinjen som ikke kan gøres kun med føntørrer.
    Anja -Jeg har to forskellige modeller, og du kan se dem her: (link fjernet)

    (link fjernet)
    Jeg kan helt klart anbefale den nederste, den er nem at styre og fungerer super godt. Den store er virkelig kraftig, og vil være for meget til en shiba...

    Mht kalk så ved jeg ikke hvor mange der bruger det, men jeg ved at man i usa putter kalk i benene på aussierne for at få dem til at se større og kraftigere ud og dermed gøre pelsen mere "stiv"
    Hvis du har en blød pels, ville jeg ihvertfald aldrig bruge balsam, det gør kun problemet værre.
    Og mht grooming ville jeg helt klart klippe rundt om poter, mellem trædepuder osv. Det får poten til at se mere stram ud og det pynter.
    Kun på de racer hvor det decideret står i standarden at de aldrig må klippes ville jeg ikke klippe dem. Alle andre racer skal efter min mening have klippet poter...som minimum..

    Jeg ville så også ordne læbekanter, bukser, hale og ører som minimum, det er de små detaljer der betyder alverden...og får hunden til at se velgroomet ud..

    Og jeg tror sagtens en blower kan bruges til en corgi, man kan jo bare bruge den efter behov, hvis man blæser med hårene lægger man dem ned og får ikke en stor fyldig og "vild" pels, men derimod en meget glat og ordentlig pels. Det kommer jo an på hvordan man bruger den.


  • #80   13. mar 2009 hi hi har liget været inde og se prisen på en Blower - var sgu nær død af chok! smiley Men jeg kan sagtens følge dig i at det nok vil være en fordel at købe en. For du har ret i det tager en evighed med en hårtører... Så der er vel ikke andet for end at begynde at sparre op smiley

    Er det så en særlig saks man bruger til at klippe poterne med?

    Ved godt jeg er sådan lidt spørge Jørgen, men det er bare lidt svært at være ny inden for noget der er sådan lidt hemligheds fyldt smiley Jeg er virkelig taknemmelig for jeeres hjælp!!


  • #81   13. mar 2009 ahhh tak Connie smiley

  • #82   13. mar 2009 Ja, du kan bruge enhver frisør saks til at klippe poter med, det er dog nemmere at bruge en der ikke er al for stor.
    Og lad være med at bruge en køkken saks eller en neglesaks, det kan kun gå galt.
    Oven på poten bruges en filer saks som den Connie har sendt dig et link til...det er også den der skal bruges andre steder på kroppen...


Kommentér på:
shampoo til hvid hund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce